
Bude lépe. Zase budeme všichni mít stejné nic
MARKÉTA ŠICHTAŘOVÁ

Mohlo by jít o vlnu žalob proti zaměstnavatelům, že nevyplácejí všem lidem na stejné pozici stejnou mzdu.
Bleskem z čistého nebe byl tentokrát rozsudek soudu, podle kterého Česká pošta postupovala protiprávně, když svému řidiči v Praze vyplácela mzdu o 3000 Kč hrubého vyšší než kolegovi v Olomouci, který vykonával stejnou práci. Česká pošta, byť státní podnik, zkrátka žila v představě, že žijeme v kapitalismu, kde cenu určuje nabídka a poptávka. A na nabídce a poptávce logicky závisí i cena. Neboli mzda, tedy cena práce.
Česká pošta, byť státní podnik, ví, že když nabídne v Praze stejné mzdy jako v Horní Dolní, nikoho do práce nesežene. Jednou už jsou v Praze vyšší životní náklady, a tak jsou tu taky vyšší mzdy. Naopak když pošta v Horní Dolní vyplatí stejnou mzdu jako v Praze, nebude řádným hospodářem, protože nemaximalizuje zisk, a mohla by se tedy dostat do křížku se zákonem, protože plýtvá veřejnými penězi získanými z výpalného s názvem daně.
Soud byl ale jiného názoru.
Čistě akademicky by mě zajímalo, jakého názoru by byl stejný soud, kdyby někdo jiný podal jinou žalobu na poštu, že po splnění prvního rozsudku nesplňuje pošta jiný zákon ukládající jí jednat jako řádný hospodář. Negoval by druhý rozsudek rozsudek první???
Ať tak či onak, požadavek soudu na vyplácení stejné mzdy ve všech regionech přímočaře ignoruje fakt, že jsme stále ještě tržní ekonomikou, ačkoli se mnoho lidí snaží o návrat k socialismu. Ignoruje fakt, že v nabídce a poptávce po práci regionální rozdíly existují. Tváří se, že když se budeme tvářit, že něco neexistuje, existovat to nebude. Tváří se, že když se budeme tvářit, že nezaměstnanost je v Praze a v Karviné stejná – asi si tu statistiku úřady práce nějak zfalšují, či co.
Asi vás tentokrát překvapím, ale v tomhle konkrétním případě České pošty nemám s rozsudkem zas tak velký problém. Jistě, je to Kocourkov. Jistě, jeden princip neguje druhý. Ale co by člověk asi tak čekal od státu? Efektivitu? Logiku? Tržní jednání? Pak by to nebyl stát. Ve státním je to taková bída principiálně, že tady už není moc co pokazit. Lidé totiž už dočista ztratili schopnost rozlišovat mezi soukromým a státním. Pošta je státní podnik – a tedy nepodniká na základě normálních tržních principů, ale naopak tržní principy svou existencí boří.
Chtít po státním podniku, aby platil v každém regionu jiné mzdy, je sice z tržního pohledu výsostně logické, ale taky je to asi jako chtít po Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR, aby v každém okrese vyplácelo jiné dávky v nezaměstnanosti nebo jinou rodičovskou podle velikosti životních nákladů. Vždyť i to, že státní pošta zaměstnává státní zaměstnance, je svého druhu sociální politika. Takže se na to musíme podívat jinak:
Chyba není v tom, že pošta coby státní podnik má nařízeno platit všude stejnou mzdu. Chyba je v tom, že pošta coby státní podnik stále ještě existuje a nebyla dosud zprivatizována. Pak by jí do mezd neměl nikdo mluvit. A právě tady začíná onen problém.
Řada lidí totiž rozsudek vnímá jako precedent i pro soukromý sektor. A to je průšvih. Hospodářská komora proto už vyzvala zaměstnavatele, aby zkontrolovali svou stávající mzdovou strategii. Najednou se leckteré firmy lekly, že možná nevědomky nedodržují zákon.
Není divu, že podniky jsou zmatené. Máme tu ještě kapitalismus, nebo už přišel socialismus? Rozhoduje ještě nabídka a poptávka, nebo už tu máme centrální rozhodování o výši mezd, po kterém přijde i centrální plánování dalších cen? Někomu by mohlo přijít nespravedlivé, aby v Olomouci měli stejné mzdy jako v Praze, ale nižší nájmy. Možná se pak bude nějaký Pražák soudit, že chce nájmy jako v Olomouci. Tohle by nebyl precedent jen pro zaměstnavatele. Jakmile se s ní jednou začne, zločinná rovnostářská ideologie se rozlije po celé ekonomice.
Zástupci podniků proto chtějí zpřesnění zákona. To ale znamená zase víc byrokracie. Zákony by měly být jednoduché a jasné všem. Pokud potřebuje zákon zpřesnění, je k ničemu. Vůbec neměl existovat.
Je to další klacek pod nohy podnikatelskému sektoru. Pokud začneme vyplácet všem stejnou mzdu, bude trh nepružný. Nikdo se nebude snažit. Proč by to dělal? Ekonomika neporoste. Jsme tam, kde jsme byli před třiceti lety. Rovnostářství nefunguje. Rovnostářství je cesta k neefektivitě a chudobě.
A teď perla: „Pokud má zaměstnavatel zájem zohledňovat u svých zaměstnanců životní náklady, jimž jsou tito zaměstnanci vystaveni, měl by využívat jiné nástroje realizované mimo vlastní mzdu, jak kompenzovat zvýšené životní náklady v určitých regionech, aniž by docházelo k neodůvodněným diferenciacím ve mzdách – třeba ve formě příspěvku na bydlení.“ To je věta hodná politika. Taky ji po rozhodnutí soudu řekl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. Tedy politik.
Jinými slovy, budeme zase švejkovat a vymýšlet, jak to udělat, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Mohli bychom dát sice všem lidem takovou mzdu, jakou si podle tržního ocenění zaslouží, ale my si to zkomplikujeme. Dáme lidem stejné mzdy a pak jim dáme různé bonusy, příspěvky a jiné nesmysly, abychom se dostali ke stejnému výsledku, jenom aby to tak nevypadalo. Jenže trh je u socialistů sprosté slovo. Závist je svině a je ještě větší, když ji politici podporují levicovou ideologií.
Je to ovšem zločinná ideologie. Zavádí představu, že je správné, aby lempl měl stejně jako dříč. Že je správné mzdu si nárokovat, nikoliv zasloužit. Podporuje představu, že na nějakou životní úroveň je nárok. Něco vám řeknu. Nikdo, žádný zaměstnanec, nemá nárok po mě jako zaměstnavateli žádat zvýšení své mzdy se slovy: Mám vysoký nájem! Mám děti! Jsem samoživitelka!
Jediné, na co má každý nárok, je nabídnout mi obchod: Každý má právo mi jako zaměstnavateli nabídnout svou práci. A pokud se dohodneme na ceně práce, která bude nižší, než jakou hodnotu má pro mě nabídnutá práce, máme právo obchod uzavřít a podepsat pracovní kontrakt. Nic víc, nic míň. Jak prosté. Jak průzračné. Jak morální.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sika 250,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Robert Schlesinger 200,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Renata Doležalová 100,- Kč, Martin Černý 500,- Kč, Matouš Gaudl 500,- Kč, Bohuslav Maceška 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Jiří Dostál 200,- Kč, Anonym 673,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Pavel Kosmata 200,- Kč, Roman Suchý 500,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Karel Jeřábek 163,- Kč
Celkem za měsíc: 15 364,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Angelo Merkelová, styď se - 21.4.2021
- Bidenova imigrační politika - 21.4.2021
- Studená válka s Ruskem? - 21.4.2021
pepa: to je kapitalismus
Byl by – nebýt těchto a mnoha dalších socialistických státních zásahů do principů volného trhu.
Jak známo – “kapitalismus” je bolševické pejorativní označení pro volný trh – neboli trh bez státních regulací. A náš trh bez státních regulací opravdu není…
TO JE SOCKOMOUŠSKÝ DEMOKRATICKÝ NEOMARXISMUS
a co v takovém zřízení řídí, ovláda, spravuje, dozoruje, nebo má cokoli společného stát to jde okamžitě do kytek. Sockomouští zločinci si vždy myslí, že poručí větru dešti, ale proto že mají v rukách i v hlavách rudě nasr.áno opravují opravují a osýrají pokyny a nařízeními tak dlouho, až je ze všeho jen ten jejich poje.baný socialismus s holýma pr.delema pro všechny a bída hlad a neštovice a hlavně prázdné obchody i peněženky, přesně tak jak to za sockomoušů vždycky bylo. Jejich tupost a neoblomnost můžeme sledovat i na zde přítomném kapitalistobijci pepovi.
https://www.youtube.com/watch?v=KqPJ23u25Xw
VLASTIZRÁDCŮM A ZRÁDCŮM EVROPY A USA SMRT !!!
Narok na nejakou zivotni uroven pane autore jiste zadny nevznika, ale na obycejnou, jednoduchou spravedlnost ano. A delat tutez praci pro tehoz zamestnavatele ve fabrice o 10km za hranicemi za tretinu jen proto, ze jsem prislusnikem slovanskeho naroda je nespravedlnost primo do nebe volajici.
“A delat tutez praci pro tehoz zamestnavatele ve fabrice o 10km za hranicemi za tretinu jen proto, ze jsem prislusnikem slovanskeho naroda je nespravedlnost primo do nebe volajici.”
To jste přijal socialistickou rétoriku o tom, že máte na něco nárok. “Mám nárok brát za stejnou práci stejné peníze.” Nemáte. Brát můžete tolik, kolik si se svým zaměstnavatelem dohodnete. Když se Vám nelíbí, kolik nabízí, jděte jinam.
S tím nelze než souhlasit, pokud se jedná o soukromé firmy. Ovšem státní zaměstnanci měli vždy tabulkové platy a ty byly na stejných pozicích za stejných podmínek stejné od Šumavy až po Krkonoše. Ovšem osobní ohodnocení už se stejně lišilo. Jak jsou na tom pošťáci netuším – státní zaměstnanec a zaměstnanec státního podniku není totéž. Popravdě – i za socíku to fungovalo tak, že v místech, kde “nebyli lidi”, byly mzdy podstatně vyšší. Jestliže to dnes někomu přijde nezákonné, asi chce vybudovat nějaký komunismus s kapitalistickou tváří (nebo obráceně?)
Jo, souhlas.
Státní podnik neumí moc poznat, kolik peněz komu dát, neriskuje totiž vlastní peníze, ale jen peníze daňových poplatníků. Řeší to tabulkami.
Ale ředitel a ostatní mohou přijít o místo , stejně jako v soukromém podniku !
Pokud je někdo vyhozen z vyšší pozice ve státním podniku, tak to nebývá kvůli špatným hospodářským výsledkům. Pokud je tento důvod uveden, tak je většinou důvodem zástupným, protože skutečný důvod uvést nelze. Typickým reálným důvodem vyhazovu je např. dosazení vlastních lidí po výměně politické reprezentace, potřeba uvolnit teplé místečko pro nějakého “synovce ředitele” či pro někoho s vyšším korupčním potenciálem apod.
Myslíte , že v soukromém podniku nemají přednost kamarádi pokud mají příslušnou kvalifikaci ? Ani ve státním podniku se nedostane někdo bez kvalifikace na vedoucí místo !
Rozdíl je, že za chyby ve státním podniku platí daňoví poplatníci, za chyby v soukromém podniku majitel. Hádejte, kdo si asi bude dávat větší pozor a bude se snažit víc.
V mé firmě ne!!!Ukaž co umíš a pak se bavme o platu.
Pokud budou mít dva stejné schopnost a jeden bude váš kamarád , vyberete si koho ?
To záleží na tom, jestli chcete o toho kamaráda přijít hned nebo až později.
Může, ale nemusí to tak být ! Spíš se pozná , jestli jste skutečně kamarádi !
Výjimku z pravidla nevylučuji, leč reálně žádnou neznám…
Záleží na velikosti soukromého podniku. U velkých podniků a korporací je to dost podobné jako ve státním sektoru – tedy stačí formální vzdělání a známosti. Reálné schopnosti jsou vedlejší.
U menších zdravých soukromých firem tomu bývá naopak. Reálné schopnosti jsou důležitější než nějaký “papír” ze školy a schopný neznámý zájemce o práci mívá před neschopným kamarádem přednost.
Výjimky samozřejmě existují všude….
Proč pořád vycházíte z toho , že kamarád je neschopný ?
Tak jsem to nemyslel. Kamarád samozřejmě může být schopný i neschopný. U státní či velké firmy hraje roli hlavně to kamarádství (či jiná forma “tlačenky”), reálné schopnosti jsou bonus. U malé firmy je tomu naopak. Už je to jasnější?
centrální banky jsou výkonný orgán organizovaného klepto totalitního korporátu, jehož součástí je i šichtařová, alias modré straky. a rády by zase zavzpomínaly (finito) na zlaté kmotrovské časy. tihle „ekonomové“(příčina dnešního ekonomického marastu) tuto kauzu jen “chytře” využívají, či spíše zneužívají. opravdová krize ukázala, že ekonomika je jen průtokový ohřívač – ekonomický podvod – zločin, a když se to na pár dnů zastaví, tak všichni končí a zlodějský klín vytloukají zase zlodějským klínem ekonomického podvodu – zločinem. pohádky tzv ekonomů o tom, jak se máme, vzaly za své. bylo to sice veřejné tajemství, ale lumíci šli v davu, jisti si světlých zítřků a bezedné studny dluhů na věčné časy, zpátky ni krok. a to se vyplatí
Ať je Šichtařová součástí čehokoliv, to nemění nic na tom, že v tomto článku má pravdu.
lumpárna je to, že praha je vlastně kraj, ve městě. a rozdíl nákladů na bydlení je zohledněn již ve zvýšeném koeficientu příspěvku na bydlení, což je lumpárna, protože je to v přímém rozporu s neviditelnou rukou trhu, a “špinavé peníze neexistují”.takže (ne)smluvněopoziční party samy na sebe upletly bič, a ted lžou, jako dycky
autorce
To Vás nikoho nenapadlo, že problém je v bolševických doktorech třídního práva, kteří mají justici v nezávislých rukách!
Nejen justici. Stačí se podívat právě na Dlouhého. Bolševický aparátčík, kroutící se podle větru, nainstalovaný věrchuškou. Na Dlouhém je krásně vidět, v jak důležitých pozicích jsou postbolševici v této zemi usazeni, jak pevně, a jak se prohlubuje a upevňuje papalášský systém minulého režimu, my občané – oni papaláši. Jakmile se uvolní teplý flek s plným korýtkem a dávkou pravomocí, vždy je tam nainstalováván bolševik, bolševický poskok, nebo bolševickoestébáčtí potomci. Naposledy např. tahanice s UrVálkovou. Dlouhý je typickou ukázkou lidí bez názoru, který jen hopsá, jak parta do které chce patřit píská. Dobrou ukázkou je jeho otočení o 180 stupňů v jeho mektání o migrantech.
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/dlouhy-prace-pro-migranty-u-nas-je-rekvalifikaci-by-jim-zaplatily-i-samy-firmy.A150910_163326_firmy-trhy_ele
https://benesovsky.denik.cz/podnikani/prezident-hk-cr-priliv-imigrantu-muze-negativne-narusit-trh-prace-20160505.html
Jak se ten náš kapitalizmus liší od toho západního , kde žádní komunisti nikdy nevládli ?
Náš současný “kapitalismus” se od toho západního v zásadě neliší nijak . Je to ta samá trockistická větev marxismu. Jediným rozdílem jsou trošku “balkánské” způsoby – ale to se “doladí” časem…
Kapitalisti v EU pořád vlastní výrobní prostředky a zisky z nich , politici jsou jen jejich poskoci , je jedno jak se jejich strany jmenují ! Vládne ten ten , kdo má peníze a to jsou tu kapitalisti !
Zbytky kapitalistů v EU jsou maximálně tak živnostníci a majitelé malých soukromých firem. Obě skupiny jsou určeny k likvidaci.
Většinu výrobních prostředků vlastní korporace – soukromé či státní. A korporace samozřejmě ovlivňují/pokřivují/ničí zbytky volného trhu skrze úplatné politiky. Čili to, co vy mylně považujete volný trh (po bolševicku kapitalismus), je ve skutečnosti kombinace soukromého a státního korporativismu se zbytky volného trhu na úrovni pouličních prodavačů klobás.
Tragikomické je, že vaši milovaní bolševici strašili, že volný trh je nebezpečný v tom, že BEZ zásahů státu do trhu může přerůst v korporativismus. K čemuž nikdy nikde nedošlo. Západ dospěl ke korporativismu až právě DÍKY masivním zásahům států do volného trhu – tedy díky státní likvidaci volného trhu.
A aby těch paradoxů nebylo málo, tak zatím největší světovou korporaci vybudovali právě tito kritici korporativismu – bolševici. Měla zkratku RVHP a zkrachovala před třiceti lety.
Pan autor jaksi neví , že i za totáče byly třeba v Praze vyšší platy než v Kolíně i když se jednalo o stejné funkce a zařazení !
Hmm, vy jste nějaký moderní… Mně tedy autorka nepřipadá jako pán… Je tam fotka.
Mě ani tak nezajímá , kdo to napsal , ale co napsal ! Nikoho neškatulkuji !
Klídek, já to nemyslel jako útok na vás, jen mi nedalo si trochu udělat legraci…
Takže současný stát se snaží být sociálně ještě spravedlivější než stát vedený bolševiky? To je přece dobře, ne? Kupředu levá!
Pepo, možná by nebylo od věci si ten článek ještě jednou přečíst a třeba byste dospěl k závěru, že právě o tom paní autorka píše. Pokud tomu tedy nemám rozumět tak, že tehdejší socialismus už byl vlastně jako dnešní “kapitalismus”. Uf. Až mě z toho napadla hrůzná myšlenka, že ten socialismus dohonil a předhonil sám sebe.
Spíš si to přečtěte znovu vy , hlavně ten název !
Domnívám se že nejem v ekonomice,ale i v dalších oborech zasahujích do lidského dění,tedy ve všech,
je na čase stanovit jasná pravidla hry.
” Právní” system ČR je směs,často protichůdných
zákonů,pravidel a nařízení umožňujících xindlu
beztrestně demoGratizovat a odklánět veřejný či soukromý majetek,svých noponentů a konkurentů.
Pod heslem svobody projevu,podnikání a lidských práv soudní mafie mění zákon ve zlatý důl lumpů.
Její naprostá nepostižitelnost je hradbou chránící
šmejdy,vlastizrádce a zloděje všeho druhu.
Zneuctění spravedlnosti a právaprávnickými ganstery, podporovane nadnárodním šmejdem,je buldozer
rozbíjející
moji důvěru občana ve právo a spravedlnost v mé zemi,naplňuje mě pocitm nedůvěry v autoritu zákona vlády.
Pohled na republiku očima pražáka:
Veškeré území na východ od Průhonic je Ukrajina…
Proč?…
Moc práce a málo peněz za ni…
To kapitalisti po 89. zničili v Praze většinu výrobních podniků , za totáče se tu vyrábělo jako jinde !
ČKD, ČKD Lokomotivka, ČKD Dukla, Pragovka, Waltrovka, Tatrovka, Tesla Karlín, Tesla Hloubětín, Tesla Holešovice … Avia Letňany, výrobna nábytku v Holešovicích, teď si nevybavuji název, ale byla to velká fabrika … to všechno je v čudu. Některé areály už nejsou ani k poznání – v Tatrovce je nákupní centrum, v Karlíně myslím taky, někde jsou ještě původní budovy v dezolátním stavu využity jako skladiště, bleší trhy … Ještě snad funguje Mitaska na Zahradním městě …
Jo jo – dnes už nikdo nechce uprostřed velkoměsta bolševické fabriky chrlící hluk, špínu a jedy na všechny strany…
Čoudící fabriky , kde jste žil ? Nejhorší je , že většina těch fabrik už ” nečoudí ” ani mimo Prahu a žijeme na dluh !
Žil jsem a žiji v jednom z krajských měst. Cituji:
“Socialistický systém nepřikládal ochraně životního prostředí, která se v 70. letech minulého století stala významným tématem jak v západní Evropě, tak i v USA, stejný význam, a proto se začala prudce zvyšovat míra znečištění. Vzhledem k rozložení tehdejšího průmyslu byla v ČSSR postižena hlavně západní polovina země, především oblasti s vysokou úrovní těžby a průmyslu (tehdejší Severočeský a Severomoravský kraj). Snížená kvalita ovzduší a zabírání půdy pro povrchové doly nakonec vedlo ke stavu, který bývá častokrát označován jako ekologická katastrofa.”
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDivotn%C3%AD_prost%C5%99ed%C3%AD_v_%C4%8Cesku
P.S.: Když vám vadí život na dluh, tak si nepůjčujte…
A už si nepamatujete “černohumorný” vtip o prvních třech slovech dítěte narozeného za totality?
– máma
– táta
– inverze
Vy byste chtěl chcípat hladem v čistém prostředí , nebo žít v dostatku v zakouřeném prostředí , zvláště když se to ovzduší postupně zlepšovalo? Víte , jak vypadala v určitém období průmyslová západní města ?
Ani jednu z nabízených možností naštěstí volit nemusím. Žiji v dostatku a životní prostředí se zlepšuje.
Západní průmyslová města byla v určitém období samozřejmě špinavá taky. S nápravou se ale začalo dřív než v sovětských protektorátech.
VJAR žili taky v dostatku, uvidíme.
Samozřejmě – nic není “na věčné časy a nikdy jinak”. Proto snad nebudeme bulet už teď jak rudí nostalgici…
Jeďte se podívat třeba do Friska přímo do centra co tam je, ulice tankodrom, na chodnících stany a boudy z kartonum, kidi bydlící a spíxí v autech normál, všude nebezpečno, takové věci znám z afrických shanty towns, dnes běžné v bananistánu USA.
pepo doufám že ty tvoje vejžblichty píšeš již z ústavu, že tě lidé nenechali dále volně chodit po ulici. Ti komouší tě zrychtovali, měli by ti platit za trvalé následky, nebo ti snad stále platí ?
Otázka je, zda “pepa” není ten samý troll, který se dříve podepisoval “Josef Cholévka”. Jenže to by musel kromě podpisu taky změnit taktiku a začít se záměrně vyjadřovat jako absolvent pomocné školy.
V každém případě “Cholévkova” schopnost imitovat rudého zaslepence byla jedním slovem famózní a v tomto ohledu je “pepova” zaslepenost (ať už pravá či hraná) plně srovnatelná.
Je to hrozná škoda, že to ti kapitalisté pražákům všechno zničili. Mohli si teď krásně žít, jak v počátcích průmyslové revoluce. A jestli pepo chcípáte hladem, pošlu Vám balíček. To jsem nevěděl, že v Praze je hladomor.
Praha žije na úkor zbytku republiky a na dluh ! Pokud by podniky platily daně v místě výroby , jak by Praha asi vypadala !?
Nesmysl. Už nežijeme v bolševické ekonomice všeobecného nedostatku. Dnes není problém vyrobit, ale prodat…
Za co by Praha nakupovala ?
Za peníze.
Kde by je brala ?
Z výdělečných činností, z daní a poplatků, …
A já bych se rozhodnutí soudu chytil a požadoval bych stejnou úroveň platů jako je v EU,
nebo obráceně snížit platy v EU na úroveň jaká je v ČR,
a to by byl teprve mazec…
Včetně dáááfek….to by negři mazali domů.
Dnes na CNN Prima byla ministryně s. Maláčová, trumf Hamáčka, který oblboval lidi včetně prezidenta, jak tato svazačka a soudružka z důstojnické rodiny levičáků / jak se představovala / je ” výsostně ” vzdělaná na nějaké zahraniční dvouleté škole. Tak se tato paní z Moravy stala ministryní. Po té dnešní debatě na Primě, mne utvrdilo přesvědčení, že tato soudružka možná tak absolvovala maximálně školu v přírodě, neboť něco tak hloupého jsem dlouho neviděl. Redaktorka tuším Bastlová, ji tam tak rozebrala, že nevěděla jak se jmenuje. Ta by tak mohla jedině na Valašsku prodávat kvasnice. Je to nejhloupější ministryně od dob Přemysla Oráče. Nevystudovaný Hamáček pohřbil nejen zbytek členů ČSSD, ale také vládu, ve které vůbec nemá co dělat, když ho volila hrstka lidí, také se málem propadl pod 5 % hranici. Jen drzostí a zahozením ideálů ČSSD se spojil s Babišem, kterému dělá ocáska.
Aspen institut.
Máte pravdu. Položme si otázku, proč je ta osoba ve vládě? Je to Bakalova příbuzná, sestra jeho manželky. Odtud vše. Bakala – víte kdo je? Rotschildova podržtaška. Takže tu je NWO, a moc lidí si toho nevšímá.
Je to taková diktatura v česku, protože ČSSD nedoatalo ani 5 procent, a přesto se usídlili ve vládě, a to znatelně.
Tak jsem na ten pořad hodil čočku a máte pravdu, ta Maláčová je opravdu tupá jak poleno. A dík za typ
Otázka je jiná zda vůbec v EU jsou lidé a politici schopni chápat co to ten Kapitalismus je a zda si to náhodou nepletou s Komunismem. Viz odhalování sochy Karla Marxe a záhadná politika Komise EU a Německa :)
Od 1989, mimo fasád a cyklostezek, ojetin ze západu, jsme se neposunuli ani o milimetr! Naopak, ceny vysoké, platy žebrácké a ohnuté hřbety až k zemi. Ano, pár zlodějů vyskakuje radostí!
Jj, a to i ty fasády a stezky by se zhotovily za minulého režimu. Možná ne, ale možná ano. Je to přeci jen 30 let. A ojetiny ze západu je plus? Nechci vás brát za slovo, ale zasmál jsem se. Rozumím tomu, ale když jsi to vezmete z jiného úhlu, tak je to děs – rádi za ojetiny, hurá :) Nejdůležitější jsou ty volné hranice (*karanténa jim ale udělá přítrž*) a můžeme se svobodně vyjadřovat ***cenzurováno*** bez obav z nějakých postihů (*banován a soud*) a můžeme volit z tolika různě charakterově pokřivených stran! Paráda.
Ojetiny jsou myšleny jako, že to je maximum co havloidi dokázali.
A co byste asi tak chtěl dokázat, když se proletariát ani věrchuška po sametové taškařici nezměnily?
Věrchuška za socíku kradla a ničila celé fabriky? Tohle jsou jen zločinci, kteří slouží západu aby nebyli potrestáni.
Přímo věrchuška samozřejmě nekradla. Loupil totalitní stát vedený věrchuškou. Zkuste si přečíst něco o znárodňování. A jako bonus přihoďte loupež úspor jménem měnová reforma.
Však dnes věrchuška taky nekrade přímo, ale přes různé “akciovky” z Kajmanských ostrovů apod.
A kam to ten totalitní stát odnesl ? Ty fabriky vyráběly dál i bez kapitalistů a zisky šly všem lidem ! Co se stalo s naší měnou za posledních 30 let , měnová reforma tu probíhá pořád ! Za totáče tu probíhala masivní bytová a investiční výroba , co vybudovali kapitalisti po 89. ? Jenom rozkradli a zničili to , co se vybudovalo za komunistů a hlavně stát obrovsky zadlužili !
Já jsem tedy ze zisku státních podniků neviděl ani korunu. Bral jsem pouze plat.
Statistiky bytové výstavby od roku 1989 do roku 2017 máte zde:
https://www.czso.cz/csu/czso/ceska-republika-od-roku-1989-v-cislech-2017-8jcopi31rm
Za tu dobu se počet obyvatel ČR téměř nezměnil, přibyl skoro milion nových bytových jednotek a přesto je bytů ještě stále nedostatek. Z toho lze snadno odvodit, že při té vaší “masivní bytové výstavbě” chyběl na konci totality cca milion bytů.
Investiční výstavbu relevantně porovnat nedokážu a bezobsažné fráze jsou vaše parketa. Podle mě jsou relevantnější ukazatele typu HDP na hlavu apod. Ale pokud považujete za důležitější počet vepřínů na hlavu, tak si je klidně spočítejte.
Pokud má ještě dnes někdo úspory z totality, tak je pravda, že dnes – po třiceti letech – mají hodnotu desetinovou. S bolševickým měnovým propadem úspor na třicetinu “lusknutím prstu” se to opravdu srovnávat nedá.
A pokud tím máte na myslí průběžný růst cen a mezd, tak ty probíhaly i za bolševické totality. Konkrétní údaje si můžete dohledat.
Jakej nick jsi měl předtím, vysírači? Stavěli byty a byly téměř zdarma, mě ho dal podnik za 10 letou smlouvu. Co dnes? 30 let žrát seno abych zaplatil 3-5 milionů vidíš jako extra výhodu? Je vidět, že ti to nemyslí, anebo za prachy cokoliv že?
Před čím, soudruhu sprosťáku? Přispívám tu asi třetí den.
S tím bytem jste měl buďto kliku, nebo jste bydlel např. na Ostravsku apod. Ale u nás se na přidělení nájemního bytu čekalo dlouhá léta a běžně žily v jednom bytě 3 generace.
Pokud ve vlastním bydlení výhodu nevidíte, tak běžte do nájemního. Dnes už jich je dost a hned.
Proč myslíte , že jsem osamělý , rodinu mám dost početnou ! Bezdomovectví , nezaměstnanost , exekuce se snad na rodinném životě neprojevuje ? To myslíte , že ti migranti a muslimové na nás budou dřít věčně ? To vám nestačí, jak roste státní dluh , ceny potravin , nájmů , energií ?
Projevovalo se to v cenách kulturních a sportovních pořadů , v cenách nájmů , energií ,potravin atd. ! Bytů je nedostatek , protože se tu objevilo půl milionu migrantů , kapitalisti zničili rodinu , je plno osamělých lidí ! Kolik milionů bytů chybelo v 48. roce ?
Zmíněné typy zboží a služeb se dotovaly z předražených cen zboží jiného – např. průmyslového.
Půl milionu migrantů se tu “objevilo” proto, že dnes se Čechům nechce dělat podřadnou práci ve stavebnictví a podobně. Za bolševické totality tuto práci dělali povinně jako nevolníci.
Jak přesně vám kapitalisti zničili rodinu? Nejste osamělý spíš proto, že o vás nikdo nestojí?
Proč myslíte , že jsem osamělý , rodinu mám dost početnou ! Bezdomovectví , nezaměstnanost , exekuce se snad na rodinném životě neprojevuje ? To myslíte , že ti migranti a muslimové na nás budou dřít za malý plat věčně ? To vám nestačí, jak roste státní dluh , ceny potravin , nájmů , energií ? Jaké předražené ceny průmyslových výrobků , ty výrobky vydržely léta , ne jako dnes do záruky a mohl si je dovolit každý . Dnes žijeme na dluh , který každým rokem roste !
do sssr vy zapařený rudochu
Kde je naše flotila námořních lodí, která vydělávala miliony dolarů? Kožený byl komouš?
Dnes je bytů za 20 litrů měsíčně hafo! Plat 18, důchod 11 litrů, opravdu yntelygent.
U nás začínají nájmy ihned volných bytů na 5 tisících. Ale pokud si chcete žít nad poměry, tak máte zkrátka smůlu…
Všichni se k vám přestěhovat nemůžeme. U nás krcálek od 14 ale obsazeno, kecy nemají cenu. A za socíku, kdo se nebál tvrdé práce, podepsal, za 3 dny 3+1 s balkonem v centru! A byl bytů dostatek, lemplové čekali. Jednoduché. Němci z Oberstdorfu mi tenkrát nechtěli věřit, že je to u nás možné.
A zaplatit dnes 20 tisíc za nájem je snad pro borce vašeho formátu nějaký problém?
Kde píšu, že jsem borec? Píšu o realitě, ale placený trol jiný názor nesmí sdílet, tak si debatuj s debilama z tvé party, nazdar!
Takže ten bájný borec, který se nebál tvrdé práce, podepsal, za 3 dny dostal 3+1 s balkonem v centru, jste nebyl vy? Tak to vysvětluje to, proč tomu nechtěli věřit ani ti Němci, ne?
Zdar, soudruhu sprosťáku!
P.S.: Vy znáte někoho, kdo by byl ochoten někomu platil za takovéto psaní názorů na režim, který je už přes 30 let na smetišti dějin? Takového magora bych chtěl tedy vážně vidět…
Tím podepsal, jste Detektore myslel členství ve straně? To se pak byt jistě našel.
Presne ako pise sudruzka udernicka Sichtarova, mzdy su zlocineckou ideologiou…! Vyplacanie miezd je v zasadnom rozpore so zakladnymi ekonomickymi zakonmi…! Kto v spolocnosti tvori hodnoty a tym zabezpecuje hospodarsky rast…? Sukromni zamestnavatelia, nie statni, ti ekonomiku vzdy len likviduju, vyhradne sukromni… Co je primarnym cielom kazdeho tvorcu hodnot, kazdeho sukromneho zamestnavatela…? Tak ako pise sudruzka udernicka Sichtarova, je to maximalizacia zisku… Co z toho logicky vyplyva…? Kazdy zamestnanec pozadujuci za svoju pracu mzdu, je cervene bolsevicke antivolnotrhove prasa… Ak chcem maximalizovat svoj zisk, logicky musim minimalizovat svoje naklady, nie…? A co pre kazdeho tvorcu hodnot predstavuju mzdy jeho zamestnancov…? No predsa nezanedbatelne, uplne zbytocne, naklady, nie…?
Sudruzka udernicka Sichtarova tiez spravne napisala, ze dane su obycajnym vypalnym, teda sucastou nou spomenutej zlocineckej bolsevickej ideologie… Z tohto dovodu navrhujem zrusenie vsetkych dani, miedz a dochodkov… Bolsevikom nesmieme viac umoznit brzdit hospodarky rast a obmedzovat nasu slobodu prerozdelovanim a rovnostarstvom…! Nebudem chodit okolo horucej kase, poviem to rovno, ludia, ktori sa o seba nedokazu postarat sami, zamestnanci a dochodcovia, nemaju co hladat v slobodnej spolocnosti… Pozrite sa napriklad na Sorosa, ma 90 rokov a stale sa o seba stara sam, stale si na svoj chlieb zaraba sam a okrem toho financne podporuje aj siritelov jeho prelomovych myslienok… Ak sa chce, tak sa to da, nie…? Schopni ludia nepotrebuju mzdy a dochodky… Miezd a dochodkov sa vzdy dozaduju len komunisticki prerozdelovacski paraziti… Sichtarova za sefku EU…
Šichtařová patří mezi šamany a je na levelu žen z Haiti provádějící voodoo za poplatek n. Její profese není nic jiného, i ta Nobelovku za nejlepší šamanství je fejk.Filosof Adam Smith se za traktát, kde v jednom odstavci asi ve třech větách napsal o neviditelné pracce trhu později tak styděl, že originál spálil. Ale šamani jsou dnes dobře placení, i když předpovídají pokud nebude sucho, tak bude mokro.
Beze slov.
https://1.bp.blogspot.com/-7fLKUJAT4oE/X0h4dDm-d6I/AAAAAAAAoZU/HKJRFnmfBWkZdp6WUeyQTdO9wLsCTK3vwCLcBGAsYHQ/w328-h201/Havel-pupet-rainbow.png