prahamosty
8.11.2018
Kategorie: Společnost

Asi všechny spadnou najednou

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (10 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

IN

Pražská koalice se pomalu formuje, vítězná ODS a dosud vládnoucí ANO odchází do opozice. Na tom by nebylo nic divného, kdyby se lídři dvou ze tří nových koaličních stran tak nějak nevypařili a nepředali zodpovědnost jiným členům svých stran. Ono totiž asi došlo na uvědomění si toho, že jediný post primátora může přinést trochu slávy a hodně peněz. Být však podřízeným Hřiba je zbytečné riziko a pravděpodobné selhání lze poté přehodit na kandidáta Pirátů. Takže Pospíšil bude dále budovat kariéru k Bruselu a Čižinský na ,,své” Praze. Pospíšila nahradí Marvanová, jejíž největší starostí nyní je, koho bude poslouchat místo Nohavici odměněného v Kremlu samotným ,,zloduchem” Putinem. Ostatně pražská Kavárna by jí asi těžko odpustila, kdyby Nohavicu poslouchala i nadále.

Praha po čtyřleté vládě ANO pociťuje následky nečinnosti v oblasti dopravní infrastruktury a stavebnictví. Jestliže blížící se ekonomická krize dokáže vrátit na staveniště řadu dělníků, o které přišlo mohutným rozvojem logistických center stahujících tisíce manuálně schopných pracovat jedinců a poklesem poptávky po zaměstnancích i v jiných oborech, u dopravních staveb to bude složitější. Developeři jsou připraveni ihned rozjet nové projekty, u kterých se pouze čekalo, až mladý Stropnický opustí magistrát, projekty Pražského okruhu a jiné prostě na dlouhou dobu usnuly. V podstatě se pouze stavěly retardéry, vzniklo pár kruhových objezdů, opravovalo se těsně před volbami několik pro pražskou dopravu důležitých ulic, samozřejmě všechny najednou, ale jinak se nedělo nic převratného. Jaké jsou důsledky?

Pražský okruh nadále končí vjezdem na louku kousek od Říčan. Takže stále je přetížená Jižní spojka a Štěrboholská radiála. Vjezdy do Prahy ze směru Hradec Králové a Teplice je zkouškou trpělivosti a přidávají se k již mnoho let náročné Strakonické a často plné dé jedničce. Ovšem ani sjezd od Plzně není nijak oblíbeným a Kladeňáci mohou často láteřit poblíž Ruzyně, je jim to ale houby platné. Nedokončený vnější Pražský okruh nutící jet kamiony přes Jižní spojku je prostě tragickým omylem dosavadního zastupitelstva a Stropnický by za svou lenost měl být minimálně aspoň lynčován. Retardéry, umělé ostrůvky, stezky pro neexistující cyklisty, mohutné zastávky přesahující svou šíří a schopností pojmout zástupy čekajících kapacitu tramvají se staly brzdami dosud plynulého provozu. Navíc olejové skvrny poblíž zpomalovacích prahů a zbytky elektronů u ostrých a vysokých obrubníků ostrůvků svědčí o velkých škodách způsobených motoristům.  Ucpat Prahu se tak úspěšně daří a magistrát s minulým vedením se mohl uplácat smíchy.

Hitem posledních dnů jsou mosty. V Praze jich je poměrně málo na to, aby překročení Vltavy bylo ve všech čtvrtích bezbolestné, ale dost na to, aby bylo co uzavírat. Jejich stav je většinou odpovídající tomu, za co se ve městě s obrovskými možnostmi úniku peněz utrácí. Za jejich dobou kondici to dosud nebylo. Navíc havarijní stav některých z nich není závislý na jejich stáří. Takže dochází k tomu, že nás brzy budou očekávat další omezení, která už nyní budí obavy uživatelů. Zvláště tehdy, když si uvědomíme, jak podstatné pro Pražany jsou. Takže začíná být aktuální řešení, které však dosud nikoho nenapadlo. A to je? Co ulehčit magistrátu trápení a odvést Vltavu mimo Prahu? Rázem by se vyřešil problém s pražskými mosty. Samozřejmě jde o vtip, nicméně úsměv na tváři vyloudí jen těžko.

Spíše to vypadá, že postupně nám uzavřou většinu cest mezi pravým a levým břehem Vltavy. Co to znamená, to ví třeba v Libni a Holešovicích, také Trója, čeká nás to i na Praze 5, proslulý Barrandovský most projde údajně několikaletou opravou (připomíná to seriál na D1). Železniční most také tak trochu padá, rozhodně budou následovat další jobovky. Takže se zdá, že místo vymýšlení nových tras metra by se Hřib a jemu blízcí měli začít zabývat rychlým dokončením obchvatu Prahy a poté všechny síly vrhnout na opravy havarijního stavu mostů. Cyklistické stezky, ostrůvky a retardéry počkají. Anebo nám všem přidělit elektrické koloběžky, plovací vesty a zřídit přívozy. Tak s čím ta nová koalice přijde?

Autor: J3.K

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc listopad 2018: *****

Jan Procházka 500,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 1000,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Vít Fortelka 2019,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Ivanka Trávníčková 300,- Kč, Jan Slaba 100,- Kč

Celkem za měsíc: 5 319,00 Kč
Vybráno 15.19%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
loading...
politicon-banner
9 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.