Camp za kolo IAA vga
13.9.2021
Kategorie: Exklusivně pro PP, Společnost

Budoucnost Evropy? Nákladní bicykl …

Sdílejte článek:

LUBOMÍR VYLÍČIL

vylicilJak už asi víte, sousední Německo se chystá zdražit litr benzínu o cca 18 korun. Pochopitelně, že až po volbách. Pro záchranu planety… Zprávu přinesla, byť s rozpaky, i některá naše média. Vycházejí přitom z článku deníku Handelsblatt, který před pár dny publikoval výňatky z důvěrného materiálu německé spolkové vlády, „o plnění vládních cílů v oblasti emisí oxidu uhličitého”.

Podle Handelsblattu se naplánovaného snížení emisí z dopravy nedaří dosáhnout. Německý občan, jindy tak disciplinovaný, se tentokrát (masivní propagandě navzdory) stále zdráhá vzdát svého auta. A nejen to, on s ním pořád jezdí… Tak se mu to holt úřady chystají osolit. Nekompromisně, bez debat, tak, jak je teď v Německu (a v celé německé Únii) zvykem. Drasickým, úředně nařízeným zdražením benzínu. Ja, ordnung muss sein…

Ale jestli se právě smějete hloupým Helmutům, jak si sami a přičinlivě dělají do hnízda, tak se podívejte na varování našich ekonomů. Ti už tuší, že spořivý Germán bude mít záhy tendenci nakupovat levnější benzín u sousedů. Což ovšem docela rychle spustí dva synergické a pro nás neblahé procesy. Jednak „samovolné” zvýšení cen u našich pump, ale současně i tlak Německa, na sjednocení cenové hladiny v rámci celé EU. Aby nebylo úniku. Mohlo by to prý skončit na nějakých 75 korunách za litr. Pro záchranu planety.

FDV8de8e3_img_20210906_101441

A co potom bude v Evropě s dopravou? Na tuto otázku podal před pár dny odpověď Mnichovský veletrh IAA MOBILITY. Ne, nebyl to autosalón. I když nějaká ta „auta” se tu také vystavovala. Samozřejmě, že pouze elektrická. Jako názornou ukázku toho, kam velcí hráči hodlají trh s „auty” dostat, je možno uvést věc, nazývanou  City Transformer. Ohyzdné, maličké vozítko, ze všeho nejvíc připomínající kapotovanou Babetu na čtyřech kolech, s měnitelnou šířkou podvozku. Aby to šlo složit, zúžit a parkovat v mezerách. Jeho tvůrci hrdě prohlašují, že může parkovat v prostoru o šířce pouhých 100 cm. Asi už není potřeba dodávat, že tahle odporná nákupní taška s výkonem průmyslového vysavače je taky na elektřinu.

Ovšem úplně ze všeho nejvíce, bylo na veletrhu IAA MOBILITY kol. Jízdních. Od elektrických až po ty klasické, „na lidský pohon”. Podívejte se sami. Kola pro jednoho, kola pro dva, kola s plastovou „bublinou” pro dítě, aby ho bylo možno dopravit do školky i za špatného počasí. A pak kola nákladní. S velikánským košíkem na dvoukolovém podvozku. Tak, aby to zvládlo přepravu týdenního nákupu ze supermarketu až do místa vzdáleného bydliště. Fyzicky zdatnější matka si pak může navrch posadit i to děcko a společnou cestou k domovu zlepšit jak svou kondici, tak i komunikaci a vztahy v rodině.

Ovšem tím nejbizardnějším, ale současně i nejhrozivějším trendem, který byl na výstavě ke spatření, byly obytné přívěsy budoucnosti. Karavany za kola. Skutečně. Podle vystavovatelů prý budoucnost kempování, turistiky a rekreace. Jedná se o nejrůznější plastové, rozkládací, nebo stanové budníky na dvou kolech, určené k tažení za bicyklem, které mají umožnit (spartánské) stolování a přespání menší rodiny. Šílenost, úlet, ale přitom žádná láce.  Tak například takový “White Path Camper”, prostorný přívěs pro dva dospělé, stojí 4 000 eur. Levnější, stanový B-Turtle pořídíte za 3 000 eur.

Zavřete oči a představte si svou dovolenou blízké budoucnosti. Tak, jak nám ji ordinují evropské elity a nadnárodní firmy skrze výstavy typu IAA MOBILITY. Dvě malé dětičky šlapou na dětských kolech vpředu, za nimi statečně funí matka na kole nákladním, v koši oblečení, lůžkoviny a (veganský) proviant pro celou rodinu na 14 dní. A kdesi vzadu dotahuje zpocený otec, vlekoucí za sebou budník pro přespání rodiny. Za necelé dva dny tak mohou dorazit z Prahy třeba až na Kokořín…

Ale tady už fakt přestává legrace. Ekonom Lukáš Kovanda to před pár dny řekl zcela natvrdo. Přechod na elektromobilitu v rámci evropského Green dealu „…by při současné úrovni technologického rozvoje učinil individuální dopravu finančně zcela nedostupnou chudým lidem, ale také podstatné části střední třídy…” Jak je čím dál zřejmější, celý ten evropský Green deal není ničím jiným, než programem řízené, plánované demontáže naší životní úrovně. V oblasti dopravy nás má, jak už je z náznaků vidět, nasměrovat někam k pakistánskému venkovu. Jen ta rikša, jako prostředek k ekologizaci městské hromadné dopravy, na letošním „veletrhu mobility” ještě k vidění nebyla. Tak snad napřesrok…

No upřímně, nedali byste po shlédnutí trendů IAA MOBILITY s chutí pár facek každému, kdo vykřikuje, že „patříme na Západ”? Opravdu chcete patřit na takovýto Západ?

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc září 2021: *****

Ilja Baudyš 1000,- Kč, ing. Jan Dvořák 500,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, Ladislav Adamec 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 200,- Kč, Vlastimil Kornas 111,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Pavel Burget 200,- Kč, Karel Kubela 83,- Kč, Martin Vavřinka 50,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Václav Žižka 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Jiří Obermaier 300,- Kč, Dagmar Sokolová 200,- Kč, Josef Tichý 1000,- Kč, Martina Kosková 350,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč

Celkem za měsíc: 11 094,- Kč
Vybráno 31.69%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 3 193 times, 10 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (50 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
54 komentářů
  1. texas

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)