
Dálniční síť patří k vojenské výzbroji
VILÉM BARÁK
Kvalitní silnice umožňující obchod a rychlé přesuny vojsk, dodávaly Římské říši obrovskou sílu. Nejznámější, Via Appia byla postavena již roku 312 př.n.l. a některé její fragmenty se zachovaly dodnes. V moderní době převzaly strategickou úlohu železnice a následně, díky flexibilitě automobilové dopravy, silnice a dálnice. Nedávno hladinu veřejného mínění rozčeřily kolony spojované s průjezdem konvojů americké armády. Vojenské cvičení je nutností. Na rozdíl od reklamního maratónu blokujícímu Prahu jen tak „z nudy“. Proč automobilka, jejíž název maratón nesl, nezastavila výrobu, aby se mohlo běhat v halách u Mladé Boleslavi?
Dálniční síť patří k vojenské výzbroji státu stejně jako tanky, vrtulníky nebo obrněná vozidla. To že jsou vládě lhostejné hospodářské škody vznikající zdržením v uzavírkách i marnění volného času lidí, je jedna část problému. Nedávná výměna ministra dopravy poskytla příležitost vyhlásit také změnu paradigmatu ve vztahu k opravám komunikací a jejich dopadům na občany. Stalo se co? Nic. Vše zůstává při starém v duchu hesla, my to tady necháme rozkopat, vy mlčte a plaťte.
Neschopnost opravovat dálnice ohrožuje bezpečnost Česka, a vzhledem k tomu, že jsme tranzitní země, i našich spojenců. K nám, po výborných německých a rakouských autostrádách, se pomoc NATO jakž tak dostane, ale dál na východ platí slova klasika „Ni krok“. Polsku, Pobaltí, Rumunsku vzkazujeme „sorry jako“. Hrozí opakování situace z roku 1920, kdy čeští železničáři blokovali dodávky zbraní pro Polsko, které právě bojovalo s bolševiky. Je dobře, že „kvalita“ českých dálnic se se stala ostudou probíranou v centrále NATO a nejen předmětem nadávání v rodinách a po hospodách. Jde o zvláštní psychologický jev, kdy po vyjetí z kolony lidé na všechno zapomenou. Proto se z údržby silniční a dálniční sítě dosud nestala politická otázka, která by ve volbách měla váhu. Svým dílem přispívají i média. Natočí 2 až 3 rozhovory (mikrofon strčený přes okénko do auta) s otázkou…co tomu říkáte. Dozvíme se, že je to hrozné a nic, jede se dál. Nikdo se neptá, proč oprava trvala tak dlouho, zda to nešlo udělat rychleji, kdy se v úseku pracuje a kolik lidí, proč je souběh více oprav, který vedl ke kolapsu dopravy…… A co dělá automotoklub, který by se měl brát o práva motoristů? V Česku nic, v Německu m přece jenom nějakou váhu.
Dálnice D 1 byla ve své době realizována jako strategická stavba. Nachází se na ní dvě záložní vojenská letiště, a to u Vyškova a Velkého Meziříčí. Kdo má trochu ponětí o logistice, ví, že poruchy a nehody „řídí“ statistika. Proto pro udržení průjezdnosti musí být nedílnou součástí dálnice odpočívadla pro odstavení porouchaných či havarovaných vojenských vozidel. V civilním provozu slouží odpočivadla k témuž účelu, dále k zaparkování kamionů třeba při nečekaném Ťokově „kalamitním“ sněhu v prosinci, a aby se jejich řidiči měli kde se umýt a vyspat. Existují nebo se snad staví dávno slibované odstavné plochy? Ne, ostudně chybí. Jako kdybychom si pořídili děla bez zaměřovačů.
Kamiony běžně trčí u čerpacích stanic do jízdního pruhu a při nehodě či kalamitě prostě zastaví přímo na dálnici a tam stráví povinnou přestávku. Máme plné huby civilizovanosti a pro tyto novodobé nomády, chudáky drcené tachografy a pracující vesměs pouze za diety, neděláme zhola nic. Potřebu vykonávají za kolem návěsu nebo někde v keři a umývají se vodou z PET láhví. Vedle odpočivadel má být samozřejmostí i vybudování alternativ v místech dálničních křížení (u Brna jde o D1 a D2), které v případě jakéhokoliv problému, a to v míru i ve válce (nehody, opravy mostů), nabídnou objízdnou trasu. Bylo by to neskonale užitečnější než stavět „přechody pro medvědy“.
Na internetu se objevilo plno rad, že američtí vojáci měli použít železnici nebo jet v noci. A co tak opravovat dálnice v noci a 7 dní v týdnu? Jinými slovy, přesvědčme nepřítele, ať kvůli naší neschopnosti neútočí. A když už, tak ne moc prudce. Přesuny po dálnici jsou přece možné jenom v noci a také nám musíme dostat časový náskok, než se vojenské jednotky „navagónují“.
Ve válce patří mezi prioritní cíle právě dálniční síť. Jak dlouho by se v Česku řešil kráter po bombě nebo odstřelený most, když několik spadaných stromů zablokovalo D 1 na 14 hodin? Českoslovenští legionáři byli v Rusku odkázání pouze na koleje a vlaky. Kdyby k opravám a řízení tratí přistupovali se stejnou vehemencí a nápaditostí jako dnešní stát, nikdo z nich by se z Ruska nevrátil.
Doufám, že použití českých dálnic pro přesun americké armády bylo rafinovaným políčkem české politické reprezentaci. Věc není řešitelná „vyhnáním konvoje z dálnice“, ale vyhnáním těch, co odpovídají za opravy dálnic a související legislativu.
Autor: Vilém Barák
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sika 250,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Robert Schlesinger 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Renata Doležalová 100,- Kč, Martin Černý 500,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Jiří Dostál 200,- Kč
Celkem za měsíc: 13 628,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Jako kůl v plotě - 21.4.2021
- Barbaři před branami - 21.4.2021
- Sčítání 2021 jako ukázka převahy státu - 21.4.2021
Kdo by na nás útočil když by se zasekl po pár kilometrech? Ať už z východu nebo ze záchodu.
Helejďte se, ja už nejsem ve stavu, po 12ti pieech tady s vámi vést brilantní polemiku. Ale: Jestliže armáda potřebuje dálnice, TAK proč napadl Hitler Francii přes Ardeny a Rusy přes pole alias otevřenou krajinu? Copak tam byly dálnice? A proč tedy má vojenská útočná jednotka, tedy tanky, pásový podvozek? No, já jsem ma vojně byl, tak vim, že se zásobovací konvoj na pneumatikách vlekl za nimi, ale aby celý konvoj tedy selhal kvůli dálnici, je absurdní fiasko. To běžte jako armáda do prdele
A to vlastně vůbec nevím, proč se tam ty kurvy americky zas somrukou. Na co? Proč? Dlouho jim nedal někdo po rypáku? Proč ti zmrdi musí být nejválečnější národ v historii lidstva a staví se do postu světového četníka? Kdysi v 80tych letech jsem je obdivoval, ale teď…opovrhuji Amerikou.
Ty jses svine ceska,po 12 pivech a to znamena normalne uvazujici cesky kolaborantsly prasivy pes.
Ano, znamená to normalnê uvažující člověk. S tím kolaborantem…ke komu? K vlastenectví, idiote? Tak se z amikama zeser, až za uši…
Hovado prorusky.
Co Vás vede k tomu, že když nemusím amiky, tak jsem proruský? Tak to ne, je to to stejné! Já fakt nemusím lézt do prdele velmocem. Chci jen být vlastenec. Jo aha, asi to chapete dle vzoru, že češi si prostě neumějí vladnout, tak musí být zalezlí v americké nebo ruské říti, že! Jiná volba prostě není! Takže kdo je s rusama, je proti amikum, a kdo je z amikama, je proti rusům. No, tak to jste se předvedli, teda. Je mi lito, vašich myšlenkových pochodů.
Nekecej,jses vozralej a zalez pod stul zradny smejde.
…..ale zase je lepší být nalitej, než zabitej.
Hezké jak jeden emigrantský zmrdoň změní 3x identitu za půl hoďky. Kolik bereš Greténe dolárků od CIA, FBI, NSA nebo koho vlastně. Debyle
Žádný normální národ nebuduje své dálnice proto, aby se mu po nich proháněla cizí vojska.
Priste , jak to vypada budou muset americane svuj presun do Madarska a Rumunska pres Cesko zajistit buldozery.. Ceska republika spojenec ? Ani nahodou,je to sice je to narod generalu a ten jejich nejvyssi ma modrou knizku..
Prase,vozere se to jako svine z Prazskeho hradu a pak tu pise blbosti a urazi americany.
Je, a proč by si měli američani dovážet buldozery na naši D1, ty vlezdoprde? Ať si táhnou na to svoje Rusko jinudy ! Ať si po 70 ti letech, to konečně mezi sebou rozdají někde ve vesmíru, na Sibiři nebo v Nevadske poušti. Proč bychom měli nekomu vubec dovolovat přejezd přes naše území? Ať táhnou do prdele! Amici i rusaci, furt!
Ty smejde,ty by jsi potreboval naplacat tu svoji tlustou prdel.
Pusť si hen ten metal a obleč džísku s nášivkama a onanuj.
Tady je videt kdyz vozralej ceskej idiot se ohani vlastenectvim a ma v sobe 12 zrsku.
Ty bys byl mulťácký emigrante už po šesti v limbu na celý den.
Tak, vážení. Snad si nemyslíte, že někdo po 12cti zrzcích, je někdo schopen konverzace v písemném podání. Jsem rád, ze jsem to tady vytrolil alias rozštáral, a obrázek o názorech naší společnosti, nechť si každý udělá sám. Berte to jako sondu, do hlubin duší českého naroda. S pozdravem: Hovado prorusky a kolaborantsky psék.
A najednou je tocho, co? Co vy jste vlastně zač? Vlezdoprdelníci? Typičtí čecháčci, co? Nezapomeňte se zeptat na názor vašeho vsemohoucího Babiše. Hlavně to příště vhoďte jemu a ne trolistům ze strany ANO – vytrolíme europarlament. To je vaše IQ, idioti. Ani nerozeznáte sbojeho Andyho a chcete tady vy blbečci diskutovat? O čem? Jak ke v klecových lůžkách v Bohnicích nebo o čem ?
Tuž ja vam nevim.
Jenom Obrc-c-t pusti na přetiženou dalnici za tepleho letniho dne s řadou uzavirek pomaly jedouci valečny konvoj plny americkych žoldackych kděbylu a stareho šrotu, ktery se přemisťuje k provokačnimu cvičeni.
Namisto toho, aby neobtěžoval daňove poplatniky a vozidla nakladni dopravy, ktere plni ukoly dopravni obslužnosti a přemisťoval šrot i s jeho posadkou na misto určeni za chladne noci navagonovane po železnici.
Navic pro amickeho Ibrmenšskeho žoldaka neplati předpisy o rychlosti na dalnici, mytu… Pomalu jedouci tahla kolona s Ibrmenši zdržuje cely jeden pruh na letni přetižene dalnici s množstvim uzavirek.
Ibrmenš je potřeba podřidit českym zakonum anebo poslat do ř-ti, aťsi je převaži Polaci na misto určeni loděma!
není mnohem rychejší a levnější přeprava armády vlaky??????
rychlostí jakou mohou jet po našich silních bez známky by válku prohráli ještě dopoledne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
Proti obrnenym vozidlum byla v ceske republice vyvinuta velmi ucinna a osvedcena zbran, ktera byla ve skodovych zavodech konstruovana tak, aby ji mohl bezne pouzivat prakticky jakykoliv obcan i bez vycviku a zbrojniho prukazu ci zvlastniho povoleni (postaci obycejny ridicak skupiny B).
Jelikoz se techto velmi ucinnych obrannych zbrani pohybuje po ceskych silnicich a dalnicich nespocet a obcane jsou navykli tyto zbrane bezne pouzivat a prakticky denne s nimi provadeji vycvik, neni pozemni utok, ci presun nepritele po nasem uzemi vubec mozny …
Jedina takova zbran totiz dokaze spolehlive vyradit na dlouhe mesice hned nekolik ozbrojenych transporteru
Sudruzi američti konstrukteři nepočitali s naročnymi přesuny americke vojenske těhniky po dalnicich. Jejich těhnika je konstruovana vylučně pro boj v hangarech anebo na PC.
Jeste doplnim ze duchapritomni vojensti strategove studene valky ve spolupraci s vyrobci teto nasi zbrane duchapritomne nechali obyvatelstvo nenapadne zivorit a uvyknout k neustalemu opravovani aut a neduvere k automatum jejichz oprava je draha…. timto genialnim tahem je tak zaruceno, ze napriklad amik, ktery by tuto nasi zbran chtel pouzit proti nasim obrnecum nema zadnou sanci, nebot pritomnost dalsiho ovladaciho pedalu jej natolik zmate, ze nema sanci uvest zbran do pohybu ….. samozrejme ze americke vojenske sily jiz vyvinuly na tento fakt protiobranu v podobe zaloznich balicku s hotovosti pote, co se dozvedeli, ze cech nema zadnou hrdost ani nema duvod branit zkorumpovanou urednickou zlodejskou vladu a uz vubec ne pomahace a chranice kteri ho tak akorat pokutuji buzeruji nebo v lepsim pripade omylem zastreli misto toho co maji podle zakona delat proti nepratelum a tudiz je i za mizerny obnos ochoten se pridati na stranu nepratel a sam zbran ovladat ….
Dohadujete se zbytečně. Dvě tři rakety a je hotovo. K čemu dálnice?
Dušane, mám čtvrté vánoce, když vidím ty pohůnky tuna prskat, jakou si uštědřili ostudu s tím přesunem trumpetovo techniky. To hřeje
nic nepotěší víc, jak neštěstí druhého.
Pavel K
Co tak použít řešení, které plánují momentálně mocní v Brně? Zloději z ANO rozmr.dali Brno tak, že se stalo pro místní nepřátelským územím. A prej chtěj rozestavěné dokončit a v tomto směru pokračovat dál!
No to víte, že jo, kašpaři. No a řešení, které magistátní úředníci “vymysleli”? Když je některá komunikace vlivem neskutečných objížděk a uzavírek přetížená, tak ji jednoduše zavřeme!
A ty se z toho občane třeba poser. I k dálnici tak jde přistupovat. Jednoduše zavřít, a je pokoj!
Co byste chtěl po kapitalistech , ti jenom kradou !!
Tak jako komouši a odboráři rozhodně ne
Západní kapitalisti kradou daleko víc a ještě vraždí po celém světě viz Irák , Afganistán , Libye , Syrie , Jemen !!Také narušují volný obchod neustálými sankcemi a embargy !!
No to víš, že jo!
Ty bolševické krádeže a převýchovné koncentráky pro nevinný tady, lidem stačily…
Zatímco komunizmus se svým třídním bojem není nic jiného než ideologizovaná krádež, násilí, lež a vražda. Měl byste pane valo ty bolševické sračky pořádně nastudoval, já mám například z toho hnoje státní zkoušky…
No právě… 30let jsem ty bláboly neslyšel. V 89. rudý náboženství skončilo a ti, co s těmi nesmysly otravovali studenty, byli najednou bez práce. Tak teď sóuh otravuje tady na žvanírně. (Před r. 89 člověk nemohl těm debilům odporovat. Jednalo se přece o nejdůježitější předmět při studiu…
)
Starověký Řím neměl železnici!
Ťokům průsmyk byl zatěžkávací manévr, ale začali hromadně opravovat všechny mosty, takže jak je vidět, tak se na spřátelené armády nezapomíná. A tak je do dobře!!!
Hlášení generálního štábu NATO :Sir,Her,Soudruhu. Sorry , jsem z toho volako zmetěný. Ale, náš atlantický val, naše maginotova linie s krycím názvem D1 funguje dokonale. Koho schvátí, nikdy nenavrátí. Můžeme klidně sbírat víčka na BVP pro českou armádu. Tohle prostě Rusové nedají, umřou totiž smíchy.
Problém dálnic a dopravy má několik sobě podobných poloh . 1/ prachy určené na dálnice a dopravní stavby mizí v nekonečných úředních postupech a objednávání studií a projektů 2/ když už se začne stavět tak se zjistí že projekt dělal poloblb nebo někdo co se té práci v lepším případě nevěnoval dostatečně 3/ stavbu pak provádí ignoranti přejímají ji uplacení bezpáteřní úředníci a údržba ev. reklamovatelnost díla žádná 4/ nejsou prováděny měření přetížení vozidel 5/ dálnice už dávno měla být 3-4 proudá pro každý směr 6/ nebyli vybudovány vysokorychlostní železnice problém stejný néli horší jak u dálnic což vede k přetížení dálnic . 7/ nedobudovaná vodní doprava 8/ nepostavené přehrady 9/ nedostavěné atomové elektrárny . mohl bych psát i dále faktem je že prachy ne to byli je potřeba se zeptat pánů Klauze , Zemana , Kalouska , Sobotky , Babiše atd pokud jsem nějakého zloděje vynechal tak se omlouvám . Jo a k postavě všemi vychvalovaného Václava Havla chci říci ze ten pán neměl ani tolik odvahy v době když byl prezidentem , aby přiznal co provedli s Klauzem a celou partičkou s továrnami , doly , vodárnami , elektrárnami atd . když za babku sami sobě rozdávali ( kradli ) to co předtím ukradli komunisti .