volvo-2396040_960_720
8.3.2019
Kategorie: Společnost

180 km/h? Volvo chce ještě víc vychovávat své zákazníky. Snad ho za to vytrestají

Sdílejte článek:

JAN POLANECKÝ

Volvo se rozhodlo, že ve svých autech začne nastavovat omezovače rychlosti na úroveň 180 km/h. Proč ne rovnou na úroveň 130 km/h? A co vše si ještě jeho budoucí zákaznici nechají líbit?

Už slyším reakce některých diskutujících o tom, jak se chce Polanecký na silnicích jen vyřádit a zakrývá to nesmyslným lamentováním o omezování svobody. Vždyť jak by mohlo někomu takové omezení vadit, když zákonný limit je o mnoho nižší, že. Tyto diskutéry však můžu ubezpečit, že o samotnou hodnotu omezovače konkrétního auta mi opravdu nejde. Mám stále ještě možnost si takové nekoupit. Mně jednoduše vadí, že by mě, jako svého možného (a “neuvědomělého”) zákazníka, měl nějaký výrobce vychovávat a usměrňovat, zbavovat vlastní odpovědnosti za mé činy i rizika, která chci případně dobrovolně podstupovat. Vadí mi představa, že mě soukromé firmy považují za nesvéprávného, jako bych toho neměl už dost ze strany státu.

Sám relativně moderní auto této značky každý den řídím, bylo mi svěřeno do plného užívání. A ačkoliv koncepčně nepatří mezi úplně nejnovější, už i u něj se tato snaha automobilky jednoznačně projevuje (různé signalizace, otravní jízdní asistenti, bezpečnostní varování, všelijaké „doporučování“ atd.). Ne, ne a ještě jednou ne. Nejsem hlupák, abych nevěděl, že je dobré se za jízdy připoutat nebo jezdit přiměřenou rychlostí. A pokud tyto zásady zdravého rozumu vědomně ignoruji, chci mít plné právo si za to nést osobní – životní důsledky (a tím nemyslím státní represi). Chci mít prostě právo na svou chybu. Chci mít možnost volby, rozhodnutí a svobody. A nepotřebuji, aby mě kdokoliv vychovával.

Tato opatření soukromé firmy (pod politickým a aktivistickým tlakem) se dají přirovnat ke snahám politických elit o zavádění dalších či nižších zákonných rychlostních limitů. Ano, nadměrná rychlost jistě zabíjí (pravděpodobné důsledky dopravní nehody při rychlosti 200 km/h jsou vyšší než při 100 km/h), ale domnívat se, že s tím rychlostní limity něco udělají, je naprosto pomatené.

Praxe totiž jednoznačně ukazuje, že zákonný rychlostní limit a bezpečnost jsou v mnoha případech dvě naprosto odlišné kategorie, ač nám mnozí „dopravní experti“ a politici dlouhá léta vtloukají do hlavy pravý opak. Většina lidí si díky tomu tyto dva pojmy již neomylně spojila. Takzvaný montanský paradox ovšem ukazuje, že úplné odbourání rychlostních limitů na dálnici může zvýšit bezpečnost, snížit počet nehod a ušetřit lidské životy. Podobný historický důkaz lze vypozorovat v Německu po ropné krizi či později v Austrálii. To ovšem regulovčíci nikdy nebudou s to pochopit.

Jak je to ale možné? Inu, lidé se, věřte tomu nebo ne, chtějí i v Čechách obvykle bezpečně dopravit z jednoho místa na druhé, nechtějí se na silnicích pozabíjet (mediální masáži a tvrzením falešných politiků a “expertů” navzdory). Přičemž vždy, zcela přirozeně, hledají také bezpečnou a optimální rychlost v dané situaci. Rychlostní limit, typicky na dálnicích, však způsobuje nepozornost, únavu a falešný pocit státem garantovaného bezpečí. Proto jsou krátkodobé experimenty s neomezenou (doporučenou) rychlostí tak úspěšné, proto tak vadí všem sociálním inženýrům a regulovčíkům, kteří by nejradši všechny svázali do kozelce, neboť jejich svobodné rozhodování je pro ně všeobecně nežádoucí a potenciálně nebezpečné.

Suma sumárum, Volvo jen přihlouple kopíruje neutuchající tlak Evropské Unie, posedlé likvidací osobní automobilové dopravy, tlak dirigistických národních politických elit, samozvaných odborníků, všelijakých aktivistických skupin a přihlouplých ekologů. I přes ukončení vývoje dieselových motorů či omezování koncepce spalovacích motorů obecně vzrostla automobilce v posledním období čísla. Já ale doufám, že prodejní odezva na tyto pokračující kroky v duchu „uvědomělé“ doktríny ji časem tvrdě vrátí zpátky na zem.

jan-polanecky2206357_0

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal, poslat Bitcoiny na adresu: 35EWdJdRLGMzpydEDjuV7YRhNeCohkXhqH nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym.

***** Příspěvky čtenářů za měsíc říjen 2020: *****

ing. Jan Dvořák 400,- Kč, František Šmíd 600,- Kč, Roman Dubravský 500,- Kč, Pavel Kl*ka 222,- Kč, Petr Andres 500,- Kč, Jaroslav Rout 200,- Kč, Jan Petr 300,- Kč, Jiří Sieja 200,- Kč, Dagmar Karlíková 200,- Kč, Martin Vojtíšek 200,- Kč, Iva Majerčíková 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 500,- Kč, Miroslav Paták 200,- Kč, Marek Janičko 250,- Kč, Anonym 1000,- Kč, Miloš Kořínek 100,- Kč, Jan Nedvěd 500,- Kč, Pavel Janeček 500,- Kč, Pavel Jurášek 100,- Kč, Jan a Gabriela Horáčkovi 500,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, Ludmila Kárská 300,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Martin Vavrinka 100,- Kč, Květa Sekyrová 200,- Kč, Helena Novotná 300,- Kč, Miloš Kraus 200,- Kč, David Bezděk 250,- Kč, MUDr. Markéta Hansli 500,- Kč, MUDr. Iva Niemcová 100,- Kč, Miloslav Konopiský 200,- Kč, Libor Heidler 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Jiří Ovčáček 100,- Kč, Martin Vacek 250,- Kč, Václav Tykvart 100,- Kč, Jiří Meissner 500,- Kč, Vlastimil Běhan 100,- Kč, Ladislav Oudes 200,- Kč, Arpád Krausz 250,- Kč, Bohuslav Maceška 50,- Kč, Jiří Sika 100,- Kč, Ondřej Svatoň 50,- Kč, Martin Svoboda 100,- Kč, Martin Reiser 200,- Kč, ing. Jiří Klumpar 100,- Kč, Zuzana Karlová 300,- Kč, Milena Trulley 333,- Kč

Celkem za měsíc: 13 205,00 Kč
Vybráno 37.72%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?

Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.

Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.

Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Redakce
Sledujte PP
(Visited 1 747 times, 1 visits today)
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (25 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
politicon.cz
29 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.