Soukromé vlastnictví je zásadním prvkem svobody
PETR ZÁVLADSKÝ 27|10|2015
Ti drzí majitelé pozemků si přece nemohou určovat, kolik jim mají státní úřady vyplácet, handrkovat se s nimi, zdržovat budování, nebo dokonce drze odmítat vůbec své pozemky prodat, když my tady budujeme „veřejně prospěšné »investice«“. Ale už na ně máme bič, na ty vyžírky, na ty kazisvěty a vydřiduchy. Už jim to můžeme vyvlastnit ve veřejném zájmu! Kam bychom se dostali, kdyby si lpěli na nějakých bezcenných kusech země, a celý kolektiv jim bude snad ustupovat a dohadovat se s nimi. Musíme se chovat zodpovědně a řádně nakládat se svěřenými prostředky. Takže žádná tržní cena, žádná cena v místě obvyklá. Prostě dostanou držhubné a dost!
Toto je tedy obraz současné podoby státismu a socialismu. Ty tendence nám tady totiž přežívají už od doby reálného socialismu. Zejména komunistický, totalitní režim byl vystavěn na absolutní neúctě k soukromému vlastnictví.
Výrobní prostředky masivně zestátnil v první vlně už ten „demokrat“ Edvard Beneš. 24. října 1945 vstoupily v platnost prezidentské dekrety č. 100 až 104, kterými byly vyvlastněny a zestátněny podniky nad 500 zaměstnanců (ale v potravinářství a lehkém průmyslu i nad 150 zaměstnanců!). Šlo o velmi rozsáhlou krádež téměř 2/3 soukromých pracovních míst. Inu, národní socialista, jak má být. Často se mluví o obrovské krádeži majetku, kterou spáchal po únorovém převratu 1948 Klement Gottwald se svými komunistickými pohůnky, ale nepříliš se již hovoří o tom, že vlastně jen trapně paběrkoval, protože daleko větší zlodějinu spáchal jeho předchůdce, Masarykem protežovaný Beneš.
Soukromý majetek, který komunisté strpěli, se omezoval jen na několik málo sektorů. Blahosklonně dovolili, aby občan vlastnil spodní a svrchní oděv, připustili vlastnictví vybavení domácnosti, později i nějakou tu daču a osobní auto, pokud se v pořadníku na něj dostalo. (I když s tím autem šlo o vlastnictví podmíněné, protože v případě potřeby státu byl občan nucen ze zákona auto odevzdat.) A v mezích omezených bylo možné získat a vlastnit bytovou jednotku, ať ve stavebním družstvu, nebo svépomocně postavenou. Ovšem jen do toho okamžiku, kdy nějaký státní oud nezískal pocit, že byt je nedostatečně obsazen a z moci úřední do něj násilím mohl nastěhovat „podnájemníka“ za státem určených podmínek. I svoboda zaměstnání byla tolerována jen odsud-potud. Jinak by slovutní profesoři nekončili v kotelnách, nebo v emigraci.
Jako červená nit se nám celým tím obdobím vleče neúcta, nebo spíše odpor k soukromému vlastnictví, typický rys kolektivismu.
Někdy v padesátých letech narýsoval nějaký socialistický plánovač v mapě podle pravítka čáru a napsal, že tudy povede ze severu Prahy do Teplic dálnice. Nic ho netrápilo, že povede přes zemědělskou půdu (ta už byla kolektivizována), ale i přes soukromé pozemky ve vlastnictví lidí, přes obydlenou vesnici.
V pozdních osmdesátých letech (!) se komunistický režim dal do výstavby. Pozemky vykupoval pod nátlakem tak, že od stolu určil výkupní cenu na 4 Kčs za 1 m2. Co na tom, že za takovou výkupní cenu se už jiný, stejně hodnotný pozemek pořídit nedal. U běžné parcely se jednalo o cca 10 000 Kčs, za což se nedalo koupit ani nové auto. A kdo se státní moci a ceně vzepřel, pozemek mu byl vyvlastněn za osminu této ceny, tedy za 1250 Kčs za ¼ ha.
Jinými slovy se dá říci, že ty pozemky, ač druhdy nabyté za soukromé peníze, smlouvou, byly státní mocí chápány tak, že jsou ve vlastnictví státu a kupní smlouvou byla garantována pouze dočasná užívací práva.
Ono se ale vůbec nic nezměnilo! Vezměme Stavební úřady, což je jeden z mnoha reliktních úřadů komunismu (a nejen SÚ). Pokud (domněle) vlastníte nějaký pozemek, nestačí, že se dohodnete se sousedy, že jim vaše stavba nebude vadit. Musíte si obstarat souhlas úřadu (stavba povolena), souhlasy památkářů a krajinářů, stavebních dozorců a všech možných i nemožných státních čertů, kteří mají právo vám do té stavby mluvit a povolovat a zakazovat ji, dokonce až do takové absurdity, že budou kontrolovat světlou výšku stropů v místnostech a pokud se JIM nelíbí, stavbu vám neschválí, či dokonce nařídí stavbu na vlastní náklady odstranit. Na svém pozemku a za své peníze si prostě nemůžete dělat, co uznáte za vhodné. Jinými slovy, úcta k soukromému majetku je zcela nulová, to vlastnictví je pouze formální a bezobsažné.
Pokud (domněle) vlastníte nějaký pozemek, který jste získali za několikrát zdaněné prostředky, nesmíte podlehnout klamnému pocitu, že si na něm můžete pěstovat nějaké rostliny podle vlastního uvážení. Musíte o souhlas požádat stát třeba v případě, že se rozhodnete pěstovat nějaké rychle rostoucí dřeviny (japonský topol [Populus maximowiczii], či kanadský ořešák). O nápadu, že byste třeba pěstovali Cannabis sativa ani nemluvě. Anebo si zkuste bez státního souhlasu pokácet strom na vlastní zahradě, který jste jako „…Přemysl Hájek, vechtr ve výslužbě, před lety zasadili vlastníma… ústy; a hnojili ji, Kamile, vlastníma… hnojivem.“
Obdobně se minulý týden hovořilo o prolomení těžebních limitů v Horním Jiřetíně. Několik zpovykaných odborářů si vydupalo, že jejich právo na práci je nadřazeno soukromému vlastnictví pozemků, domů a bytů. Kde to jsme? Co na tom, že ti lidé budou někam přestěhováni? Ať už to zaplatí kdokoliv. (Když ty nové domy postaví stát, zaplatíme to skrze daně všichni. Pokud to bude platit těžební společnost, nepochybně náklady promítne do ceny vytěženého uhlí a zaplatíme to jako odběratelé opět všichni.)
Obdobné to vlastně bylo, když se stavěla vltavská kaskáda. Lidé byli vyhnáni ze svých domovů, kde žili po celé generace, byli vykořeněni v kolektivním zájmu ze svých sídel, sadů i polí. Pokud dostali nějaké jiné bydlení, zase to bylo na nějakém území, které předtím stát ukradl jiným a za prostředky, které ukradl jiným. Kolik to stálo životů lidí, kteří se nesmířili s takovým terorem, se už dnes nedovíme. Neúcta k majetku a státní násilí bylo znakem té doby. Změnilo se vůbec něco?
Po roce 1989 se na krátkou dobu zdálo, že jsme ten minulý režim a jeho kolektivismus odvrhli. Žel, šlo pouze o dojem. Místo těch starých a profláknutých komunistů se moci reálně chopili komunisté jiní. Často zneuznaní osmašedesátníci, často komunisté, kteří zahodili rudé knížky a nalezli do jiných politických stran, kam si ale své komunistické myšlení odnesli.
Státní moc úředníků zůstala víceméně konstantní, nebo ještě více posílila. Prakticky žádný z úřadů, které potřeboval režim s centrálně plánovanou, řízenou ekonomikou nebyl zrušen. Snad jen Státní plánovací úřad. Což ale na situaci nic nezměnilo, protože jiných úřadů, které občanům plánují jejich životy podle nějakého centrálního byrokratického plánu je dost a dost, spíše více a více.
Stát usilovně a agresivně daní jakoukoliv aktivitu jednotlivce až na dřeň, až na hranici existence a za takto „legálně“ uloupené prostředky buduje nadále stejný reálný socialismus, kterého jsme se měli zbavit. Evropská unie je stejným socialismem prolezlá skrz naskrz. Všechny ty dotace, které vláda tak okázale miluje, jsou projevem neúcty k soukromému vlastnictví a ke kapitalismu. Jsou charakteristickým znakem státismu a socialismu.
Naše socialistická vláda je tím evropským socialismem tak fascinována, že je schopna po vzoru EU zasvinit Evropu záplavou muslimských náboženských fanatiků. A přerozdělovat jim z majetku domácích obyvatel socialistické výhody a „výdobytky“. Všichni socialisté jsou stejný dobytek. Dokonce nám dnes (za naše peníze) budou rozkazovat, co si smíme myslet, nebo co smíme psát. Jsou to všechno marxisté — jeden vedle druhého!
Smyslem socialismu je vytvořit jednolitou šeď bezvýznamných, odindividualizovaných kolektivních otroků bez názoru, stejně, jako za husákismu. Dokud zde nebude primárně platit úcta k soukromému vlastnictví a jeho nedotknutelnost, nepohneme se kupředu ani o vlas.
A nikdy nebudeme svobodní.
ZDROJ: Petr Závladský
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek (nákup dobrovolného předplatného), který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2018: *****
Jan Bezděk 2000,- Kč, Vít Fortelka 500,- Kč, Václav Červninka 50,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ivan Turnovec 300,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Tomáš Foldyna 740,04 Kč (30 eur)
***** Celkem za měsíc: 4 440,04 Kč *****
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
ANO.
ANO.
ANO,
BEZVÝHRADNĚ SOUHLASÍM.
Na tyto zločince platí jen a pouze řešení bratrů Mašínů.
Jeden z největších tuzemských výrobců uzenin, skupina Agrofert ministra financí Andreje Babiše, zpochybňuje zprávu Světové zdravotnické organizace-naše uzeniny s pilinami a separátem z Agrofertu jsou plné vitamínů. Ta označila párky a salámy za karcinogenní látky, které jsou podobně nebezpečné jako plutonium či kouření.
Atlas Shrugged a Anthem
od Ayn Rand.
Pane Zavladsky!
Do kamene tesat.
Rozhodne by to bylo lepsi vyuziti krasneho kusu piskovce nez to, kdy je na nem umistena cedulka tato silnice byla opravena za prispeni EU.
Franku, lidé, jako byli bratři Mašínové a spol., v Česku nyní chybí jako sůl v oné známé pohádce…
Přeji Ti pěkný den!
P.S.
Jsem rád, že jsme se včera večer shodli na stupni IQ a aristokratičnosti jednoho z místních trollů.
………………………………………………….
K článku snad jediné. Čím dříve si lidé v Česku uvědomí že zde žádná svoboda a soukromí neexistuje, nýbrž diktát a přivlastnění (rozkradení) původně národního majetku komunistickou nomenklaturou a jejich fízly a následně jejich potomky, tím větší má naději se z tohoto područí vymanit. Byť i za použití násilí!!!
A opět jsem u bratří Mašínů… kruh se uzavírá.
A teď si představte, že takoví marxisti jsou z 99,9 % na soudech a prokuraturách. jsou nekontrolovatelní a neodvolatelní a neexistuje politik, advokát nebo novinář, který by na to upozornil. Když se o to pokusil Klaus amnestií, tak zločinec byl on a ne ti militantní bolševici, kteří si prodlevy v soudních, nejen trestních, řízeních používají k vybírání výpalného. To policajt, který vezme úplatek za překročení rychlosti, je z nich nejslušnější.
FF, již mnohokrát jsem ZDE ocenil Vaši trefu do černého. Tentokráte si však myslím, že Vaše patrona byla slepá. Názor na Klausovu amnestii mám zcela opačný, čímž se nechci jakkoli zastávat justiční mafie, o jejíž – pro společnost zhoubných – praktikách jsem ZDE psal možná ještě dříve, než Vy.
Přeji Vám pěkný den a stále pevnou ruku a rovnou mušku!
Holínku, tím jen dokazujete, proč tu nemůže být žádná pravice! Sociálně závislí se sjednotí za jakoukoliv lží, pravičáci rozkmotří kvůli jakékoliv intelektuální nedostatečnosti. Klausovi lze vyčítat jen to, že nepřiznal bankrot socialistického hospodářství a že ODS budoval jako svůj fanklub. Ale kdyby tohle udělal jinak, tak tu není o čem vést řeč! Důkazem je, že ODS je teď fanklub neslanýho nemastnýho antiKlause!
příliš zjednodušujete,doporučuji lehký náhled do učebnice ekonomie,dozvíte se ,jak vzniká cena,neboli,co se stane s bezcenným polem po rozhodnutí o stavbě dálnice. K ochraně majetku „jiřetínských“-nerostné suroviny se všude v civilizovaném světě berou jako majetek státu,těžební společnosti platí tučný poplatek za těžbu,za to jim stát vytváří jisté podmínky..
No a nyní opět v černém (čistý střed to však není).
Ke své flintě jsem se vždy choval a i nadále chovám s respektem. Má moji všestrannou péči. Jen tak si může zachovat svoji přesnost…
Vy máte rovněž můj respekt, FF.
tak na jednu stranu je článek určitě pravdivý-o tom žádná,ale na druhé straně,kdyby se tím stát tak striktně řídil,tak tady žijem ještě dodnes jak za středověku nebo za první republiky,kdy padesát metrů za větším městem bylo ůplný hovno a nebylo by tady vlastně nic-tak já nevím,co je lepší…
opravdu hluboké myšlenky….divím se, že se v nich autor neutopil….
Autor se velmi rozohnil, netvrdím že občas právem, ale asi je pro tu naši svobodu vyměnit lid ….Přemýšlel nad tím, že institut vyvlastnění ve veřejném zájmu funguje v celé Evropě ? On by se totiž nepostavil ani kousek dálnice nebo železnice, přehrada atd. Četl autor podmínky toho zákona ? Že vyvlastnění je až krajní opatření po vyčerpání všech možností pro dosažení dohody ? Že vyvlastnitel musí dostatečně dlouho dopředu zahájit s vlastníkem jednání ? Že vyvlastnitel musí vyvlastněné pozemky nahradit v plné výši, ať už finančně nebo třeba náhradou za jiné pozemky ?
A ke stavebnímu zákonu. Zjistil si autor jak je to například se stavbou rodinného domu ve Švýcarsku ? Kde se k tomu vyjadřuje v podstatě celá ves ? A víte proč u nás nepadají domy, jako třeba v Indii nebo Bangladéši ? Protože u nás, jako v celé kulturní Evropě, existují nějaká pravidla a normy podle kterých je třeba stavět. Zkuste si postavit v Německu na svém pozemku za své peníze dům bez povolení, nebo se stropy ve výšce „jak to vyjde“.
Většina článku se nese v logice majitele auta,který zásadně jezdí protisměrem,protože auto je jeho soukromým majetkem,tudíž s ním může činit,co uzná za vhodné. Což je asi blbost.
K většině komentářů, které se odvolávají na to, že i v jiných státech to tak je: Takže až v jiných státech budou skákat z mrakodrapu na hlavu, tak to radostně okopírujeme? Vyvlastnění je prostě loupež, ať krade ten, nebo onen stát.
Ad Tepes: Nevšiml jste si, že hned nahoře cituji jakéhosi státního úředníka, který vyvlastnění požaduje zařadit jako první krok.
Ad Jarmil: Stát zcela neprávem pokládá suroviny za svůj majetek a vytváří spolu s těžebními společnostmi kartel, který je výhodný pro vládu a pro těžaře, přičemž práva drobných vlastníků jsou pošlapána.
Ad zombie: to je pouze domněnka.
Kdyby naši důchodci měli k dispozici majetek, který jim stát ukradl, nemuseli by z nich dnes být takoví žebráci, jaké z nich stát udělal.
Ačkoliv Ústava zřetelně říká, že nejvyšším zdrojem moci je lid, praxeologie ukazuje, že nejvyšším nositelem moci je stát.
Ačkoliv Ústava garantuje nedotknutelnost majetku, podřadící zákony ji ohýbají tak, že nejsilnější majetková práva drží stát a občanům ty majetky pouze pronajímá k užívání. Dokonce kolektivistická moc dostoupila tak daleko, že i životy lidí a jejich zdraví jsou vlastnictvím státu. Tedy jedná se o pokročilou formu otrokářství.
To,co považujete za pošlapávání práv drobných vlastníků,je ukázková licitace ceny. V Jiřetíně. A pokud netoužíte po socialismu,těžko budete nalézat něco,co je výhodné pro všechny.
PeTaX Says: Říjen 27th, 2015 dne 10:58 – jednoznačně
Kdyba důchodci úspěšně mlčky nepodporovali komouše,nemuseli by být žebráky.
Ad Jarmil 10:16: to je nepravdivý pseudoargument. Míchá dohromady vlastnictví a osobní nezodpovědnost.
tady je zase hrdinů co by hned stříleli do sobotky, babiše a dalších.zvláště jakási postava frank.frank mi silně připomíná šílený kombajn z pohádky auta.blábolí tady spoustu nesmyslů a nejraději by pověsila a postřílela snad všechny občany čr.jen proto že nesdílejí jeho svaté nadšení.netuším kde frank žije ale podle hlouupých textů tipuji že v nejvíce policejním státě v přilehlých galaxiích v usa.franku trochu myšlení by ti neškodilo.jestli tedy jsi schopen rozumně přemýšlet.číst tvoje bláboly je opravdu někdy úsměvné.připadáš mi jako kdybys utekl z blázince.franku proč nerozumíš tomu že lidé si zvolili to co si zvolili a zjevně jim to nevadí.ossobně mi to taky vadí ale že bych hned šel střílet?franto sežeň někde tak 3 mega rozumných voličů a bude hotovo..nezdá se ti že to je snad jediné správné řešení?a ne střílet..jinak si kup revolver a dej ke hlavě a máš vystaráno.ty musíš mít krevní tlak hodně vysoký co?takovou hlouopou figuru jako ty frenkííí aby jeden fakt pohledal.kdybys nebyl ty a babiš tak by vás dva musel někdo vymodelovat.
Dobré přirovnání z Cimrmanovy hry, Švestka. „Jmenuji se, Květa Hošek. Snad Hošková ne?!. My sufražetky neuznáváme žádné -ová“
Zdejší političtí činitelé se bojí ozbrojených občanů jako čert kříže. Se slzou v oku vzpomínají na ruďásky, kdy zbraňě měli jen milicionáři apod. Dneska se bojí, že by jim taky ty neokomunistické voloviny někdo nechtěl akceptovat. Multi kulti, tyhle útoky na soukromé vlastnictví a občanské svobody (tedy ty co ještě zbyly). Takže Mašíni do budoucna asi potřeba budou…Všichni jak jsou v parlamentu, jdou rudý. Uvnitř nebo navenek.
Já bych šel dál. 1% nejbohatších lidí bych zdanil 99%. Určitě by bylo méně zla na zemi.
Vazeni, Vase rozhorceni mi pripada usmevne. Zil jsem temer 40 let v Canade, kde neni ZADNE pravo vlastnit COKOLI. Moje bryle, spinave ponozky, priposrane trenyrky nejsou moje, trebaze jsem si je koupil, zaplatil a priposral, vsachno, jak to stoji a lezi patri Kralovne. Pierre Trudeau, kdyz nechal schvalit Charter of Rights, tam schvalne – byl to pravnik – nezavedl pravo na soukromy majetek. Tudiz pokud si vytrhnu chlup z prdele, je to „Chlup z prdele, patrici anglicke kralovne“, trebaze v kralovske prdeli nikdy nebyl. Tolik jen pro ty, co byli nejdale za humny.
By si královna mohla zkusit přijít a něco chtít…
svoboda byla po planovane revoluci 89 par let,,, od te doby se sroub opet utahuje o par zavitu kazdy rok, pohled z ciziny na cesko je otresny. opravdova svoboda a volnost konani neni, mega dane,komplikovanost soukromeho podnikani, cesi sou zebraci a drzgresle. nemohou za to osobne, system je tak priskrtil,, kde co usetrit a nakoupit ve sleve a darek zdarma,,,hahaha. sam sem cech ale uz sem si za 15 let v cizine vybudoval jine mysleni. a kdyz me navstivi cech co zije v cesku, obcas jen zasnu… jedina dobra zprava je ze v tom cesi nejsou sami. cestujte do rozvojovych zemi a zjistujte jak jednoduse funguje jejich system svobody,podnikani,,atd
Wajt ink…
Ještě jsou dnes země, kde – jak popisujete České „fungování“ státu a společnosti – tyto nešvary nejsou? Prosím poraďte kam ještě člověk muže vypadnout.
V Amazonskych pralesech,daleko od tzv.moderniho sveta ziji skupinky domorodcu kteri vypadaji velice spokojeni.Problem je pane Matt ze nikoho ciziho mezi sebe neprijmou.
Soukromé vlastnictví, základní prvek svobody….to je nadpis článku…
podle toho by potom ten, kdo nic nemá, nikdy nemohl být svoboden..autor je zjevně velice nevzdělán, ba přímo hloupý, pokud to nepsal pod „vlivem“..patrně nikdy neslyšel..třeba o Ghándím o Sokratovi a tisící dalších „chudých“ majetkem, kteří však zanechali moudro poznání pro ty, kteří, nejsou tak hloupí, že vědí pouze o jediné formě vlastnicví….ovšem jako diskuzní impuls, pro zdejší akademickou obec, je tento článek very cool…
Dobrý den,pane Holínku.Nesouhlasím s Vámi.Má teorie o pistoli na vodu bohužel platí.Demagogie Vodičkofilů nezná mezí.Proč tu nemůže být žádná pravice?
Nikoli jen proto,že se pravičáci,jakožto individualisté těžko domlouvají,ale rovněž proto,a tento důvod považuji za silnější,že je pravice INFILTROVÁNA BOL(U)ŠEVIKY,KTEŘÍ JI UMRTVUJÍ!
Pane Holínku,Vodička nikdy chybu nedělá.Žádnou.Jen někdy opomene něco říci.Protože očekává,že to říkat nemusí,nebot všichni jsou alespon tak chytří,aby to pochopili.
Také samozřejmě předpokládá,že s ním všichni v jeho okolí budou vždy souhlasit,a to proto,že má vždy pravdu.Bohužel jsou tací jedinci,kteří tato konstantní fakta nechápou,a proto zde tedy nemůže existovat žádná pravice.Kapito?
Od jisté události jsou zakázány pistole na gumové kuličky.Ten ATENTÁTNÍK,co s ní řádil…Takže,věrni době,která zbraním pro lidi příliš nepřeje,vězme,že je nutno používat vodní pistolky.
Rovněž zdravím, pane Langere. Dost dobře jsem nepochopil, s čím se mnou vlastně nesouhlasíte, neboť skutečnost, že ke sjednocení pravice nemůže v Česku dojít hlavně proto, že je „pravice INFILTROVÁNA BOL(U)ŠEVIKY, KTEŘÍ JI UMRTVUJÍ!“, jsem na stránkách PP uváděl možná ještě pár měsíců před Vámi.
A o Vodičkovi snad více psát nemusím, neboť bych se jen opakoval. Možná snad jednu věta, kterou spolu s Pavlem ZDE píšeme více jamko rok, stojí za připomenutí.
Klaus zdiskreditoval pravici v Česku na minimálně jednu generaci!
Pane Holínku,to vůbec nezpochybnuji.Můj komentář 20:24 považuji za dost vyjadřující.Jen si myslím,že střílet na terč pistolí na vodu nemá význam,nebot voda bezvýsledně steče.
Pane Langere, a proč si myslíte, že svoji .38 stále opatruji jako oko v hlavě, jak jsem ZDE již také nedávno uvedl?!
O munici FF nemám bližší povědomí, než to, že sem tam střílí slepými…
Pane Holínku,nerad bych,abyste nabyl dojmu,že Vám vnucuji nějakou svoji představu.
Ocenil jste můj radar a ten,i když se může mýlit,mi prostě o některých komentátorech vysílá signály.
Jinak,co se týká zbraní,názor už jsem zde mnohokrát vyjádřil.Bohužel nelze vyloučit možnost,že budou snahy prosadit podobný zákon o držení zbraní,jaký platil za kománů,platí v dnešním Rusku a jaký měl v úmyslu prosadit v USA i soudruh Obama.Častou střelbu do lidí na veřejných místech v USA nepovažuji za náhodnou…
Petax-to je pouze domněnka?Tak mi ukažte,kolik se tady postavilo od převratu km dálnic,přehrad nebo třeba atomových elektráren???Moc toho není a když už,tak kvalita stojí za ůplný kulový..
…střílet do lidí MŮŽE/MUSÍ držitel zbraně JEN!!! v případě nezbytné obrany sebe a hlavně při obraně svých blízkých. Jedno, zda jde o zloděje, agresivního uprchlíka, fanatického bolševika……………… a také v případě, že není jiné obrany proti těm, kdo vedou svobodomyslné a bezúhonné lidi (národ) do záhuby z titulu své pravomoci.
Ale to jsme opět, během dvou dní, již posedmé u Mašínů…
Pane Holínku
Pane Rudy Roedlingu, Vy jste emigroval, 40 let žil v Kanadě a pak jste se vrátil. Proč jste nešel o kousek dál? Malinko pod Kanadou leží stát, kde soukromé vlastnictví je respektováno a právo na zbraň je v některých státech daleko volnější než v ČR. Nebo Aljaška. Tam chlap a flinta nejsou v rozporu.
Proč jste proboha lapěl 40 let v tak hrozné zemi, jakou Kanada je?
Pánové, zdravím
@ Langer a Holinek
UZ TO NEHULTE !
@ Jemelko
Vic volne to v CR , co se tyka zbrani ani byt nemuze ! Co to tady kecate ?
Ja sam jsem si pred par dny koupil novy TAURUS 357 MAGNUM.
Soudruh Tichý:Ale v tom Rusku,kam už se nemůžeš dočkat,až tam budeš,je to ještě volnější!Určitě mi dáš za pravdu,protože tam zítra znamená už včera.Takže když tam pojedeš zítra,tak bude pozdě!
@ Langer
Rikam ti
UZ TO NEHUL !
Soudruh Tichý:Ale copak?Nechceš napsat o tom,jaký je zákon o držení zbraní v Rusku?
@ Langer
Jakou zbran mas ty ?????
S tím povolením k nákupu/převodu zbraně máte zcela pravdu, pane Jemelko. Ne každý má v Česku dobrozdání od VELKÉHO BRATRA, aby si mohl kdykoli pořídit krátkou střelnou zbraň a již vůbec ne zvýšeného výkonu magnum. Vždyť policejní struktury, stejně jako justiční, jsou stále v rukou „bývalých“ komunistů a jejich tajných či netajných donašečů a fízlů (potažmo jejich potomků). Každý, kdo má jen trochu filipa, to ve svém okolí musí vidět.
Zdravím Vás a přeji poklidnou noc!
@ Langer
Ty jsi takovy bravek, ze bys nedostal papiry ani na PRAK. Leda tak na hlavu.
Soudruh Tichý:Ale fízlíku!Místo,abys mi odpověděl,tak soudružsky vyzvídáš!Nic ti do toho není!Odpověz,prosím na mou otázku?
Pane Holínku,to je zajímavý komentář!
@ Holinku
Je dobre, ze si uvedomujes, s kym mas tu cest.
A neboj se svoji osobni bezmoc vykricet do sveta. Ulevi se ti.
@ Langere
Odpovidam na tvou otazku:
NEVIM.
Spokojen ?
Soudruh Tichý:Ty jsi ale sráč!Nejen,že mi neodpovíš na mou otázku,ale ještě se chlubíš soudružskými privilegii!Fuj tajbl!Jsi zkrátka zamindrákovaný soudruh,který potřebuje nadnárodní sociální zaopatřovnu!
Soudruh Tichý:Ty také něco nevíš?No tak si to zjisti a pak o tom napiš!Nebo Ti to Gosudar nedovoluje?
@ Langer
Muzes byt konkretni ? Co to potrebuju ?
Soudruh Tichý:Ty jsi opravdu slizoun!Potřebuješ KGB!Nebo ona Tebe?
Skloňovat slovo ČEST může jen ten, kdo čestným jest. Nikoliv ten, jehož život je natolik ubohý a proradný, že by bylo škoda špinit lauf k jeho umlčení. Taký, byť by vlastnil deset Taurusů, stejně Boží spravedlnosti neunikne. Sám pak zjistí, že kulka mezi oči by byla pro něj vysvobozením.
@ Langer
No vidis vole, Ja mam privilegia a ty mas houno. Ta bezmoc uboheho jedince tveho miniformatu musi byt zdrcujici. Verim ti to.
Pan tichý si koupil nějakou pistolku ( asi) a dává to všem na vědomí…ach jo…co je komu do toho ?
Julius Fučík – synovec slavného skladatele – se zbláznil….stal se komunistou ….a nosil dokonce DVĚ pistole…
A ?
A nic.
Když si pro něj přišli nevytahl ani jednu.
Čím vic pistolí tím víc adidas že….
Když jde někdo v noci do lesa a má strach….jaký klacek si vezme ?
Žádný ? Malý ? ANEBO VELKÝ ?
@ Holinek
A megablb se dovolava Boziho soudu. Ve sve absolutni bezmoci. Ani to zvaneni na PP uz nepomaha.
@ Franku
Predpokladam, ze taky nemas zadnou zbran. Ja krome noveho Taurusu mam i pistoli. Uz 20 let. Ja jenom modernizuju. Zatimco ty jenom teoretizujes.
Pánové Franku a Holínku
Soudruh Tichý:Tvé předpoklady si můžeš strčit za svou rudou fangli!Jsi připosraný hloupý komunista a nepomůže ti ani tank!Svou vlastní blbost neubráníš!
@ Langer
A cim mne muzes ohrozit ???
A nepomůže ti ani tank ….
Autor oslovení „megablb“ nechť si na dnešní výměnu názorů vzpomene 14. ledna, dokud mu mysl bude ještě sloužit. Pak pro něj nastane pouze děsivá prázdnota…
Soudruh Tichý:Já Tě nemám v úmyslu ohrožovat,rudý posero!Ty si vystačíš sám!
V československu oficialně žádnou nemám …nejsem u komunistů dobře zapsan a asi by mě stejně žádnou ,,nepovolili,, ….a já se jich prosit nebudu.
V Oregonu s bratrem něco k lovu je k disposici…
Ale na tom nesejde.
Zatím jsem si vždy vystačil s rukou.
jednou.
Mám to se zbraněma jako….jako…s vínem.
Co mi dáš to vypiju.
Je mi to jedno.
Co střílí …tak z toho vystřelím…ale jinak mě to nezajíma.
Soudruh Tichý:Ty jsi zřejmě ten typ,co nosí pásek i kšandy.Jako jeden náš expremiér,co to myslel upřímně,tak jako Ty…
Pane Tichý, i já jsem se zdejším zbraňovým zákonem spokojen, je tak zhruba na průměru států USA. Volnější to být může. A přivítal bych, kdyby to volnější bylo.
A už jste si pane Tichý z Taurusa vystřelil?
Osobně střílím 4-5.000 nábojů ročně. (bývalo i třikrát tolik) Nejraději mám brokové disciplíny. Skeet, Trap, Double Trap, Parkůr, VV. Posléze kulovou střelbu na pohyblivý terč, dlouhá 0.22. Mám 9mm Para (CZ 75) a .38 revolver. Střílel jsem již i King Kobru a Casula, pušky řady M. Hekler koch, Mosin…. I Trochlinějku.
Vlastním dlouhou 0.243 Win. a 7×64. obojí s vybavením na špičce.
Až amatére strefíš vrata od stodoly, dej mi vědět.
Mám ve zbraních a vybavení zhruba půl melounu. A považuji to vše za svůj soukromý majetek.
Takze jste vsichni v otazce zbrani pouze teoretiky.
Az te Langere budu chtit ohrozit ja, nebo nekdo jiny, jsem zvedavy, co budes delat. Pujdes na porazku jak ovce. I s Frankem a Holinkem. [ Holinek uz asi ne, protoze se 14. ledna chysta umrit ].
Takze takova je skutecnost vy bezbranni bridilove s plnou hubou hrdinskych kecu.
@ Jemelko
Vy jste jina klasa. To se musi uznat. Komu cest, tomu cest.
Soudruh Tichý:MLUVÍŠ JAKO BOLŠEVIK!Radši si natáhni kšandy,at Ti nespadnou tvoje připosrané gatě!
@ Jemelka
Ja mam zbrane jako vedlejsiho konicka. Ja jsem dal zase 1/2 mega za motorku.
BMW GS 1150 ADVENTURE.
Tichy co to placate ?
Přece jenom jsem si myslel že nejaky format tam bude ….ale ty se vytahuješ blbostma jak maly ditě….
To vůbec…. to ne….ne…tato dikuse mě nězajimá,,,,
Pane Jemelko,právě Vy si asi zřejmě velmi dobře uvědomujete,že nutné míti SVOBODU DRŽENÍ ZBRANÍ!Ne nadarmo jsem o tom mockrát psal.Nechci aby to zde dopadlo,jako v současném Rusku,nebo za kománů!Proto,jak správně říkáte,je nutné,aby to bylo volnější!!!
Ano,pane Franku,soudruh Tichý je jen malý český šunt.Komunista,který má pocit,že ted je ten „rovnější“a tak si dodává sebedůvěry,tím,že se chlubí…
@ Frank
O penezich za konicky zacal Jemelka. Ja jsem se jen snazil naznacit, ze kazdy preferujeme neco jineho. Jeho zbrane jsou opravdu solidni, tak proc to nepochvalit. Ale co muzes rikat ty a Langer o zbranich, kdyz nemate ani ten prak a nejspis ani schopnosti, nejakou zbran ziskat. Jestli v te americe umyvas hajzly, tak si nikdy nic poradneho nekoupis. Kdyz jsem byl v Chicagu 1 a 1/2 roku, znal jsem furu lidi, co po 10 letech v USA nemeli VUBEC NIC. Mozna jsi i ty ten pripad. Nevim.
Soudruh Tichý:to v Rusku,kde zítra znamená už včera,tam mají všichni všechno!
Hlavně soudruha Putina a jeho všudypřítomný Gosudar!A zákaz vlastnit střelné zbraně…
Pane Jemelko, svého času jsem měl v trezoru i devět střelných zbraní, které jsem považoval a některé ještě považuji za svůj majetek. Ve skeetu i v baterii jsem nejednou i soutěžil a nedávno, při stěhování, jsem oprašoval všechny ty diplomy a ocenění, které jsem za více jako třicet let ve střelbě získal. Ty tisíce výstřelů měly dvojí dopad. Na straně jedné se to podepsalo na mém sluchu (ten vysoký „pískot“ je někdy únavný), na straně druhé jsem při denním únavném dojíždění do Olomouce a řízení auta ocenil rychlou reakci, kterou při střelbě na pohyblivé terče člověk získá.
Zjišťuji, že mimo názorovou blízkost, máme i stejného koníčka. To mě těší.
hm.
@ Holinku
A dneska uz se netrefis ani do hajzlu. A delas hnupa s Langerem na PP.
Soudruh Tichý:Ty hajzl nepotřebuješ!Tobě stačí gatě!Kšandy to jistí!!!
@ Langere
Chlub se taky ! Ale ty vlastne nemas nic. Mozna kule a dve usi.
Soudruh Tichý:Já nemám zapotřebí se chlubit.A už vůbec ne tak nicotným komoušům,jako jsi TY!
Pane Holínku,tento veřejný diskusní portál má tu nevýhodu,že věci,které o sobě zveřejníte,přečte také někdo,komu to vůbec neadresujete.Ale vzhledem k bobtnání Velkého Bratra to zřejmě za pár let bude uplně jedno…
@ Langer
Jen se nestyd ! A pochlub se! Napis na rovinu – jsem blbec, co placa nesmysly na PP, nic nemam, nikde jsem nebyl, neumim zadny jazyk, bydlim v najmu, mam 3 exekuce, chodim si na urad pro davky a zeru Babisovi sracky.
Franku, posílám Ti půlnoční pozdrav za velkou louži a pokud to Tvoje „hm“ byla reakce na můj „pokec“ s panem Jemelkou, člověkem jenž má mj. stejné zájmy, pak věz, že to byl opravdu je ten „pokec“, rozhodně ne vypínání hrudi či trika.
Přeji Ti i panu Langerovi odpočinkovou noc!
Ne Bořivoji, vůbec ne,
moje,, hm,, se Tebe netýká.
týká se pro mě bezobsažné diskuse , ale nic ve zlém.
Dobrou noc !
Soudruh Tichý:A zase nemáš pravdu!Jsi prostě hloupý komunista a tak to i zůstane!
I kdybys měl deset magnum a chránila Tě celá Putlerova sebranka!Hloupost před Bohem neutajíš!Skutečně nemá smysl s Tebou vést jakoukoli diskusi…
Pane Franku a pane Holínku.Máte naprosto pravdu!Těším se s Vámi na mnohem plodnější diskusi,než je tato.Dobrou noc!
Ale to jsem Ti Franku nedávno sdělil, že pokud do diskuse vpadne (ji okupuje) tichý, tak je lépe čas věnovat něčemu užitečnějšímu (já na něj prakticky přímo ani nereagoval, než sdělení onoho dne „D“).
Dobrou a pěkné sny!
Ano, jsem ozbrojen a dobře. Je to koníček. Osobně považuju zbraň za vrchol kovovýroby. Spolu s nástrojařinou. Tedy výroba forem na plasty a střižné nástroje. Přesnost, preciznost a funkce. Zbrojíři a nástrojaři jsou lidé, se kterými si rozumím a před kterými vždy smeknu.
A to, že jsem zde o sobě napsal jakej jsem to pistolník nepovažuji za chlubení se. My, střelci se s tím nechlubíme. Nás ani tak moc nezajímá, že nám stát nestaví střelnice, ale jediné mistryni světa chce stavět obrovskou ledovou plochu. My musíme za své.
Nicméně, věřte mi, že třeba lovecká broková střelba je tak rozšířený sport, že se klidně můžete zúčastnit závodu v sobotu i v neděli. 2x týdně. Jen se o tom nemluví, nepíše, není populární.
Osobně trénuji syna a i několik mladých, a už mě i poráží. Tedy v souladu s evropskou tradicí převádím potomkům.
http://mszelatovice.webgarden.cz/rubriky/ze-zivota-sdruzeni/strelby-2015
A Vy, Tichý, o Vašem kvéru tu čtu poněkolikáté. Je třeba se chlubit? Vždyť k vůli takovým jako jste vy, ramenatým pistolníkům, co neumí tasit, když je potřeba tasit se budou zbrojní zákony zpřísňovat.
Mějte už rozum. Držte huba a trénujte.
@ Langere
Vzdyt ty o Bohu nevis vubec NIC. Co jsi – katolik ? evangelik ? Hare krisna ? Ty budes asi ten spagetovy vul s tim cednikem na hlave.
A jak mohla byt diskuse zajimava , kdyz vas prinos do ni byl zcela nulovy.
Jeden drhne hajzly v Oregonu, druhy si chodi pro davky a treti je ufnukany chabrusak. To vas pak soudruzi zere cely svet. Neco s tim delejte a nevybijejte si sve frustrace na uspesnejsich lidech.
Soudruh Tichý:Tvé bolševické konstrukce jsou trapné!Frustrace?Myslíš svoje frustrace?Z připosraných kalhot?Na které potřebuješ pásek i kšandy?
Ty a Úspěšný?Myslíš tím úspěšný bonzák???Vždyt jsi trapný šašek!Opravdu má smůlu ten,kdo se s Tebou setká!Protože potkat blbce,jako jsi Ty,není žádné štěstí!
Inu, pane Jemelko, než i Vám popřeji dobré noci, tak Vám ještě sdělím, že můj otec pracoval jako výstupní kontrolor v nástrojárně téměř čtyřicet let a těch různých matric, řezných nástrojů a šablon mu prošly rukama tisíce. Mimo to je i kreslil (rýsoval).
Takže dobrou noc, jistou ruku a bystrý zrak!
Pánové, dobrou…
@ Jemelko
O moji nove zbrani jsem se zminil nekolikrat a to vzdy v souvislosti s tim, kdyz nekdo psal, ze ziskat zbran je slozite, ze musite byt komunista nebo STBak a nebo v pripade diskusi o imigrantech.
Nevim, kde berete jistotu, ze neumim tasit. Je ovsem pravda, ze jsem novy revolver musel nechat v CR, protoze jsem momentalne v Dublinu. Takze nemohu trenovat. To ovsem neznamena, ze nemam netrenovano z minula.
Ujistuji vas, ze kvuli me, nikdo zadne zakony menit nebude. To spise kvuli takovym znalcum, jako jsou zdejsi diskuteri a se kterymi si tak dobre rozumite.
Jinak jste uplne stejny pistolnik jako ja, tak nerozumim tomu, proc bych mel byt ramenaty. To ze mam zbrane nepotrebuji skryvat. Vy ano ?
Pane Holínku, přehlédl jsem Váš příspěvek z Říjen 28th, 2015 dne 00:41.
Děkuji. Myslím, že víte, o čem píšu. Vy duše zpřízněná.
@ Langer
Zato potkat tebe je stesti velike. Mozna nekde na pracaku !
Soudruh Tichý:Už komunisté dávno tvrdili,že nikdo nemá nic skrývat!Kdo se chová politicky korektně!…Radši si chystej fangli na VŘSR a pistoli neber do ruky!Nebo se zastřelíš a ještě to,jako alibistický bolševik, svedeš na mne..
Pane Tichý, nic neskrývám. Oni o mých zbraních dobře vědí. Jen se nepotřebuji chlubit. A už nikdy to neudělám.
@ Jemelka
Uz jste to udelal .
Také Vám přeji dobrou noc,pane Jemelko.
Vždyť to říkám, kupujte, trénujte,nikomu neodevzdávejte. Já si nedávno pořídil k pistoli pumpu 12ku. Starý poctivý kus dřeva a oceli z USA…jen to střelivo nějak rychle ubývá