
Chybí řemeslníci, stát zaplavují nepotřební vysokoškoláci
DALIBOR UHLÍŘ

Naše školství se musí změnit. Vysoké školy dávno nemají takovou vážnost, jakou mívaly. Naopak tolik potřebná řemesla ztratila svůj glanc, přestože se na služby řemeslníků stojí fronty. Cestu ke kvalitnímu vzdělání navíc komplikuje stále se zvyšující administrativní zátěž a zkostnatělý školní Rámcový vzdělávací program.
Školy nás učí něco, co už dávno neplatí
Současná společnost se vyvíjí závratným systémem. O některých oborech a tématech se ani nevyplatí vydávat tištěné knihy, protože než by stihly vyjít, už dávno by nenabízely aktuální informace.
A teď, když to převedeme na školský model, situace je ještě beznadějnější. Doba potřebná pro změnu školských osnov, proškolení učitelů a zavedení do praxe vytváří nepřekonatelnou časovou propast mezi současným stavem a tím, aby se žáci učili to, co skutečně při svém budoucím povolání upotřebí. Nepružný systém našeho vzdělávání podle předepsaných osnov nutí učitele učit věci, které žákům k ničemu nejsou. A naopak, nedají jim prostor pro to skutečně důležité.
Quo vadis, studente?
Při navrhování architektury školského systému si musíme ujasnit, kam spěje naše společnost. Než se student vrhne do volby oboru, měl by se zorientovat v tom, po čem je poptávka. Velké množství nabízených pracovních míst nevyžaduje žádný konkrétní vystudovaný obor – pokud pomineme řemesla, medicínu či různé technické obory apod. Nejžádanější jsou dnes obecně lidé s výbornými komunikačními schopnostmi, znalostí cizích jazyků, lidé s technickými a IT znalostmi a ti, kteří umí pracovat s informacemi. A v neposlední řadě ti, kteří mají chuť se učit.
Co bychom tedy žáky základních škol měli učit?
Číst, psát, počítat. O tom žádná. Na místo nesmyslného memorování bychom měli žáky už od základních škol vést k četbě knih a k přemýšlení v souvislostech. Skvělá je třeba myšlenka projektové výuky. Vzhledem k rychlosti vývoje společnosti a technologií by se školské osnovy měly zaměřit spíše na soft skills, měkké dovednosti, které žáky naučí orientaci a práci s informacemi. Za stěžejní oblasti vzdělání pak považuji češtinu, matematiku a cizí jazyk.
Často se také zapomíná na to, že škola není jen o vzdělání, ale také o výchově. Zapomíná se věnovat rozvoji sociálních, komunikačních dovedností nebo péči o tělo. Celá sportovní výchova se scvrkla na dvě hodiny tělesná výchovy týdně. V absenci výchovy dětí vidím také spojitost mezi tím, že si dnes mnohem více dospělých lidí neví rady se vztahy. I to je možná jedním z faktorů, proč nám narůstá rozvodovost, klesá hodnota rodiny a lidé žijí stále osaměleji. Ve školách by navíc nemělo docházet k politické indoktrinaci za strany státu, neziskových organizací a dalších subjektů. Ve školách by se mělo učit myslet, nikoli „co si myslet“.
Ohlédněme se do minulosti. I když minulý režim do roku 1989 rozhodně nebyl ideálním řešením pro společnost, byla chyba řadu věcí zrušit bez kvalitní adekvátní náhrady. Jednu z nich představoval velmi dobře fungující školský systém (neplést s obsahem). V neposlední řadě fungovala také tréninková střediska mládeže, sport nebo kroužky přidružené ke školám.
Inkluze ve školách snižuje kvalitu vzdělání
Hned poté, jak se inkluze do vzdělávací soustavy zavedla, zvedla se vlna nevole takřka ze všech stran. Křičeli učitelé, ředitelé škol i rodiče spolužáků inkludovaných dětí. Ani praxe jejich postoj nezlomila a potvrdila, že inkluze diskriminuje všechny “zdravé” děti a brání rozvoji těch nadanějších žáků.
Inkludované děti učitelům berou pozornost a sílu. Ti následně nemají prostor věnovat se nadaným žákům, kteří se chtějí učit. Floskulemi o nerovných příležitostech by se tedy spíše měli ohánět talentovaní a snaživí žáci než často nespolupracující rodiče inkludovaných dětí. A to ani nemluvě o neskutečném prodražování neefektivního systému.
Zrušme ideologicky zavedenou inkluzi. Ničemu nepřispívá. Jen se opírá o alibismus rovných příležitostí. Měli jsme skvělý systém zvláštních škol. Mrzí mě, že mluvím v minulém čase. Ochránit bychom měli alespoň speciální a praktické školy. Žáci s hendikepem se v nich učí v menších skupinách, pedagog na ně má více času. Navíc tyto typy škol kladou na žáky pouze takové požadavky, jaké jsou schopni splnit.
Vražedná administrativní zátěž
Peníze daňových poplatníků by měly putovat zejména ke kvalitním učitelům a ředitelům, které bychom měli nechat pracovat podle jejich potřeb. Posílit by se měli také kompetence ředitelů škol. Problémem je také obrovská administrativní zátěž, která vedení škol i učitele drtí rok od roku víc a víc – a to v neprospěch kvality vzdělání. Zjednodušit by se měl také Rámcový vzdělávací program. Měl by mít stručnější formu a dávat kvalitním učitelům větší volnost.
Maturita nebo diplom prý zajistí našim dětem štěstí. Takový nesmysl!
Většina rodičů se nechce pustit zastaralého světonázoru a přesvědčení, že jejich děti to musí za každou cenu dotáhnout k maturitě a následně si vysloužit vysokoškolský diplom. Nechápou, že většinu zaměstnavatelů ze soukromého sektoru už dnes vůbec nezajímá, kdo co vystudoval. U absolventů jim jde zejména o přirozenou inteligenci, zdravý selský rozum, chuť pracovat a učit se novým věcem.
Řemeslo je sexy
Řemeslo je přitažlivý životní styl, musí se stát opět trendem a získat ztracenou vážnost. Šikovný řemeslník si dnes vydělá mnohdy tolik jako lékař nebo právník. A stojí se na jejich služby fronta. Bohužel mnozí získání výučního listu a práci rukama považují za něco podřadného. To se musí změnit. Jednou z cest je osvěta mezi rodiči dětí končících základní školu i mezi dětmi samotnými.
Každoročně slýcháme klišé, že potřebujeme více řemeslníků. Ale nikdo s tím nic nedělá. Zastavme přijímání studentů bez patřičných studijních předpokladů. Ukažme, že cesta ke štěstí – zejména u zmíněných studentů bez studijních předpokladů – vede skrze řemeslo. Zapojme do spolupodílení se na vzdělání řemeslníky a živnostníky. Namísto „hlídání“ adolescentů a nucení je učit se prázdná fakta zapojme do vyučení mnohem více praxe. To ostatně platí také o studiu na vysoké škole.
Stále více vysokoškoláků, a přitom stále klesá vzdělanost
Trochu paradox. Čerství absolventi vysokých škol mají problém najít práci. Vysokoškoláci ihned po promoci mají pocit, že když teď mají ten titul, že se o ně zaměstnavatelé začnou přetahovat. A ejhle. Do soukromého sektoru je nikdo nechce přijmout. Nebo alespoň ne za těch podmínek, za jakých by si to představovali. A co hůř – oni dost často pořádně ani nic neumí a myslí si, že na ně všude čekají s otevřenou náručí.
Vysoké školy? Jedna pavěda za druhou
Skutečně potřebujeme vysokoškoláky. Otázkou je jaké. Potřebujeme hlavně technické obory, medicínu či vědní obory. Oproti tomu nepotřebujeme a nemáme z daní občanů financovat různé pavědy a obory, které pak končí v různých neziskovkách a hospodářství nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu. Zářným příkladem jsou různé sociální rádoby vědy. Měli bychom zajistit bezplatné kvalitní vysokoškolské vzdělání pro nadané a pracovité studenty s reálnou poptávkou společnosti a zaměstnavatelů. Řada mladých lidé kteří pak zbytečně tráví mnoho let studiem, které pro ně třeba vůbec není, nám pak chybí ve službách, obchodu, ale i dělnických profesích.
Vysoká škola bez přijímaček? Tak to už je totální výsměch
Každá škola shání studenty, kde může. A jak ho už jednou polapí, dělá vše proto, aby se student z jejích spár bez diplomu nedostal. Všechno je o penězích. Logicky, čím více žáků škola má, tím více peněz dostane.
Stejné je to i s maturitou. Ta vždy v minulosti měla váhu, hodnotu a kvalitu. Dnes ji má kde kdo. Věřím, že přijímací zkoušky na střední a vysoké škole mají mít jasná kritéria a ne současnou sestupnou tendenci.
Jsem přesvědčen, že Paretovo pravidlo 80:20 platí i v oblasti vysokého školství, stejně jako všude jinde. Nepotřebujeme mít v populaci 60 % ani 50 % vysokoškoláků. 25 – 35 % nám bohatě stačí.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2021: *****
Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Anonym 555,- Kč, Miroslav Zatřepálek 100,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Mirko Hampl 170,- Kč
Celkem za měsíc: 4 725,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Naše školství už se změnilo. Bylo zrušeno. Děti z distančního učení neumí vůbec nic. ŠKOLSTVÍ UŽ NEEXISTUJE!
nas je to naopak. Distancni vyuka funguje skvele.
U vás je to vidět na první pohled.
Nevíte co melete.
Kdybyste měla dítě s nějakou poruchou, třeba dysgrafika, už vás vidím, jak ho šťastně vodíte mezi Indočechy.
… tak ho nacpete mezi normální děti a necháte ho blokovat jejich přirozený vývoj čekáním na přitroublíka.
Za normálního stavu by přitroublík skončil mezi přitroublíky v pomošce a všem by bylo dobře. Ale to ne! Normální děti se hezky přizpůsobí tomu nejpomalejšímu, co si myslí, yntelyžáni, že se jako přizpůsobovat nebudou?
Jednu výhodu to ale má. Normální děti většinou nejsou extrémně agresivní, tak to přitroublík přežije s méně boulemi od spolužáků, než mezi těmi z pomošky.
Koneckonců, co koho zajímá, že kvůli jednomu vadnému dítěti jsme zahodili talent a zájem o vzdělání u několika nadprůměrných? Takhle totiž myslí ti, kteří sami nejsou ani průměrní.
Tedy ti, kdo vedou naše školství.
Chytré děti se nikomu přizpůsobovat nemusí, od toho má inkludovaný žáček asistenta.
Víte o tom kulové, cintáte si tady pentli a vúbec nevíte, jak to funguje.
Copak, copak, máte doma Foresta Gumpa?
tak tomu se nedivím
Informace se šíří rychlostí světla.
Ani rychlost asistenta nemůže rychlost světla překonat.
Takže zdržuje vždycky, nebo minimálně ruší ty, kdo na to mají.
To je tak těžké, i z hlediska slovesného, pochopit, že normální děti patří do normální školy a zvláštní děti do školy zvláštní?
To by snad pochopil i ADHD dyslektik s obsedantně kompulzivní poruchou potřeby okamžité onanie na veřejnosti.
hod se do klidu ,těch pár geniusů se přihlásí šasem jinde a na to co potřebují západní koncerny stačí průměrný žáček.k čemu potřebuje ve výrobě dnes někdo extra znalosti,když přijedou na kamionu v krabici vedle dílů?tihle lidi nemají o čem přemýšlet-přemýšlí se většinou v mnichově nebo utrechtu-rozhodně ne v kocourkově a těch pár extra si znalosti jistě dostudují. no a pan autor mohl zveřejnit co jeho děti nabízí za služby ,třeba by měly už i nějaké zakázky,když je tak zapálen pro revoluci práce a leží mu na srdci potřeby nadnárodních kolosů,které to zde akorát drancují
to jste toho videla!
Heleno, omlouvám se, myslela jsem, že kritizujete inkluzi.
Distanční výuka je velká zátěž , taky s ní máme velký problém.
U nás taky funguje výborně, díky tomu, že škola patří mezi ty lepší a má dost prostředků , tu inkluzi podpořit .
Takové samozřejmě nejsou ani zdaleka všechny základky…
Zvážení svých možností by se mělo nechat na ředitelích a hlavně učitelského sboru.
Je to případ od případu, inkludovat se dají jenom déti, jejichž rodiče vzorně spolupracují, což zdaleka nejsou všichni rodiče.
Plošné vymáhání inkluze je naprostá blbost.
jde i o to, ze v distancni forme je najednou vice videt i jiny typ studentu, tech, kteri normalne jsou v kontaktu prebiti temi retoricky zdatnejsimi. Najednou zjistujeme jine veci a ziskavame jine kvality! Nad tim je potreba premyslet.
Ale ty mínusy už nevidíte, že?
Jak autor píše – škola by měla nejen učit ale i vychovávat.
VŠECHNO má svoje plusy a mínusy.
Jak překvapyvé!
Ano, ve škole se podporuje zdravá soutěživost, umění a ODVAHA mluvit před lidmi. Přemýšlení nad podněty od ostatních dětí, učitelů, vyučovací hodina se vyvíjí, občas je tam legrace, děti si povídají o svých dětských starostech, první lásky, kamarádství, které často vydrží na celý život. O to jsou dnešní děti 2. rok ochuzeny. O tom mluvím.
Já taky. Prostě jim budou chybět sociální kontakty, které zavřeni u počítače ve virtuálním prostředí nezískají.
Nám se to nezdá až tak špatné, protože my jsme takovému experimentu naštěstí vystaveni nebyli, ale děti už teď budou mít téměř dvouletý deficit a to zrovna ve věku, kdy budování těch sociálních kontaktů je potřebné a důležité.
U nás – kupodivu- líp snáší tu distanční výuku vnučka , která je zvyklá se učit.
Naopak vnuk, kterému učivo skáče do hlavy samo je úplně v p*deli.
Knížku doma nikdy neměl v ruce, a tak trpí jako zvíře a lítají facky.
Je v páté třídě a rád by na gympl.
kromě soutěže nemá tenhle stát co nabídnout,tahle země není pro mladé
Janino, od vychovy by meli snadbyt rodice a nebo rodina celkove. Ja si nepreji at mi vnuky vychovava nejaky system. To jste uz jim taky skocila na lep?
Ne.
Ale nemám na mysli výchovu a la Pánkova člověka v plísni a podobných nesmyslů, ale výchovu k poznání, že svět není jen počítač a smartfon, že za okny je ještě jiný svět, který je třeba poznat a naučit se v něm a s ním žít.
I to je výchova.
Hlavně sociální dovednosti se naučí dítě jenom v kolektivu.
Proto i boháči posílají děti do školy, i když by si mohli dovolit vlastního učitele .
To je snad jasné každému, 30 let se “vyráběli vysokoškoláci ” každý kdo si to mohl dovolit má doma ” vzdělaného potomka” co na tom že nic neumí ale má titul, nyní přešlo školství na lopaťáky, co na tom že za pár let nebude umět nikdo upéct ani ten chleba který se nedá žrát, nebude zedník, tesař atd atd. No ještě že nedovážíme v takové míře jako skopčáci ty doktory a inženýry v černém balení.
Ale však se nebojte; znám několik středo a vysokoškoláků, co přešli plynule na řemeslo. Vesměs jsou to výteční řemeslníci – jeden autolakýrník je skoro génius – a vypadají spokojeně
A znáte tu písničku – “Až nááás budou milióóóny”….?
Mohou jít dělat soustružníky na 3 000%, zdroje jsou víte kolik uživí kalegriantů? Dokument čt od války určitě jel vícekrát jak jednodílný seriál mrazík na silvestra.
Mimoni
Z ae na toxiny covid / nějak jim ty antidota či protijedy nejdou, proč asi že jo. A dokonce jsem někde tu definici zahlédl že vojenští doktoři vyvinuli protijed na koronavir.
Lubomír
Mimo téma, Vít D3 a vliv na léčení.
Levné a fungující na Covid se musí znemožnit.
První tři dny 2000 I.E. na kg váhy pacienty.
https://www.svobodny-vysilac.cz/informace-o-zdravi-_-dr-josef-stanek/
10 OdpovězLed 19, 2021 6:47
nicema
Návštěvník
nicema
Doporučená denní dávka vitaminu D3 prý do 70 let činí 600 IU, u osob starších je vhodné navýšit příjem na 800 IU denně (IU=I.E.). 2000 IU ano, ale na celého pacienta, ne na 1 kg. To bych musel denně vyžrat víc než celou krabičku na ex.
2OdpovězLed 19, 2021 11:44
pražská vlaštovka
Návštěvník
pražská vlaštovka
Připojuji se k radám:
D3&K2
Zinek,B12,Vit.C
sypu to do sebe..jednou víc,jednou míň,ale téměř každý den skoro rok ..
vůbec jsem nebyla nemocná a to jsem dost emocionálně ale i fyzicky
oslabená…
(dát pozor na čisté substance)
0OdpovězLed 19, 2021 12:11
go tu go
Návštěvník
go tu go
Kdysi jsem se spálil a dokonce jsem svléknul kůži s ucha s ostříháním po dekádě jak had když jsem seděl na zábradlí. A mnohem lepší s trvalými účinky je na tvorbu melaninu nebo melatoninu?, prý nejlepšího antioxidantu ochrany buněk je lutein s trvalým působením, odkaz dole ale jméno původního přípravku jsem zapomněl tak na odkazu dole substituce téhož Dvacet let jsem se nespálil od záření tak ta ochrana buněčná ochrana asi působí obecně lépe a žádné mastičky s UV indexem na sebe nepatlám a od té doby fakt dobrý. A možná jste viděli ty dva čínské doktory z wuchanu nebo odkud co se změnili s tou prevencí asi injekčně na černochy. :-)))
https://www.lup.cz/shop/luteinum-30ch-granule-4g/
https://www.youtube.com/watch?v=Cy1LdAaGASw
0OdpovězUpravLed 19, 2021 13:09
Dnesni absolventi humanitnich oboru jsou nevzdelani magori, prodte blbecci, ktere krom neziskovek nikdo nechce
kompetence ředitelů musí být posílená??????
No, už vidím ředitele buzeranta, prounijního aktivistu, cigána, zeleného šílence, nebo islamského fanatika, jak úřaduje jsa neomezovaným pánem nad vývojem mladé generace. Základem školního vzdělání musí být jednotné osnovy do kterých je vtělen zájem národa. Českého národa!!!!!!!!!!!!!!
“Základem školního vzdělání musí být jednotné osnovy do kterých je vtělen zájem národa. Českého národa!!!!!!!!!!!!!!”
To už se dávno stalo, když byl omezen a v poslední době snad i zrušen proruský výklad dějin.
prorusky byl nahrazen probruelskym.
Jo, jo, čučkaři jsou skutečnými dějepisci
“Základem školního vzdělání musí být jednotné osnovy do kterých je vtělen zájem národa.”
Ano, potřebujeme víc Pavlíků Morozovů, kteří udají státu své rodiče. Potřebujeme víc indoktrinovaných socialistů, kteří věří víc státu než zdravému rozumu.
Tak těch Pavlíků Morozovů si snad umíme vyrobit dostatek, ne? A máme na to i specializované úřady. Tady jste se moc netrefil.
Pan Uhlíř nemá respekt ke vzdělaní, dokonce vzdělanými lidmi pohrdá, jak ubohé…, alespoň takto to usuzuji z jeho článku.
Ale co taky jiného čekat od zástupce Trikolóry že…
spousta lidi dostane diplom urovne maturity a mysli si, ze maji vysokoskolske vzdelani. Bohuzel poptavka po techto lidech je stale velika. Autor nepochopil, ze nejdrive musi zmenit system, teprve pak se zmeni system vzdelavani, ne naopak. Nabidka a poptavka.
Nesmysl… na prvním místě musí být vždy akademická svoboda, přes to vlak nejede.
To bychom se pak dostali do Číny, Ruska, Íránu a podobných nechutných totalitních zřízení, které akademickou svobodu zakazují…
Každý ať si studuje co chce, a má jakékoliv názory, to platí jak pro studenty, tak pro celou akademickou obec.
Ale chápu Trikolóra… strana autoritářská až totalitní a hlavně proruská…
Tak co jiného od těchto exotů taky čekat že…
nesmysl? Poptavka a nabidka. Je to jednoduche….porad nechapete?
Tady už ale nejde o školství, tady jde o principy demokracie.
A pokles poptávky zde tedy rozhodně nehrozí, spíše naopak…, humanitární obory jsou čím dál více oblíbené mezi studenty.
no to by morgošgheta měla osipky.Pracovat.
Se nedivím. A výsledkem je např. https://scontent.fbts5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/132366111_428586208497744_7033874609187931450_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=SauY30t98woAX_ZjvIp&_nc_ht=scontent.fbts5-1.fna&oh=7cfcc484bff722eeeca6f343addf2c70&oe=6025A046
Technika kotůla vpred by nebola?
Při čtení těch hloupostí od malého jsem si z ničeho nic vzpomněl na jeden citát :”Nekonečná malost bývá provázena nekonečnou pýchou”, (Voltaire). Náš maličký je vysokoškolák, obor romistika, nemýlím-li se, že?
Spíše respekt ke vzdělání a vzdělaným má. to, co leze dneska z mnohých VŠ jsou spíše potření, páč neužiteční
potřební
Co tu zase trollíš ! Přispěvatel má pravdu. Školství je v p….i. Asi tak.
Takoví jako ty by měli vyzkoušet opravdovou práci v praxi na stavbě.
Takoví jsou udření už jenom tím pomyšlením.
Ale zas produkují jiné, vysoce intelektuální hodnoty.
Koukněte na tohle – už jsem to darovala nahoře malému.velkému, ale ten se na to jistě nepodívá. Vy byste tu hloubku vzdělání mohl ocenit víc.
https://scontent.fbts5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/132366111_428586208497744_7033874609187931450_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=SauY30t98woAX_ZjvIp&_nc_ht=scontent.fbts5-1.fna&oh=7cfcc484bff722eeeca6f343addf2c70&oe=6025A046
V RÁMCI ZÁMĚRU LIKVIDACE BILÉ RASY
je všechno v pořádku a vše jde podle plánu.
Dokonce i za vydatné podpory vlastizrádců.
Gratulujeme k sebevraždě.
Ilumináti
MORAVA A SLEZSKO NENÍ ŽÁDNÉ ČESKO !!!
VŠECHNY VOLBY BYLY PODVODNÉ !!! SMRT VLASTIZRÁDCŮM !!!
Mám to v rodině!Absolventka UK právě nějaká sociologie,nepotřebný obor,a opravdu nepotřebná kacena,bez přítele, manžela, dětí, a nakonec po několika pokusech už druhy rok doma,bez prace,nikde ji nechtějí, nebo tam nevydrží, nevím jediné je jisté 34let,a prázdný život, jenom kecy o úžasných migrantech,LGBT, a samozřejmě pomoc potřebným v Africe, sama na dávkách posila peníze UNICEF no proč ne,když ma u rodičů stejný hotel zdarma,jako vetřelci v hotelích na pobřeží podél cest nových milych příchozích docentů! Sám mám také titul,který mi dala ona,vlastně dva,rasista a fašista! A to jsem ani nemusel studovat v5let jako ona!Supeeeer
Chtip je v tom, že papír z Romistiky, Genderu nebo Bohoslovectví dítku ten spokojený život zajistí.
Korýtek v “ neziskovém” sektoru je mnoho, případně není problém založit další nezyskofku.
Nejstarší a nejvymakanější nezyskofka = církev, nabrala druhý dech, nakopnutá církevními restitucemi, a zástupy bohoslovců se nemusejí bát o obživu.
Bohoslovci Minář a Roll si vedou docela čile.
Dokud nevyschne erární kasa, tak budou prosperovat právě ty obory, ve kterých se nepožaduje mozek, konkrétně matematika, čili různé AMU a DAMU , těch pofidérních fakult s přetlakem zájemců je hafo a další zajisté ještě přibudou.
Na ČVUT nikdy mít přetlak zájemců nebude, leda až vyschne erární kasa dočista dočista.
Možná to nemusí trvat moc dlouho.
Už se těším na ty zástupy genderů a bohoslovců, jak se mečujou o flek v Amazonu.
Pořád lepší pracovat v neziskovce, než v babišových továrnách na výrobu chemických uzenin, s minimálním platem a otrockou prací…
No pro toho parazita je to samozřejmě lepší.
Vy byste např. pracovala ve firmě takového xindla jakým je Babiš ?
Já na rozdíl od tebe něco umím a od roku 1990 se živím pazourama a hlavou.Moje taxa za hodinu práce je 1200+DPH.A nestíhám opravovat elektroniku z průmyslových mašin.Měsíčně k důchodu 15000 si přilepším cca 80000.Stačí?Jenže to musíš něco umět ,jinak tě morgomile nikdo “nekoupí.”
tak to ma byt!
Je ovšem otázka zda takového xindla, jako jsi, ty by zaměstnali kdekoliv.
V drůbežárně na vykydání slepičinců.
A Tobě se nezvedá žaludek, když kradeš ostatním lidem z talíře?
To je daleko větší sviňárna, než otročit na Babiše.
Na to už člověk musí být opravdu profesionálně bezcharakterní. Což tu předvádíš stále dokola.
Já jsem poctivý a váženy člověk, já jsem nikdy nic neukradl ani žvýkačky ani hokejové kartičky mým vrstevníkům.
Práce v neziskovce, znamená práci pro rozvoj demokracie.
No mít tu mic,okamžitě zablokuji každou korunu ziskofkám s výjimkou těch starajících se o bezmocné lidi.Čili politickým ma*rdům a hned by se viděělo jak budeš vážená osoba u lopaty …
Pažraní v neziskovce je přežíváním za ukradené peníze lidem, kteří pracují (a tedy vytvářejí zisk, ne nezisk).
Jasné jako facka.
Poctivý člověk to nemůže dělat.
vzdyt je to uplne jedno!
nadávno říkali: jdi na školu, abys nemusel pracovat u mac donalda. nyní říkají: jdi na školu, abys mohl pracovat u mac donalda
Paní Heleno, budete se divit, ale v rozporu s častým tvrzením je o studium na ČVUT dost zájem. Fakulty jsou narvané studenty. Ovšem školy kvalita je nevalná, byť se fakulta od fakulty trochu liší.
Tak to jsem nevěděla.
Je to dobrá zpráva!
Je ale otázka , kdo tam jde , jestli to nejsou jen ti , které nevzali jinam !
To záleží na těch fakultách, jak píše Petr.
Na informatice a kybernetice bude narváno, na strojní už méně.
To těžko, lemplové se vyhýbají oborům kde je matika a fyzika jako čerti svěcené vodě.
Já to posuzuji podle vlastní zkušenosti.
Jeden podnikatel, strojař s čeveným diplomem, prakticky nepřetržitě hledá techniky.
Buď jsou hloupí, nebo leniví, nebo mají nepřiměřené finanční nároky.
(Nejčastěji je to 3 v jednom.)
Nehodlá jim platit vyšší mzdu než vyplácí sám sobě, ze které živí pětičlennou rodinu, a tak řeší kvadraturu kruhu.
Ano, tohle je velký problém. Často mají dnes zaměstnanci vyšší mzdu, než majitelé firmy. Málokdo tohle ví.
Úroveň technického vzdělávání – alespoň strojařiny, jde trvale dolů v posledních cca 40 letech. Dá se říct, že s nástupem počítačů.
Podle mne za to může systém doktorantských studií, kdy je pro plno studentů zajímavější zůstat na fakultě, než jít makat, a pro plno docentů je zajímavější, nechat “učit” doktorandy. No a za pár let jsou z doktorandů docenti a tvářej se moudře, ve skutečnosti toho moc neumí (abych nekřivdil všem – vyjma těch, co se oboru opravdu intenzivně věnují). Ale ten úpadek jsme cítili už za našich studií. Jenže dříve se to dalo dohnat v práci, kdy starší jakž takž byli občas ochotni něco naučit mladé. To dnes povětšinou neexistuje.
Holt u nás nejsou platy jako v Německu.
A nikdy nebudou.
To se absolventům nelíbí, ale je to tak.
Ono je to otázka o jaký peníze jde. Ve strojařině nebyli inženýři nikdy moc dobře placení. Když jsem nastupoval po škole (ok, byl jsem začátečník) měl jsem o stovku menší plat v konstrukci, než 18ti letá holka bez vyučení na dílně.
To bylo poměrně demotivující.
Hodně kluků obor z těchto důvodů opustilo. Teď s hrůzou zaměstnavatelé zjišťují, že strojaři chtějí mzdy aspoň srovnatelné třeba s ekonomy…
Jako začátečník ano , ale ta holka na tom platu už zůstala , zatímco vy jste šel nahoru ! Za totáče se nováčkům někdo věnoval a teprve ten z nich udělal platné odborníky , měl jsem na toho člověka štěstí . Jak je to dnes nevím , možná se bojí starší pracovníci konkurence nebo propouštění ! Škola z málokoho udělá takového odborníka , aby nastoupil a začal makat na 100 % , než se z absolventa technické školy udělá samostatný odborník trvá to dost dlouho !
Zájem je a syn studoval VUT Brno-strojírenskou fakultu a říkal opak-studium je tvrdé hlavně matematika.Ovšem škola nabere 200 študáků a za tři měsíce jich 90% letí na ulici.Nabere prachy za “příjem” a je to.Z jeho ročníku a tří fakult strojárny skončilo s titulem ing.cca 25 lidí.
Takhle to bylo na strojárně vždycky. Ale i přesto absolvuje poměrně hodně lidí. V prvních ročnících, aspoň v Praze je pořád přes 1000 studentů.
Ale úbytek 90% to se mi nezdá, stejně tak bych se divil, kdyby v Brně bylo v prváku jen 200 lidí. To se mi zdá málo.
Účelové zničení východních zemí!
A nejen to, ale celou lidskou společnost, aspoň příští generaci. Asi jim docvaklo, že se umlčovaná většina umí orientovat a že vzdělání mnohým umožní samostatně myslet. To se samozvaným elitám do krámu nehodí. Na Americké společnosti je už vztah elitářů k normálním lidem viditelný. Nejraději by všechny pozavírali….
Co vidim a slysim tady, neni to jen ucelove niceni vychodnich zemi a celeho industrializovaneho sveta. U nas to vnimame ovsem daleko vic nez jinde, proto ze ten seskok v kvalite je prilis vyrazny.
A nebude to snad krásné, až si i hajzlbába s titulem minimálně Bc. bude v budce číst Vergilia v originále?
Už aby to bylo!
Bude! Ale než k tomu dojde…..
Jen jsem nakoukla do diskuze, s uspokojením jsem zaregistrovala, že to stvoření jednou Ema, potom Alebrtina tu naštěstí neoxiduje – a tu máš čerte kropáč – intelektuál malý.velký řádí možná víc než to dvojjediné monstrum.
Takhle se tedy k tomu Vergiliovi v originále nikdy nedopracují. Snad – doufejme – jim ten jejich titul postačí aspoň ke získání pracovní pozice hajzlbáby/hajzldědka
Malý.velký je aspoň slušný, je vidět, že ho na té romistice něco naučili.
Njn, slušný blb – pořád blb.
Jen o to nebezpečnější, neb na první dobrou se můžete zmýlit a pokládat ho za chytráka. Takovej hérec, co se vydává za něco, čím nikdy být nemůže. Nebo mu možná časem lecos docvakne a změní své názory. Web diskuse má i tyhle pozitivní dopady. Na “Ministerstvu pravdy” tuhle situaci označují termínem “radikalizace na internetu”. Tedy i Polách má šanci a bylo by krátkozraké nad ním lámat hůl. ALE – kdo to má s ním vydržet?? Kdo má tu svatou trpělivost číst ty jeho pobóchané žgryndy, které nejsou ani k smíchu, jen k hořkému pláči??? Na víc když tušíte, že Polách střídá směnu u jednoho compu s dvojjediným Emou/Albertinou?!!!!
Horší bude, až chirurg nerozezná na sále játra od sleziny.🌞🤓🌞🤓
Ono dneska studium medicíny jakoby bylo předpoklad kariéry v politice.
Ti vychc@ní felčaři by se už dali pomalu přebírat vídlema.
Děti se mají nikoli učit myslet, nebo „co si myslet“, ale mají se učit nemyslet. mysl nás zavedla pouze do kolektivního šílenství. myšlení (pohyb) probíhá ve dvou rozměrech, na základě minulosti (co už prožil (vzpomínání), zkušenost, vzdělání, emoce,výchova) vytvoří plán – ideu (budoucnost) a tu se snaží (plánování), nebo nesnaží zrealizovat .Třetím stavem mysli je přítomnost (nepohyb), vědomí tady a teď, vědomí bez myšlenek. A je přítomnost pravdou? Mohl by tedy hlupák najít čtvrtý rozměr bytí (vědomí), přestože ani nemusí znát prastaré věty – poznej sám sebe, anebo – vím že nic nevím, všechno je jinak ? mysl dokáže být pouze třírozměrná. aby mysl toto pochopila. nesmí se snažit to chtít pochopit a uchopit myslí – egem. naše bytost má nejenom fyzickou a mentální (duševní) rovinu, ale má i rovinu duchovní. a tu je potřeba v sobě probudit. a to je ten čtvrtý stav našeho vědomí. bez tohoto to nikdy nebude mít správné řešení, a hlupáků bude už jen přibývat…
Fakt je, že jeden z úkolů školy by mělo být naučit děti se učit.
V tomhle ohledu je tak trochu fuk CO se učej, jistý smysl má i biflování.
Brousí se mozeček, bolí to, bolí, ale i o tom ta škola je, ne jenom o zábavném trávení času.
(Jiná věc je osekání osnov, opravdu to vědění poněkud nabobtnalo a ne všechny znalosti se vejdou do dětské hlavy.)
Stačí se ožrat…a je čtvrtý rozměr.
Vtip od Renčína z vinného sklípku,který navštívili “vědátoři” z Práglu….strécu,déte jim trošku cucnout toho vašeho vína,pré chtějí vidět ten štvrté rozměr……
Ono je to ideologicky tlačeno z EU. Proč?
– inkluse sníží všeobecnou vzdělanost (a blbým se dá tak snadno něco nakukat)
– “nepodpora” až utlumování hard oborů souvisí s tím, že na medicínu, stavárnu, strojírnu, chemickou-technologii… mentálně “má” jen část mládeže. Zrovna ta, co myslí a nepodporuje moderní šílenosti (stačí se podívat na podporu genderu na strojárně a na fildě)
– naproti tomu velkovýroba genderistů, historiků comicsu a rekreologů je přímo náborem blbých a manipulovatelných do neziskovek. Navíc “správně” motivovaných nenávistí k “normálním” firmám, co jim nechtěly nabídnout fleky za 40 klacků na ruku….
Problém by se v samostatné ČR, stojící mimo bruselský moloch, sám a rychle vyřešil.
“Problém by se v samostatné ČR, stojící mimo bruselský moloch, sám a rychle vyřešil.”
A to Vám jako nakukal kdo? I samostatná ČR, kde jsou personálně propojeny neziskovky a ministerstva; kde je studium zadarmo a kde stát dotuje kde co, budeme mít stejný problém.
Kromě vystoupení z EU bychom navíc měli zmenšit stát, zrušit dotace a zavést placení na vysokých školách.
Jednoznačně – základky zdarma, ale od gymplu a výš zásadně za peníze… a oni by je ty genderizmy hned přestaly bavit, kdyby za ty ideologické průjmy měli ještě vyhazovat prachy.
A výsledkem by byly gangy nevzdělanců , retorizující obyvatelstvo a celkový úpadek národa !
Ty si pleteš nevzdělance s nevychovanci. Pepo Pepo, začni myslet.
Jedno nevylučuje druhé !
Gymnázia jsou i osmiletá.
Platit za střední je nesmysl, to by jako měli platit i průmyslováci?
Anebo učni?
Průmyslovákům a učňům by měly poskytovat stipendia firmy, působící v daném oboru. Takže učňům, například, ve stavebních oborech stavební firmy. Středoškolákům, například, v telekomunikační oblasti telekomunikační firmy a tak dále.
Samozřejmě by si takové firmy vybíraly ty dobré a zavázaly si je budoucím pracovním úvazkem. Blbí by pak, spravedlivě, končili u lopaty. To by to frčelo!
Naopak chytrým, kteří by se v tomto modelu osvědčili, by jistě, například, přední strojírenská firma zaplatila i VŠ a získala skvělého, lety prověřeného odborníka.
Co je na tom tak těžkého k pochopení?
Přesně takhle to děla Baťa a fungovalo to. Tento systém je známý, ale dnešní marxistická galerka ještě dnes nemůže Baťu ani cítit. proto to tu nefunguje.
Nojo, no, jděte s Baťou na neziskáře!
Ti už jenom vyhlížejí, kdy se konečně vrátí Gottwaldov.
Ale tím se ze studenta stával nevolník , ach vy pravičáci .
Jaký nevolník? Dostal vzdělání? Dostal. Může si jej buď odpracovat u toho, kdo mu jej dal, nebo doplatit a jít.
Za bolšeika takto fungovaly stabilizační firemní byty a bylo to moc dobré řešení, díky kterému má dodnes řada lidí vůbec kde bydlet.
Proto jsem napsal , ach vy pravičáci ! S vámi souhlasím !
poplatníci zaplatí VŠ za miliony a felčara vykrade germán a nestálo ho to ani ojro.VŠ by se měla bez pardonu PLATIT!!
To vaše “by měly” je zajímavé – jako všem, nebo jen vybraným? Tohle fungovalo vždy a divte se, nebo ne, funguje to tak zhusta i dnes.
Ale jak chcete poznat ty dobré a zavázat si je? Jak si to představujete, že by to mělo prakticky a ve velkém měřítku fungovat?
Co si tak pamatuju, zhusta ti, co se na průmce neučili nikterak výjimečně, žijí dnes velmi spokojeně, a dosáhly nejrůznějších úspěchů. Ti co se učili úplně nejlíp, zpravidla sice nedopadli nijak špatně, ale skončili bu´d na nejrůznějších úřadech, nebo v korporacích, jako řadoví zaměstnanci. Je to zajímavé.
Škola slouží hlavně k tomu , aby se překonala jalová léta , většinu potřebných věcí se člověk naučí až v zaměstnání . Jak člověk uspěje v životě záleží na nátuře .
Pepo,
pokud někdo žádá, aby bylo vzdělání placené, pak ale trvám na rom, aby navrhovatelé si to svoje vzdělání doplatili. To by bylo řevu!
Ale není spravedlivé, že ONI se vzdělali bezplatně a na dalších teď nezáleží.
Vyšší vzdělání musí být zdarma, jinak tu bude jen spousta bohatých hlupáků s nějakým papírem , je nutné ale studenty vybírat podle prospěchu i osobnosti a chtít po nich , aby se revanžovali státu , který jim to platil !
Vy asi neznáte to staré české pořekadlo: “Co je zdarma nemá žádnou cenu a nikdo si toho neváží.”
Kdybyste jej znal a domyslel důsledky Vašich bolševických nápadů (jestli jste toho schopen), tak by Vám možná i došlo, proč se ve světě (nejen ve školství u nás) děje to co se děje.
Zdarma neznamená zadarmo !
Také píšu , že je nutné , aby se studenti státu revanžovali , pořádně čtěte !
To by nebylo špatné.
Ale v patnácti je jenom výjimečně zájem žáka vyhraněný, aby se uměl rozhodnout, čím se chce živit.
To musíte uznat.
Když jsem dělal Střední automobilní, rodiče za mě museli platit školné a ubytování na intru. Dále na mě přispívala firma na stravné, pro kterou jsem studoval. A to bylo, prosím, v letech 1974-77. Takže tohle už fungovalo za komančů.
To se mi nezdá , za studia jsem nic neplatil , za kompletní zaopatření na intru ano ! Co to bylo za školu ?
A proč ne, když chtějí i volební právo? Chtějí volit, tak ať se taky podílí na tvorbě HDP. To mi dává logiku.
Já bych dál platil z daní studium na smysluplných školách (pedagogická fakulta, ekonomická fakulta, různé technologické fakulty, medicína…, myslím, že by byla škoda, aby se náš stát okradl o talentované budoucí doktory kvůli tomu, že by jejich rodiče měli málo peněz), ale ty pseudoobory jako genderová studia, žurnalistika, sociologie, kulturní antropologie…tohle platit z daní je loupež na občanech.
Ono to je sporne. Taky zazobany rodic bude platit a doplati potomka k titulu. Spis by to placeni melo byt hodnoceno podle znamek.
S tím bych souhlasila.
Chceš studovat grátis?
Tak šprtej…
Ona ta stipendia takhle za CaK a 1. republiky fungovala. Studium bylo za úplatu, ale kdo byl zdatný, tak mu jej platila firma, nebo školné uhradil ze stipendií. Až Hitler a národní socialismus přinesl VŠ zdarma a stipendium bylo motivační složkou pro ty obzvláště pilné a nadané. Jenže na VŠ se skutečně dostali jen ti schopní, pilní a pracovití, protože zkoušky (jakékoli) nebyly jen jako a pro formu, ale skutečným sítem, které oddělovalo zrno od plev. To až za komančů, v době, kdy hlavním výrobním prostředkem byla lež, se ztratila hodnota a kvalita se neměřila cenou, ale politickým rozhodnutím.
Ano, bohužel,
v ČR jsou “personálně propojeny neziskovky a ministerstva”.
Ale proč?
Inu proto, že mají finanční podporu ze zahraničí (Norské fondy, OSF, fondy EU) a k tomu podporu politickou z Brusele, hraničící s nátlakem. Jako proxy-drábové nadřízené bruselské entity.
(ano, část je tlačena i z USA, skrzevá ambasádu a tajné služby, jako třeba Člověci v tísni)
V ČR, která by nebyla popotahována za “ohrožení demokracie”, jako Polsko a Maďarsko, které jen náznakem přistřihly křídla Sorošovým úderkám, by bylo možné Vámi zmiňované neziskovky od státu oddělit a finančně vyhubit. Bylo by také možné přijmout zákon FARA (co v USA platí od 20 tých let minulého století).
Já bych zrušila úplně všechno, klacek do ruky si každý sežene sám a co si uloví, to bude mít! To je spravedlivé ne?
Vy jste opravdu hlava. Vás je i pro EU škoda, vy byste měl být angažován u amerických BLM – tam byste byl v sobě rovnocenné společnosti – co s takovými “pohrobky” komoušů jako tady.
To přináší ta největší chyba – a to, že si všichni myslí, že škola má vychovávat, což si bohužel myslí i autor. To je děs. Škola má pouze učit – odbornostem, pořádku, disciplíně. Studenti mají držet hubu a ne že si každý pomalu nadiktuje, že se bude učit jen to co ho baví.
Přesně.
Od výchovy je tu rodina, které, naopak, škola nemá do výchovy co kecat.
Neměla by, náhodou, škola ty inkludované taky přebalovat, když už jsme u toho?
Autore , proč kopete do minulého režimu , to až kapitalisti to přivedli do současného dezolátního stavu !
To jo… kapitalisti jako Paroubek,Špidla,Zeman apod…
“Autore , proč kopete do minulého režimu , to až kapitalisti to přivedli do současného dezolátního stavu !”
Přesně! Sám pepa je úžasný příklad, jaké génie dokázal zplodit minulý režim.
Zato, když se podívám na (příkladem) Bartoše, nebo Pekarovou, vidím, jaký obrovský skok jsme v novém vzdělávacím systému udělali.
Úžasný příklad, jaké génie dokáže zplodit současný režim.
Škola není jen o vzdělání, ale také o výchově? Tady se autor šeredně mýlí. Asi už má taky za sebou školní výchovu.
Škola je jen o vzdělání a vůbec ne o výchově !! Výchovu mají na starost rodiče. Podle jakého klíče mají podle autora vychovávat studenty školy? Podle genderizmu, korektnosti, marxizmu, multikultury nebo Evropských hodnot???
Pak se může stát (a to se už projevuje), že školy sice vychodí i nějaký odborník, ale bude totálně vychován k obrazu ideologů. Bude smělý nový Evropan s ideály nespočetného množství pohlaví, poklekávající před idioty s jinou barvou kůže a tak podobně… Opravdu to potřebujeme?
Potřebujeme technicky myslící lidi, odborníky, vědce, kapacity… i ty řemeslníky. K výchově jsou nejideálnější rodiče. Jen oni mají potenciál vychovat děti ke slušnosti a objektivitě. Nepotřebují na to ani církevní, ani pokrokové školství. To všechno dělá ze slušných lidí jen bezmozky sloužící vyvolené sektě elitářů.
Pane autore, kajte se a nešiřte neomarxistické bludy.
V první řadě děti by se měly vychovávat samy, neměly by být vůbec korigována jejich osobitost a přirozenost a individuální kvality.
Takže ani rodiče by do výchovy svých děti moc zasahovat neměli, potřebujeme děti samostatně myslící.
A ne děti opakující různé stereotypy, předsudky a podobné hovadiny, co jim nakukají rodiče.
” rodiče by do výchovy svých děti moc zasahovat neměli”?
Ty nejsi obyčejný idiot. Ty jsi přímo Evropský idiot.
Výchova je především o tom, že vychovávající vede a vychovávaný se učí. Takže když necháme děti “vychovávat sebe samy”, kde vezmou ti budoucí “vychovávající” informace o tom, kam vychovávané vést? Kdo je postaví do rolí vychovatelů?
Takováhle věc musí skončit jako banda slepců v křižovatce, kde nikdo neví, kam jít, ale každý se pokouší ostatní někam dovést.
Asi tak jako “samovýchova” v cikánských ghettech, plných nezletilých kriminálníků. Ti se také “svobodně vzdělávají” navzájem.
Výborně,je to vidět na morgoších tu přirozenost.
Blbí jako štípy,přirozeně se páří mezi sebou v rodině,přirozeně s tímto matrošem žádný učitel nic nesvede,přirozeně kradou jako straky a přirozeně je v děcákch tma i v poledne,v kriminálech také
“V první řadě děti by se měly vychovávat samy, neměly by být vůbec korigována jejich osobitost a přirozenost a individuální kvality…”
takže aby z dětí vyrostly bandy opiček jako vídáme v Ústí, Děčíně a Teplicích v některých oblastech, kde žijí kikáni
Hmmmm, dobrej Matrix
Radši ne, raději budu své děti podporovat v tom, aby byli klidně trochu rasisti (protože mám holky, tak rasistky) a tím pádem nehrozí, že by se nějak sbližovaly a nedejbože pářily s opičkama
Na druhou stranu třeba Indočeši to s výchovou moc nepřeháněj.
Pokud tedy nejde o trénink fetování, pití piva a šermu kudlou.
A samozřejmě kvílení ve frontě na dafki.
Já jsem naopak proto, aby děti vychovávala škola a tamní odborníci.
Představte si takového syna nějakého primitivního vidláka někde z venkova, ožraly, notorického kuřáka , co doma mlátí svou ženu, co asi takový otec může svému synovi dát… ?
No ale když se ten syn dostane na dobrou školu a pozná skutečně slušnou a vzdělanou společnost, tak tamní profesoři ho mohou převychovat a udělat z něj světově znalého člověka, člověka který bude mít široký rozhled, nebude uvažovat černobíle, zkrátka člověka inteligentního, znalého a zbaveného všeho zpátečnického a primitivního.
maly.velky 19.1.2021 11:42:50 : V první řadě děti by se měly vychovávat samy, neměly by být vůbec korigována jejich osobitost a přirozenost a individuální kvality.
maly.velky 19.1.2021 11:48:45 : Já jsem naopak proto, aby děti vychovávala škola a tamní odborníci.
Nemrdá Ti, neziskofko?
Jenom blbě zalistoval v příručce co nafasoval. To pomalé čtení mu prostě ztěžuje práci.
Potřeboval by nejspíš asistenta.
Heleno?
už mu ze všeho hrabe, v dnešní době…
Schyzofrényje!
Že ty sis vzal kreténe obecný neziskofkový mustr v morgoš ghetu???
To maly.velky 19.1.2021 11:48:45
“No ale když se ten syn dostane na dobrou školu a pozná skutečně slušnou a vzdělanou společnost, tak tamní profesoři ho mohou převychovat,….”
Konečně jsem pochopil, proč má cikánská minorita takové problémy s posíláním dětí do škol. Děkuji Vám ó velký mysliteli s malým, že jste mi otevřel oči!!!
Reformovat školství na úroveň 21. století je úkol, který stávající zaměstnanci ministerstva (mladé slečny s 1 – 2 humanitně zaměřenými školami) nemohou zvládnout.
Ale začněme od rodičů:
kdo dá dítě “na učňák”. Ono je pěkné mluvit o potřebě řemeslníků, ale když to nikdo nechce dělat? Je to totiž často fyzická dřina.
Dalším velkým problémem je mizerná úroveň vysokých škol. Dnes zhusta učí lidé, kteří ještě vloni seděli na opačné straně lavice. Co asi tak mohou naučit své o pár let mladší studenty? Docentům se moc nechce. K tomu přidejte naprostý chaos, nekoncepčnost a bezohlednost kreditových systémů, tvorby rozvrhů a zkoušení. Vysoká škola je boj o termíny, shánění vyučujících a minimum energie zbývá na vlastní studium.
O úrovni těch pár zbývajících učňáků už si nedělám iluzi.
Lidem se prostě nechce dělat. Všeobecně. Způsobil to technický pokrok – většina lidí se má tuze dobře a nemusí pro to moc dělat. Inu, to je přeci splněný sen lidstva, jen to vede trochu k degeneraci.
Přesně tak, mladí chtějí nějaké teplé místečko v kanceláři, aspoň 60 litrů měsíčně, 13 plat, placenou dovolenou, služební auto, notebook sexy sekretářku, popřípadě sexy asistenta a moc ne nepředřít.
Práce rukama je dnes považována za méněcennou a zcela po právu, nikdo se dnes nechce dřít s lopatou.
I člověk průměrně inteligentní si najde dobře placené místo, kde skoro nemusí pracovat…
Dnes pracuje rukama jen ta nejspodnější lůza.
Taková práce ani do moderní společnosti nepatří, je to extrémně zpátečnické.
Podle toho to tu taky vypadá.
Kadle přečti si co ten zmrd píše, vyplývá z toho jedno! Uhrovatej umaštěnej puboš, tak kolem 17. Oni se tím baví, chodí nahuštěný ze svý inkluzky “srát geronty na faš. veby” a pak se se stejnejma marňákama trumfují kdo pochytal víc nadávek, víš jedině srááááát na ně!
Zcela souhlasím, já ho také používám jen jako sparring partnera pro rétorický tréning. Že bych ho snad bral vážně? To v žádném případě.
No jako bych viděl tvůj životopis,lemple.
Proč by chodil na učňák , když fyzickou práci kapitalistická společnost zprofanovala a na střední školu ho vezmou i s trojkami nebo dokonce čtyřkami ?
Petr – klídek, chce to čas. Trh práce to vyřeší, ale do té doby to napáchá hodně škody.
Jeden příklad – kámoš s Bc nemohl sehnat nikde flek (umělecká fotografie a tak…) trklo ho to až po škole. Sebral se a “vyučil se” truhlářem u svého známého. Za další 2 roky už vydělávat cirka 80 litrů. Lidi mu mohli ruce utrhnout. A vůbec si nestěžuje. práce ho baví a s lidmi z té “lepší společnosti” už pohrdá. Prostě pochopil. Blbý není a odvahu má díky tomu také. A plány má skvělé – zvyšuje si taxu. Právě proto, že není blbý.
To má váš kámoš kliku. Asi truhlaří na dobré adrese. u nás znám truhlářů pár a živí se tak nějak průměrně, rozhodně nejsou nikterak za vodou. Ale to živnostníci nikdy nebývali. A zrovna truhlařina nikdy nebyla dobře placená. Ale je to jinak moc hezký řemeslo.
On do toho míchá uměleckou truhlařinu a jeho známý zařizuje kšefty (bohatší klientela) takže je to o té dobré adrese. Ale podstatou zůstává ta schopnost a neustále myslet a prosperovat. Tož tak
Můj soused je umjelecký fotograf a daří se mu nadmíru dobře.
Je to mladý smrad, ale náramně mu to pálí a přiklíšťáčkoval se na jednu nezyskofku od havlérky.
Už má dva byty, ten vedle mě si drží jako atelyjér, čili v něm netopí, a já, chudá penzistka protopím za sezónu kvůli tomu parazitovi majlant.
Doma ale topit nemusíte, navíc to ani nedoporučuji, škodí to klimatu, ústřední topení je vysoce škodlivé.
Já to řeším tak, že v zimě chodím doma teple oblečený, dám si termo triko, na to nějaký svetr a ještě zimní bundu, koupil jsem si termodeku na spaní a jsem v pohodě netopím vůbec…
A pak mám i velký přeplatek, minulý rok, jsem za topení dostal vráceno 4 000 Kč, to jsou čtyři večeře v dobré restauraci i s pitím.
A ještě zbytečně nezatěžuju klima, jako Vy a podobní hloupí důchodci…
Pan fotograf má za ušima a fandím mu.
Je vidět, že je to nad míru rozumný člověk, když vyznává ideály Václava Havla.
Jdi do h@jzlu, chodím v podvlíkačkách a třech svetrech a protopím majlant i tak.
Ono taky ve vybydleném bytě to moc jinak nejde.
Truhláři už nejsou, jen řezači lamina.
Jinak by mne zajímalo, jestli autor dal děti někam do učení, nebo studují-li nějakou ekonomku, aby z nich byli též manažeři?
Jestli je vzali na ekonomku i se čtyřkami, tak je to spíš chyba kapitalistického školství !
V této diskuzi si často pletete nevzdělance s nevychovanci. To je zásadní rozdíl.
Nezapomínejte na to, že to byli právě studenti naše vzdělaná inteligence, která jako první začala výrazně brojit proti totalitnímu režimu v ČSSR.
Takže jakýkoliv byť je slovní útok na naše vzdělané mladé, je útokem na demokracii.
Koneckonců skoro celý disent pocházel z akademického a uměleckého prostředí, jednalo se o osvícení intelektuály a filozofy.
Proto platí, vzdělaný národ je zárukou demokracie pro další a další generace.
Proto jsem rád, že v této zemi skokově přibývá vysokoškolsky vzdělaných mladých lidí, protože tito čerství absolventi jsou budoucností národa, vlasti a státu.
Jací studenti? Pohádku o studentské revoluci už si vyprávějí leda mogoši na toluenu.
Spíš činovníci Svazu socialistické mládeže, kteří včas zachytili rytmus doby.
Řešení je prosté neplaťme školy humanitního charakteru neplaťme Gymnázia zrušme možnost jít z Gymnázia přímo na technické obory dejme podmínku každému kdo chce studovat technický obor , aby se nejdříve v oboru vyučil na práci šáhnul rukama a teprve pokud bude schopen se vyučit tak ať jde studovat dál . Vysvětlete mi jak může někdo dostat titul stavební inženýr když nikdy nedržel lopatu v ruce a nechápe kolik úsilí a peněz stojí cokoliv postavit . Máme praxi zamořenou teoretiky co v životě nepracovali a samotné praxi tudíž zhola nerozumí. Prostě jako v Japonsku chceš něčeho dosáhnout začni od piky a vypracuj se nelze teoretikům dovolit řídit procesy o nichž nemají po praktické stránce ani ponětí . To samé učitelé chceš učit OK v humanitním oboru není problém v praktickém vyuč se nejdříve pak udělej maturitu včetně praktických zkoušek a pak teprve vysoká škola a tam bych zase trval na praxích přímo v podnicích na postech dělníků jen ať tu lopatu potěžkají páni Ing. !
Názor jak od masového vraha Klementa Gottwalda…
Názor člověka co dělá 30 let ve stavebnictví a vidí ty teoretiky jen vše kazit a fušovat od stolu , když nedojdou ani na stavbu ! Viděl jste někdy prováděcí nebo statické projekty odpověď je to je jen ke stavebnímu povolení nebo no konstrukce je na knop snad to nespadne investor potřebuje ušetřit !
… a kterého poučuje zlodějský parazit z nevládky, který v životě nesáhl na práci ani z dálky.
Nová doba, host vyhazuje vrchního, řekl by klasik.
Tomáši, jakož to několik desetiletí pedagog na přírodovědných školách a posléze samostatný podnikatel v technických oborech s Vámi naprosto souhlasím.
V roce 1910 bylo Česko bohatou, průmyslovou zemí, ” … byli jsme jádrem ekonomiky celého Rakouska-Uherska. Ve 20. letech jsme z pohledu průmyslové produkce byli dokonce 9. nejvyspělejší zemí světa. Celkově jsme s naší silou ekonomiky obsazovali příčky ve druhé desítce. V porovnání se světovými hráči jsme na tom určitě byli líp než dnes.” (Richard Hindls)
A co jsme teď? Vykradený stát, prolezlý Člověky v plísni a Zloději bez hranic, bez vlastní technické inteligence, bez vlastního průmyslu, se zkriplenou ekonomikou.
Hanba.
Ale u vedlejšího článku mě jeden vysvětloval, cože to tu bylo za blbce s rudou knížkou. Nóó, nekup to!!!
“Názor člověka co dělá 30 let ve stavebnictví a vidí ty teoretiky jen vše kazit a fušovat od stolu”
1. Žijete ve své stavební bublině a nevidíte, že se Vaše názory na studování technických oborů na spoustu technických oborů vůbec nehodí.
2. Pokud chcete být se svými názory (obor by měl studovat ten, kdo ho prošel odspodu) konzistentní, měl byste dříve, než tu začnete teoretizovat o podobě vzdělávání, strávit aspoň 4 roky jako učitel.
Promluvil jeden za blbé.
Uvedené splňuji poctivě pětinásobně.
…
A přesto s Tomášem souhlasím.
Nebo právě proto.
Kolik toho máte odučeno a postaveno Vy?
Já nemám odučeno nic podobně jako Tomáš, ale nemám tu drzost navrhovat, že by se ve školství něco muselo. Pokud opravdu souhlasíte s tím, že jaderný fyzik nejdřív musí absolvovat učňák, no tak to se asi opravdu nemáme o čem bavit…
Já Tomášovi rozumím, teoretici bez praxe jsou skutečně mor, potkal jsem jich na hejna.
To s tím jaderným fyzikem je trochu přitažené za vlasy, když si spočítám, kolik je v naší zemi dobrých jaderných fyziků ve srovnání s tím, kolik je u nás vypatlaných rychloinženýrů bez sebemenších praktických zkušeností, tak věřím, že oba dva ti jaderní fyzici by to nějak zvládli.
Já mu taky do jisté míry rozumím. Ale co by chtěl udělat, je prostě fanatismus bez hledání rozdílu. Existují obory, které do jeho stavební škatulky nezapadají a těch studentů není tak málo. Jaderných fyziků dostuduje možná tak 20 (matfyz + FJFI) do roka, ale takových programátorů budou stovky, ne-li tisíce. Nucením takových studentů nejprve udělat učňák bychom se opravdu stali pouze montovnou Evropy.
Řeknu to jinak , když já se mohl vyučit pak maturovat pak dělat průmyslovou školu a státní zkoušky proč by to nezvládli ti druzí ? Jestli někomu smrdí práce tak ať se do ni neplete a nezkouší jí řídit , když jí nikdy nedělal !
řekl morgomil,který bydlí ve Frýdku v baráku,který se musel postavit RUKAMA DĚLNÍKŮ a kteří jsou dnes okrádáni aby zbylo na vejplatu takovým vejlupkům alá lempl Polách.
Dům jsem si postavil sám na koupi pozemků vydělal rekonstrukcemi ze 120V na 220V tisíce hodin se sbíječkou lopatou a se šroubováky a bruskou v rukách né víte o mě pendrek jo na stará kolena sám projektuji a reviduji elektřinu , ale po stavbách jsem odpracoval desítky let a mohu zodpovědně říci že například projekce a projektová příprava se i přes lepší vybavení projektantů zhoršila stavební dozor a stavby vedoucí jsou také o 1000 % horší matroš než za bolšána a to jsem si tehdy myslel že větší voly se sehnat nedá , ale dá a nejvíce se obávám toho že tento trend bude pokračovat tak že za 20 let tu stát budou řídit Gorily z deštného pralesa a možná to bude lepší než to svěřit lidem !
Cosi na tom bude.Já jsem USO elektromontér na rozvodnách vn/ vvn
a když jsme na týden dostali vysokoškoláka na praxi,tak mu to dalo víc než přednášky na škole.Teprve u nás pochopil,jak takové zařízení funguje.A to jsem mu zdaleka nevysvětlil všechny špeky.No překvapilo mě,že on ani nikdo od nich nevěděl,k čemu je justážní odpor.
“dejme podmínku každému kdo chce studovat technický obor , aby se nejdříve v oboru vyučil na práci šáhnul rukama a teprve pokud bude schopen se vyučit tak ať jde studovat dál”
Super nápad. Tak třeba jaderný fyzik by se nejdřív mohl vyučit kominíkem – urychlovač je taky taková dlouhá roura skoro jako komín. Genetik by mohl nejdřív 4 roky kydat hnůj na nějakém zemědělském učňáku. Programátoři by mohli 4 roky jako kuchaři vařit špagety, aby si v praxi vypěstovali nenávist ke špagetovému kódu
A co tak spojit jedno z druhym, neboli povinna praxe.
1. Myslím, že jsou technické obory, kde to nedává smysl – fyzikální ústav nevezme teprve studujícího fyzika na praxi, protože by je akorát zdržoval.
2. Jakmile je něco povinné, začne se to ojebávat.
Není jednodušší, aby si užitečnost studia uvědomil sám studující a byl na ní zainteresován tím, že si ho bude sám platit?
O tom placeni jsem uz psal. Taky projektant bez praxe je snad to nejhorsi co jsem kdy poznal.
Pokud se budeme divat na to ze nas nastupna generace tim ze se chce ucit zdrzuje, tak potom nebrecme ze nic neumi. A s tim pristupem ze kdyz je neco povine tak se to bude ojebavat, ono skola je take povinna. Nekdo ojebavat bude, nekdo ne.
Škola z nikoho projektanta neudělá , to přijde až po určité době praxe a pomoci okolí ! Poznal jsem to sám na sobě a odvděčil jsem se podniku tím , že jsem potom sám několik techniků ” udělal ” !
Národ potřebuje filozofy a intelektuály, nikoliv lopaty…
Protože národ tvoří a dělá vzdělaná inteligence.
U nás spíš podělaná – a těžko inteligence… dyt maj kurva IQ šumící trávy!!!
A proč o vzdělané inteligenci hovoříš zrovna Ty?
Já také nehovořím o dívčím modelingu.
„Národ potřebuje filozofy a intelektuály, nikoliv lopaty…“
Si myslely zatím všechny zaniklé civlizace.
Šmejdů co by v osmdesátkách nezvládli maturitu ani za “šestnáct” tj. 4x za 4 jsou tři prdele! Psát neumi, v souvětí jsou po třetí větě ztracení, bez kalkulačky ani ránu!
Nic neví o ničem, ale prefektně okecají cokoliv! Znají taky všech asi 99 pohlaví! A každej ale má i titul : (Mgr čili magor nebo megera, Bc čili blbec a MBA čili mladý,blbý,arogantní). Ale nepoznali by ani pi*u od Janáčkovýho divadla!
Ovšem instalatera a zedníka nezeženete a když jo, je to ukrajinskej zubař…
Žádny školy, to chce tvrdý zkoušky už na střední a tuplem na vysokou, stačí když projde 20% a bez zkoušek NIKDO!
U popelářů je míst dost! No a pokud na to zvládnou testy, mohli by ostatní dělat v mekáču nebo kfc… třeba umývat nádobí a podlahy…
To už před 30 lety říkal Václav Klaus,že tržní hospodářství to srovná,když bude nějaké profese nedostatek na trhu práce,tak se zvedne její cena a poptávka s nabídkou se vyrovná.
Akorát ten čas než to vyrovnání nastane je u nás dost dlouhý.A podnikatelé se naučili nedostatkové profese k nám vozit z ciziny aby udrželi nízkou cenu,i když se v okolí ubytování gastarbajtrů zvedá kriminalita.
“e tržní hospodářství to srovná,když bude nějaké profese nedostatek na trhu práce,tak se zvedne její cena a poptávka s nabídkou se vyrovná.”
Tak ještě že tu v ČR máme volný trh.
Co mě tak trochu zarazilo je to, že v Česku nejsou žádné studentské odbory jako na západě.
S tím by se mělo něco udělat i u nás by měly fungovat studentské odbory, které by bojovaly za práva studentů a za další benefity a výhody pro studenty, protože naše budoucí inteligenti, naši budoucí tahouni společnosti, by si nějaké další benefity rozhodně zasloužili.
Možná by to mohlo být téma i pro nějakou politickou stranu, založení studentských odborů.
Kupředu levá že ? Ještě chybí komunistické odbory v inkluzivních třídách, myšlenka hodná duševního veleobra
Vy snad nechcete lepší podmínky pro studenty ?
Máte děti, studují… ?
Stačí se podívat na Středulu, Dufka, nebo jiného odborářského parazita. Co xicht, to yntelyžán. To naše školství opravdu potřebuje.
Škola je tu od vzdělávání, ne od inscenování komunistických intrik odborářů.
Co to je studentský odbor? Můžeš definovat. Nemůžeš, musel bys blábolit o ničem.
Studentské odbory bojují za lepší podmínky pro studenty, za jejich práva a svobody, aby nebyli pouze terčem frustrace nějakých přestárlých profesorů kupříkladu.
Studentské odbory vzniklé na západě v 60.letech 20.století, vznikly hlavně proto, že studenti už toho měli dost, jak je staří ve všem poučovali, přitom oni sami měli vlastní názor na společenské a politické uspořádaní, jenže ho ani nemohli pořádně vyslovit a když ho vyslovili byli terčem šikany a perzekucí ze strany jak školy , tak i státu…
A proto vznikly studentské odbory.
Zkrátka úložna na blbé.
Chytří studují.
Školství je v pořádku, jen bych radikálně snížil platy těm líným lehkoživným učitelům, co smradům jen vtloukají do hlav ideologii a sami ví velké hovno.
Na to, aby produkty našeho školství dávali v Německých montovnách šroubek “A” do matičky “B” plně postačuje 3 třídy základky distančně a inkluzivně
no to by morgošgheta měla osipky.Pracovat.
lakatoš, kolik vy máte tříd? pět. ale já tu mám napsáno sedm. já jsem dvakrát propadl…
Tak tady bych se jich zastala, asi máme štěstí na dobré učitele .
Vtloukají žáčkům do hlavy jenom učivo a propagandou čehokoli se nezaobírají.
Vlastně je to hotovej zázrak, že Člověci v plísni a podobná verbež ještě nestihli všechno zku*vit.
Jako (snad) budoucí učitel souhlasím. Hlavně na vysokých školách ty platy snížit. Proč by měl nějaký blázen vykládající genderové nesmysly mít xkrát vyšší plat než někdo, kdo má v práci zodpovědnost za malé děti ve školce a na prvním stupni? Já snad budu učit dějepis/češtinu nebo dějepis/zeměpis. Nikdy se nezaprodám Čtvrté říši. Nebudu dětem vykládat bláboly o tisíci pohlavích, podporovat vraždy dětí v lůně matky a Čtvrtou říši. I kdyby mě měli vyhodit z práce, tak se náckům a marxistům nezaprodám.
kolik takových učitelů znáš ty pitomo?Jmenuj.ale na to nemáš koule že.blbě tady žvanit to jo.
A to počkejte až se sem nahrnou Novoněmci z Afriky a jak jim budou uznávat vymyšlené střední školy , maturity a tituly Bc. a Mgr. ikdyž nebudou umět ani číst a psát česky.Stačí když řeknou ,že neznají latinku a učili se v “rosypaném čaji” a mají za sebou 5 let “vysoké školy pastevecké” v Adis Abebě a dají jim i ing.před jméno.
A bude vymalováno úplná degradace VŠ…To se takhle dívá čerstvý absolvent VŠ na svůj diplom a říká:”Tvl tak já jsem fakt inženýr.Hmm”.”Jestli jsou všechny VŠ školy jako ta co mi ten diplom dala ,tak to se celkem bojím jít k mladému doktorovi”…
A nebude to sranda, když takový Mudr pudr. bude operovat malého velkého?
Krásná ukázka toho, kam vede výchova na školách místo vzdělávání
Popularita Pirátů u studentů stoupla na 80%. Informace čerpají hlavně ze sociálních sítí, pro 80 procent mladých jde o jeden z hlavních zdrojů. Vyplývá to z průzkumu vzdělávacího programu Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pruzkum-cesko-zaci-studenti-stredni-skola-politika-problem.A210119_112656_domaci_ajez
Nevím jak vy, ale já jim nějakou tu totalitní zkušenost přeji. Kdo nevěří zkušeným musí se spálit osobně.
A pak, jak chcete poučit někoho s atrofovaným mozečkem? Spálené pracce rozumí i idiot.
Úplně stejně. Vždy rád dopřeji onu souvislost všem, kteří odmítají praxi.
Volit by měl mít právo jen ten,kdo ze své činnosti platí daně a nepožaduje po státu žádné dotace,vyjma starobních důchodcú.
A proč by měli starobní důchodci volit ?
Protože celý život něco vytvářeli a celý život platili daně. Naopak, volit by neměl ksindl z neziskovek, který nevytváří nic a jen žere z cizího.
Vždyť to byli právě ti slavní starobní důchodci, kteří tady zkurvili všechny volby, nejprve dosadili do čela státu lidi jako Paroubek,Špidla,Zeman a nakonec Babiš…
Vy jeden F 72!
Tupá nenávist vůči starším a moudřejším je jasným příznakem duševní nevyzrálosti. Víš, blbečku, jak se dokážou malé, duševně nevyzrálé děti rozeřvat na vlastní prarodiče?
Jsi vůl a duševní zmetek.
Bohužel dnes to je vinnou státu přesně naopak než píšete. Moje šílené levičácké spolužačky z gymnázia snadno najdou místo v levičácké neziskovce, protože Soros má miliardy. Ony si s ničím nemusí dělat hlavu, stačí říct Sorosovi. To můj kamarád, velmi slušný člověk, který se učí na skláře, nemá kvůli covidovému fašismus budoucnost, nemůže usnout strachy, protože volná místa nejsou a situace bude jen horší. Klepe se strachy, že bude muset do čtyřiceti ležet doma na gauči, když levičáci ničí tuhle zemi. Ale vysokoškolsky vzdělaní vždycky najdou místo v nějaké levičácké neziskovce. A vím o spoustě lidí bez práce kvůli kovidfašismu. Naopak vysokoškolsky vzdělaných se to nedotkne, ti budou z daní tvrdě pracujících dále kořistit, to je nová šlechta.
Kamarád sklář se bát nemusí, foukačů laboratorního skla nebude nikdy dost a uplatní se v každém výzkumáku.
Pokud se tedy nehodlá věnovat uměleckému sklářství, tam je boj o zrno a havloidi mezi sebe hned tak někoho nepustí.
trochu mimo ne teta.od kdy se laboratorní sklo fouká proboha.moc toho o skle nevíš teta.
Jenže laboratorní sklo se vyrábí jinak, to je nesouvisející. A umělecké se asi už nikdy vyrábět nebude, protože virus tady pořád, a psychopati se rozhodli pod jeho záminkou zlikvidovat třetinu průmyslu (zákaz prodeje určitého zboží). Přes milion lidí přijde o práci, celé rodiny budou bezdomovci, špatné hygienické podmínky způsobí návrat dávno vymýcených nemocí, jako je cholera či různá průjmová onemocnění. Děkujeme, kovidbolševici všeho světa, že budou kvůli vám děti zase umírat na choleru a další dávno vymýcené nemoci.
Na vyvážení by se měl udělat politický průzkum v domovech důchodců, tam by mělo ANO pro změnu 45 %, ony ty 80 leté šťabajzny , jakmile v televizi uvidí Andyho, tak hned z toho mají orgasmus…
A na hlášení čau lidi, tam je to samá důchodkyně, píšící “vydržete pane premiére”, jste nejlepší ” atd…
Vážně super…
Stát v rukou dementních stařenek…
Furt lepší, než stát v rukou zhulených Pirátů.
Nejde nesouhlasit.
Na tomhle zvráceném kontinentě nemá řemeslo budoucnost, když kovidfašisti dělají seznamy zakázaného zboží. Všichni jsou vyhazování z práce. Jen příživníci z humanitárních oborů se budou mít pořád dobře.
No ba, je to tak. Táta říká, že v životě poznal jen dva druhy lidí – jedni co stále makají a něco dělají a druzí, co prakticky nedělají nic. Ale nic mezi tím. Když to tak pozoruji, má pravdu. Za bolševika když lidé byli odkázaní na svou tvořivost a šikovnost, protože skoro nic nebylo k sehnání, bylo málo peněz a málo všeho, tak se lidé snažili daleko víc, tedy první skupina aktivních lidí byla daleko rozšířenější. Jenomže druhá skupina od té doby narostla díky rozpadeným rodinám kde kluci vyrůstají bez táty a nic se od něj nenaučí, také díky panelákům, kde nemůžete skoro nic pořádného doma dělat, zkuste si tam zařídit dílnu. No a nakonec obří nabídkou všeho na internetu, dnes stačí mít peníze a moc si toho můžete koupit. Takže mladá populace hrozně zlenivěla a nechce se jim příliš dělat.
Takže za totáče jste si vyráběl sporák , chladničku , televizi , fen , lustry , žárovky , elektřinu , plyn , auto , pěstoval obilí , prase , tkal látky , šil šaty , dělal boty , nábytek , atd. , to jste hodně šikovný , já jsem si tyhle věci raději koupil v obchodě !
no ty jsi fakt pepa.jednoduchý jak svíčka.tebe bych chtěl mít doma člověče.
Vy jste také nic nemohl sehnat a nic jste neměl ?
Ono by možná nebylo do věci, pokud by se na českých školách , řekněme od 2.stupně základních škol , vyučoval obor nebo předmět marxismus.
Je nepochopitelné a nelogické, že naši žáci a studenti, se neučí o největším filozofovi 19.století a o jednom z největších filozofů a intelektuálů všech dob.
Vždyť přece z filozofie Karla Marxe čerpá lidstvo dodnes, mezi mladými Evropany i Američany je Marx stále velmi v kurzu, a lidstvo bude z Marxových poznatků čerpat i za 200 let, jeho filozofie a intelektuální myšlenky byly zkrátka vysoce nadčasové.
Takže vrátit Karla Marxe do osnov, filozofie by se neměla šidit.
Daleko lepší by bylo, kdyby se učili počítat, aby se kvůli nim nemusela bourat maturita z matematiky.
Marxem si trojčlenku nespočítáš.
—–
Opět připomenu, víte, jak se pořádá matematická paralympiáda? Sezve se do jedné místnosti deset náhodně vybraných absolventů humanitních oborů a dají se jim příklady z malé násobilky.
A k čemu je ta “slavná” matematika vlastně dobrá ?
To jako když si budu dávat v kavárně kávičku a biodortík.
Tak se jako u toho budu bavit o matematice ?
Mezi intelektuály se řeší jiné věci pane Kadel.
No, pokud nechápeš, k čemu je dobrá matematika, je to s tebou ještě horší, než jsem si myslel.
Běž na dortík.
(Mimochodem, i ten presovač na kafe musel někdo zkonstruovat a vypočítat jeho díly. S intošským tlacháním bychom ještě lemtali vodu z potoka.)
Ten tchuráček se dneska ňák rozdováděl.
Asi mu na Romea.cz dali nějakou tučnou odměnu .
Zase záleží na oboru, ono toho počítání kolem presovače nebude nijak moc a nijak zvlášť komplikovaného.
Jistě, ale třeba při cestě na pravé italské esspreso do Říma bude každý rád, že letadlo a věci kolem něj počítali opravdu zdatní matematici:-).
Víte, že jste nechtěně udeřil hřebíček na hlavičku? Ono tu matematiku v praxi používá velmi málo lidí. Ale díky nim máme čím dál složitější a sofistikovanější výrobky, které zase, ale dokáže čím dál méně lidí vyrobit i opravit.
Ale to je vývoj.
Vtip je sice veselej, ale pane, humanitní obory to je dost širokej pojem. Nejsou to jen genderová studia. A plno oborů jsou nejen náročné, ale i důležité pro společnost.
Mimochodem, znal jsem kdysi studenta filozofie, který snad dokázal (aniž by to kdy před tím dělal) najít chybu v elektroinstalaci traktoru a opravit ji. A stejně dobře se orientoval v základech diferenciálního a integrálního počtu. (ředitelem Ústavu pro jazyk český (to je jistě humanitní obor) býval absovent Mat-fyzu).
Tento stav mi vyhovuje.
Když chce filosof pracující v McDonaldu vyměnit zásuvku, tak ať platí když to neumí. Jako servisní a revizní technik nejdu pod 1000,- / hod. Práce je dost a lidi čekají na řemeslníka stále déle a jsou ochotni platit stále více. K důchodu slušný přivýdělek.
Souhlasím s Vámi, i když kulaté revizácké razítko vždycky tak trochu představuje jednu nohu v kriminále. Vím, o čem mluvím.
Ale držím Vám palce, dobrých držitelů §8 a 9 je čím dále, tím méně.
Např. systém vysokoškolské výuky v USA umožnuje produkovat vysokoškoláky se živit i jako živnostníci. Tak proč ne u nás ?
Diskusi jsem jen prolétl a tak jsem nezachytil, zda někdo to tady neventiloval. Ale důvod proč nejsou řemeslníci v ČR v potřebném počtu je celkem jednoduchý. Má dvě příčiny.
Ta první je, že za bývalého režimu tady byly tisíce podniků, které vychovávaly ve svých oborech řemeslníky. Tyto podniky zmizely nebo je to soubor “manufaktur” příkladem budiž třeba Škoda Plzeň, ČKD firmy, Poldi Kladno atd. Ten výčet takových podniků je nepěkný.
Sám jsem se v ústecké chemičce, což byl opravdu gigant, vyučil. Druhá příčina je, že zbylé firmy a i ty nové nejsou k výchově řemeslníků státem nijak stimulovany a tak ty nemají zájem vychovávat si řemeslnický dorost. Samozřejmě tady jsou i další důvody, byly to nižší finance u manuální práce vůči té duševní apod. I když tady se musím zastat např. některých oborů v mé profesi elektro, rozumět např. oboru MaR (měření a regulace) a podobné obory na to už opravdu musí být velmi kvalifikovaný a inteligentní pracovník, zvlášť dnes např. ve spojení s technikou IT a automatizací. Na to spousta lidí zdaleka nemá! Jde tam totiž o abstraktní vědomosti skloubené s těmi manuálními a pokud tomu zařízení nerozumíte y jak funguje, jste mimo.
V mojí profesi elektro se jako soukromník setkávám velmi často s majiteli, manažery, řediteli a vedoucími pracovníky různých firem a oborů a tak za ty léta mám slušný přehled. Řekl bych, že vše se odvíjí d úrovně vedení firem a nejhorší zkušenosti mám s lidmi ve vedeni firem, pokud to jsou ekonomové a právníci, ti vidí jen peníze a zisk a technickým věcem vůbec nerozumí a značně je podceňují a nenechají si často problematiku vysvetlit. Výsledkem je pak, že taková firma v technických profesích strádá a za čas pak přichází potíže. Oni mají tendenci vše řešit “outsoursingem” a to má značná úskalí. Když pak jsem potřeboval např. provést nějaké technické prace ve složitých obvodech v provoze této firmy, noví pracovníci takové firmy jsou zcela bezradní, neumí číst v projektové a výkresové dokumentaci, tedy pokud jí někdo nezašantročil a pak nastávají problémy a dokonce i značné finanční škody. Celkově bych hodnotil stav v mém oboru, což je elektrotechnika, jako za upadající a i kvalita jde dolů. Jsou vyjímky, zrovna dnes jsem např. uváděl jedno zařízení do provozu v jedné firmě ve východních Čechách a dva mladí hoši co zařízení montovali mě velmi příjemně překvapili, vynikající práce a znalosti, jak jsem ze spolupráce s nimi poznal. Ano, naši lidé jsou velmi schopní, ale musí dostat šanci, pak se mohou projevit.
Jinak jsem vyučen v oboru, pak jsem absolvoval průmyslovku (5 let) a následně VŠ ČVUT FEL (6 let) a prošel pracovně spoustou firem (hodně v energetice) a hlavně třicet let podnikáním a zřejmě u toho zůstanu dokud to půjde.
Ono to má soustu plusů, jednak finance, dále člověk nejde duševně dolů a být mezi mladými lidmi je fajn. Zatím vidím vše ještě optimisticky, šance na změnu k lepšímu je, ale muselo by se toho mnoho změnit, ale to je na širší diskusi. S tím jak upadá Západ, si myslím, že budeme mít za čas zcela jiné starosti…..
Pardon zas za překlepy, nepřečetl jsem si to po sobě. Sorry.
stálo by to za studii
, porovnat firmy poplyšákových selfmademanů a naproti tomu privatizačních komoušů z hlediska “lidských zdrojů” této dnešní doby, jinak já jsem zaznamenal počátky úpadku vámi popisovaného již v druhé půli osmdesátek , a to až neuvěřitelný bizzar
Mě velice překvapilo zjištění, kolik dětí nesnáší tělocvik.
Já nesnášel ruštinu. Chápu, že někdo nemusí matiku, ale tělocvik?
Mně naopak ruština nikdy nevadila, protože mi bylo jasné, že v životě bude třeba se domluvit s Rusy.
Stejně tak mi nevadila němčina od druhé třídy ZŠ, protože mi bylo jasné, že v životě bude třeba se domluvit s Němci.
Samostatně jsem se pak od cca 12 let učil anglicky, protože mi bylo jasné, že v životě bude třeba se domluvit s Angličany a Američany.
Nikdy mne nebavil tělocvik, protože jsem nikdy neplánoval strávit svůj život mezi opicemi.
Školství se dá vyčítat hodně věcí, a hodně věcí člověka napadá, že ve škole chybí. Mimo jiné např. jakási výuka zdravého životního stylu, kam patří i pohyb. Jenže v mnoha školách probíhá tělocvik stylem “tady máte míč a neotravujte”, a nebo zase opačným extrémem – známkováním výkonů, které nebyly nacvičovány. To si pamatuji od svých dětí. Ani jedno z toho moc k pohybu nemotivuje. přitom učit tělocvik musí být docela fajn zaměstnání.
kříž si toho maleho a velkého tady asi hodně hýčká.jak on dovede rozproudit debatu je neskutečný.ty jeho kydy jsou neuvěřitelný.studentské odbory.neskutečné.fakt jseš dobrej.z tebe by měl goebbeles radost ty šmejde.tady dělá cikána a on je to vlastně intelektuál.sice bílej jako sníh když jsem ho viděl, a tlustej jak vepř ale myslí mu to.jak provokovat, psát přiblblý textíky , dělat si ze všech srandu a dělat z lidí voly.typickej komunista.na tebe ty blbečku nemá smyslu vůbec reagovat.tvoje texty nemají vůbec ani hlavu ani patu.netýkají se tématu.jen provokuješ.ale tebe až si někdo najde tak budeš dlouho ve špitále.