policiebody
15.1.2020
Kategorie: Společnost

Další neskutečná šikana řidičů

Loading...
Sdílejte článek:

PAVEL OPL

pavel-oplKatastrofální stav silnic, nekonečné uzavírky a opravy, kde nikdo nic nedělá a když se kolona konečně hne, fotka z kamery v patníku a pokuta až 10.000 Kč a 4 body dolů.

Ministerstvo dopravy suchou úřední řečí tvrdí, že mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patří nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Podle ministerstva dopravy staré známé pravidlo dvou sekund nestačí. Je třeba přitvrdit a tvrdě kasírovat.

Stav silnic je katastrofální. Každý, kdo používá dálnice žasne, za co musí platit dálniční známku. Za ty nekonečné kolony, pokud není dálnice rovnou uzavřena, což se stává s trochou nadsázky obden ?

Silnice nižších tříd jsou na tom ještě hůře. Tam když “někdo hrábne do země”, tak paralyzuje dopravu na neskutečně dlouhou dobu a objízdná varianta či varianty zcela kolabují. To vše mimo záběr kamer medií, tedy absolutní nezájem odpovědných míst.

Známe to všichni. Léta plynou a nic se nezlepšuje. Spíše naopak, protože doprava houstne, ale silnice se nerozšiřují. Dálnice D1 z Prahy do Brna se opravuje spoustu let, stojí to neskutečné miliardy a v rámci její rekonstrukce se rozšířila o nějakých 75 cm v jednom směru. Dělají si z lidí blázny ? A opravy na nižších třídách silnic jsou ještě katastrofálnější. Tam už se odpovědné orgány ani nesnaží nikomu namluvit, že by v rámci rekonstrukce mělo dojít k navýšení prostupnosti dané komunikace. A pokud uvidíte nějaký pohyb na staveništi v místě uzávěry, tak to statisticky pravděpodobněji bude spíše “čórkař”, nežli dělník.

Nekonečné kolony a pak se to konečně hne. I na té “okrsce” se to dříve či později rozjede za zácpou nad 80 km v hodině a Vám konečně začne klesat tlak. Ovšem v budoucnu ne na dlouho. Ministerstvo dopravy zcela vážně přichází s návrhem, že nákladní vozidla a autobusy musí udržovat na všech druzích pozemních komunikací mimo obec při rychlostí vyšší než 50 km/h vzdálenost aspoň 50 metrů. V případě osobních vozidel pak při rychlosti nad 80 km/h vzdálenost aspoň 30 metrů. Za porušení bezpečného odstupu ministerstvo v návrhu počítá s pokutou do 2500 Kč na místě, ve správním řízení až do 10.000 Kč, přičemž za tento přestupek budete moci dostat čtyři trestné body. Zda se takzvaně „lepíte“ na auto před vámi by přitom mohly dle návrhu kontrolovat i kamery například zabudované do svodidel, či umístěné na stromech.

Dokážete si to představit mimo dálnici ? (Dálnice se asi nerozjede již nikdy, takže se jí zabývat nebudu) Naštosovaná vozidla všeho druhu – osobáky, náklaďáky, autobusy, nedej Bože traktor. Kvůli dopravnímu omezení zasekaná silnice v obou směrech, tedy nulová šance na jakékoliv předjetí. Pokud se celá kolona zázrakem rozjede nad 80 km/hod., tak všechna vozidla vyfotí kamera (na svodidle, stromu či někde jinde) a roztočí se “kolečko správního řízení”. Kdo zná, jak to ve správním řízení chodí, je mu jasné, že odpovědného úředníka nebude zajímat pravdivá “legenda”, proč objektivně nebylo možno dodržet literu zákona. A bude se “cálovat”. A hodně …

V reálu to bude ale vypadat tak, že asi nic nepojede, ani mimo obec, rychleji, nežli 50 km/hod. Protože každý náklaďák a autobus bude muset dávat velikánský pozor již při rychlosti 50 km/hod. a nikdo ho nebude mít šanci předjet. Šílené, jinak to nazvat nejde.

Osobně jsem si myslel, že ministerstvo dopravy nevymyslí nic šílenějšího, nežli úsekové radarové měření rychlosti v opravovaných úsecích dálnice. Opravy jdou tak žalostně časově kupředu, že se údajně vyplatilo toto úsekové měření rychlosti v opravovaných úsecích v řádu měsíců testovat, aby se pak začalo plošně zavádět a začalo doslova hanebné “kasírování” řidičů. Je naprostou ostudou našich odpovědných orgánů – ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic a další orgánů, že nedokáží tvrdě vymáhat urychlené opravy a místo toho vymýšlejí šikanu na miliony řidičů, kteří musí jezdit autem. Prý to nejde, říkají naši “odborníci” ze státních orgánů. Každý, kdo kdy cestoval směrem na západ ví, že to jde a zcela běžně se v jiných zemích pracuje v režimu 24 hodin 365 dní v roce.

Zjevně jsem se mýlil. A moc se obávám, že šikana řidičů a šlendrián ze strany státu ještě své dno nenašel …

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2020: *****

František Šmíd 600,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Alena Fuszteiová 300,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Přemysl Hrůza 1000,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Kamil Potoček 300,- Kč, Ivanka Podzimková 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Nezn. dárce 222,- Kč, Pavel Šána 107,- Kč, Jan Bezděk 1000,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Miroslav Hloušek 111,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Iva Floríková 300,- Kč, Ivana Benová 108,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, ing. Josef Musil 200,- Kč, Richard Kovaříček 200,- Kč


Celkem za měsíc: 10 698,00 Kč
Vybráno 30.56%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 3 587 times, 49 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (25 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Loading...
loading...
politicon-eshop voxpopuliblog
42 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.