dalnicni-znamka-1
28.1.2019
Kategorie: Ekonomika

Dálniční známky? Za co?

Sdílejte článek:

J3K

Zimní měsíce jsou obdobím, kdy lze prověřit to, jak zvládá své povinnosti ŘSD. Věčný kolaps na proslulé dé jedničce je vskutku na denním pořádku a kritika Ťoka je pouze pláčem na nesprávném hrobu, přestože tento ministr prostě situaci dlouhodobě nezvládá a předseda vlády Babiš jej asi ze zištných důvodů nechává stále na jeho postu. Ptáte li se proč, musíte více zapátrat v činnosti samotného ministra, a přesto budete jen těžko hledat důvod. Nicméně ministerstvo dopravy patří k největším spotřebitelům z balíčku zvaného národní rozpočet a množství peněz, které jim projde, je opravdu velké. A jak jistě tušíte, ve velkém objemu financí se lecos ztratí, může tak jít o vcelku dobrý zdroj nezdaněné obživy pro politiky a jejich přátele. To vše jsou však pouze spekulace a jednotlivé případy, kdy stát přelije část svých prostředků do soukromých kapes, musí odhalovat nezávislá policie. Že se to neděje, a místo toho jsou sledováni především soukromí podnikatelé, svědčí cosi o ,,dobré” organizaci státní správy.

Vynechme však tentokráte proslulou dopravní tepnu vedoucí z Prahy na východ země. Sobotní ráno přineslo husté sněžení a silnice zapadly sněhem. To se v zimě občas stává, byť Dan Ťok tím bývá pravidelně zaskočen a s roztomilým výrazem přiznává, že to tentokráte opravdu nečekal. Nemůže však být všude a jeho podřízení, zdá se, mají podobný přístup. Cesta z Prahy směrem na Rozvadov tak v šest hodin ráno v sobotu dne 26.1.2019 připomínala putování po proslulých sibiřských cestách. Na dálnici ležela vrstva sněhu, po které bruslila auta směřující s truhlami na střeše směrem k alpským velikánům. Výměna turnusů vyžaduje si přivstat, takže od pěti hodin už tímto směrem míří stovky aut. Sněžení je samozřejmě komplikací, se kterou se musí v zimě počítat, takže řidiči přizpůsobují většinou svou jízdu klimatickým podmínkám, nicméně se našlo mnoho takových, kteří si snad ani neuvědomovali, po čem jedou, a skutečně se pohybovali na neskutečně klouzavém povrchu tak, že by jim těžko stačil i mistr světa v rallye Löeb. Jenže ten by v těchto podmínkách měl na úzkých závodních pneumatikách hřeby. Když se na Vás při předjíždění zubí z vedlejšího okénka vysmátý pubescent a Vy díky zkušenostem získaným za volantem mnohem rychlejších aut víte, že jet po sněhu na dálnici 150 je legrace pouze do té doby, než musíte přibrzdit, říkáte si, že otec toho chlapce hazarduje se zdravím své rodiny až moc. Naštěstí většina ostatních se přizpůsobila neochotě silničářů vyrazit na silnice a obětovala brzký příjezd do horských středisek. Což se ostatně projevilo až v dalekých Savojských Alpách, protože v době, kdy už většina jindy večeří, byl na recepcích ještě dostatečný provoz a cesta vzhůru údolími byla díky množství aut pochutnáníčkem.

Vraťme se na českou dálnici. Za cca 160 km cesty z Prahy na Rozvadov bylo v době hustého sněžení spatřeno jedno auto silničářů uklízející sníh, a to až někde u odbočky na Stříbro. Po celou cestu jste neměli šanci pochválit nikoho jiného, než právě tohoto jednotlivce, ten však bohužel v této situaci skutečně moc práce odvést nemohl. Jinak nikde nikdo a vzhledem k tomu, že ještě v půl desáté se minimálně z Prahy do Plzně jezdilo po silně zasněžené dálnici, dá se konstatovat, že Ťok a jeho lidé byli i přes předpovědi počasí poměrně překvapeni z toho, kolik toho bílého nadělení zase napadlo. Jako by svatý Petr zkoušel, co vše kymácející židlička pod ministrem dopravy vydrží. Přejezd do Německa znamenal v prvních deseti kilometrech jisté zklamání, ale poté už se počet sněhových pluhů zvyšoval a několikrát nastala situace, že dva vedle sebe jedoucí Vás nepustily před sebe a následovalo půlhodinové zdržení při jízdě za nimi, nicméně po čisté dálnici. To platilo pro oba směry. V jednom úseku dokonce Němci tepnu uzavřeli, protože příval sněhu ji udělal nebezpečnou a na daném místě jezdilo vozidel údržby příliš mnoho a proplétání se mezi kamióny by nebylo bezpečné. Objízdná trasa však byla uklizená.

Srovnání přístupu českých a německých silničářů vyznělo pro naše opět nedobře. My však za dálnice platíme částku, která v součtu všech vybraných peněz jde do miliard. Otázkou tedy zůstává, za co vlastně platíme. Oprava dé jedničky je evergreenem, který sice nudí, ale zničená vozovka se opravit musí. Že se dávno nedokončila hradecká varianta přepravy na Moravu, to je ostuda několika vlád a Ťok za to nemůže. Ale způsob opravy D1 a její délka, to už je jiná věc, nemluvě o kvalitě. Opět upozorňujeme na nový hrbolatý betonový povrch dělající především tvrdším podvozkům sportovních aut značné problémy. Co však je katastrofální, to je stav silnic všeobecně, a přidá li se sníh, ukazuje se nahota a neschopnost Ministerstva dopravy. Vybírání jakýchkoliv poplatků od majitelů osobních vozidel je výsměchem a drzostí. A my pořád jen mlčíme a platíme.

Autor: J3.K

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****

ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč

Celkem za měsíc: 8 378,00 Kč
Vybráno 23.93%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 840 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (19 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
politicon.cz
39 komentářů
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.