
Česká železniční žebrota
RUDOLF MLÁDEK
Nehody na železnici jsou asi vyřešeny. Tak to alespoň vypadá, soudě podle mediálních příspěvků, ve kterých jsme se dozvěděli, že České dráhy vydaly pro své strojvůdce kontrolní aplikaci a ti navíc musí hlásit při nástupu stav své únavy. Konec a pohádce odzvonil zvonec.
S tím se ale odborná veřejnost jen tak nesmíří. Odhalení o tom, jak to na českých kolejích opravdu vypadá, bylo totiž příliš mnoho a k těmto všem zjištěním očekávaná nápravná opatření poněkud chybí. Bývalí ministři dopravy kritizují poměrně hodně faktů, přiznejme si ovšem, že mnozí z nich za špatný stav železnic nesou svou vlastní odpovědnost.
Údajně i jejich přičiněním se výrazně omezila výstavba autobloků a jen se čekalo na peníze pro systém ETCS. (European Train Control System). Snad stojí za připomínku, že český autoblok (první nasazení proběhlo v USA) jako spolehlivé, levné a funkční zařízení bylo namontováno na trati Běchovice – Český Brod už v roce 1952.
Budoucnost sice patří ETCS, avšak jeho současná cena je záměrně velmi vysoká a kvůli tomu se zrušily i vypsané veřejné soutěže. Soukromí nákladní dopravci ve sdružení ŽESNAD (členem je i de facto státní ČD CARGO) i přesto vyzývají k urychlení implementace jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS, protože tudy zjevně vede cesta do evropské železniční budoucnosti.
Dodejme, že z technického hlediska se v podstatě jedná o přenesení návěstidel na lokomotivy a bylo by proto správné, aby stát obecně uvažoval o příspěvku pro všechny dopravce na nákup zařízení ETCS. Sluší se připomenout, že první nákladní dopravci už začali využívat zabezpečovač ETCS ve smíšeném provozu na trati Břeclav – Kolín.
Velmi ostře se k situaci na železnici vyjádřil poslanec za Pirátskou stranu Mikuláš Ferjenčík, který na svém twitterovém účtu uvedl že, cit: „ ČD mají ob den nehodu a přitom je dál vesele řídí trafikant, který na to absolutně nemá kvalifikaci a nad rezortem bdí ministr s poruchou spánku. Nedospalí řidiči údajně řídí podobně blbě jako ožralí, obávám se, že pro ministry to platí taky. Kocourkov fakt.“
Přiznejme si, jedno je jisté. Kvalifikační předpoklady pro řadu odborných funkcí v dopravě vzaly totálně za své. Požadovaná odbornost se nezřídka zaměnila za kvalifikaci kupčíků, kteří úrovní připomínají soudruhy z padesátých let po jejich nástupu k moci. A s nekvalifikovanými ministry dopravy si jejich úředníci snadno „poradí“ a je to hodně vidět.
Je logické, že důvodů vedoucích k nehodám na železnici je více. Chybějící zabezpečovací zařízení, příliš mnoho úrovňových křížení, nedostatek a únavy strojvůdců, nekvalitní řídící pracovníci, chybějící ministr dopravy, nedostatek odborníků na ministerstvu a výčet by jistě mohl pokračovat. Ale závazné řešení, vzdor mnoha rozumným návrhům odborné veřejnosti, nikdo nikde nepředkládá.
Když se vrátíme v čase zpět, tak v roce 2000 mnozí upozorňovali, že vznik SFDI – Státního fondu dopravní infrastruktury povede k úřednické výstavbě a nulové politické odpovědnostní za její průběh. Nebyli vyslyšeni. Za dvacet let si můžeme předložit výsledky. Ano, utraceno bylo mnoho, vybudováno velmi málo, v případě vysokorychlostních železnic nic a vodní cesty jsou popelkou jako nikdy.
A občan je snad spokojen s výstavbou dálnic? Například v porovnání s Polskem? Ani ten normalizační socialismus nebyl tak neskutečně neschopný. Čeští novodobí politici asi umějí mnohé, ale budovat stát s kvalitní dopravní infrastrukturou, na rozdíl od západní části EU, zjevně nikoliv. Podíl na tom mají i mnohá česká média, když nám za „odborníky“ vnucují ty, kteří žádné odborné vzdělání a dostatečnou praxi nemají. Přece se nikdo za dva semestry v politické funkci nestane odborníkem.
Dodáme pro nezasvěcené, že i tolik privatizaci milující Britové od modelu odstátněných železnic pro zjevnou nefunkčnost ustupují a projekt HS2 pro vysokorychlostní železniční spojení Londýn – Edinburgh je řízený britským ministerstvem dopravy a ministerstvo také vybírá nové rychlovlaky z předložených nabídek. A berlínské vládě můžeme vyčítat hodně, ale vysokorychlostní tratě se v Německu staví a plány na nákupy nových rychlovlaků se pro období po covidové pandemii se počítají na stovky jednotek. A německý „masterplán“ předložený spolkovým ministrem dopravy, Andreasem Scheuerem, počítá se zvýšení podílu nákladní železniční dopravy o 25%. K tomu Evropská komise vyzývá členské státy, aby zrušili pro železniční přepravce poplatky a zvýšili tak atraktivnost (i ekologickou) tohoto dopravního odvětví.
V Česku nikde nic.
Ano, lze přiznat, že se opět bude v blízké době projednávat ve vládě Dopravní politika ČR pro období 2021 – 2027 s výhledem do roku 2050, ale to už i ten neinformovaný občan ví, že drtivá většina z toho skončí na papíře, jak tomu ostatně posledního čtvrt století je stále. Psát úředníci umějí, stavět nikoliv. A čeští politici jim v tomto nešvaru zdatně sekundují.
Československo patřilo kdysi v železničním odvětví ke světové špičce. Rychlost 160 km za hodinu jsme dokázali vyvinout parní lokomotivou už v roce 1964, rychlosti přes 200 km v hodině už v roce 1971 a to elektrickou lokomotivou ze Škody Plzeň. Jediná smlouva na nákup Pendolin se ale podepsala v roce 1995 a od té doby je tu čtvrt století jen velká nula. Navíc potenciál těchto vlaků není díky úředníkům (ale i médiím) vůbec využíván.
A má smysl informovat veřejnost, že nákladní vlaky při svých hmotnostech 1000 t a výše pak z důvodu slabé stejnosměrné napájecí soustavy 3 kV a kvůli poklesům napětí v této troleji nemohou využít plný výkon lokomotivy a na rychlost 100 km/h se dostávají jen stěží? Což samozřejmě vede k zhoršené kapacitě tratí. A nikdo s tím nic nedělá.
Místo nutné změny trakce se obnovují stará železniční nádraží, někdy sporně využívaná. Dosavadní veřejná osobní železniční doprava příliš velkorysou a plýtvající nabídkou spojů totiž vůbec neodpovídá přepravním proudům. Některé regionální tratě místo lidí vozí leda tak vzduch. A současný generální ředitel Českých drah vykládá poslancům, jak bude konkurovat zahraničním železnicím tím, že na jejich území bude provozovat veřejné autobusové linky pod značkou ČD.
Dnes jsme proto téměř železniční žebrota.
Ale jak vidíme, o skutečných systémových problémech nikdo hovořit nehodlá, natož je řešit. Tak to se stav jen tak nezmění. Navíc to vypadá, že většině českých občanů je ten tristní železniční výsledek lhostejný. A v takovém případě politici tento problém snadno a rychle hodí za hlavu.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc leden 2021: *****
Blahomír Skoupý 500,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 400,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dana Staňková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 300,- Kč, Jiřina Gyárfásová 1000,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Miroslav Červenka 300,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 400,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Anonym 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Olga Petrová 300,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Anonym 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jan Petr 500,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Anonym poštou 500,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Zdeňka Jindrová 50,- Kč, Aleš Votruba 250,- Kč, Mirko Hampl 200,- Kč, Vladimír Janeček 100,- Kč, Petr Hučín 50,- Kč
Celkem za měsíc: 14 483,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- USA: Tenkrát na Západě - 28.1.2021
- 98 % lidských emisí CO2 absorbuje příroda ještě tentýž rok (pokračování) - 28.1.2021
- Konečně řekl Blatný pravdu a lidé se zlobí - 28.1.2021
Úpadek vzdělávacího systému v naší zemi se tvrdě podepisuje už i na železnici. Z lidí (zaměstnanců) se stávají postupně otroci a roboti. To samé platí i o politicích. Kreativita a vědní obory jsou zatlačovány do pozadí. Myslíte, že přijdou Marťané a sami ze své vůle něco na tristním stavu společnosti zlepší?
Nevzdělaným občanům se plutokratům lépe vládne !
Pijáčku, na dráze to není o vzdělanosti, ale o spolehlivosti, preciznosti a poslušnosti.
Víc než na vzdělání záleží na zdravých smyslech, vedoucího posunu může klidně dělat i bývalý recidivista, pokud na to má buňky.
Práce to není složitá, ale nepřipouštěj se chyby.
(Tohle se týká samozřejmě jen provozu…Ti co rýsují grafikony to mají náročnější.)
Zřejmě paní ví o práci na železnici, o ajznboňácícíh jen z okna rychlíku, jako občasná cestující. Možná ani to ne. K poslední Vaší větě – víte, milá paní Novotná, ono je důležité podle vás “rýsovat” grafikony (víte o co konkrétně jde?) , ale provoz jako takový musí znát ti co ho řídí a organizují. Návaznost – systém – od hlavy (dnes v podstatě jen půlku hlavy neboť druhá má na starosti jiné věci – toť zřejmě geniální hlava, nebo taky ne – NE) až k patě.
Pokud napíšete, že na dráze to není o vzdělanosti, jste poněkud drzá a hluboce podceňujete práci všech lidí na dráze. To můžete tvrdit i, že péci rohlíky může skoro debil, dělat pošťáka něco podobného. Třeba – a co takový zedník? Sežeňte šikovného, třeba během týdne, zedníka až ho budete potřebovat. Instalatéra – nutno ještě rychleji apod.
O lidech, kteří se takto k něčemu – někomu vyjadřují, aniž o tom mají páru si , s odpuštěním, myslím svoje. Výraz tu zřejmě nechcete, k Vaší milostivé osobě, číst.
Ó rýsování grafikonů bych něco věděla, ti co rýsují grafikony sepisují i sešitové jízdní řàdy, hele, nechme toho.
Procházím že železničářské rodiny a tak bych o dráze snad měla něco vědět.
Nebudu to tady rozebírat, bylo by to moc osobní.
Práci na železnici ROZHODNĚ nepodceňuji, jenom vím, že i recidivista (pokud se rozhodne sekat latinu) a má aspoň ZŠ, tak se může postupně vypracovat třeba i na toho vedoucího posunu, nebo dozorce výhybek, signalistu, na cokoli.
(Kdybych takové případy neznala z praxe, tak bych to sem nepsala.)
Dráha má pečlivě vybudovaný systém vzdělávání.
Takže není nutné Vám popisovat jak se celá rodina, kde pracuje jeden, někde i oba, na dráze v turnusu (zmiňuji dráhu, protože o tom zde jde řeč, ale těch provozů s turnusem je velmi mnoho)musí přizpůsobit. Přizpůsobovat. Jo dřív se říkalo “nejsi moc chytrý, ba dokonce nechytrý, půjdeš na dráhu. Brali i každého kdo vyšel z krimu. Slovník některých takových “v modré uniformě” ach ani by mi to klávesnice nebrala nebo by mě nafackovala. Tak jest. Fírové – elita! Někteří na mašinách to dávali těm ostatním hezky sežrat. Nádraží na vesnicích? Tam se scházeli lidé, aniž by někam vlakem jeli. A ti co jezdili snad všechny znali výpravčí jménem. Lidé z provozu ubývají (profese na dráze dnes už neexistující – opravdu byli zbatečné?) , lidé (manažeři, ředitelé, náměstci – důležitější jeden víc než druhý) v kancelářích přibývají a ty vláčky jezdí, frčí , z okna cestující vidí více zdí než krajiny. Mimochodem, když už průvodčí ve vlaku je – tak oblečení (kouknu i na jejich boty) chování, – vždy super. Toto se velmi zlepšilo.
Nákladní železniční – kolik prachů stály povrchy – koleje – ale nevozí se skoro nic. AUTY po silnicícíh. Proč? Auty je to operativnější a to je třeba páč obchody nemají sklady. Dnes objednáme – zítra máme. Je to všude už hodně pokakané. Jo to mi klávesnice vzala, původně mělo být posrané.
Vážený autore, vy se divíte, že ČD rapidně ubývají zákazníci? Já se vůbec nedivím a do vlaku bych dnes sedl jen s obrovským sebezapřením a pořádnou pojistkou na život a zdraví.
Hmm, je to nejbezpečnější způsob přepravy.
Na kole máte pravděpodobností smrtelného úrazu větší.
Současný “ministr dopravy”, nebýt změny režimu, tak dnes:
– dělá kariérní podržtašku na ÚV SSM;
– za ženu má dceru krajského tajemníka KSČ;
– do práce jezdí v 6 žigulem,;
– na pracovním stole mu stojí busta Lenina s vázou rudých karafiátů;
– pije litry černé kávy, které mu vaří sekretářka před důchodem;
– živí se tlacháním nesmyslů na nekonečných soudružských schůzích a zasedáních;
– na plamenné projevy na 1. máje jej vozí panskej kočí Tatrou 603;
– při projevech nadřízených soudruhů na sjezdech KSČ přestává tleskat jako poslední
Je to kovanej svazák, jenom neměl to štěstí, aby se narodil dřív
Přestaňte psát nesmysly : Československo patřilo kdysi v železničním odvětví ke světové špičce. Rychlost 160 km za hodinu jsme dokázali vyvinout parní lokomotivou už v roce 1964, rychlosti přes 200 km v hodině už v roce 1971 a to elektrickou lokomotivou ze Škody Plzeň. Za vlády plutokracie se jediná smlouva na nákup Pendolin ale podepsala v roce 1995 a od té doby je tu čtvrt století jen velká nula. Navíc potenciál těchto vlaků není díky úředníkům (ale i médiím) vůbec využíván.
To by železniční svršek nepřežil.
S tím je to asi stejné jako s dálnicema.
Chtěl jsem jen napsat , že jsme zaostalí na železnici nebyli , v naší malé zemi jsou nějaké vysoké rychlosti k ničemu !! Za totáče se většina tratí elektrifikovala ! Co se na železnici udělalo pozitivního za posledních 30 let , to by mě docela zajímalo .
je to marný
Helena Novotná 27.7.2020 15:17:41
Odpovědět
Technicky tomu nerozumím.
Jen mě to napadlo.
NEROZUMÍ, ALE MÁ NÁPADY
Di do p®dele, rypno!
rypno?
já určitě ne pitralonku
Já myslela že už jsi přešitej.
Možná i samodruhej a tudíž nervní…
Jak výše řečeno, úpadek výuky a vzdělání se už projevuje. O kvalifikaci, nedej bože vzdělání, vedoucích pracovníků v dopravě (nejen železniční) se ví už léta. Připomínky zaměstnanců nikdo nebere v potaz, všude se “šetří”, snižují se stavy – tak se nedivme.
Už dávno jsme mohli mít všude moderní rychlovlaky, jenže na to nemáme koleje a to je vina bolševiků, bolševická kolejová soustava stačí tak maximálně na lokálku o rychlosti 30 km/h
V první řadě bude potřeba udělat úplně nové koleje.
Ty už přece dávno mohli plutokrati za 30 let udělat !
Ty prostě musíš pindat naprosto do všemu, i když tomu vůbec nerozumíš. Ti současní rádoby ministři dopravy na ty rychlodráhy měli už TŘICET !!! roků a postavili co? Hovno! Totéž dokončení D1, kdy chybí dostavět jen 14 kilometrů a táhne se to už 25 roků. Hlavně, že chráníme sysle, motýle, křečke, mloke, žábe a žížale. Ještě, že nechráníme brablence.
Hlavně, že živíme cikáne.
Vy máte něco proti ohroženým druhům pane Ferko ?
Tak proč jsme je za těch uplynulých 30 let nepostavili?
Mimochodem, kolik kilometrů trati jsi postavil Ty, že kritizuješ?
Náhodou kikáni před hadrákem stavěli, né že né…
Jak je to dneska netuším.
Dneska se raději stavěj u okýnka pro dafki, tam je víc stínu než na trati, kde to praží.
Co tím chtěl autor říct? Že díky bolševikům jsme neměli v roce 1980 pentium XXX řady, wokna 10, tablety, chytré mobilní telefony, pravidelné linky teleportem na měsíc a pilulky protio stárnutí a další vymoženosti 30 století?
Trochu popřemýšlím než něco vypustím …
Technický pokrok zajišťují chytří pracovití lidé především technici nikoliv multikultidžendrové vědy, právní fakulty či politické strany … technologický pokrok není díky těmto ale vzdor těmto …
Celá společnost je nemocná, neboť jedny dusí a dává jim směšné platy zatímco té druhé dusící nechvává krást pro sebe královské žoldy na úkor celé společnosti… názorný příklad jak dopadne v reálném světě právní bezmozek se spoustou vyjímek na to či ono jednání pro určité vybrané skupiny versus zákon nad všechny zákony, tedy ten fyzikální, který platáí skutečně pro všechny padni komu padni v odkazu https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/policie-zasah-blesk-zachranari-beskydy.A200727_094033_ostrava-zpravy_woj
To je ten důvod všeho marasmu i na železnici… není rovnost před zákonem, ty dané neměnné jasné zákony které neodpouští nikomu bez vyjímek se ignorují, rádobyprávně vzdělaná hovada překrucují základní fakta daná přírodnímy zákony myslí si že když papír snese všechno, že se to nějak následně zavede do praktického života protože ouřada rozhodl a basta…
Holt srážka s bleskem se nedá okecat jako třeba nehoda tím, že měli přece zapnutej majáček a proto měli v tu chvílí prej přednost a podobně ….na blesk takové hovadiny a výmluvy jsou krátké … stejně jako výmluvy na absolutní neomluvitelnou absenci zabezpečení proti srážkám na dráze zatímco si potentáti z vedení přidávají ke statisícům další statisíce z ušeřených peněz právě na taková zabezpečovací zařízení ….
Kolik lidí a kam by ty u nás rychlovlaky vozily? Asi by si nevydělaly ani na náklady.
Není nic snažšího malý velký nežli jít příkladem.
Namísto neziskovky posilte spolu ze stejně
flákajícími se kolegy příživníky ,dělný lid u firem zabývajích se
rekonstrukcí a modernizací železni v ČR.
Marxistický intelektuál by možná konečně pocit
z dobře vykonané práce,vřele doporučuji.
nou
Ti už jsou dneska tak vyžraní, že by se přes panděro ani nemohli sehnout pro krumpáč.
České dráhy mají mnoho chyb, nejsme tak bohatí jako některé státy na západ od nás.
Ale z hlediska bezpečnosti můžeme směle konkurovat i těm nejlepším.
(Až se tomu, při vynaložených prostředcích divím.)
Systém ETCS má význam jenom pro mezinárodní přepravu, bezpečnost v Česku asi nezvýší.
Jde vlastně jenom o sjednocení různých systémů, které nyní docela dobře fungují.
Fakt je, že dneska média radostně rozmáznou každou nehodu a tak se někomu může zdát, že přibývají.
Já myslím že nepřibývají, lidské ztráty jsou spíš menší, než byly kdysi.
S lidským faktorem nikdo nic nenadělá, Boeingy jsou vymakané a přeci (poslední dobou) padají jako hrušky.
odborníci z ano to řídí jako firmu.
Velký informátor malý/velký rozumí všemu, neb je za kydy placen!
Je to kikán, který poslední rychlejší pohyb vyvinul, když si vyběhával invalidní důchod.
Není to morgoš. Je to placený parazit a udavač. Polách už sem neleze, prostě zmizel…
proč stále nechápete (vy co píšete, že to není cikoš) že to JE! cikoš Polách a neleze sem jako Polách (Jozef z FM) ale jako pojeb MV
sám to již několikrát napsal/přiznal
zbytek souhlas
JAKÝ STÁT,TAKOVÁ DRÁHA.
To je mé osobní zhodnocení dění na české železnici,podložený 35.lety služby,ne práce
u železnice přímo v.provozu.
Na dráze nejde pracovat bez zájmu a nadšení pro věc.
Tedy vlastností,která je nastupující mladé generaci
naprostou neznámou veličinou.Není to jejich chyba,je to prašivý záměr tech,kteří si drze přivlastňují titul VIP
A ELITY..
Vedení železnic ode dávna tvořila smečka nenažranců,
odkopnutých veličin a jinde zkrachovalých existencí.
Tak tomu je doposud,Tehdá ta pakáž ,železnici řídící
měla tolik rozumu,že dala omezený prostor chytrým a
nadšeným lidem,kteří z vypětím věch sil ,zdraví a dost
často i životů udržovali železnici v jakémsi provozu.
Dráha na území ČR byla ode dávna nechtěnou tetou
z Moravy.Prostý lid zaviděl nádražákům mundůra a režijky,bohatý je řadil mezi služebnou čeleď
Nejhorší pohroma pro dráhu nastala po roce 1959.
Nesmyslné rozdělování jednotlivých provozníh
odborů.nic neřešící předpisy,neudržovaná a zastaralá technika,doplňovaná nákupem vraků,zupácká buzerace
a šikana,to vše vyhnalo odprovozu železnici spousty mladých,chytrých a zapálených lidí.
Na zbytek jsou nakládány neustále se navyšující výkony,jejichž
nesplnění jse postihováno narůstající smečkou ,dozorčích,kontrolorů,analyzátorů a podobmých drábů.
U člověka pracujícího v takových podmínkách pak
občas dojde k selhání,bohužel často z tragickými následky.
Myslím,že i neželezničář funngující,jako pracující jistě ví,o čem jsem psal.
Asi jste chtěl napsat po roce 89 ?
Nikolivěk kolego Pepo.
Od roku 1839,kdy se na území ČR,konkrétně na Moravě
poprvé ozvala lokomotivní píšťala.
Jenže tak je to ve všech oborech , okamžitě při vzniku se kolem utvoří banda plutokratů, která krade a krade !
To Vám Pepo určitě vyvracet nebudu,
Viz Česká republika.
Přesto přeze všechno je tam i dneska hafo zapálených lidí, kteří se nedají odradit a díky kterým to funguje, jak to funguje…
Byť i se na ministerstvu bojí odborář sehnout pro propisku.
K čemu jsou v malinkatém Česku rychlovlaky? Třeba 300 km/h, když je tady od zastávky k zastávce pár km? Vlak by se rozjel a hned by začal brzdit. Rychlík 140 km/h je tak akorát, nehledě na to, že je z okna výhled na krásnou krajinu. Autem se země přejede za 2.5 h. A ty bouračky by byly fatální, takhle aspoň pár lidí přežije.
Možná by jste se měl zeptat i v takovém Nizozemí, Belgii či Švýcarsku PROČ mají rychlovlaky…
V Nizozemí mají i hodně vodních kanálů. Možná bychom se měli pustit do kopání, abychom je dohnali.
Otázka je , co tím rychlovlakem myslí ? Detektor má pravdu !
Protože je dráha šetrnější k přírodě, levnější než auto a čím rychlejší, tím vhodnější při dojíždění do zaměstnání.
Helena Novotná 27.7.2020 15:17:41
Odpovědět
Technicky tomu nerozumím.
Jen mě to napadlo.
ale píšu, jedno co hlavně, že
A co je Cirklovi po tom?
Nemám do čeho píchnout, číst se mi nechce, v pracovním procesu už nejsem, tak píšu.
nemáš do čeho? zarostlas?
vzhledem k časovým příspěvkům ani nespíš (mimo poslouchání čr apod.)
Cirkle, vy se tady občas objevíte, zasmrdíte, podobně jako jednoduchý Maximus si rejpnete do Novotný, hodíte sem pár stupidních odkazů na ještě stupidnější videa a nazdar, jdete dál sjíždět nějaké hodně ošklivé střílečky, pokud ne homoporno….
Já do vás vidím jako do kozy.
Tak hlavně že vám to s Maximem klape, toho si važte, to je důležitý.
Možná vám brzy v parlamentu schválej i tu svatbu.
takže posloupně:
takovej co vše znal byl božihnoj, takže víš… však víš
ad. jednoduchý maximus – na rozdíl od tebe má kvalitní příspěvky
ad. stupidní odkazy/videa – vždyť ty tady píčeš, že to neumíš otevřít
ad. sjíždnění stříleček/homoporno –
ad. pohled do kozy – maximálně do zrcadla
ad. klapání a schvalování v parlamentu – copá děvucho nervy? takové omšelé škatulkování nesluší ani tobě
mj. maximus i já máme již dlouholeté partnerky (zkus to taky, třeba ti to prospěje)
ty přicmrdávačko k ostatním a při názorech se netoč jako korouhvička
Pane Mládku, podívejte na nehody na přejezdech a to se vlak kodrcá šedesátkou. Co by se stalo, kdyby jel vlak 500km/h jako v Číně, nebo v Japan? Tam mají podjezdy, tady je to utopie, když jen D1 už opravují 10 let a kde je konec? Nemáme na to finančně(počítám 50% ukradeno) ani technicky, to nemluvím o mladých netahavých lemplech co se bojí lopaty i ve filmu.
No co by se stalo, že by jsi byl z Prahy v Plzni za deset minut a zadarmo.
Taky vzpomínáte detektore?
Dneska koukáte na beton protihlukových bariér,
v budocnosti vás za živa rovnou šoupnou pod zem.
Nakonec na tunely nás politici a VIP pakáž svědomitě připravují už přes 30 let.
Frigo, těch tunelů se jim taky spousta povedla co?
Pan inženýr Luiz Favre,autor Svatogothardského
tunelu musí i v rakvi pukat závistí.
Velkobyrokracie by mohla nehody zákonem zakázat a přiklepnout si za to mimořádné miliónové prémie.Problém bude vyřešen.
Stačí se podívat na dálnici , která slouží místo osobní dopravy pro kterou je původně vymyšlena dopravě nákladní , která vlivem toho že pneumatika má větší valiví odpor než kov na kov má až 10x větší spotřebu energie na přepravu tuny na km tyto ztráty výkonu se realizují do asfaltu jež je potřeba každých 5 let vyměnit prostě kocourkov spotřebujeme palivo zničíme silnice a přitom železnice je jediné ekonomicky rozumné řešení to jste měl napsat do článku místo těch keců o tom že úředníci kradou to už dávno víme :)
Kdo neokrádá stát,okrádá rodinu, říkavali jsme
za socialsmu,stát náím to díky socialisticky uvažujícím
politikům zase vrací..
Úděsná rovnováha.
Keců o ekonomické a ekoliogické prospěnosti železnice slyšíme před každými volbami,by neuvezly ani těžkotonážní vlaky 50.let kolegoTomáši.
A po volbách ……,
Kecy a sliby jsou na neurčito opožděny,náhradní
doprava neni zajištěna,
vlaky
A podobné je to i s přepravou lodní.
Ohledně kanálu DOL je ticho po pěšině.
Kolik jste toho za socializmu nakradl ?
Želenice jakožto náhrada za kamióny je nejen logistická pitomost.Z jednoho prostého důvodu.ČR,jakožto střední Evropa,je dálniční uzel,neboli přes ní skoro každý jezdí.To si někdo fakt myslí,že na hranicích kamión zastaví,přeloží na vlak,za hranicemi zase naloží a pofrčí dál?
???
Železniční uzel jsme taky.
ano svým způsobem jsme i silniční/dálniční (i když dálniční
)
Helena Novotná 27.7.2020 15:17:41
Odpovědět
Technicky tomu nerozumím.
Jen mě to napadlo.
milko, ty jsi jak pitralon, dobře se vtíral, ale ne každému voněl… ani s 1000% empatií tě neberu
prostě ty se naseješ fšady a pak to vypadá s tvým názorem +/- hlavně když píčeš, fókne vítr ty jedeš, fókne z druhé strany a zase…
pokud chceš odkazy – každá diskuze a nejen tady
No a co?
To bych si vyprosila, to “foukání větru”.
Důkaz by nebyl?
Já mám názory pořàd stejné, jenom nevidím všechno jen černobíle, jako jednoduchý Cirkl.
Sbírání lajků nepatří mezi moje hobby.
důkaz? máš tam napsáno kde hledat
proč píčeš o “lajkách”
ty barevná a složitá novotná
Protože je mi jasné, že jednoduché mozky, jako mají např. Cirkl a Maximus , se mnou budou mít vždycky problém.
ty “složitý mozku” ne my s tebou, ale ty sama se sebou máš problém
Koleje v evropě mají stejné rozpětí, mimo Ruska. Dalo by se to, ale při tom množství kamionů, to by žádná železnice nezvládla. Když jedu z Německa, tak jich jedou tisíce, opačně taky. Na D1 jedna šňůra, prostě celá Evropa je totálně zayebaná kamionama. Není kde ani parkovat. Tohle je neřešitelné, možná kdyby se nedovážely zbytečnosti, jako že každý chuj musí mít 50 druhů másla, furt je to jen máslo. A takových hovadin se vozí sem-tam miliony.
Já bych na to nesmyslné převážení uvalila daň jako prase.
Ale nejsem ekonom, nakonec by na tom asi zase prodělali lidi.
Místo levného ze Španělska by museli nekupovat drahé z Česka.
Oni jsou zemědělci lišky.
Ách jó
Tohle bylo,je a ještě dlouho bude.
Všechna kola se musí točit pro vítězství.
Lhostejno zda říše,socialismu či liberální
demoGracie,
Člověk je smrtelný,lejstro je vječné,paní kolegyně.
Carlosi vtipy podobné dálničnímu uzlu ČR si prosím ponechte až na Sivestra.
Ano české silnice jspu přecpané kamiony svědomitě
ničící okolí,Víc nežli devadesát sevět procent jicj ČR projíždí.
Pomalu,ale za´téměř zadarmo.
To samé platí u železniční dálkové přepravy.
Kromě úspor zde dochází k naplnění sociálního
cítění a péče šéfů o své lidi.
Šofer si připadá jako na relly,strojvůdce jako ve skanzemu,či železničním muzeu.
Navíc za tučnou výplatu,zaručující ráj na zemi.
Kolego detektore.
Zájemce o kolejivou přepravu neznechutil špatný
technický stav dráhy,ale drážní ouředník .
Přeprava zboží od odesílatele k příjemci připomíná
cestu Krista na hori Olivetskou.Stovky přepisů,
příkazů objednávek,potvrzeních,nedodržení
dohodnutých časů je pro přepravce skutečně
křížová cesta.
Nechápal jsem a nechápu proč v době počítačů nestačí k přepravní smlouvě e-mail.
To zboží mělo být naloženo na vagony už v nejbližší železniční stanici od místa výroby a Evropu projet po kolejích !