
Český lev ve stínu sudetoněmecké orlice
MAREK ADAM
V posledních letech si opravdu nedělám žádné iluze o kulturní produkci veřejnoprávní televize. Avšak nemohu přejít mlčením skutečnosti, které – odpusťte mi tu nezdvořilou expresivitu – jsou „k zblití“!!!
Pozoruji, že se postupně a zcela systematicky přechází od útoků na jednotlivce k frontálnímu útoku na celý český národ. Nejprve kritika a dehonestace osobností české historie, ve snaze ukrást nám jejich odkaz a vygumovat jejich hrdinství (i to nehrdinské) z českého historického vědomí.
Pátá kolona tomu ve své propagandistické terminologii dala název demytizace. Božena Němcová se sice sama už nemůže bránit, ale můžeme ji možná bránit my. A bude se muset bránit i český národ, chce-li si uchovat něco z minulosti i pro budoucnost – včetně sebe jako celku.
A teď se totiž přešlo i k útoku na celý náš národ!
Zobrazení národnostní a sociální situace v českém pohraničí na konci třicátých let 20. století si vybavuji ve skvělém seriálu Vlak dětství a naděje. Seriál vznikl ještě v době předlistopadové. Stejně jako brilantní seriál Panoptikum města pražského, kde v jednom dílu strávil policejní inspektor Bouše svou letní dovolenou v ohroženém českém pohraničí.
Nepovažuji se vůbec za nějakého důkladného znalce seriálů či filmů, ale mám pocit, že od konce osmdesátých let se něco razantně proměnilo. Utlačovaní Češi, trpící pod agresivitou Němců na konci třicátých let v českém pohraničí, se v současných filmech snad již vůbec neobjevují.
Naopak se v nich objevují utlačovaní Němci. Němci, kterým ubližuje „český člověk“. Jako by snad od nástupu prezidenta Václava Havla bylo mnohé naopak. Tzv. kulturní fronta se nejprve zabývala příběhy jedinců. Ano, vždy se v rámci kolektivního dopadu velkých dějin odehrála určitá individuální nespravedlnost či křivda. S tím jsem ochoten souhlasit a přistoupit na sebekritickou reflexi národa při tzv. kolektivní vině. S čím se však nemohu zásadně a nikdy ztotožnit, je zcela účelová reinterpretace naší minulosti podle hesla: „Stydím se za svůj národ, stydím se za své češství!“ Odmítám přitakávat falešnému sebemrskačství, které si navíc sami financujeme z našich peněz (z práce daňových poplatníků) a z koncesionářských „desátků“.
Pan rada Vacátko z dnes již legendárního kriminálního seriálu se vždy ptá po motivu. A já ten motiv spatřuji ve vlastizrádné činnosti páté kolony sloužící ve prospěch cizích zájmů. Přepisování a překreslování historického vědomí se stalo již normou. Nejhorší skutečnost představuje čistě vlastizrádná činnost některých našich tzv. celebrit, bohatě dotovaných státními penězi i různými „neziskovými organizacemi“.
Sílící tlaky na zpochybnění a zneplatnění Dekretů prezidenta republiky (tzv. Benešových dekretů) se projevují v několika rovinách. Shrnu je v bodech:
1) „od-Benešit“ českou společnost a politiku – poškodit obraz druhého československého prezidenta v očích veřejnosti
2) přepsat historii v tom smyslu, že za „Mnichovskou krizi“ (nikoli „zradu“) je nejvíce zodpovědné Československo, personifikované opět postavou Dr. E. Beneše
3) vylíčit Čechy žijící v pohraničí jako mstivé, krvelačné bestie
4) zdůraznit kontrast mezi německou spořádaností (Deutsche Ordnung) a českou občanskou „neukázněností“
5) eliminovat pocit provinění německého národa a naopak přehodit vinu za zlo a příkoří na národ český s akcentem na excesy při tzv. divokém poválečném odsunu
6) relativizovat dobro a zlo s demagogickým vysvětlením, že „zlá doba plodí stejné zlo na obou válečných stranách stejně“
7) přepólovat roli agresora a oběti
8) manipulovat veřejnost tzv. identifikací s kulturně vyspělejším a ekonomicky mocnějším národem (rozuměj: německým národem)
9) vytvořit mýtus „velké vládkyně Evropy“
10) vytvořit mýtus „věčné přináležitosti k Říši“ (Svaté říši římské národa německého)
Podle těchto intencí postupuje pátá kolona v naší kulturní frontě i v historické vědě (nebo spíše pseudo-vědě). Příští a následující generace už budou žít jen jako Evropané. Otázkou však zůstává, v jakém postavení a v čím područí.
Filmy jako Krajina ve stínu tak vlastně jen ilustrují a přiživují tyto intence. Vítězný snímek Šarlatán zase utváří v divákovi představu, že prominentům je třeba jít na ruku bez ohledu na to, kdo je právě u moci. Že „službou mocným a vlivným“ vzniká jakési vedlejší Dobro.
Nechci klesat na tu úroveň, kdy bych lustroval zdroje grantů pro filmovou tvorbu. Nechci se zabývat ani jakýmsi kultem zvrácenosti, sexuální zvrhlosti a násilnosti v těchto snímcích (např. film Nabarvené ptáče). Nechci ani komentovat, proč si scenáristé, dramaturgové a režiséři vybírají toho či onoho herce s tím či oním vizuálním vzezřením či agresivními gesty.
Naopak se chci ptát, kam se vytratil jakýsi vlastenecký, výchovný a obecně humanistický a humanizační rozměr naší filmové tvorby. Kam se ztratila duše, vnitřní opravdovost a lidskost postav, včetně autentického prožitku životní bolesti. A kam zmizela láska a úcta k vlasti.
Vždycky jsem si myslel, že Český lev nějak souvisí s hrdostí na náš stát a národ, že nějak symbolicky odráží český státní znak, naši mentalitu, duši národa, duši českého člověka…
Anebo se ta „duše národa“ nějak změnila???
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sika 250,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Robert Schlesinger 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Renata Doležalová 100,- Kč, Martin Černý 500,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Jiří Dostál 200,- Kč, Anonym 673,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Roman Suchý 500,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Karel Jeřábek 163,- Kč
Celkem za měsíc: 15 364,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
umělci už jsou povětšinou tam nahoře, pár jich ještě zůstává s námi a to ostatní, nagrantované herectvo je natolik k zblití, že by se z toho jeden pozvracel….
Tak využijte toho, že děti jsou doma a ty srágory jim nikdo do hlav neleje. Povídejte si s dětmi o naší zemi, o dějinách, o šikovnosti českých lidí. Teď máte šanci něco změnit. Jak se říká všechno zlé je k něčemu dobré.
Ano!
Teď je šance leccos napravit. Zvláště když všelijaké Člověky v tísni s jejich projekty typu “jeden svět” Koronáč od škol odstřihnul.
Nejde to, ti co mají školoupovinné děti, už mají taky vymyté palice, takže zastupují vlastně neziskovky. Pavel K to vidí na zeťákovi z ODS.
..jááj..Heleno, máte pravdu.. čas je vhodný k získání vlivu nad vlastními dětmi. Obávám se však, že generace současných mladých rodičů si hraje na všeznalé piráty, kterým nějací pohrobci socialismu nebudou mluvit do budoucnosti jejich dětí…
Včera na stanici CSfilm dávali film “Obsluhoval sem anglického krále” od Hrabala a režíroval to Menzel. Tam byli Němci vyjádřeni přesně jací jsou….. to byl Menzel ještě normální.To by dnes na státní televizi nedali….. tam byli Němci opravdu vykreslení velmi pěkně! A dnes se do nás zase navážejí ti kriplové a za pomoci západní šlechty, která si brousí zuby na zdejší majetky, o které přišli oprávněně díky BD, když sloužili jejich předci nacistům.
2 Maximus
Jaky je Tvuj nazor na Habermannuv mlyn? Tam je uz ukazano, jak takovej sudetak ,ci co to byl, je mezi mlynskymi koly, kdy nejdriv svejkuje s nemci a pak mu to cesi daji pekne sezrat
Proč Kavčí žumpa nenatočí třeba něco o kolektivní vině občanů Ležáků, Lidic a Javoříčka ?
Volte vlastenecke strany a osobnosti, kolaboranty vsechny zname
To svinstvo vzalo počátek od Havla.
Tehdy začala “první vlna” – noviny byly najednou plné článků, jací jsme , my, Čechové špinaví, zlí, neukáznění, nevkusně oblíkaní, podvodníci, zloději a agresivní piráti silnic.
Po tomhle úvodním nakálení do vlastního hnízda, přešla kultura k “heroizaci člověka na okraji”. A filmy byly plné feťáků, úchylů, smažek bláznů a vůbec týpků, se kterými normální člověk nic nechce mít.
Dalším krokem bylo připojení k celosvětovému trendu adorace LGBT. Pod heslem – ani film bez buzeranta…
Tohle špinění národa a kálení do legend má po celou dobu na starosti jedna parta. Co má vždy dost peněz a veřejnou podporu. Jen ji s přibývajícím časem víc a víc narůstá hřebínek.
Chtělo by to (už konečně) dvě věci – oddělení od zdroje (EU) a pak znovu tzv “retribuční soudy”.
To bylo nutné k likvidaci všeho českého , v první řadě státu , průmyslu , zemědělství , armády , Češi měli být jen zamindrovaní ubožáci , plně závislí na milosti západu , bohužel se to západním kapitalistům povedlo ! Jenom na PP je spousta kapitalistických prozápadních poskoků !
Nejen oddělení od zdroje (EU), ale hlavně peněz z daní českých daňových poplatníků. Vždyť jenom divadla spolykají ročně 4,4 miliard ze státní kasy na granty všelijaké způsoby dotací. A to nemluvím o nákladech na AMU, DAMU, FAMU každoročně desítky miliard – a vylezou z nich ročně desítky pokrokových neumětelů, které pak zaměstnává ČT, protože o jejich herecký “talent” nikdo nestojí… no a pak se vynoří kvůli tomu i nějaká nová neziskovka, která založí další divadlo. A bobtná to a bobtná.
.. bývaly doby, a není to zas až tak dávno, kdy umělci všeho druhu byli závislí na přímém prodeji svého umění, prodali- žili, neprodali -žebral, takové kapitalisticky jednoduché to bylo. Ale keďže máme(mají..) stále ten socialismus, s kapitalismem jaksi divně pomíchaný.
„Luxus bohatých je zaplacen bídou chudých.“
– Franz Kafka.
Jak on to ten chlap vlastně myslel?
Dnes jsou umělci hlásnou troubou kapitalizmu, proto jim kapitalisti platí , je to jednoduché !
..pepo, placeni jsou přerozdělováním našich daní prostřednictvím různých grantů, podpory soukromých divadel, alternativní tvorby. Na většinu jejich majstrštyků by nikdo nereflektoval, pokud by měl sáhnout do vlastní peněženky. Vy máte kapitalisty za nějaké entuziasty, rozhazující plnými hrstmi svoje výnosy z kapitálu, ale opak je pravdou. Koukněte, jak krachují divadla na Broadway.. a kapitalisti nic, drží ruku v kapse. Z cizího se rozdává nejsnadněji, toť základní idea socialismu.
Já nevím, kde se vám furt líhnou ty myšlenky o kapitalismu u nás, ale z hlavy to asi nebude.
Stát je kapitalistický , vládnou tu kapitalisti , bez jejich souhlasu tu žádné neziskovky , atd , nebudou ! Ze státního dluhu mají největší koláč kapitalisti !
Čemu se divíte , jsme jen nesoběstačná , zadlužená německá kolonie se zdevastovaným průmyslem , zemědělstvím , školstvím , armádou , většina velkých podn !ků patří cizím kapitalistům , většinou německým. Každý , kdo tu fandí kapitalistům , tak je německým poskokem !
Josef máme na tom všichni svůj podíl, že jsme jen tomu nečinně přihlíželi a ohřívali si tu svoji polívčičku. Nevadí že neprší, hlavně že kape. Teď jsme v prdeli všichni a kňučíme jako podsvinčata a házíme vinu jeden na druhého.
A co jsi s tím jako mohl dělat, a my všichni, když Klaus dával firmy cizincům za hubičku? Jo, že ti do hnízda vlítla kukačka modrý pták, jak jsem tu četl, to je jiná, to si posyp.
Tak to už mohou změnit i název. Třeba Evropský lev a nebo Sudeťácký lev. Naše “Umělecká” úderka má s angažovanou tvorbou letité zkušenosti.
Měli bychom vyzvat českou uměleckou omladinu, aby si před každým promítáním jejich filmů pokorně klekli na omluvu sudetským Němcům. To klekání má význam – ukáže se kdo je debiI a kdo je normální.
Možná by pomohly půjčky….
Jako že by se každé “dílo” točilo na dluh. Na úvěr. Od nějakého HomeCreditu, či jiného šmejda….Za který by ručil režisér ze 2/3 a herci dohromady z 1/3.
To by si každý fest rozmyslel, do čeho rozhodně nejít. Film bude propadák, tržby ze vstupného zalepí 1/10 a zůstává tu dluh třeba 10 mega s natěšenými právníky a exekutory….
To co by vydělávalo, není problém odhadnout. A že “pokleslá zábava”?? To svého času říkali o operetě taky.
Oni se výrazem “pokleslá zábava” většinou ohání ti, kteří “pokleslou zábavu” neumí natočit. Dělají z filmu umění, přitom je to pouze zábavní kultura… Mám v paměti tzv “menšinovou sklepní produkci” v USA, nebyly to Hollywoodské filmy a sklízeli obdiv za pár tisíc dolarů a byly to ve světě trháky, protože nebyly už zatížené ideologií multikulti. Nějak se po nich slehla zem, ale čeští kritici chválili a předváděli se u toho… A ejhle, nikdo z českých tvůrců nedosáhl na jejich kvality ani z 10%. Tak to pomaličku vyšumělo. Prostě nová generace neumí natočit ani drahý, ani levný film.
Zemáka nemusím, ale měl pravdu, když prohlásil, že umění vzejde často více z chudoby než z bohatství.
.. granty, dotace, programy podpory takového i onakého umění. A vy si myslíte, že by si to nechali jen tak vzít?
Dostal jsem kdysi k narozeninám göttingenské prasátko, moc milé bylo, veselé kousky provádělo.. ale vždy jen něco za něco.. za burák, za ořech, za piškot cokoli, jen tak zadara nic. Ovšem odehnat ho od plné misky.. ani pes si netroufnul!
ano.česká filmová produkce je od 89 protičeská a nekvalitní…
Však to taky stálo peněz….
Mimochodem, produkce z té “naší”, západní ciziny je na tom nemlich stejně. Všude kálení do vlastního hnízda a nenávist vůči bílé civilizaci.
Zkuste najít v posledním čtvrtstoletí film “západní” provenience, který by přinesl aspoň náznak, záblesk něčeho pozitivního o bílém muži a jeho světě.
Havel to dělal patrně jako revanš vůči spoluobčanům za příbuzného, odsouzeného deviantního kolaboranta. Dnes to dělají jeho adoranti pro karieru a peníze. Ale i tomu Havlovi se podařilo prolomit Benešovi dekrety a protiprávně přijít k majetku, i když dlouho tvrdil, že za službu národu nic nechce. No karma, majetek připad hérečce veselé v rozkroku, která ho nechala zemřít v péči profi ošetřovatelek. V podstatě jsme v 2. republice a elita u moci, i ta pusťte nás na ně, která se na koryta teprve třese, už se připravuje, že bude vládou protektorátní. Na to se pak logicky adaptuje i vrstva obslužná, dvořanstva s mottem “Après nous, le déluge” ví dobře proč nechce mít děti. Ví, že jsou jen destruktoři, nic netvořící.
“poškodit obraz druhého československého prezidenta v očích veřejnosti”
Taborští nacionální socialisté se možná modlí k obrazu Beneše. Ale pro pravicového člověka, který má úctu k majetku, je Edvard Beneš, který provedl po válce první vlnu znárodnění, jen socialistický zloděj.
Po válce se znárodňovalo i v západní Evropě ! Největšími zloději byli kapitalisti , už první jejich zlodějna byla okradení zaměstnanců na mzdách ! Za 1.republiky stříleli četníci do hladových demonstrantů , 500 tisíc lidí emigrovalo z bídy ! Největší kapitalistickou zlodějnou byla privatizace po roce 89. Stát měl 6 x větší majetek než po znárodnění po roce 48 ! Dnes má kapitalistický stát obrovský státní dluh a
.. no neřikejte, pepo, v kapitalismu na Západě se znárodňovalo? Tož proto se tamní dělníci měli lépe než ti naši, socialističtí?
Dajaký som z toho zmätený.
Má pravdu pepik. Třeba v Británii proběhla po válce vlna znárodňování strategických podniků. viz https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/79935/
Naštěstí tam nevládli komunisti, tak to zůstalo u největších podniků. A taky tam úplně nezmizel zdravý rozum, takže poté, co zjistili, že takové státní molochy katastrofálně hospodaří, je zase zprivatizovala Thatcherová. Za velkého odporu dotovaných zaměstnanců.
Třeba železnici zničili kapitalisti , nic neinvestovali na údržbu , vládě nezbylo , než železnici vyvlastnit , opravit a pak jí zase vrátili kapitalistům k další devastaci ! Proč by měli soukromníci kapitalisti hospodařit lépe , každý rok jich krachují tisíce , inflace roste ! Většina obrovského státního dluhu skončí v kapsách kapitalistů !
“Proč by měli soukromníci kapitalisti hospodařit lépe než stát?”
Ehm, toť přetěžká otázka pro geniální socialistické mozky. Protože naprostá většina lidí se lépe stará o svůj majetek než o cizí. Pro Vás to samozřejmě neplatí. Zatímco svůj byt necháváte chátrat, chodíte zadarmo uklízet a spravovat ministerské budovy.
Ovsem z druhe stranky, se staraji cim dal tim vic a bezohledneji, jsou mocnejsi a mocnejsi a to za kazdou cenu. S jidlem roste chut a jsme tam kde jsme Par klanu je mocnejsich nez zbytek lidstva a pohravaji si s nama jak kocka s mysi.
To, jak se kapitalisti starají o svůj vlastní majetek, mi může být jedno. Taky je mi jedno, že mají víc než já. Mně vadí, když mi někdo sahá na můj majetek a nutí mne k něčemu. A to nedělají žádní majetní kapitalisti, ale socialisti a jejich voliči. Kapitalista chce mít bohaté zákazníky. Zato socialista chce mít lidi chudé, aby se o ně mohl starat.
Je uplne irevelantni co vadi vam. Podstatne je co skodi lidstvu. Zde se nejedna o to kdo ma vic nebo min. Tu se jedna ze ti nejmocnejsi reguluji vladu a dochazi k vselijakym restrikcim, omezenim, regulacim, ktera omezuji moznou konkurenci. Staci se pofdivat na moc Monsanta -Bayer. Nebo Blackrocku v bankovnictvi.
.. a tato jejich činnost patří mezi typické projevy socialistického ovlivňování chodu ekonomiky a tím i státu.
Proč tedy kapitalisti krachují , berou dotace , zadlužují se ?
Protože být kapitalistou je riskantní práce, uspěje každý desátý. Oni riskují při podnikání vlastní majetky a jsou plně závislí na přízni zákazníků.
To není jako stát, který riskuje jenom peníze, které sebral cizím a když se holt nevede, tak to zacálují občani ve vyšších daních.
.. pepo, pepo, musím vás pokárat, zase kecáte a nevíte o čem. Po první privatizaci britských železnic je stát opravdu vykoupil zpět v tristním stavu, ale opětovné svěření provozu na nich do soukromých rukou, po revitalizaci a restrukturalizaci, už proběhlo formou franšízingu, kdy soukromníci/franšízanti musí přesně dodržovat rámec stanovený státem a dozorovaný stání společností.
Vy jste po hanácku řečeno balamuťa.
A co jsem napsal jiného ? Vy víte , jak se dnes britští kapitalisti starají o železnici , v jakém je stavu ?
“Třeba železnici zničili kapitalisti , nic neinvestovali na údržbu , vládě nezbylo , než železnici vyvlastnit , opravit a pak jí zase vrátili kapitalistům k další devastaci ”
Tohle jste napsal, vy balamuťo! Rozumíte vy vlastně tomu, co tu smolíte? Pochybuji..
Franšízing je princip ochrany proti devastaci svěřených hodnot.
Budete se divit , třeba v Británii hned po válce a ne všechno , ale podniky důležité pro chod státu ! Jak víte , že se tam dělníci měli lépe , nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce tam nebyli ? Dělníci měli chaty a chalupy na venkově ?
.. inu, já si vzpomínám na britské stávkující horníky, kteří v době vlády “Železné Margaret” byli nějaký čas v péči našich soudruhů odborářů v Československu. Byli dost vyvalení z bídné úrovně u nás a personál zotavoven ROH byl zase vyvalený z jejich požadavků. A to si naši horníci do té doby medili, jak je o ně ze strany ROH postaráno.
K těm chatám a chalupám už jsem vám jedenkrát podal logické vysvětlení, ale jak vidím, marně. Pařez zůstane pařezem..
Bylo to právě naopak , divili se , jak se tu zaměstnanci a dělníci mají dobře , nemohli pochopit , že obyčejný zaměstnanec má kromě bytu v Praze i chalupu na venkově , že tu nejsou nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce !
“Po válce se znárodňovalo i v západní Evropě !”
S argumentem, že když krade Karel, může krást i pepa nesouhlasím.
“Největšími zloději byli kapitalisti , už první jejich zlodějna byla okradení zaměstnanců na mzdách !”
Krádež je, když zaměstnavatel vyplatí zaměstnanci dohodnutou mzdu.
To už tady několikrát bylo , ” dohodnutá ” mzda , kdo asi při tom ” dohadování ” tahá za kratší konec ?
Vaše dohady, kdo asi tahá za nějaký kratší konec, jsou bezpředmětné. V oborech jako je IT například za kratší konec tahá zaměstnavatel. To je ale nepodstatné. Podstatné je, že nakonec dojde ke svobodné dohodě. Váš rudý názor je o to bizarnější, že Vám nevadí zaměstnávání státem. Tam ani o žádné vyjednávání nejde, zaměstnanec dostane tabulkový plat. Nepřijde Vám schizofrenní, že zaměstnávání od státu vykořisťováním nenazýváte?
Za socializmu zisky státních podniků patří státu a ten je využije zase pro potřeby občanů ! V kapitalizmu nakonec i zisky státních podniků skončí v kapsách kapitalistů !
Takže ke krádeži nedochází proto, že stát / zloděj později část ukradených peněz použil pro dobro všech? Aktem solidarity tedy dochází k jakémusi zneplatnění krádeže zpětně v čase?
Víte, na ty Vaše socialistické čachry machry se slovy, abyste ukázali, že když dva dělají totéž, je to vlastně něco úplně jiného, by jeden potřeboval doktorát z filozofie nebo lobotomii. Vás tipuji na ten doktorát.
Stát použil všechny znárodněné prostředky pro blaho všech obyvatel ! Při privatizaci po 89. 6 x větší majetek skončil v kapsách pár soukromníků , proto jsou tu obrovské sociální rozdíly , nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce ! Dnes po 30 letech kapitalizmu jsme jen nesoběstačná , zadlužená německá kolonie se zdevastovaným českým průmyslem , zemědělstvím , školstvím , armádou !
“Stát použil všechny znárodněné prostředky pro blaho všech obyvatel !”
1. Jo, i ta oprátka pro Horákovou byla za ty znárodněné prostředky.
2. Byl bych opatrný se slovem “všechny”. Tím byste tvrdil, že provoz státu nic nestojí.
Horáková chtěla svrhnout režim ozbrojenou silou , vojenským velitelem povstání měl být genj . Kutlvašr , který o tom píše ve svých vzpomínkách ! Ten stát tu byl pro občany , státních úředníků tu byla proti dnešku asi třetina , pokud to bylo jinak , tak mě opravte !
.. má takový stále nutkavější pocit, že pepa sice umí psát i číst, ale už nezvládnul tu třetí finesu.. porozumění významu textu a myšlenek(?) v něm obsažených, i když “je to z jeho hlavy”.
Bizarní, ale možné..
Dr E.Beneše podrazili právě ti praví pravičáci hned
dvakrát,V roce 1938 a v roce1948.
Vlastníci znárodněných majetku Dr E.Benešem po válce byli odpovídajícně odškodnění
Vyjma osob vyjmenovaných v jeho Dekretech.
Z demoGratizací po roce 1948 neměl nic společného.
Přehnaná úcta k majetku vedla a vede často k jeho
ztrátě.
Viz současnost a zářivá budoucnost pane Zdenek.
“Dr E.Beneše podrazili právě ti praví pravičáci hned
dvakrát,V roce 1938 a v roce1948.”
Mohl byste uvést svou, zajisté zajímavou, definici pravice?
“Vlastníci znárodněných majetku Dr E.Benešem po válce byli odpovídajícně odškodnění”
Takže zloděj odškodnil svou oběť dle svého uvážení?
Za rok 48 mohl velmi mnoho, neboť díky jeho pomstě Agrární straně nemohla tato kandidovat ve volbách, přitom jako snad jediná nechtěla znárodňovat.
“Přehnaná úcta k majetku vedla a vede často k jeho
ztrátě.”
To je tak hluboce filozofické jako kdybych tvrdil: Přehnaná úcta ke stáří vedla a vede často k nenávisti k důchodcům. Úctu k vlastnictví prostě buď máte nebo ne.
Co máte proti roku 48 , miliony zaměstnanců se dostalo z bídy , dostaly slušný plat , zdravotní péči , možnosti vzdělání , dovolenou , nebyli tu už nezaměstnaní , bezdomovci , žebráci ! Paraziti kapitalisti konečně museli začít pracovat .
Postopadesáté stejná řečnická otázka? Najděte si ve slovníku slovo “krádež” a studujte.
Krádež byla privatizace po 89. , protože byli okradeni pracující lidi , kteří ten privatizovaný majetek vlastníma rukama vytvořili a to pár tisíci soukromníků dokonce cizích ! Znárodnění bylo vrácení hodnot lidem , kteří je vlastní prací vytvořili ! Kapitalisti jsou jen paraziti , 41 let jsme je tu nepotřebovali a vybudovaly se obrovské hodnoty ! Nebyli tu nezaměstnaní , bezdomovci , exekuce , obrovský státní dluh , zemědělství nás stačilo uživit !
Ve kterém obskurním marxistickém slovníku že jste to našel, že krádež je, když jsou okradeni pracující lidé? I při téhle obskurní definici nejste konzistentní:
1. I kapitalista je pracující člověk, jen navíc něco vlastní.
2. Důchodci už nepracují, když jim tedy seberu majetek, tak je neokrádám?
3. Proč KSČ okradla pracující lidi při měně v 1953?
Vy si pletete osobní majetek se soukromým majetkem ! Proč kapitalisti okradli lidi v roce 1992 skokovým zvýšením cen na dvojnásobek a potom už neustálou inflací ? V tom 53 . byl zároveň odstraněn přídělový systém ! Co jste si koupil v roce 89 za 100 korun a co dnes ? Jak by se to projevilo na úsporách nebo soukromém penzijním pojištění ?
Mezi osobním a soukromým majetkem není žádný rozdíl, to je jen další socialistická slovní ekvilibristika, jak si zdůvodnit, že něco můžete ukradnout.
Zajímavé, že v ostatních zemích se zrušení přídělového systému obešlo bez ukradení úspor pracujícím.
Dnes koupím za průměrnou výplatu mnohem víc než v 89.
Zkuste porovnat nájemné , ceny bytů , energií a hlavně likvidaci úspor ! Za totáče se u zubaře neplatilo , dnes tam létají desetitisíce !
.. zachraň se kdo můžeš, pepa je jako zaseklá deska.
Nemám nejmenší zájem od vás opisovat..
Činovníci agrární strany veřejně sympatizovali
z Hitlerem.,stejně jko dnešní šéfové prý
pravicových stran podporují a spolupracují
z progresivními marxisty.
Tímto poznatkem zdůvodňuji svůj názor na
přehnanou úctu k majetku.
Pokud vím,tak vidina demoGratizace cizího majetku
je důvodem k masivní podpoře PROGRESIVISTŮ..
Pro mě je majetek sluha,zpříjemňující mi život,
pro někoho jeho vršení smysl života.
Do hrobu mi bude stačit v nejlepším případě plechovči plastová doza.
Můžete napsat , kdo je ten progresivní marxista , co chce ?
Progresívní marxista je příští premier ČR
jeho parta a koaliční partneři.
reprezentující nový ve světě oblíbený politický a myšlenkový směr.Pepo
U nás reprezentovaný hnutím Piráti.
Myslím že název hmutí není správný.
Navrhoval bych změnit jej názvem
Korzáři.
Pirátí ničili,kradli a škodili pro sebe,
a za sebe,
Korzáři stejně jako hnutí Piráti a jejicjh
koaliční spojenci ,demoGratizují , loupí
,škodí a ničí ve službách kohosi.
Korzáři panovníkovi,hnutí pPiráti a jeho spojenci zemským škůdcům.
Já bych si progresivního marxistu představoval tak , že má v programu znárodnění nebo 100 % zdanění kapitalistických zisků , pokud ne , tak je to jen kapitalistický poskok a podílí se na prohlubování současných problémů západních kapitalistů !
“Činovníci agrární strany veřejně sympatizovali
z Hitlerem”
Rudolf Beran stál v období protektorátu před nacistickým soudem. Přesto byl pak obviněn za kolaboraci s nacisty… Z kolaborace s nacisty byl obviňován kdekdo, byl to takový jednoduchý způsob, jak se zbavit konkurence.
Kdysi jsem pracoval z člověkem,
absolvující ozdravný pobyt v KL
(pro snažší pochopení používám současnou terminologii¨)
Na základě rozhodnutí nacistického soudu prolesní pych,počesku pytlačení,
.. dovoluji si skromně upozornit, že komunisté českoslovenští ještě dlouho po Mnichovu chlácholili obyvatelstvo, že “není nutno nikterak se obávati německého soudruha, dělníka v uniformě Wehrmachtu.”
Pred Mnichovem byli proti. Az po dohode Molotova s Ribbentropem, byli dezorientovani a v odboji se nijak neangazovali.
Většina jich byla v německém koncentráku !
Lidé žijící v konfiskovaných nemovitostech. Požádejte svého místně příslušného poslance, aby Vám zajistil notářsky ověřený dokument vzdání se legitimního práva k Vaší nemovitosti. A to od žijících potomků, dědiců jejího posledního právně relevantního majitele. Najdete jej v Pozemkové knize Vašeho Katastrálního úřadu. Pokud tito toto podepsat odmítnou. Nechte uzavřít Smlouvu o právním zastoupení s Vašim právníkem. Kde Váš poslanec jako přistupitel se zaváže uhradit veškeré náklady v případném Vašem budoucím individuálním občanskoprávním sporu O určení vlastníctví k nemovitosti. Protistrana skrze své právníky jistě doloží záznamy z Pozemkové knihy a možná i listinné důkazy. Tzn. dle tehdy v Československu, případně později v Protektorátu Č. a M. tč. platných smluv kupních, dědických atp.. Na Vás, jako na žalovaném bude břemeno dokázat, na základě čeho jste se stal vlastníkem Vy! Protistrana bude argumentovat, že tzv. Benešovy dekrety jsou dle mínění dotčeného sjednoceného Německa právně vyhaslé. Dále, že k vyhnání původního právně relevantního vlastníka došlo prokazatelně PŘED jejich vyhlášením. A hlavně, že tyto Dekrety se právně odkazují na Konferenci Postupimskou. Uzavřenou vítěznými mocnostmi až PO vyhlášení těchto Dekretů. Navíc příslušné ustanovení na prosbu našeho předsedy vlády Klementa Gottwalda zde protlačil tehdejší Sovětský Svaz. Jehož právním nástupcem je nynější nepřátelské Rusko! Žádejte Vašeho poslance, aby bylo zveřejněno toto ustannovenní Konference Postupimské. Včetně právního rozboru, jak dalece předchozí odsun podle tohoto ustanovení probíhal. Tedy jak dalece je nyní právně v pořádku…
Hodně záleží na úhlu pohledu, na úhlu pod jakým se kdo z nás dívá na svět. S tímto tématem poprvé narazil už Škvorecký se svými Zbabělci. A řekl, bych, že Škvorecký dobře věděl co píše a rozhodně nebylz generace, která to nezažila.
Smůla je, že geniálních, nebo aslespoň šikovných filmařů je pomálu, tudíž natáčejí zhusta zkratkovitá a matoucí díla. Ale asi není úplně v pořádku vidět svět tak, jak nám to diktovali komančové, a jak nám bylo vtloukáno do hlavy ve školách: “zlí a krutí Němci a hodní osvoboditelé Rusové”. Možná, že podobná díla se snaží o vyvážení pohledu, resp. o to, abychom si uvědomili, že brutální a kruté chování není výsadou některého konkrétního národa, ale více či méně potlačovanou vlastností téměř každého jedince. Někdo se ovládnul, jiný ne. Někdo si to uvědomil, jiný ne.
A tak, jako v oné době byli slušní Němci, tak byli i podlí a krutí Češi. Proč si tohle nepřiznat? Jak zde již padlo, moc dobrý film je “Je třeba zabít Sekala”. Tam je hodně pravdy o každém z nás.
Ono je to docela prosté: Nechodit na takové filmy do kin a vymanit se z povinnosti placení televizní daně.
Oni opravdu Čecháčci nebyli žádní svatoušci ani pod útlakem německých nacistů, když pominu to, že někteří Češi byli stejně nenávistnými rasisty jako němečtí nacisté, nesnášeli národnostní menšiny, nesnášení demokracii, práva jednotlivce apod. Práva davu dávali nad právo jednotlivce, odmítali demokracii, chtěli vládu “pevné ruky” to si tedy s německými nacisty neměli moc co vyčítat…
Trefná jsou svědectví o tom, jak se Češi chovali po válce k Romům a Židům, Když se vrátila do Čech romská rodina co přežila holocaust, tak je Češi uvítali slovy, ” vy jste tam nezůstali, jakto že jste nevyletěli komínem, ty svině černé jsou zpátky apod…!
No jo no slušnočeši
Tady je potřeba nebýt korektní, když se prostě někdo choval jako hovado, je potřeba říci, že se choval jako hovado a třeba o tom i natočit film.
Korektností nikam nedojdeme… leda tam kde slunce nesvítí…
A co se týká Beneše, tak proč nevrátil majetek českým Židům kteří přežili holocaust, Beneš byl prachsprostý zloděj, který se defacto v ničem nelišil od krvavého Klémy.
Byl to Beneš který podněcoval psychicky labilní Čechy k tomu, aby pořádali pogromy na Němce, aby je mučili, znásilňovali apod…
Rozhodně Beneš byl člověk, za kterého je potřeba se stydět.
V kritice Beneše se shodnou jak komunisté tak i demokraté, to jen svědčí o tom , co byl Beneš zač…
Když tak čtu jeho oslavné kantáty na Dra E.Beneše Polach, uvažuji často jak hluboce dychtí po
pořádném přes držkudáním.
To už není provokace,to je zoufalá žádost.
On asi nebude rád na světě,že?
Škoda že žije tak daleko a já nerad šlapu do hnoje,
Jako humanista bych rád i přes svůj věk splnil
jeho touhu a sen
.Takhle si jen odplivnu na zápachem,který vydává a polituji okolí ve kterémse prodírá, i kdyže se jedná o septik procikánské neziskofKY.
Polachuv dedek pochazel ze slovenskych Madaru,take dostal barak po Nemcich v ceskych sudetech.
Kdo-vi v kolika-ti nemeckych baraci otloukal omitku ohledne skrytych pokladu,co tam udajne schovali Nemci?
Ještě že máme Václava Havla, signatáře Charty 77 a další osobnosti, na které může být slušný Čech hrdý a může se jimi chlubit ve světě.
Provokatére havlistickej!
Pravda bolí viďte ?
Zdá se mi,že si tohle moudro touží ověřit sám na sobě
progresivní socalisto malý velký
Český lev,věren své tradici poslišně stáhl ocas a sklopil
uši před prskající vlastizránou smečkou krys
odsunutých henleinovců.
Kulisák v krátkých nohavicích ,zoufale toužící
po bodrém poplácání páníška po sehnutém hřbetě,
se jako jediný představitel zemí ,kde žila německé menšina patolízalsky odporně připlížíl z omluvou a tím
pozvracel a pokálel památku všech obyvatel tak
zvaných Sudet,Čechů,Moravanů i Němců,které
tahle zfanatizovaná smečka zbavila domova,zdraví
a životů.
Všechy ti.kteří se lokajsky lísají k jejím potomkům
jednají stejně odporně
Od křivohřbetých politiků,všehoschopných kazatelů
pravdy a humanity,úplatné presstitutya takyhistoriky
po posledního kandrdase umjelecké šmíry.
Stejne polovina uprchlych Ceskolovenskych obcanu po zaboru tzv Sudet vr 1938 byli obyvatele Tesinska a to 45tisicv cetne 5000 tisic nemcu,ktere vyhnali Polaci. Tesinsko byla velmi hodnotna oblast, hute,doly,bohata mesta,Tesinsko daleko prekryvala svym bohatstvim cele chude Sudety ve zbytku CSR.
Na závěr položím otázku k polemice – není náhodou propagace nacizmu šířením nenávisti a netolerantní ideologie, což je trestné? jsou snad umělecké kruhy z těchto trestných činů předem osvobozeny?
Dukovanská elektrárna dostala povolení na nový jaderný zdroj. ať si rakušané zprovozní a dostaví ty svoje jaderné elektrárny. my jim budeme za levno vyvážet tu naši, a oni budou stále vyřvávat tu jejich pjesničku o ekologii.
1. “Český lev nějak souvisí s hrdostí na náš stát a národ”, tak to může napsat jenom provokatér
2. čeští “umělci” jsou tím nejhorším, co v nás je
UJělci stejně jako postitutky ,nastaví tomu kdo
zaplatí,
Skutečné umění nepotřebuje bombastickou propagaci,
placenou z prostředků hlavně těch,kterým su hnusí šunt šmíra a podlézavé vtírání se.
Nechápu proč je nutno i v umění, podlézat vlastizrádcům,za které henleinovce a jejich příznivce .,nikoliv německé obyvatelé Sudet,považuji.
Včetně vrtichvostů čekajících za svoji zradu
opuletní odměnu.Jsem přesvědčen že i
fanatickénu henleinovci je z této špíny jen
na blití a zhnusené odplinutí si nad tím povlem
drze reprezentujícímu tuto zem.
Vy se nemusite vymlouvat na sudetaky a ceske zradne filmare.Cesi ze sebe delaji sasky uz davno,jen se podivejte jak se prezentuje Cesky narodni fotbalovy tym,zastupujici jakesi Cesko?Jako nedavno ve Skotsku, se cesky fotbalisti, oblekli do jakychsi citronovych olacek,se znakem jakehosi opelichaneho kocura, si klekli pred zapasem k jake si smyslene cerne modle, vzdyt klekaji jenom slabosi?
Timto Cesi chcete reprezentovat Cechy,Moravu a Slezsko?
Leopolde to za Cechy nehraji zadni Moravaci? A nebo ti neklekaji a ty dresy nenosi? O fotbal se nestaram, takze nevim.
Narodak maji rozdeleny Plzenaci a Prazaci.
Moravaci hrajou v lize druhy housle, ti se do vyberu jednonarodniho tymu nedostavaji.
Tak jo.
Ze jo Pavliku,jsme tu moravaci se Slovackem taky si chteli sahnout na velky pohary,jak to potom na nas CECHACI nasili?
Václav Klaus podmínil podepsání Lisabonské smlouvy tím že budou platit beze zbytku B Dekrety. Socanská vláda to v Bruselu odpískala a tak je to důsledek těchto hajzlů. Jedno jestli je tam Sobotka nebo nevzdělaný ubožák Hamáček
Ano, nevzdělaný!!!!!!!
němci kteří zapříčinili společně s británii francií usa a dalšími smrt desítek mega lidí v evropě jak v první tak ve druhé válce budou ještě držkovat pro pár stovek lidí?to je neskutečné.a nyní už opět několik desítel let ničí evropu ve velkém.kde vůbec berou ti šmírové tu drzost točit cosi o vině čechů?neskuteční darebáci.
Duse naroda se zmenila tim, ze klika pucistu se zmocnila CT a narod systematicky oblbuje. Dale u nas de facto vladnou zahranicni neziskovky financovane a rizene Sorosem, CIA, neocony. Je zrejme, ze tato 5. kolona ohrozuje Cesky narod a jeho tradice vic nez migranti. Malokdo se odvazi podivat se pravde do oci, stejne jako se lide bali podivat se do oci cinskemu cisarovi. Znamenalo by to totiz, postavit se (aspon v duchu) proti mocnym. Lide si radeji budou vytvaret zastupne terce. Oblibeny je zejmena “levicovy liberalismus” nebo taky “neomarxismus”, v posledni dobe zejmena kovidove spiknuti. Nezadam po vas zadne hrdnistvi. Aspon si nezakryvejme pravdu sami pred sebou, chodme k volbam (i do Senatu) a volme to nejmensi zlo. Priklad Madarska ukazuje, ze to jde.