
Automobilky a řidiči, Brusel s vámi zatočí
VÍTĚZSLAV KREMLÍK
Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o… neuvěřitelných a obrovských… necelé 1 procento.
V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20 %) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelá 2 % světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?
(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou.)
Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.
GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5 % emisí z dopravy. [2]
EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.
Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6 % celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3 %. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]
Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37,5 %. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5 % nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.
Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.
Tato okázalá gesta (“koukněte se, jak jsem bohatý a ekologický, a obdivujte mě“) ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]
Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5 % světové spotřeby energie. Jediné opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.
EU nám sice stále posílá jakoby více, než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz
ZDROJE:
[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)
[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01
[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions
[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration
[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017 (str. 6)
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2021: *****
ing. Jan Dvořák 500,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jakub Malinovský 77,- Kč, Miloš Kraus 400,- Kč, Dagmar Bowyer 200,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Peter Keklak 100,- Kč, Mirko Hampl 168,- Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Milena Práglová 500,- Kč, Mgr. Luděk Tesarčík 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Anonym 222,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ilja Baudyš 500,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Miroslav Hlousek 111,- Kč, Bc. Romana Kopecká 500,- Kč, Miloslav Konopiský 100,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 50,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Jiří Dobruský 200,- Kč, Jiří Sika 250,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč
Celkem za měsíc: 10 678,00 Kč
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Latest posts by Redakce (see all)
- Mediální hovínka XLVI. - 17.4.2021
- Můžeme se klidně utestovat a urouškovat - 17.4.2021
- “Bože, pomoz mi nenávidět bílé lidi”, začíná kniha černé americké autorky - 17.4.2021
Vzpomínám si, jak někdy v roce 1980 vyhlásil nejmenovaný soudruh Gustáv H. dokument zvaný Balíček opatření zaměřený na úsporu snad všeho užitečného. Spotřeba domácností tehdy činila snad méně než 1% celostátní spotřeby elektřiny. Nemnoho neónových poutačů pak spotřebovalo dalších nula celá, nula nula nic. Proto bylo společným úsilím ÚV KSČ dosaženo toho, že v bytových domech lidé klopýtali pod patnáctiwattovýmí žárovkami (spíše bludičkami), veškeré neóny coby přežitek buržoasní společnosti byly vypnuty a posléze zlikvidovány. Husák se tak nažral a koza zůstala celá.
Historie se opakuje. Kam noha marxisty vkročí, tam sto let tráva neroste. Obušku, z pytle ven!
Teď si se projevil jako truhlík! Ohromná ekologická zátěž planety jde za neskutečným rozvojem vědy a techniky a to zařídil z velké části hlavně výkonný kapitalismus! Plést do toho Husáka a komunisty svědčí o tom, že si zcela mimo realitu, nebo si něco pochlastal.
Je to bl*b. Pravem patři mezi ostatni podobne Ťuhyky – Ička , vizijonařske Kanalniky a Okorale z W3V.
Při vší úctě, mně Werwolfův příspěvek hloupý nepřijde. Ta analogie s husákovskou buzerační akcí “Nesvítí někde zbytečně?” je vcelku realistická a konstatování o noze marxistově je rovněž pravdivé.
Mějme totiž na vědomí že, narozdíl od konce minulého století, největším smrdutým semeništěm marxismu je dnes Západ, Bruselí počínaje. A fakt, že se po neúprosné spirále opět vracíme do bolševické totality, pouze s opačně otočenými kulisami, musí cítit každý, alespoň mírně inteligentní člověk.
Já si pamatuji, jak rudý svině zakládaly reflektory mladých a buzerovaly lidi za to, že nechali svítit lampičku. Těm rudejm sviním vůbec nešlo o nějakou úsporu, ale pouze a jenom o vlastní zviditelnění. A stejný principy fungují i dnes. Kdo je teda truhlík?
Hlavní a stěžejní problém s ekologií planety tkví v ohromném přemnožení tvora Homo sapiens a stav 7 mld. lidí je kritický! A pořád se další množí a hlavně tam, kde není potřebná vzdělanost, kde vládné tmářství zvané náboženství a kde je obrovský tlak na migraci ven z těchto území a hlavě na Západ a do Evropy! A tito lidé by chtěli také žít jako ve vyspělém Západě a chtějí si to dokonce, pokud tu možnost nedostanou, vzít násilím! Přemnožení lidí (nyní zhruba je na trojnásobku) je hlavní problém, který likviduje faunu a flóru planety a debilní politici si prodávají emisní odpustky a chtějí omezovat plyn CO2, který naopak pomáhá ve dne růstu flóry!
Prostě je to, jako kdyby idiot Škrhola honil mouchu kladivem a chtěl ji tím kladivem zabít! A nikdo to těm politickým žvanilům není schopen vysvětlit a umravnit je, aby se s tím něco začalo dělat. Afrika měla v r.1900 120 mil. lidí, nyní je to už 1,25 miliardy.Takže už více než 10x tolik! Např. v Asii Indie měla v r.1960 600 mil. lidí, nyní už 1,2 miliardy! A tak můžeme pokračovat u celé řady zemí a zejména v Africe, Asii, šílený stav je u arabských zemí …………výsledkem toho je ohromná ekologická zátěž planety souše, ale i oceánů!!!
Pokud se s tím nezačne zodpovědně něco konečně dělat, a času moc nezbývá, planeta si to s námi vyřídí sama a brutálně!
Hlavni problem je ve tvoru homo sapiens, v kapitalistickem ekonomickem systemu a ve všežravosti, nadprodukci a živelnosti, ktere tento system plodi. Obecně kapitalizmus = po nas potopa! Za par generaci zniči tento sebedestruktivni system cely svět. Stale vic dluhu, potřeba stale vi vyrabět aby dluhy nezbortily ekonomicky system, stale vic vyrabět, stale vic prodavat, stale vic ničit všechno stare a vyrabět nove. To je to co nakonec zniči svět.
Kapitalističti socijalni inženyři jsou tisickrat větši pitomci než byli kdy socialističti. Nejdřiv vymysleli a v praxi zavedli otrokařstvi a rasove teorie (včetně nacizmu) a nyni dělaji přesny opak – opět je zde multirasove mičuřinstvi. Ode zdi ke zdi.
To není mičurinismus, to, co se děje je už sociální mengeleismus! Nejdřív sem navezou miliony barbarů a pak jen sledují co se bude dít. Kdo se vzbouří, je trestán, znásilnění, atentáty, choroby, terorizování evropských dětí ve školách….šílené! Ve výsledku to povede ke genocidě evropských národů, což EUjelita evidentně chtějí!
Já jenom nechápu, co za tím skutečně je. Přeci musí vědět, že pokud bychom přešli na elektromobily všichni, tak se prostě energie nedostane prakticky nikomu….to jako budeme jezdit rozdělení dle dní a abecedy a měst…tahle šílenost už předčila snad všechny nesmysly a ani sebelepší směrnice EU tu elektřinu prostě nevyrobí…takže chtějí lidem omezit pohyb, nebo co to má znamenat?
Skutocne za tym je iba snaha o znovuobnovenie nevolnictva … demokraticka spolocnost nemoze zakazat ludom cestovat podla vlastnej vole, mimo prikaz zamestnavatela, ale demokraticky moze znepristupnit dopravne prostriedky pre 90% populacie, ciste ekonomicky.
Okrem toho, EU si dala za zavazok ani jeden mrtvy na cestach … a ako sa to da docielit? No jedine zakazanim ‘zabijajucich’ aut na cestach …
Jenže to by mělo obrovský dopad na ekonomiku všech států…pro koho by ta auta pak vyráběli…? Či nevyráběli – obé je ekonomicky jaksi …divné…