
Budou se i za Kremlíka provozovat pouze Šimpanzeny?
RUDOLF MLÁDEK
Vtipný titulek je vypůjčen z internetu a z jedné věty vyčteme nejen srovnání pomalých českých železnic s japonskými shinkanseny, ale především i to, že jsme v minulosti nebyli zvyklí na to, že by Československé státní dráhy bylo možné označit lidově za ty, co jsou „sto let za opicemi“.
Už před více jak 50-ti lety, v roce 1964, byl vytvořen československý rychlostní železniční rekord a to parní lokomotivou přezdívanou „albatros“, jedoucí rychlostí 162km/h, tedy rychlostí jimiž se dnes „pyšní“ česká Pendolina. Ale nesmíme křivdit Pendolinům, tyto vlaky totiž dokázaly vyvinout na českých tratích rychlost až 237km/h. Jenomže provozovaná rychlost s cestujícími je nízkých max.160 km/h, protože úrovňová křížení a mnohdy zanedbaná údržba tratí vyšší rychlost nedovolují. Připomene, že za nejrychlejší parní lokomotivu světa je dodnes považována britská lokomotiva Mallard, která už v roce 1938 dosáhla rychlost až 203 km/h.
V Československu byly vytvořeny i další národní železniční rekordy. Motorová lokomotiva řady T499.0 nazývaná “kyklop“ z produkce ČKD Praha dosáhla rekordní rychlost 176 km/h v roce 1976 a pro změnu elektrická lokomotiva řady 124.601-6 dosáhla 5. září 1972 rychlosti 219 km/h. Pravda, jela sólovou jízdu. Později byla převezena k dalšímu testování na polygon do tehdejšího Sovětského svazu. Při rychlostním testu tu v létě 1973 dosáhla rychlost 224 km/h.
Zdá se, že vedení rezortu dopravy a železničního správce by si do svého PR mohli napsat: „Socialismus už jsme dohonili, teď ho jenom předhonit“. To je totiž realita, která v České republice panuje. Připomínáme, že čeští občané se nedobrovolně ocitli u kvality dovážených potravin druhořadými občany EU a kritika tohoto stavu je denní a trvalá. Stejně tak se ale stáváme druhořadými občany v oblasti vysokorychlostních železnic, A přestože o jejich stavbě bylo rozhodnuto dávno v roce 1994, a dodnes nemáme ani metr tratě, kde by vlaky s cestujícími jezdily alespoň průměrných 200km/h. Což je rychlost, která se dnes ve světě bere už jen jako základní, nikoliv špičková. Neschopnost přiblížit se alespoň základním parametrům se ale na žádnou Evropskou unii svést nedá.
V době nástupu 5G, kdy internet na sítích příští generace poběží stokrát rychleji než nyní se česká železniční doprava usnesla, že snad už začne stavět tratě na dnes jen průměrné rychlosti. Čtenář z internetu se ptal správně. A na změnu čekáme už dvacet pět let.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sika 250,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Robert Schlesinger 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Renata Doležalová 100,- Kč, Martin Černý 500,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Jiří Dostál 200,- Kč
Celkem za měsíc: 13 628,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Jako kůl v plotě - 21.4.2021
- Barbaři před branami - 21.4.2021
- Sčítání 2021 jako ukázka převahy státu - 21.4.2021
Mozna,ze je problem v tom,ze se ta zaostalost hodi,vite kolik je v Cechach mest kde delaji lidi za par slupek a to jen proto,ze se jim casove nevyplati jezdit tam kde by meli i nekolikanasobne vic?Jestli tomuto zrizeni ktery tady funguje nekdo rika,ze je to kapitalismus,tak ja mu rikam idiot .V kaputalismu existuje konkurence a jedinec neodvadi 70% vydelku na dane-to je neco mezi socialismem a fasismem ve valecnym modu
Za to může T. G. Masařík největší zrůda novodobé české hystorie. Osobně nechal střílet do dělníků! Byl to židovský hapsburskej levoboček. Chtěl nechat zavraždit soudruhy Gottwalda a Henlajna.
Jak by napsal Herr Jonas!
Souhu kapúne nekopýruj bez dofolení můj text! I L. Bouše ti potvrdí, že Masařík byl pejzatý násilník a lump!
Sudruzi již zas pravicově kradou cizi nick?
sudruh křižku, jak dlouho zde budeš “trpět” kradení nicků…
myslíšš, že na “demoPP” to patří ke koloritu
kurwa jako fakt… no tím finanční příspěvky nenahoníš
Pepo
Pepo ty viš o ryzim kapitalizmu ouplne Hounou. Si kapik stale idealizuješ a zcela pomijiš že v něm již třista let vladnou sudruzi Amschelove. A ti furt dal koncentruji kapital. Si vzpomeň na tu bajku o perskem panovnikovi a chytrem matematikovi, ktery odmitnul kočar naplněny zlatem a raději se skromně spokojil obilim. Vytahnul šachovnici, položil na prvni poličko (a1) v rohu zrničko pšenky a řekl panovnikovi:” Muj pane! Jestliže mě chceš odměnit, dej mi za každe dalši poličko dvojnasobek zrni co je na předešlem poličku. To mi bude bohatě stačit. “
A navíc ty sám určitě pejzatec!
Občas se musím dívat na TV. Protože tam nic není, přepínám. A někdy dávají záběry z kamer na lokomotivách. Už od prvního pohledu poznám, zda jsou záběry z ČR, nebo z ciziny. (Krajina stejná!) U nás jsou ty tratě takové neupravené, v nějakém divném bordelu. Těžko se ten rozdíl slovy popisuje. A taky vlaky v cizině jezdí po těch “okreskách” daleko rychleji…
„Socialismus už jsme dohonili, teď ho jenom předhonit“.
Socijalizmu jsme odvrhli již o Hadraku. A od te doby budujeme pokrokovy kolonyjalni kapitalizmus.
A ještě dodávám muslimové nemohou za vaše podělaný životy!
Pravicovy Jonasi,
proč uvědoměle kradeš nick levicovemu Jonasovi? Proč se ukryvaš za cizi identitu? Nepřijde ti to jako pravicova ubohost?
Jonášku,co můžeme chtít od zahnojené galoše
milko, ty co zde běháš ode zdi ke zdi, co tu plácáš o “galošoj”
sorry ostatním… ty Jitko… zbytek máš “modře” pod jménem aˇto “přečteš”…
ty jitko
“Kapitalismus” budujeme, to jo. Ale podle zadání shora. Snažíme se z prasečího chlívku vybudovat vilu první kategorie, s minimálními náklady. Ale pozor, je tu jedna nepřekročitelná podmínka: Ty svině tam musej zůstat…
Pane Jonas, nejhorsi je, co komunisti udelali s lidmi jako Vy. Vymyli Vam mozek a udelali z Vas gramofonovou desku.
Smutný článek
Ještě bych připodotkla,že v čase běsnícího gréténismu NIKOHO nezajímá ekologický význam kolejové dopravy a přepravy.Po kolejích to líp frčí než třeba po asfaltu,spotřeba energie je DALEKO menší.
ČD asi moc cestujících nenalákají,což je VELKÁ škoda.
(Ó tom že kolejová přeprava je i bezpečnější,uleví přetíženým bídně udržovaným pozemním komunikacím hanba mluvit.)
Stav kolejové přepravy v ČR by Grétu Aspergrovou asi moc nepotěšil
Apropó: Jak dlouho se už píše o rychlodráze Praha-Kladno?A proč ještě nevedou koleje na letiště!?!?!?!?!?!?
Doufám že né proto,aby byli turisté nuceni platit hříšné poplatky za parkovné.
Víte paní Heleno, po hadráku jsem pracoval mnoho let v logistice. Nakládky, transporty, zajištění nákladu, rychlost a spolehlivost dodání a CENA.
Víte jak to dopadlo? Firma komplet přešla na silniční dopravu. A proč? Když jsem spočetl všechny náklady týkající se přepravy po železnici – přistavení vozu, pronájem, cena za dopravu – tak náklady byly vyšší, než u silniční dopravy. A to jsme museli mít v podstatě na kolejích drážní vozidlo, které s vagóny manipulovalo a proškolené a přezkoušené pracovníky pro obsluhu tohoto zařízení. ( U kamionů samozřejmě nic takového není, vše obstarává řidič ). A doba doručení? Na vzdálenost 500 km – železnice 7 dnů ( i když mají v nabídce slib 350 km / den ), silnicí 1 den. Vagóny byly v hrozném stavu, nezřídka chyběly části podlahy, šrouby a hřebíky trčící do nákladového prostoru až 10 cm. Takže téměř každý vagón jsme museli zkontrolovat a “opravit”, aby nedošlo k poškození nákladu. Doklady k zásilce odvézt na celnici a na dráhu, takže 1 pracovník několik hodin mimo zaměstnání. Řidič kamionu se doklady převzal ve firmě a o další jsme se nestarali. Několik reklamací ročně jsme řešili zbytečně, kdy při seřazování vagónu tyto spustili z pahorku, nedobrzdili je a náraz do již seřazených vagónů byl tak silný, že zboží na paletách poodjelo i půl metru a to byl náklad ZAJIŠTĚNÝ. Takže ekologie neekologie, pokud bude doprava po železnici fungovat takto, tak na nějakou změnu můžete všichni zapomenout a silnice budou nadále plné kamionů.
Já jsem pracovala na dráze,(a i u posunu jako dozorkyně výhybek), tak mi nic nemusíte vykládat.Nevím jak je to dneska,ale ČD jsou hrubě zanedbaná firma…Mrzí mě to,zajímalo by mne jak je to v cizině.U nás je to bída…
Teď jsem si vzpomněla na jednoho politika,kterÿ se svěřil,že se bojí sehnout pro propisku.Myslím,že je to nejvíc v lidech,v špatné personální politice a organizaci práce.
Je to škoda,osobní doprava je spíš ztrátová,na nákladní by se mohlo vydělávat.Mohlo!
Pokud jde o mně, ta kse stat kvuli takove prkotině jako jsou vYSOKORYCHLOSTNI “Šimpanzeny”zadlužovat nemusi.
ULTIMATE COIN TEST 2017 – CHINA HIGH SPEED RAIL VS. GERMAN I.C.E
https://www.youtube.com/watch?v=HkTP5Mp3m-w
How could coins stand on Chinese high speed train all the time?
https://www.youtube.com/watch?v=Wx1GV0R79Tw