České_dráhy
17.10.2018
Kategorie: Společnost

České dráhy – hrdý národní dopravce

Loading...
Sdílejte článek:

TOMÁŠ FLAŠKA

Vyrazili jsme s koly do Bratislavy. A zvolili jsme České dráhy. Ajaj. To jsem neměl dělat. Dnes je to k smíchu, ale v tom momentě?

Máme už nějaký ten věk, tak jsem opravdu hledal vlak, který kola přepravuje, ukládá, i místenkuje. Našel jsem a k jízdence jsme dokoupili i místenky a to i s místem pro kolo pod vlastním dohledem. Prostě ta nejdražší varianta příplatku k jízdnému. Vůz číslo 255 a v něm naše místa.

Dějství 1 – Praha hl. nádraží

Čekáme na nástupišti na náš vlak. Z Německa konečně přijíždí. Chodíme podél vlaku i s koly a hledáme náš vůz. Nalézáme náš vůz 255 a soukáme se i s koly do něj. Jenom je divné, že všichni vystupují. Jsme upozorněni, že vlak zde jízdu končí a bude přistavena nová souprava. A tak všichni co přijeli z Německa a pokračují dále na jih, tahají veškerá svá zavazadla na nástupiště a čekají na nový vlak. Nechápu. Ten pak přijíždí.

Některé vozy očíslované jsou, jiné ne. Nakonec matematicky vydedukujeme, že vlak začíná vozem 256 a číslování stoupá, tudíž vůz číslo 255 vůbec neexistuje. Prostě vůz 255 sice z Německa přijel, ale v nové soupravě vypravované z pražského Hlavního nádraží už zařazen nebyl. To zdůrazňuji, až budete číst odpověď Českých drah na mou stížnost – dole. Ale nepředbíhejme.

Po zmateném pobíhání po peróně odchytíme průvodčího a ptáme se ho na to. Máme štěstí, my pokládáme slušný dotaz, zatímco cestující před námi mu skoro nadávají. Ty posílá do první třídy (jsou bez kol), nám sděluje, že tady má jedno uzamčené apartmá, že nám ho dá, ale že více jak 4 kola se tam nevejdou. Ujišťuji ho, že jsme jen dva a tak pod jeho dohledem nastupujeme.

Dějství 2 -Kupé

Dvě kola skládáme do kupé jen taktak. Stejně nejdou dveře dovřít. Sedět můžeme (i třetí cestující by se vešel), ale nohy si určitě nenatáhneme. Představa čtyř kol v tom kupé je pro mě z říše SciFi. Ostatně poměry jsou patrné z fotky.

Nejhorší je, že jakýkoliv pohyb znamená otření se o kolo a tím pádem znečištění ať už rukou, nohou, nebo oděvu, o plášť či řetěz. To se mi podařilo hned při nastupování. Odcházím si na WC aspoň ty ruce omýt. Cedulka je jednoznačná:

Takže špinavý přes celý vagon, nebo do vedlejšího vagonu a hledat funkční WC. Paráda. Jelikož vagónů je méně, než plánováno, tak lidé posedávají i na kufrech v uličkách. Při návratu jsem si povšiml značení našeho kupé. S překladem si nikdo hlavu moc nelámal.

Opatstvím jsme rozhodně necestovali. A výměna jízdních kol? Že by ČD předjímaly, že na jihu Evropy, kam vlak směřoval, se kola často kradou? Ta cedule je prostě k pousmání.

Dějství 3 – Jízda

Přistupující lidé na trati si nás většinou opovržlivě prohlíží. Zjevně si o nás myslí své. Znečišťujeme kupé a sami ušpinění od těch kol také nevypadáme nejcivilizovaněji. Dovrší to jeden německy mluvící turista, který nás požádá o svolení si celé kupé vyfotografovat a se slovy: „BALKAN EXPRES“ mačká foťák jako divý. Když na každé stanici zazní hlášení vlakového rozhlasu, které začíná: „ČESKÉ DRÁHY – NÁRODNÍ DOPRAVCE …..“ tak fakt nevím, jestli se mám smát, nebo se stydět.

Dějství 4 – Služby ve vlaku

Marně čekám milou dívčinu s vozítkem s občerstvením, která prochází vagóny, jak jsem zvyklý z trati z Prahy do Plzně. Ale chápu to. V tak přeplněném vlaku by prostě neprošla ani kdyby měla to kafe a nápoje v batohu na zádech.

Po asi dvou hodinách jízdy se rozhodnu přinést z jídelního vozu něco k pití. Na jídelním lístku se dozvídám, že pivo stojí 74. Čert to vem, žízeň je veliká. Dostanu do ruky dva plecháče, naštěstí vychlazené, a jsem zinkasován o 180 Kč. Bez dokladu. Nad tím už mávnu rukou. Jedná se přeci o Národního dopravce a je potřeba ho podporovat.

Dějství 5 – Písemná stížnost

Po návratu samozřejmě okamžitě píšu prostřednictvím kontaktního formuláře a skutečnost dokládám i fotografií.

Dobrý den,

přikládám svou jízdenku pro 2 osoby na EC 173 dne 17.09. z Prahy do Bratislavy. V rámci zachování našeho pohodlí, jsme si připlatili za místenku a to i s místem pro kolo, každý 158 Kč (vůz 255, místa 95 a 96).

Bohužel tento vůz ve vlaku neexistoval, ba neexistoval ani jiný vůz s místy pro kola a průvodčí nás usadil do normálního kupé. Jak to v něm vypadalo si jistě dokážete představit z přiloženého obrázku.

– Celou cestu jsme si nemohli natáhnout nohy.

– Kupé z důvodu délky jízdních kol ani nešlo uzavřít.

– Došlo ke znečištění oděvu od kol, protože při jakémkoliv pohybu docházelo ke kontaktu s nimi.

– Nelichotivé poznámky cestujících, kteří přistupovali na trati a kteří se domnívali, že takto cestovat nesmíme, snad ani nebudu zmiňovat.

Rozhodně takovéto představy o kvalitním cestování nemám, přesto nežádám o slevu na jízdném, ale určitě o vrácení poplatku za místenku + místo pro kolo.

Převeďte proto prosím 2 x 158,- = 316,- Kč buď na účet mé kreditní karty, z kterého jsem hradil jízdenku, nebo na můj bankovní účet ….. .

Děkuji.

Dějství 6 – Odpověď Českých drah (po 19 dnech)

Vážený pane inženýre,
děkujeme za Váš zájem o služby dopravce České dráhy. 
Vlak EC 173 je řazen z vozů maďarské společnosti MÁV a německé DB. Právě německá společnost v den Vaší cesty nezařadila do soupravy vůz 255,(neuvěřitelné, podívejte se na Dějství 1 – zvýraznění a poznámka autor blogu) který je určen na přepravu kol. Tato situace nás velmi mrzí, nicméně jsme Vás přepravili alespoň náhradním způsobem. Přestože k přepravě došlo, jsme si vědomi nepříjemností, které náhradní uložení způsobilo. I proto Vám vrátíme poplatek za zaplacené rezervace a přepravné za kolo, a to na účet, z nějž byl doklad 6-4996-975 uhrazen.
Za nepříjemnosti se Vám jménem dopravce České dráhy omlouváme.
S pozdravem

Jan Behro
Kancelář člena představenstva pro obchod
oddělení kvality osobní dopravy

Generální ředitelství ČD, a.s.

A za pár dnů později:

Vážený zákazníku,

na základě Vámi uplatněného práva z přepravní smlouvy ze dne 23.9.2018, k dokladu *6-4996-975, Vám zasíláme doklad o vyřízení. Podrobnosti jsou uvedeny v připojené příloze.

Výpočet návratku u vnitrostátních dokladů se řídí podmínkami uvedenými ve Smluvních přepravních podmínkách Českých drah …….

S pozdravem

České dráhy, a.s.

Národní dopravce

Dějství 7 – Jsem fakt dement, jak mi naznačují České dráhy

My opravdu viděli, že ten vůz 255 z Německa přijel, ale na Hlavním nádraží v soupravě vypravované od nás už nebyl. Hrdý národní dopravce mi dále sděluje, že tu je sice ten německý šlendrián, ale oni to zvládli, a, sice náhradním způsobem, ale přesto nás přepravili. Skoro bych dojetím nad nasazením Českých drah slzičku zamáčkl. A přesto že to tak perfektně a hrdinně zvládli, nám dokonce vrátí poplatek za rezervaci. Z toho tónu odpovědi úplně vyplývá, že vlastně mohu být rád jak to všechno bylo skvělé. A podpis “Národní dopravce” nechybí. Chybí tam už jen to slůvko “Hrdý”.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2020: *****

Vladislav Vydra 100,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Petr Koubský 500,- Kč, Jiří Nováček 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Marek Janičko 200,- Kč, Zdeněk Palička 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Ladislav Adamec 100,- Kč, Nezn. dárce 222,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Pavel Janeček 200,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Pavel Šána 107,- Kč, Tomáš Klikar 1000,- Kč, ing. Jiří Lechner 800,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Josef Malý 250,- Kč, MUDr. Jiří Roh 1000,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Mario Valent 484,78 Kč (20 eur), Karel Kubela 50,- Kč, Marie Kouklíková 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Pavel Jurášek 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Ivana Benová 108,- Kč, Martina Kosková 500,- Kč, Zuzana Karlová 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Richard Kovaříček 200,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, Jiří Novák 200,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Jan Horáček 500,- Kč, Nezn. dárce 0,01 BTC, Eduard Ezer 500,- Kč, ing. Ivan Svoboda 500,- Kč


Celkem za měsíc: 18 770,78 Kč
Vybráno 53.62%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.

Po blokaci Pravého prostoru můžete sledovat novou stránku PP na facebooku.
Redakce
Sledujte PP

Latest posts by Redakce (see all)

(Visited 155 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (21 votes, average: 4,43 out of 5)
Loading...
loading...
Loading...

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.