KRNACOVATRAMVAJE
6.2.2018
Kategorie: Ekonomika

Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (19 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

JAN KRÁLÍK

Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.

V pondělí 15. ledna 2018 Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil vypravování tramvají z haly hloubětínské vozovny. Jde o největší a zároveň o nejmladší pražskou tramvajovou vozovnu, která byla postavena v letech 1949 – 1951. Hala vozovny byla uzavřena pro bezprostřední nebezpečí zhroucení střešní konstrukce. Jistě není bez zajímavosti, že se tak děje ve vlně paniky vyvolané pádem trojské lávky a ve stejnou dobu, kdy se uzavřel Libeňský most. Všechny tři stavby kromě dlouhodobě přehlíženého havarijního stavu spojuje ještě jméno společnosti Pontex, která provádí kontinuální diagnostiku jejich konstrukcí (pardon, v případě trojské lávky je vhodnější užít času minulého).

Bez hospodáře i dobytek pláče

Útvar správy budov dopravního podniku se o vozovnu staral tak pečlivě, že na poruchu střešní konstrukce v obavě o svou bezpečnost začali upozorňovat až sami provozní zaměstnanci vozovny. Teprve poté, to se psal rok 2013, se provedla kvalifikovaná kontrola střechy, která vyústila v rozhodnutí okamžitě podepřít konstrukci a omezit provoz v depu. Ačkoliv první praskliny jsou datovány do období kolem roku 1998, kdy se pod vozovnou stavělo metro na Černý Most, střecha na svou pozornost musela čekat ještě dlouhých 15 let. Odpovědní manažeři dopravního podniku sice tvrdí, že havarijní stav není zapříčiněn zanedbáním údržby a rozhodně nemohl nastat před osudovou kontrolou, ale zároveň jedním dechem dodávají, že stav střechy má na svědomí nedodržení projektovaných parametrů a technologická nekázeň při výstavbě.

Ani po pěti letech od okamžiku, kdy se náznaky střechy, že se jí chce padnout k zemi, začaly brát vážně, nebyl Dopravní podnik hl. m. Prahy schopen požádat o stavební povolení na rekonstrukci nebo výstavbu nové haly. Dlouhé roky trvající flagrantně vágní přístup má za následek kompletní uzavření objektu a ztrátu největší deponovací kapacity v Praze s vážnými provozně-technickými konsekvencemi. V posledním čísle vnitropodnikového časopisu byla zveřejněna informace, že nová hala bude stát 1,6 miliardy korun a nebude otevřena dříve než v roce 2021.

Bouda na tramvaje za 1,6 miliardy!

Také se Vám to zdá hodně? Tak nezoufejte. Nejste v tom sami. Po zkrachovalém projektu Opencard od Béma, předražených jízdenkách od Rittiga nebo superporuchových tramvajích od Škoda Transportation tu máme další skvělý projekt od Krnáčové. Jak říká generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar: „Výstavba nové budovy vozovny Hloubětín je příležitostí pro využití inovativních technologií s nižší energetickou náročností, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

Ať už bude projekt jakýkoliv, rozhodně nebude šetrný k našim peněženkám. Za bezmála stejnou cenu mohou mít v Poznani 3x větší areál s dálkovým ovládáním výhybek a vrat. V nákladech polské vozovny jsou také započítána nákladná zařízení (např. podúrovňový soustruh, lakovna, dvě mycí linky s recyklací vody apod.), která nebudou předmětem rekonstrukce ve vozovně Hloubětín. Z posledního řádku přiložené tabulky vyčtete, že rozpočet na výstavbu jednoho zastřešeného parkovacího místa pro tramvaj se v Praze zcela vymyká z běžných cenových hladin a je téměř dvojnásobný než v jiných evropských městech.

Paní primátorka by měla co nejrychleji vysvětlit, jestlipak se kromě boudy na tramvaje nechystá i pořádná bouda na daňové poplatníky!

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc květen 2018: *****

Věra Vladyková 1000,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, ing. Věroslav Olič 603,- Kč, Vít Fortelka 500,- Kč, Leoš Richter 1000,- Kč, Robert Schlesinger 300,- Kč, Jan Bezděk 2000,- Kč, Pavel Klement 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Martin Pavlíček 850,- Kč, Jan Vojtěch 500,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Zdeněk Svoboda 200,- Kč, Jiří Dobruský 100,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč

Celkem za měsíc: 8 503,00 Kč
Vybráno 24.29%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
politicon-banner
24 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.