29.7.2013
Kategorie: Humor

Slovník dovolenkáře

Sdílejte článek:

E-MAILEM 29|07|2013

Jarní sluníčko lechtalo děvčata na pupíčcích, a tedy byl nejvyšší čas začít se poohlížet po letní dovolené. Přál bych si na své pasové fotografii vypadat tak báječně, jak vypadají hotelové pokoje v Bibione v katalozích cestovek. Jen podle obrázků se tedy řídit nemůžete. Pokud místo osobně neznáte, je třeba prostudovat pozorněji text letáků a zkusit dešifrovat reklamní žargon. Zapátral jsem na internetu a ve vzpomínkách na svou kariéru cestovního průvodce – a zde jsou některé postřehy.

 

 

Destinace – kamkoliv se vypravíte s cestovkou, pokaždé to bude destinace. Je jedno jestli zamíříte do New Yorku či Postoloprt. Vždy půjde o destinaci, případně klienty vyhledávanou destinaci. Nějak netuší, jestli kromě klientů ještě někdo další vyhledává destinace.

 

Nadstandard – ať jsem spal v sebehorším pokoji, vždy šlo o nadstandard (někdy dokonce „nadstandart“). Nikdy ne standard a už vůbec ne podstandard. Nadstandard může znamenat cokoliv. Třeba že hotelové pokoje mají s největší pravděpodobností postel a dveře. Překvapivě okno v nadstandardu není samozřejmostí například ve Španělsku či Thajsku. Frekvencí a významem v reklamě se slovo „nadstandard“ blíží oblíbenosti a použití slovíčka „vole“ na Pardubicku. Úmyslně se vyhýbám „nadstandartu“. Odrazuje mě už samotný fakt, že někdo plevelí reklamní katalog nadávkami a ještě v nich dělá gramatickou chybu.

 

Klientela – dalším cestovkářským zaklínadlem je slovo klientela. Jde o synonymum slova stádo. Během překotné kapitalizace dostalo podobně ošklivý nádech jako třeba slovo „podnikatel“ a blíží se místy až nadávce.

 

Uspokojí nejnáročnější klientelu – v hotelovém lobby permanentně podřimuje vyžilá šlapka.

 

Vyhledáván mezinárodní klientelou – jezdí se sem pravidelně ožírat Angličané.

 

Vyhledáván nejnáročnější mezinárodní klientelou – ožralí Angláni tady souloží se šlapkou z lobby.

 

Vyhledáván širokou klientelou – jezdí sem i tlustí Němci.

 

 

Vhodné pro rodiny s dětmi – pravidelně sem míří početné rodinky upocených taťků, hysterických mamek a jejich vřeštících zlatíků. Sousedi budou jíst vedle vás řízky ve spodním prádle, moře bude prvních pět kilometrů jen do půlky lýtek a otylý německý hošík vás bude tlouct plastovou lopatkou do hlavy pokaždé, když se vám povede na pláži na chvíli usnout.

 

Hotel v idylické přírodě – dovolenou budete trávit za devatero horami, devatero řekami a devatero lesy a všude bude sakra daleko. Cokoliv, co je nevhodně daleko, je v reklamě vydáváno za idylické. Konec světa pak bude nejspíš přímo idylicko-orgastický.

 

Přímo u moře – budete bydlet v přístavu nebo na vrcholku stometrového útesu.

 

Nedaleko od moře – znamená poměrně dost daleko od moře.

 

Částečný výhled na moře – pokud budete držet tchyni za nohy z balkonu v sedmém patře vašeho hotelového apartmentu a rozhoupete ji, tak někde v dálce uvidí na krátký okamžik kousek modré hladiny.

 

Oblázková pláž – pro samé šutry se nedostanete k moři.

 

Přírodní pláž – na pláži není plavčík, lehátka ani ručníky, ale zato jsou tu odpadky, chaluhy a šance, že vás kousne toulavý pes.

 

Užívejte si relaxace na pláži – není tu co dělat (viz též „přírodní idylická pláž“).

 

Přírodní idylická pláž – je to daleko, nic tam není a nikdo to neudržuje.

 

Dobrá dopravní dostupnost – z jedné strany hotelu je nádraží a z druhé hlavní ulice.

 

Přímo v živém městském centru – v noci je takový randál, ze musíte spát přes den (někdy též „v blízkosti městské promenády“).

 

Charakteristická rustikální atmosféra – hnojem smrdící ubytovna pomocných zemědělských dělníků s příplatkem za autenticitu zážitku.

 

Vybaven funkčním nábytkem – hotel je o kategorii níž než klubovna Rychlých šípů; v pokoji není vůbec nic, co by šlo odnést.

 

Ať se rozhodnete vyrazit na dovolenou kamkoliv, vždycky zvolíte správně. Aspoň podle cestovního katalogu určitě.

 

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních našeho webu.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc prosinec 2016: *****

Jaroslav Smrčina 300,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Zdeněk Kučera 303,- Kč, Zora Magyarová 474,73 Kč, Jan Procházka 500,- Kč

***** Celkem za měsíc: 2 243,73 Kč *****

Děkujeme!
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (3 votes, average: 4,67 out of 5)
Loading...

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.