KRNACOVATRAMVAJE
6.2.2018
Kategorie: Ekonomika

Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí

Sdílejte článek:

JAN KRÁLÍK

Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.

V pondělí 15. ledna 2018 Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil vypravování tramvají z haly hloubětínské vozovny. Jde o největší a zároveň o nejmladší pražskou tramvajovou vozovnu, která byla postavena v letech 1949 – 1951. Hala vozovny byla uzavřena pro bezprostřední nebezpečí zhroucení střešní konstrukce. Jistě není bez zajímavosti, že se tak děje ve vlně paniky vyvolané pádem trojské lávky a ve stejnou dobu, kdy se uzavřel Libeňský most. Všechny tři stavby kromě dlouhodobě přehlíženého havarijního stavu spojuje ještě jméno společnosti Pontex, která provádí kontinuální diagnostiku jejich konstrukcí (pardon, v případě trojské lávky je vhodnější užít času minulého).

Bez hospodáře i dobytek pláče

Útvar správy budov dopravního podniku se o vozovnu staral tak pečlivě, že na poruchu střešní konstrukce v obavě o svou bezpečnost začali upozorňovat až sami provozní zaměstnanci vozovny. Teprve poté, to se psal rok 2013, se provedla kvalifikovaná kontrola střechy, která vyústila v rozhodnutí okamžitě podepřít konstrukci a omezit provoz v depu. Ačkoliv první praskliny jsou datovány do období kolem roku 1998, kdy se pod vozovnou stavělo metro na Černý Most, střecha na svou pozornost musela čekat ještě dlouhých 15 let. Odpovědní manažeři dopravního podniku sice tvrdí, že havarijní stav není zapříčiněn zanedbáním údržby a rozhodně nemohl nastat před osudovou kontrolou, ale zároveň jedním dechem dodávají, že stav střechy má na svědomí nedodržení projektovaných parametrů a technologická nekázeň při výstavbě.

Ani po pěti letech od okamžiku, kdy se náznaky střechy, že se jí chce padnout k zemi, začaly brát vážně, nebyl Dopravní podnik hl. m. Prahy schopen požádat o stavební povolení na rekonstrukci nebo výstavbu nové haly. Dlouhé roky trvající flagrantně vágní přístup má za následek kompletní uzavření objektu a ztrátu největší deponovací kapacity v Praze s vážnými provozně-technickými konsekvencemi. V posledním čísle vnitropodnikového časopisu byla zveřejněna informace, že nová hala bude stát 1,6 miliardy korun a nebude otevřena dříve než v roce 2021.

Bouda na tramvaje za 1,6 miliardy!

Také se Vám to zdá hodně? Tak nezoufejte. Nejste v tom sami. Po zkrachovalém projektu Opencard od Béma, předražených jízdenkách od Rittiga nebo superporuchových tramvajích od Škoda Transportation tu máme další skvělý projekt od Krnáčové. Jak říká generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar: „Výstavba nové budovy vozovny Hloubětín je příležitostí pro využití inovativních technologií s nižší energetickou náročností, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

Ať už bude projekt jakýkoliv, rozhodně nebude šetrný k našim peněženkám. Za bezmála stejnou cenu mohou mít v Poznani 3x větší areál s dálkovým ovládáním výhybek a vrat. V nákladech polské vozovny jsou také započítána nákladná zařízení (např. podúrovňový soustruh, lakovna, dvě mycí linky s recyklací vody apod.), která nebudou předmětem rekonstrukce ve vozovně Hloubětín. Z posledního řádku přiložené tabulky vyčtete, že rozpočet na výstavbu jednoho zastřešeného parkovacího místa pro tramvaj se v Praze zcela vymyká z běžných cenových hladin a je téměř dvojnásobný než v jiných evropských městech.

Paní primátorka by měla co nejrychleji vysvětlit, jestlipak se kromě boudy na tramvaje nechystá i pořádná bouda na daňové poplatníky!

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních našeho webu.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek (nákup dobrovolného předplatného), který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc únor 2018: *****

Jiří Linhart 200,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ernest Wachtl 30,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč , Jana Školutová 100,- Kč, Miloš Zbránek 500,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Monika Dobruská 100,- Kč, Miroslav Meder 400,- Kč, Yvona Škurková 100,- Kč, Zdeněk Drozen 500,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, ing. Jindřich Mácha 300,- Kč, Oldřich Smejkal 1000,- Kč, Vladimír Konečný 500,- Kč, Karel Smetana 1010,- Kč, Rudolf Roedlind 1000,- Kč

***** Celkem za měsíc: 7 256,00 Kč *****

Děkujeme.


§§§ Důležité upozornění: Diskuse pod články na Pravém prostoru reflektuje ústavní právo na svobodu slova a není v zásadě moderována. Každý diskutující tak nese osobní zodpovědnost za jím zveřejněné názory, které jsou někdy i v přímém rozporu s názory redakce, případně když nejsou relevantní se zněním zákona.§§§

Vážení čtenáři,
možná jste zaregistrovali u článků, příspěvky v diskuzi od Redakce s nabídkou koupě vlastní ikony za 990 Kč. Nic není zadarmo a provozovaní takového webu jako je server Pravýprostor.cz už vůbec ne. Provoz je čím dál dražší a příjmy, které se generují z reklam na provoz bohužel nestačí. My tak musíme dotovat jeho provoz z vlastních zdrojů. Nejsme totiž spojení s žádnou politickou stranou ani oligarchem. Touto cestou bysme Vám tedy chtěli nabídnout, abyste spojili příjemné s užitečným. A tím je podpora serveru na jeden rok za 990 Kč. Spolu s touto podporou nezávislé novinařiny a absolutně svobodného pohledu na svět dostanete také vlastní účet na serveru Pravýprostor a v diskuzi se u Vašich příspěvků odlišíte nejen názorem, ale také vlastní ikonou. Nabídka vlastní ikony je možná symbolická věc, která ale velmi pomůže s provozováním a financováním webu.
Za 990 Kč tedy dostanete možnost zvolit si vlastní ikonu u Vašich diskuzních příspěvků a odlišit se tak od ostatních diskutujících na 1 rok. Jestliže o tuto službu máte zájem, objednávejte prosím na e-mailu: redakce@pravyprostor.cz
Vaše redakce
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (19 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
24 komentářů
  1. Helena Novotná
    • Helena Novotná
        • Helena Novotná
    • Helena Novotná
    • Helena Novotná
    • Helena Novotná

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.