
Represe a sankce. Řidič je škodná a musí se lovit
PAVEL OPL
Včera jsem v Otázkách Václava Moravce viděl ředitele Služby dopravní policie ČR a bylo mi z toho velmi smutno.
Dopravní policie by měla zodpovídat za bezpečnost a plynulost silničního provozu. Realita? Tu zná každý řidič v ČR.
Činnost dopravní policie se scvrkla do podoby sloganu „nahánět a kasírovat“. Bohužel, je tomu tak.
Kdo z Vás viděl někdy v rámci neskutečných dopravních zácp či po nějaké bouračce, aby policie skutečně řídila dopravu a zajistila tak její plynulost, což má ze zákona dělat? Já asi dvakrát v životě a to aktivně řídím 27 let.
Proti tomu příklad, který nepochybně opakovaně zažil téměř každý. „Rádoby“ dopravně bezpečnostní akce, kdy policie provádí měření rychlosti na bezpečných úsecích silnic, mnohdy i s více jízdními pruhy, kde je naprosto nesmyslně instalovaná dopravní značka bezúčelně omezující rychlost. Zde dochází k měření rychlosti a následně se přistupuje k pokutování takto „vyrobených“ přestupků.
A ředitel dopravní policie říká, že je potřeba a je správné, aby se provádělo více dopravně bezpečnostních akcí a zvyšovaly se pokuty a další sankce.
Z jeho slov ale vůbec nezazněla úvaha, proč tolik řidičů nerespektuje dopravní předpisy. A zde, myslím, každý z nás opět tuší. Zejména, pokud jste vyjeli na západ. Jak tam vypadají silnice ? Jak jsou široké, nevedou tolik přes aglomerace. Jak rychle se provádějí opravy, aby se provoz nebrzdil …
To jsou věci, která by měl stát řešit jako první. Jenže on to neřeší. Je pohodlnější dosadit si do vedení policie lidi, kteří slepě poslechnou a budou vyhlašovat další a další nesmyslné dopravní akce, které mají ještě více šikanovat řidiče.
A plynulost silničního provozu, která úzce souvisí se stavem našich silnic, kudy vedou a jak intenzivně se opravují, řeší odpovědné osoby jen tehdy, pokud jim z příslušných zakázek „kápne malá domů“.
To samozřejmě není věcí policie, ale přístupu vlády a konkrétně resortu ministerstva dopravy. Mnoho let se situace na našich silnicích jenom zhoršuje.
Kvůli zácpám a všemožným dopravním omezením jezdíme stále pomaleji, rostou dálniční poplatky, řidiči jsou zoufalí a ve stresu, což se projevuje mnohdy jejich agresivitou na silnici a vše „doráží“ policie, která je „nahání a kasíruje“.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek (nákup dobrovolného předplatného), který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2018: *****
Jan Bezděk 2000,- Kč, Vít Fortelka 500,- Kč, Václav Červninka 50,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ivan Turnovec 300,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Tomáš Foldyna 740,04 Kč (30 eur)
***** Celkem za měsíc: 4 440,04 Kč *****
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Latest posts by Redakce (see all)
- Právo a zákony - 26.4.2018
- Proč není možná změna politického systému? - 26.4.2018
- Ne islamistickému separatismu - 26.4.2018
Projížděl jsem Bavorskem, okresní silnice, přes vesnice a města rychlost 100 km/hod, pouze na křižovatkách snížena na 80km/hod. Švýcarském též, dlouhé tunely 80 až 100 km/hod. Přijedu do ČR, u Plzně tunel délky fronty v Kauflandu, 60km/hod a miliarda kamer. 😀
Je to tak, jak pisete Po bouracce…. A proc je tolik bouracek v Cesku? Protoze spousta Cechu jezdi jako prase. Hlavne lide se silnymi a drahymi vozy vylozene se…ou na predpisy. Kolikrat si rikam, proc tu neni policie a nesebere takovemu praseti ridicak. Jezdim predpisove a jeste jsem v Cesku neplatil. Jen si nestezujte na policii, dba jen nato, aby se dodrzovaly predpisy. Kdo podle nich jede, neplati.
taky jezdím podle předpisů. A platil jsem za projetí křižovatky na červenou. Semafor vpravo clonil trolejbus, semafor nahoře, nad hlavou, ten byl, vzhledem k najížděcí čáře k vidění až tak z druhého auta v řadě, zelená vyklízecí šipka nikde. Takže to vypadalo na řešení průjezdu křižovatky s opožděným průjezdem z protisměru. Tak jsem hladce odbočil vlevo, auta z protisměru nevyjela. S obsílkou jsem se dostavil na magistrát a tam mi paní ukázala kamerový záznam mé jízdy. A tady, povídá, tady v rohu nahoře na monitoru je vidět semafor, který jste měl sledovat. Zmohl jsem se jenom na „aha“. Ale nic si z toho nedělejte, takových jako vy je plno. On ten semafor je tak vysoko, že tam ho nikdo nehledá. My o tom víme no a snad se to někdy upraví. Tady se dívám, že za dvacet let jste neměl záznam tak to bude jenom za pět set a bodíky….Bylo to v Ostravě na křižovatce k radnici…..
Netvrdím, že jsou Češi za volantem „svatí“, ale za největší magory v tomto ohledu musím považovat Němce – z vlastní zkušenosti. Byla sobota začátkem září a po italské dálnici A22 se od Verony směrem Brenner valila nekonečná kolona aut, převážně nemeckých turistů, kteří se vraceli domů od Lago di Garda. Krizových situací, jako přejíždění z průhů bez blinkrů těsně před blatník (bez viditelného důvodu), nenadálé brždění (nevím, asi „joj mutti, spadl mi vajgl do klína“??), lepení se na zadní nárazník v koloně apod., bylo nepočítaně a jen na úseku od Trenta po Brixen jsem napočítal devět bouraček – vždy německé „spzetky“. Těšil jsem se, že za Roseheimem to „všechno“ odbočí na Mnichov, bohužel jsem ve směru na Salzburg „vychytal“ čerstvou směnu, která směřovala na jih, a bylo to jak přes kopírák. Korunu všemu nasadili dva mistři z Frankfurtu, kteří své naleštěné fordky hnali v levém pruhu závratnou rychlostí 80-90 km/hodinu, ačkoliv byl pravý pruh prázdný a neragovali ani na blinkr, ani na houkačku ani na světla. Přiznám se, asi po deseti km jsem je podjel vpravo, za což na mě na parkovišti před Salzburgem poslali dálniční policii. Tolik tedy jedno jediné dopoledne s německými všeumělci. A můj poznatek k Vámi zmiňovaným silným a drahým vozům – když náhodou zajedu do Německa Octavií, jsou němečtí řidiči galantnost sama, když tam ale proženu šestiválcovou audinu s českou spzetkou, sežrali by mě zaživa. Tož tak
no já bych řekl,že největší hovada za volantem jsou poláci-horší řidiče jsem ještě neviděl..
tyjo,
Poláci jsou fakt netpěliví. No, možná to je tím, že je potkávám v pátek vpodvečer, když si to hrnou z Vídně domů k rodině (SPZ rakouská a nejvíce sz Vídně. Ale musím říct, že řídit většina z nich umí. Narozdíl od nějakého dementa „co jezdí podle předpisu“, ale na cestě překáží, prudí a nejednou je příčinou karambolu.
Ty jsi musel být na školení u mého starého otce. Ten taky jezdil opatrně (na tom by nebylo nic špatného) o 10km pomaleji, než bylo dovoleno. Ale to podstatné: Jak ten se vztekal, když si ho někdo dovolil předjet! ! !
(Takový exoty potkat na silnici – to je zážitek…
)
Právě takoví způsobují nehody.
Policajti vědí jen to, co jim řeknou jejich nadřízení. Občas použijí mozkové myšlení a podle toho to taky vypadá
Pitomec s touhou po policejním státě se opět projevil.
„dba jen nato, aby se dodrzovaly predpisy“
To samé dělaly i jednotky SS a dozorci v koncentrácích.
Nejezdím podle předpisu. Seru na to. Jedu bezpečně. Přes den v obci klidně 40 i míň, když to tak zhodnotím. Na okresce třeba i 60, když to tak vidím. Když můžu (bezpečně) jedu 130, 140….na dálnici klidně i 100. 180, 200 a víc, když nikoho neohrožuji. Auto na to mám. Měsíčně najezdím několik tisíc km. Největší problémy jsou vždy s těmi, co „dodržují předpisy“. Jsou nevyježdění a neumí předvídat. Ale hlavně že nepřekročí rychlost. Dement. Kategorie řidičů se dá obvykle odhadnout na okresce během několika minut jízdy za ním. Někdy okamžitě.
Takovych frajeru jako je Vena znam nekolik .Taky jezdili jak blazni a ted jezdi na invalidnim voziku .A ted me muzete minusovat jako Michala , kdyz on napsal pravdu .
Nepsal jsem, že jezdím jako blázen. Jezdím bezpečně. Když mám prázdnou dálnici, a jedu 200 je to nebezpečné?
Na rozdíl od Vás neznám „několik“ co jezdili jako blázni a jsou na vozíku. Naopak znal jsem týpka, co jel na motorce u nás ve městě a dědula, co dodržuje rychlost a na cestě prudí mu nedal přednost, když vyjížděl z parkoviště Lidlu. Asi ještě přemýšlel, zda nakoupil vše, co mu na slevovém letáku nabízeli. Jezdit rychle nerovná se jezdit nebezpečně. Řídit auto a neumět „číst“ provoz znamená budoucí průser. Mám najeto cca 800 tis. km. Dvě kolize. Jednou mi u toho upadla SPZ, podruhé do mě zezadu narazil právě takový jezdič podle přrdpisů, když jsem zastavil před přechodem.
Je to dané dobou. my, co jsme dělali v šedesátých letech vojenské řidičáky, jsme byli úplně jinak vychovaní. Učili jsme se jezdit na Praga V3S, či Tatra 111. Nebyly tam žádné posilovače, synchrony, automaty. Poté jsme jezdili na vojně se vším, tak jsme si také vyjezdili skupinu E. Kdo chtěl po vojně jezdit jako profesionál, šel do ČSAD, kde začínal na mlíku s Czepelem. Poté dostal solo sklápěčku, pak s vlekem a když se osvědčil, šel na autobus. Dnešní mladíci, mající řidičák půl roku, začínají jezdit i s cisternou a návěsem, což podle toho to tak vypadá.
Tehdy to platilo všeobecně, ne jen na náklaďácích. Žádné posilovače, kotoučové brzy, ABS, ESR, blablabla… a přesto platila v obcích 60 a po 22. hodině dokonce 90. A byly doby, kdy mimo město nebyla rychlost omezena vůbec. A kupodivu nikde se nevršily žádné hromady mrtvol.
Omezená rychlost byla původně zavedena kvůli spotřebě drahého paliva (jak v USA tak v Evropě). Bohužel, jak už to tak bývá, jakmile se zavede nějaká restrikce, k uvolnění už nikdy nejdojde, naopak se postupně přitvrzuje. Omezená rychlost nemá s bezpečností NIC SPOLEČNÉHO, je to jen prachsprostá buzerace na vybírání dalšího výpalného.
Jste na omylu. V obci platila 60, ale v době od 23:00 do 05:00neomezená. Mimo obec byla rychlost neomezená. Omezení na 60 a 90 přišlo až s vyhláškou mám dojem Vyhl.90, ale rok si již nepamatuji, myslím kolem roku 1965-66.
Pravda, už je to nějakou dobu.
PROČ? PROTOŽE jsi po-li-cajt?
omlouvám se, jenom ps VB Michal.
Změřit rychlost je nesrovnatelně jednodušší než chytit lumpa.
a ještě by se měli začít učit tohle……
to bude aktuel
odkaz pod jménem
A hlavně ta lukrativnost! To se to rejžuje = vybírá výpalný…
Příčin žalostného stavu automobilové dopravy v ČR je několik. V prvé řadě je hustota silniční sítě stejná, jaká byla před třiceti lety (těch pár km „dálnic“ navíc nic neřeší, aut je šestkrát tolik). Český „vynález zkázy“, spočívající v tom, že rekonstruovanou dálnici ponecháme v počtu původních jízdních proudů, je k pláči, propustnosti to nepomůže ani omylem. Kolem všech větších měst vyrostla satelitní města (a logické by bylo předpokládat, že se tím zvýší zatížení přístupových komunikací – ty jsou ale kupodivu ponechávány na úrovni první republiky). V Itálii je témeř kolem každé tříproudové (zpoplatněné) dálnice vybudována ještě dvouproudová (bezplatná) „tangentiale“ pro lokální dopravu – u nás dálnice nevede ani do všech okresních měst, takže zácpy máme na každém kroku. Navíc zrušení většiny příměstských spojů hromadné dopravy vedlo zákonitě k tomu, že se na silnice hrnou i ta auta, která by jinak ani nevyjela. V neposlední řadě města v rámci revitalizace svých center ruší parkoviště (a ta, která jsou „milostivě“ ponechána, jsou přemrštěně zpoplatněna), ale náhradní parkoviště nejsou a nebudou, stejně jako obchvatné komunikace. Je proto jen logické, že se tvoří kolony všude a v jakémkoliv čase. Do toho ještě připočítejme skutečnost, že velké procento našich řidičů má pramálo praxe a řidičských dovedností, neboť ceny pohonných hmot jsou (v poměru k příjmům) vysoké. Takže máme dopravní síť, na níž se za posledních třicet let nic nezměnilo (kromě trochy asfaltu), přetížené silnice a dálnice a velkou skupinu řidičů bez praxe a dovednosti. To je dokonalý mix předpokladů k tomu, aby na silnicích vznikaly kolizní stavy a je s podivem, že situace není horší. Pokud stát vyžaduje od občanů, aby plnili jakoukoliv povinnost, je oproti tomu povinností státu poskytnout občanům k takovému plnění odpovídající podmínky – to se u nás ovšem neděje. Takže raději postavíme policajta za každou značku a budeme šmírovat a pokutovat tak dlouho, až si řidiči sami vsugerují, že je to všechno jen jejich chyba. A že se to daří, o tom svědčí nemálo „názorů“ typu: „Já jezdím podle předpisů, mě to nevadí“.
Skvěle shrnuto. Ale jak jsem výše (nebo níže?) napsal, nejezdím podle předpisu. Snažím se jezdit bezpečně. NIKDY nepředjíždím, když nemám pocit, že bych to nedokončil. A fakt mám celkem rychlé brko.
Řidič je škodná ale taky ideální dojná kráva. To je něco jak boj proti kouření a alkoholu, všechno škodí a nesmiřitelně se proti tomu bojuje ale zároveň je z prodeje pro stát tučnej vejvar. Stejně tak je tučnej vejvar i z řidičů.
Je to součástí širšího trendu.
Určitě jste si povšimli, jak se v posledních deseti letech přitvrdilo na „zklidnění dopravy“. Tedy ty různé retardery, šikany, ostrůvečky, aby nešlo předjíždět… A roztrhl se pytel s klidovými zónami, pěšími centry měst a cyklotrasami středem velkoměsta, i když to komplikuje obslužnost a hubí obchodníky v „pěších“ oblastech. S cílem znechutit a od jízdy odradit. Šikana řidičů do toho zapadá. Proč to?
Auto je symbol osobní svobody. Řidič je proto nepřítel Euro – státu. Jede si kam chce a kdy chce, bez povolení vrchnosti. Zatím, bídák. A kdoví co si tak může zařídit…
Sám. A my nemáme přehled. Ti lidičky se prostě hemží jak chtějí a nám, státu se to blbě hlídá.
Však ono to nekontrolovatelné courání se z místa na místo brzo přestane. Už teď si v některých městech bez zelené nálepky ani nevrznete, k tomu ještě ob jeden rok emise a STK, dálniční známky, kontroly funkčnosti katalizátorů a filtrů přímo na silnici – a máte vyřešen problém s polovinou aut v Česku. A až bude povoleno jezdit do měst (nebo obecně jezdit) jen s vozidly s nulovými emisemi (tj. s elektromobily), tak se úroveň mobility obyvatelstva vrátí do poloviny minulého století, protože na elektromobil budou Češi šetřit dvě generace (a ojeté nebudou k mání).
Zdrogované a zfétované řidiče obvykle objeví náhodou a než zakročí, nahánějí je přes půl republiky. Při možnosti použití vrtulníku, informačního spojení a kamerových systémů stejně jako spoluprací s ostatními řidiči je jistě možné reagovat pružněji a minimalizovat případné škody.
Jaký je rozdíl mezi zdrogovaným a zfetovaným řidičem, prosím?
Oba to jsou šmejdi, kteří nemaj nejen za volantem, ale i ve společnosti co dělat…
Jo český řidič,
to je známá škodná,
úředník jej buzeruje,
je věc přece dobrá.
V tunelech osmdesátku,
blbej Západ jezdí stovkou,
u nás to je pro Škodovku,
s venkovskou espézetkou.
Na silnicích jsou dírečky,
jež snad už mají jména,
někdo za nic bere kačky,
chudáci tlumiče a péra!
My se však dír nebojíme,
chce to jen lepší auto,
esúvečko na díry stačí,
tankodrom umí, tě péro!
Poliše moc není vidět,
jen občas bere prachy,
buzeruje za kraviny,
jen řidič séře strachy!
Nemáš řidiči lékárničku,
nemáš tenhle doklad,
dostaneš tedy pokutičku,
přispěj na státní poklad.
jsem nedávno zjistil, že koupená lékárnička nevyhovuje.
Konání policie je na základě rozkazu, které policie dostává od nadřízených míst. Policejní šťáry a buzerace mají dva základní účely:
1) Cvičit poddaný k poslušnosti
2) Další výpalný, daň. Policie plán výběru pokud zatím nepřiznala…
Pokut…
V dopravě už se na nějakou bezpečnost vůbec nehraje, stala se jen dalším způsobem, jak oholit plebs, je to v podstatě další zdanění. Už to není ani tajemstvím, instalace radarových pastí na rovných přehledných úsecích kvůli naplnění obecních pokladen je faktem, který potvrzují sami starostové. Dopravní fašismus.
pepino, vidim, ze te musim zase poucit. V tech „nemeckych“ autech, podle SPZek jeli v 90% Italiani, zijici nebo pracujici v Nemecku. To, co popisujes, je presne jejich kizdni styl. Taliani sice umeji dobre jezdit, ale absolutne serou na predpisy, jednosmerka, predjizdeni do kopce presne pred vrcholkem, a na dvojite nepretrzite care, to je zkratka vsechno jedno.
Zarucene toho vim vic o nemeckych ridicich nez ty, ziju zu 50 let a parkrat jedu i do Ceska. A ten samy nazor na ceske ridice ma i spousta mych znamych. Ze Cesi ale nesnaseji kritiku, je zname, je to jedno, kazdy jsme nejaky.
Díky za poučení, určitě máte pravdu, Taliáni žijící nebo pracující v Německu jeli v sobotu dopoledne na Mnichov s německými spzetkami …
Ti vaši „Taliáni“ vesměs pamatovali třetí říši a auta měli naložená elektrokoly (podle vás asi pracovní pomůcky!). Pokud jste byl někdy koncem léta na Lago di Garda (nebo kterémkoliv jezeru na severu Itálie), potom musíte vědět, že jsou narvána německými turisty. Jinak ale vaše poučení chápu, žijete v Německu a jak se říká, „každý pes si chválí svůj ocas“.
Tak vsichni vime, ze jsou to kurvy.
České silnice jsou v dezolátním stavu, často tu jezdí ještě auta z 90.let nebo dokonce z 80.let, které ničí a zamořují naše ovzduší. Kdy se udělá zákaz, že auta starší data roku 1999, nesmí na silnici ? Za chvíli to tu bude jako v Číně a budeme muset všichni nosit kyslíkové bomby, abychom se vůbec mohli nadechnout.
Kdy se zavede, že řidičák si budou smět udělat občané již od 15 let, a hlavně že 80ti letí senioři v klidu jezdí, tito řidiči nad 59 let mají největší nehodovost a zaviní nejvíce nehod v průměru.
Zakázat starší auta, zakázat starší dieselové motory, které nejvíce ničí náš vzduch a řídičák od 15 do 59 let. To je cesta ke zlepšení situace na našich cestách.
Málokdy jsem sprostý, ale vy jste teda vůl! (Omlouvám se všem volům).
A hlavne zakazat Polacha !!! aby tady blbe nekecal!
Tedy ty jsi extrémě blbej cigán Poláchu.A v těch autech z devadesátých let jezdí jen tvý souvěrci a ještě s volanty napravo.
Nejdulezitejsi by bylo ale zakazat Polacha!
Rekl jsem, ze na nej nebudu reagovat, ale tohle se neda vydrzet.
SPZka nerika nic o majiteli vozu. Jedte do Turecka a uvidite tam miliony „Nemcu“, podle znacek vozu. Hovno! 95% z toho jsou Turci se svymi auty, kteri ziji a pracuji v Nemecku.
Letosni dovoleno travim v USA. Ve Friscu si pujcim auto a pojedu az do Calgyry v Kanade. To si vsichni Kanadani reknou, co tady ten zaprdeny Amik dela? Posledne jsem koupil auto v N.Y a v L.A mne obdivoval chlap na parkovisti: To jste ale daleko od domova. Kdyz jsem mu rekl, ze jo, ale jeste o 4000 mili dal ta to nepochopil. Az kdyz jsem rekl, ze jsem z Old beautifull Germany, tak se take pochlubil, ze slouzil v Heidelbergu. Vsichni Amici znaji jen Heidelberg a Mjunig. Pro Amiky je Nemecko Oktoberfest a Misídis.
Jo, a zaurkraut.