
Dálniční známky? Za co?
J3K
Zimní měsíce jsou obdobím, kdy lze prověřit to, jak zvládá své povinnosti ŘSD. Věčný kolaps na proslulé dé jedničce je vskutku na denním pořádku a kritika Ťoka je pouze pláčem na nesprávném hrobu, přestože tento ministr prostě situaci dlouhodobě nezvládá a předseda vlády Babiš jej asi ze zištných důvodů nechává stále na jeho postu. Ptáte li se proč, musíte více zapátrat v činnosti samotného ministra, a přesto budete jen těžko hledat důvod. Nicméně ministerstvo dopravy patří k největším spotřebitelům z balíčku zvaného národní rozpočet a množství peněz, které jim projde, je opravdu velké. A jak jistě tušíte, ve velkém objemu financí se lecos ztratí, může tak jít o vcelku dobrý zdroj nezdaněné obživy pro politiky a jejich přátele. To vše jsou však pouze spekulace a jednotlivé případy, kdy stát přelije část svých prostředků do soukromých kapes, musí odhalovat nezávislá policie. Že se to neděje, a místo toho jsou sledováni především soukromí podnikatelé, svědčí cosi o ,,dobré” organizaci státní správy.
Vynechme však tentokráte proslulou dopravní tepnu vedoucí z Prahy na východ země. Sobotní ráno přineslo husté sněžení a silnice zapadly sněhem. To se v zimě občas stává, byť Dan Ťok tím bývá pravidelně zaskočen a s roztomilým výrazem přiznává, že to tentokráte opravdu nečekal. Nemůže však být všude a jeho podřízení, zdá se, mají podobný přístup. Cesta z Prahy směrem na Rozvadov tak v šest hodin ráno v sobotu dne 26.1.2019 připomínala putování po proslulých sibiřských cestách. Na dálnici ležela vrstva sněhu, po které bruslila auta směřující s truhlami na střeše směrem k alpským velikánům. Výměna turnusů vyžaduje si přivstat, takže od pěti hodin už tímto směrem míří stovky aut. Sněžení je samozřejmě komplikací, se kterou se musí v zimě počítat, takže řidiči přizpůsobují většinou svou jízdu klimatickým podmínkám, nicméně se našlo mnoho takových, kteří si snad ani neuvědomovali, po čem jedou, a skutečně se pohybovali na neskutečně klouzavém povrchu tak, že by jim těžko stačil i mistr světa v rallye Löeb. Jenže ten by v těchto podmínkách měl na úzkých závodních pneumatikách hřeby. Když se na Vás při předjíždění zubí z vedlejšího okénka vysmátý pubescent a Vy díky zkušenostem získaným za volantem mnohem rychlejších aut víte, že jet po sněhu na dálnici 150 je legrace pouze do té doby, než musíte přibrzdit, říkáte si, že otec toho chlapce hazarduje se zdravím své rodiny až moc. Naštěstí většina ostatních se přizpůsobila neochotě silničářů vyrazit na silnice a obětovala brzký příjezd do horských středisek. Což se ostatně projevilo až v dalekých Savojských Alpách, protože v době, kdy už většina jindy večeří, byl na recepcích ještě dostatečný provoz a cesta vzhůru údolími byla díky množství aut pochutnáníčkem.
Vraťme se na českou dálnici. Za cca 160 km cesty z Prahy na Rozvadov bylo v době hustého sněžení spatřeno jedno auto silničářů uklízející sníh, a to až někde u odbočky na Stříbro. Po celou cestu jste neměli šanci pochválit nikoho jiného, než právě tohoto jednotlivce, ten však bohužel v této situaci skutečně moc práce odvést nemohl. Jinak nikde nikdo a vzhledem k tomu, že ještě v půl desáté se minimálně z Prahy do Plzně jezdilo po silně zasněžené dálnici, dá se konstatovat, že Ťok a jeho lidé byli i přes předpovědi počasí poměrně překvapeni z toho, kolik toho bílého nadělení zase napadlo. Jako by svatý Petr zkoušel, co vše kymácející židlička pod ministrem dopravy vydrží. Přejezd do Německa znamenal v prvních deseti kilometrech jisté zklamání, ale poté už se počet sněhových pluhů zvyšoval a několikrát nastala situace, že dva vedle sebe jedoucí Vás nepustily před sebe a následovalo půlhodinové zdržení při jízdě za nimi, nicméně po čisté dálnici. To platilo pro oba směry. V jednom úseku dokonce Němci tepnu uzavřeli, protože příval sněhu ji udělal nebezpečnou a na daném místě jezdilo vozidel údržby příliš mnoho a proplétání se mezi kamióny by nebylo bezpečné. Objízdná trasa však byla uklizená.
Srovnání přístupu českých a německých silničářů vyznělo pro naše opět nedobře. My však za dálnice platíme částku, která v součtu všech vybraných peněz jde do miliard. Otázkou tedy zůstává, za co vlastně platíme. Oprava dé jedničky je evergreenem, který sice nudí, ale zničená vozovka se opravit musí. Že se dávno nedokončila hradecká varianta přepravy na Moravu, to je ostuda několika vlád a Ťok za to nemůže. Ale způsob opravy D1 a její délka, to už je jiná věc, nemluvě o kvalitě. Opět upozorňujeme na nový hrbolatý betonový povrch dělající především tvrdším podvozkům sportovních aut značné problémy. Co však je katastrofální, to je stav silnic všeobecně, a přidá li se sníh, ukazuje se nahota a neschopnost Ministerstva dopravy. Vybírání jakýchkoliv poplatků od majitelů osobních vozidel je výsměchem a drzostí. A my pořád jen mlčíme a platíme.
Autor: J3.K
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč
Celkem za měsíc: 8 378,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Tak už se nám to vybarvuje - 12.4.2021
- Epidemiologové ztratili soudnost … a nejen mou důvěru - 12.4.2021
- Zvyšování daní na obzoru - 12.4.2021
Dálniční známky jsou podvod jako vše ostatní nekonečně nekonečné zdanění, všeho stále dokola. Stát je největší nenažraný zloděj, podvodník a mizera, který okrádá vlastní lidi, lup lehce promrhá a rozkrade a ještě se nestydí ožebračené občany zadlužovat nesplatitelnými částkami. Kdyby mohl být stát souzen a odsouzen za svoje zločiny proti vlastním lidem doživotí by určitě nestačilo. Zasloužil by si trest smrti.
Stačí, když si na ně posvítíme.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Coze-Alena-Vitaskova-prinesla-informace-o-soudci-ktery-trapi-Zemana-568373
Naši předci byli bohabojnější, statečnější a nekompromisní. Jsem toho názoru, že ctít odkaz našich předků je pro přežití a lepší budoucnost nutností, nikoliv přepychem. Od poslední defenestrace už uplynulo mnoho času…bude další na nás?!
Sakra, co byste lidi chtěli? Snad byste nechtěli jezdit po tankodromu zadarmo, holoto jedna.
Jsem už na světě nějaký ten pátek ale nepamatuju si jediný rok kdy by nebyli silničáři na zimu přímo vzorně připraveni a první sníh je nepřekvapil. Takže tradice je vždy dodržena.
Zato se muzeme pochlubit snad nejvyssimi pokutami na svete v pomeru k platum, dekujeme, soudruhu Toku!
Náhodou, vybrali na dálničních známkách něco kolem 5 mld.Kč a postavili za rok skoro 4 km dálnic a dál..nic!
To bych spíš řekla, že se to někde ztratilo…
Panove,to je ted vsechno nove jinak, kolik silnicari usetri soli na posyp a nafty, tolik jejich sefove dostanou premii. Na to ser.u zda tvrdnes na D1 nebo se nemuzes dostat v cas do prace,kvuli neuklizenymu snehu,silnicari vyjizdeji, az je to akutni na silnicich a to uz byva nekdy pozde.Nove jsou i body za prestupky,kdyz te zmeri treba na vyjezdu z obce, je to za 6bodu.Telefon v ruce take 6 ale to beru,jinak zmysleji v kancelari u Toka zhovadilosti.
Ťoka pozval německý ministr dopravy do svého domu a Ťok hledí na ohromný třípodlažní barák s krytým bazéném uvnitř vedle domu tenisový kurt a nádherná zahrada.A německý ministr říká Ťokovi vidíš támhle tu novou dálnici co vede vzadu za domem tak mě napadlo,když jsme ji stavěli ,že ji zúžime o 5cm a za ušetřené peníze jsem si postavil tenhle malý domeček…Za pár let pozve na oplátku Ťok německého ministra dopravy k sobě domů.A ten jak přijede tak kouká na velký zámek s krytou tenisovou halou ,krytým plaveckým bazénem, golfovým hřištěm,velikou upravenou zahradou se skleníky atd…Ťok se jen usměje a říká jestli vydí tu novou dálnici za domen?Němec kouká a říká ,že žádnou dálnici nevidí a Ťok se usměje a říká ano žádná není no a takhle jsem ušetřil na tohle všechno…
A vsichni co by ho chteli kritizovat, budou vybodovani
aby se na to nemohli jet podivat.
Neboli v Německu se krade sofistikovaněji, ale zlodějna je to stejně….
Arogance mocných. Aby si poddanej mohl zaparkovat auto na dálnici, musí si koupit dálniční známku. Jinak pokuta!
A to nemluvím o mýtném pro kamiony.
Kterej idiot té pohádce věří?
Je to stejné, jako ČP okrádá zákazníky. Ten si zaplatí službu, a ta není provedena. Nějaká vratka? Kdepak, co komouš schvátí už nenavrátí. A to nemluvím o tom, že balík se na poště “ztratí”. Osobně mám za poslední dobu 3 ztracené balíky – možno reklamovat na lampárně, protože tak nevýhodný reklamní řád pro zákazníka jsem neviděl. Socialistickej moloch.
Ano, prej bude líp!
Etatista.
Díval jasem se na TV- Jílková. No a dověděl jsem se, že máme silnice uklizené stejně jako v Německu, Rakousku!
Sóuzi používaj totiž stejnou techniku a stejnou sůl!
Jenže když dva dělaj totéž, nemusí to být totéž…
Ano, prej bude líp!
Libore zapoj mozek, bodejd, by to tam neměli v lepším pořádku, když si tam natahali takové černé pracovní síly.
Negr sníh lopata to nejde dohromady nebo to je nová kde ji dávali na ČT
no kdyby jim slíbili, že jsou pod tím sněhem panny a ještě blondýny, což by mohlo býti reálné, tak třeba by makali.
Lempl si může natahat černých pracovních sil, kolik chce. Nicméně, stále bude platit: Když dva dělaj totéž, není to totéž! Co mu je platný, že používá stejný nástroje, když má v hlavě a rukách nasraný. A jak huláká, odborář jeden, že chce vydělávat jako ti v Německu, prej používaj stejný nástroje…
Vydělávat jak v Německu chtějí všichni, vždyd jim to před lety největší pravicový Guru slíbil.S ODS na věčný časy a nikdy jinak.
Jak za co? Přeci za to, že není možné nechat liniové stavby (příkladně komunikace) spravovat podnikatele na volnotržní bázi a je nezbytně nutné a nezvratné, že o tyto stavby se musí bezpodmínečně starat ten největší monopolista – stát. Se všemi průvodními znaky monopolu (zejména vysoká cena + nízká kvalita). Tak za to etatisti máte. Přeju vám to. Nic jiného, než dopajzanou ucpanou D1 a na ní navzující statisíce tankodromů si nezasloužíte. Mají nějakou jinou volbu, ti kteří minimálně o účelnosti tohoto konceptu pochybují a třeba by zkusili jinou (zejména volnotržní) možnost, nebo jim etatisti vnutili tu svou nezvratnou nezbytnost? Těm (k nimž řadím i sebe) to nepřeju, ale nezbývá nám nic jiného, než počkat na neslavný konec slovitných států.
Dálnice postavená za naše daně a za to, že po ní smíme jezdit, musíme platit!!Kocourkov a Půlnoční království-hadr!
Budiž. Jenže současná bolševická vláda, proč s tím nic neudělá?!
Kalousek už nevládne!
No dyť, současná bolševická vláda…
Udělá, zdaní srážky.
Kalousek už nevládne!Pytložvejku, měl bys za to zjebat fotra, ten byl bolševik a dědek donášel NKVD, zastíráš to denně, ale my to víme.
Čím to jen může být, komouš ví úplně vše, ale číslo mých bot jaksi ne a ne…
Na ortopedických botách, které nosíš je číslo zbytečné, to určuje tvůj lékař.
Dík.
Vida, a já měl vždycky pocit, že Libor má místo bot čepici.
Proč?
Protože má mozek v pérdeli.
Máte monopolistu, kterého adorujete, necháte se jím odírat a ještě mu na to všechno volbama delegujete pravomoce, díky kterým si může stanovovat ten monopolista libovolné podmínky. Tak co chcete, když ten stát chcete? Buď se nad tím zamyslete nebo berte vámi etatisty instalovaný monopol se vším všudy, co monopol přináší.
Sudruhu, kapni konečně božskou. Jak by to bylo se silnicemi, kdo by financoval vystavbu a jak by kasiroval naklady a zisky od uživatelu kdyby zde nebyl stat? A kdo by zabranil aby nenapalil cenu? Mně by vaše řešeni velice zajimalo.
Napálil cenu? A co dělá stát? Porovnejme poplatky v okolních zemích a kvalitu, jakou za ty poplatky máme!
(To, že jsou silnice/dálnice stejný, protože cestáři používaj stejné nástroje, jako v okolí, nebudeme brát jako pravdivé tvrzení, že?!
)
Sudruhu ale tam je tež STAT. Aspoň vidiš ř´že stat muže byt takovy i makovy.
Za co, pane Bože za co? Za jdou mytne poplatky, dalnični znamky, desitky milijard každym rokem na dopravni sitě? No abychom měli kvalitni dalnice typu D1 a Hradecke-ho tankodromu. Zakaznik dostane dva v jednom. Vychutna si krasy v přirodě v tahnouci se koloně (ve stotřicitce by se nemohl kochat) a současně promasiruje ztuhla zada.
A wo tym to je. Člověku se jeden nezavděči. Furt budou kverulovat. Já
Volite si Toka a jeho bandu, tak se nedivte, sklapnete paty a hodte jim to priste zas. Jooo a nezapomente nadavat na Nemce. Za to pocasi muze “hexe Merklova”.
Michal, Kdysi v zimě jsem jel 110 škodovkou do kopce v Německu.Mercedesy stály, BMW stály a já jel jako tank.Nahoře na parkovišti stáli Amíci-army a ptali se, jestli jsem si to auto dělal sám, že jede dobře:-)))Ale utřel jsem je.Myslím, že to bylo 1991.Bylo to poblíž Vilsecku.
Na dálniční známky mám stejný názor jako většina diskutujících, ale… Není pravda, že kolaps dopravy je jenom u nás: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/495704-snih-ochromil-sever-nemecka-kolony-dosahly-delky-320-kilometru.html