volvo-2396040_960_720
8.3.2019
Kategorie: Společnost

180 km/h? Volvo chce ještě víc vychovávat své zákazníky. Snad ho za to vytrestají

Sdílejte článek:

JAN POLANECKÝ

Volvo se rozhodlo, že ve svých autech začne nastavovat omezovače rychlosti na úroveň 180 km/h. Proč ne rovnou na úroveň 130 km/h? A co vše si ještě jeho budoucí zákaznici nechají líbit?

Už slyším reakce některých diskutujících o tom, jak se chce Polanecký na silnicích jen vyřádit a zakrývá to nesmyslným lamentováním o omezování svobody. Vždyť jak by mohlo někomu takové omezení vadit, když zákonný limit je o mnoho nižší, že. Tyto diskutéry však můžu ubezpečit, že o samotnou hodnotu omezovače konkrétního auta mi opravdu nejde. Mám stále ještě možnost si takové nekoupit. Mně jednoduše vadí, že by mě, jako svého možného (a “neuvědomělého”) zákazníka, měl nějaký výrobce vychovávat a usměrňovat, zbavovat vlastní odpovědnosti za mé činy i rizika, která chci případně dobrovolně podstupovat. Vadí mi představa, že mě soukromé firmy považují za nesvéprávného, jako bych toho neměl už dost ze strany státu.

Sám relativně moderní auto této značky každý den řídím, bylo mi svěřeno do plného užívání. A ačkoliv koncepčně nepatří mezi úplně nejnovější, už i u něj se tato snaha automobilky jednoznačně projevuje (různé signalizace, otravní jízdní asistenti, bezpečnostní varování, všelijaké „doporučování“ atd.). Ne, ne a ještě jednou ne. Nejsem hlupák, abych nevěděl, že je dobré se za jízdy připoutat nebo jezdit přiměřenou rychlostí. A pokud tyto zásady zdravého rozumu vědomně ignoruji, chci mít plné právo si za to nést osobní – životní důsledky (a tím nemyslím státní represi). Chci mít prostě právo na svou chybu. Chci mít možnost volby, rozhodnutí a svobody. A nepotřebuji, aby mě kdokoliv vychovával.

Tato opatření soukromé firmy (pod politickým a aktivistickým tlakem) se dají přirovnat ke snahám politických elit o zavádění dalších či nižších zákonných rychlostních limitů. Ano, nadměrná rychlost jistě zabíjí (pravděpodobné důsledky dopravní nehody při rychlosti 200 km/h jsou vyšší než při 100 km/h), ale domnívat se, že s tím rychlostní limity něco udělají, je naprosto pomatené.

Praxe totiž jednoznačně ukazuje, že zákonný rychlostní limit a bezpečnost jsou v mnoha případech dvě naprosto odlišné kategorie, ač nám mnozí „dopravní experti“ a politici dlouhá léta vtloukají do hlavy pravý opak. Většina lidí si díky tomu tyto dva pojmy již neomylně spojila. Takzvaný montanský paradox ovšem ukazuje, že úplné odbourání rychlostních limitů na dálnici může zvýšit bezpečnost, snížit počet nehod a ušetřit lidské životy. Podobný historický důkaz lze vypozorovat v Německu po ropné krizi či později v Austrálii. To ovšem regulovčíci nikdy nebudou s to pochopit.

Jak je to ale možné? Inu, lidé se, věřte tomu nebo ne, chtějí i v Čechách obvykle bezpečně dopravit z jednoho místa na druhé, nechtějí se na silnicích pozabíjet (mediální masáži a tvrzením falešných politiků a “expertů” navzdory). Přičemž vždy, zcela přirozeně, hledají také bezpečnou a optimální rychlost v dané situaci. Rychlostní limit, typicky na dálnicích, však způsobuje nepozornost, únavu a falešný pocit státem garantovaného bezpečí. Proto jsou krátkodobé experimenty s neomezenou (doporučenou) rychlostí tak úspěšné, proto tak vadí všem sociálním inženýrům a regulovčíkům, kteří by nejradši všechny svázali do kozelce, neboť jejich svobodné rozhodování je pro ně všeobecně nežádoucí a potenciálně nebezpečné.

Suma sumárum, Volvo jen přihlouple kopíruje neutuchající tlak Evropské Unie, posedlé likvidací osobní automobilové dopravy, tlak dirigistických národních politických elit, samozvaných odborníků, všelijakých aktivistických skupin a přihlouplých ekologů. I přes ukončení vývoje dieselových motorů či omezování koncepce spalovacích motorů obecně vzrostla automobilce v posledním období čísla. Já ale doufám, že prodejní odezva na tyto pokračující kroky v duchu „uvědomělé“ doktríny ji časem tvrdě vrátí zpátky na zem.

jan-polanecky2206357_0

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2019: *****

Ladislav Matoušek 100,- Kč, Miroslav Hlousek 100,- Kč, Richard Kovaříček 500,- Kč, Marek Janicko 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Milan Zelina 200,- Kč, Pavel Kosmata 100,- Kč, Roman Vašíček 2000,- Kč, Pavel Šubrt 500,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, MUDr. Ilja Baudyš 1000,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Rostislav Jendrejčík 50,- Kč, Helena Novotná 400,- Kč, Jiří Dobruský 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Jiřina Gyárfásová 500,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Vlastimil Kornas 333,- Kč, Bohumil Loucký 1000,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Marie Kouklíková 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Ludmila Karská 200,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Milan Tahovský 1001,- Kč, Vladislav Vydra 100,- Kč, ing. František Žmolil 1000,- Kč, Michal Škurek 100,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Luděk Kurka 100,- Kč, Petra Rohlíčková 400,- Kč, Pavel Šána 200,- Kč, Nezn. dárce 220,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Petr Mužík 2000,- Kč, Jana Pejosová 500,- Kč, Martina Kosková 500,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Petr Šantrůček 200,- Kč

Celkem za měsíc: 19 254,00 Kč
Vybráno 55.01%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 637 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (25 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
loading...
politicon-eshop voxpopuliblog
29 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.