
Dopravní politika státu a města Prahy je nejednotná
RUDOLF MLÁDEK
Když česká koruna není politicky stejnou českou korunou, pak vidíme politiku, která nemá dobré výsledky. Už dvacet pět let se řeší doprava cestujících na a z pražského letiště Václava Havla. Poslední řešení navrhl stát (státní koruna), který projektem za čtyřicet miliard zajistí dopravu cestujících novým, zčásti tunelovým spojením (jakási obdoba metra) a s dokončením trasy vlaku do Kladna. S prodloužením trasy metra A na letiště se totiž už nepočítá, protože to je jiná, komunální koruna, a ta se bude investovat jinde.
Politika k pláči
Původní prodloužení trasy metra A až na pražské letiště bylo projektováno ve výši 17 miliard korun a to v době, kdy se trasa A dostavovala k Motolské nemocnici. Tato část metra, otevřená 6. dubna 2015, je posledním dostavěným úsekem pražského metra. Skoro monopolní projektant, firma Metroprojekt, zpracovala analýzu a v roce 2018 zvýšila cenu prodloužení trasy metra A na letiště na 26,8 miliard komunálních korun a termíny realizace protáhla na jedenáct let. (1). A to pro trasu, jejíž nemalá část měla vést nad povrchem.(?) Přiznejme, že to i socialismus stavěl rychleji. Stačí se podívat na historii výstavby tras metra z této doby. A protože město Praha se za posledních mnoho let už na nic kloudného dopravně nezmohlo, stát se rozhodl, že opráší projekt obsluhy letiště z devadesátých let s tím, že holt dnes vyjde třikrát dráž. Politika k pláči.
10 minut za 40 miliard
Za čtyřicet miliard státních korun si cestující na pražské letiště koupí 10 minut zkrácené jízdy, komfort přestupu ovšem nikoliv. „Vytvoření společného nástupiště pro metro a vlak, kdy by cestující při přestupu jednoduše přešli od vlaku do metra, by tak bylo technicky neproveditelné a brání tomu i bezpečnostní a další předpisy,“ uvedl Kamil Bednařík z Metroprojektu. (2). Na nové trase vydělají alespoň kladeňáci, jejichž doprava do Prahy se výrazně zlepší. A to je snad důvod, proč ve stavbě pokračovat, byť její faktické provedení asi hodně vyhovuje stavebním firmám, občanům totiž těžko.
Pražský okruh se mění na fikci Yetti
Všichni o něm hovoří, ale jen tak ho zřejmě nespatříme. Za výše utracených čtyřicet miliard by se dala postavit polovina chybějícího pražského okruhu a ten by Praze a všem, co do ní jezdí, (velká část jsou samozřejmě mimopražští řidiči), podstatně ulehčil více. Nejen od dopravního přetížení, ale především od nekonečných kolon kamiónů, smogu a alergie způsobujících nanočástic, které se z takové dopravy vytvářejí.
Jde o dlouhodobý problém spolupráce státu a Prahy
Neochota státu a města Prahy se dohodnout na čemkoliv smysluplném stojí nás všechny zbytečné peníze. Desítky let jsou realizované spíše méně důležité stavby, zatímco prioritní jsou mnohdy jen na papíře. Přínos tohoto konání je tak nízký, že by žádný soukromý podnikatel za takové projekty peníze nevydával. Ale ze státního či komunálního tečou peníze proudem i na stavby, které oprávněně vzbuzují u veřejnosti otazníky. Tato kritika nespolupráce padá na hodně vlád i mnohá již zmizelá vedení města Prahy. Problém je totiž dlouhodobý. Ale ani dnes to nevypadá, že by se věci měnily. Otázkou dne je proč tomu tak je, a kdy a nebo kdo to konečně změní.
(1) Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/prodlouzeni-metra-motol-letiste-miliardy-analyza.A180215_120053_praha-zpravy_rsr
(2) Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/letiste-rychlovlak-vizualizace-metro-spojeni-draha-praha.A190513_171310_eko-doprava_rts
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 555,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč
Celkem za měsíc: 2 655,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Babiš s Hamáčkem nám vyhrožují zastřelením - 1.3.2021
- Stoupají a stoupají - 1.3.2021
- Vznik britské mutace covidu … cizí zaviněníje téměř jisté - 1.3.2021
Prosím vás … dyk de jenom o poddané.
Prestižní Аеродром имени Пасюка Рыжего je přeci daleko, daleko viditelnější, než nějaký veskrze rozumný okruh kolem Prahy. Stejně Piráti co nevidět všechna auta zdemokratizují a budou povoleny jen tandemové bicykly (jednak je to queer a druhak aspoň budou, šmejdi, buď sedět doma, nebo jezdit pomalu) a pro ty nejhodnější vlak.
Tak komu tím okruhem prospějete, ptám se já, soudruzi, komu? Druhé straně?
Kauza DP Praha, kde soud zamítl žalobu, svědčí , že máme zákony pro darebáky. Nebo jsou soudy picnuté.
Již bylo prokázáno, že kradli, ale když není soudce není rozsudek. Doufám, že se to Benešová bude snažit napravit. Dvořák je chytrý jako liška a cítí se nepostižitelný, to samé Ritig, tak uvidíme.
No tak seknou dva loupežníky. No a?
I kdyby je za žebro do průvanu pověsili, jak to zpívali ti komouši? “vstanou noví bojovníci”.
Konkrétně pražská mastná tyč si o to vysloveně říká. Podnik, který sežere z městského rozpočtu 13 miliard ročně dotace a pak se bije v prsa, jak má “hospodářský výsledek” půldruha miliardy, nemůže být vnitřně zdravý. Což, samozřejmě, hyeny láká.
Ale všichni pořád tuhle debilitu podporují, místo toho, aby ji zeštíhlili a upravili Prahu současným potřebám dopravy individuální.
Dementní piráti jen koukaj, jak doprava v Praze kolabuje, výstavba neprobíhá. Opravdu páni. Jediný co jim jde je udávání do Bruselu. Na to jsou čimani
volič si to přeje, debilni volič, debilni město, moebiova páska , žádné dvě strany jedné mince, vládnou lotři a zloději – bude lip
Proto jsem v posl. volbách volil býv. potížistu Čižínského. Aby se ta “elita” ukázala. Je to tragičtější, než jsem čekal.
No ne, dělají maximum. Jedna odborná studie stíhá druhou. Přeměrovali si penězotok, nemají žádnou zodpovědnost, protože stále jen vyhodnocují a zvažují.