Za překvapivě malého zájmu veřejnosti se uzavírá kampaň před první kolem prezidentských voleb. Hlavní příčinou slabé atraktivity kandidátské soutěže je fakt, že se jí Miloš Zeman fakticky neúčastní. Jistě, má billboardy a projel zemi křížem krážem, ale do střetu s ostatními posílá jen státního úředníka Ovčáčka. Tato taktika mu pomáhá i škodí zároveň, rozhodně ale snižuje zájem lidí o volby samotné. Ostatní kandidáti se shodnou na mnoha věcech a jejich debaty jsou většinou korektně „pro všechny“, což atraktivní podívanou příliš nepřináší.

Prezidentské volby před námi
ANTONÍN BERDYCH
Co od prezidenta čekat?
Před volbou by si každý občan měl položit otázku, co vlastně od prezidenta očekává. Současný držitel funkce si tuto roli vykládá velmi osobitě; nicméně části našich spoluobčanů to vyhovuje a lze očekávat, že jej podpoří znovu. Proto se osobnosti Miloše Zemana budeme věnovat až před druhým kolem.
Nadpoloviční část voličů však svého kandidáta teprve vybírá. Zde je otázka, jaký typ prezidenta mít, klíčová pro výběr z více navzájem si poměrně blízkých kandidátů. Stojí za připomenutí, že prezidentské kompetence nejsou tak velké a většinu z nich musí hlava státu vykonávat ve shodně s vládou. Prezident nemůže jakoukoliv vládu omezit či odstranit, může jí pouze házet klacky pod nohy. Určitých výsledků může ve funkci dosáhnout pouze tehdy, chová-li se destruktivně. Jinak se musí omezit na opatrné „vyvažování“. Každý volič by měl tedy zvážit, zda si přeje prezidenta-aktivistu, či prezidenta, který bude pouze naplňovat ducha ústavy.
Druhým často zmiňovaným faktorem jsou prezidentovy názory, jejich „čitelnost“ a síla jeho „osobnosti“. Jistě je potřebné vědět, co si ten který kandidát myslí, a je dobré mít naději, že si vlastní názory udrží i po volbách. Na druhou stranu, prezidenta si nevolíme proto, aby naší zemi či celý svět přesvědčoval o vlastních pravdách. Jeho roli definuje ústava, kde se nic nepíše o tom, že by prezident měl z Hradu udělat zesilovací zařízení pro sebe či své ideové soukmenovce. To naštěstí není aktuální hrozbou: současný prezident a jeho tým berou Hrad „pouze“ jako základnu pro osobní lobbying, zdroj pohoštění, místo oslav a tak trochu i jako luxusní LDN. Níže zmínění kandidáti pak (doufejme) netrpí variacemi na Klausovskou mánii pro boj vůči moderní vědě.
Kdo jsou Zemanovi vyzyvatelé?
Prvním vyzyvatelem Miloše Zemana se stal textař Michal Horáček. V době hlubokého marasmu, kdy se zdálo, že je Zeman zcela neohrozitelný, se projevil jako první světlo na konci tunelu. Když ale přibyli další kandidáti a Horáček se aktivně vyjadřoval k mnoha otázkám, začaly jeho preference padat. V porovnání s ostatními kandidáty je méně kvalifikovaný a emotivnější, mnoho voličů odradil formou i obsahem. Jeho podpora je nyní nižší a šance na druhé kolo nejsou vysoké.
Kandidát Marek Hilšer je pozitivním úkazem těchto voleb. Aktivista, který byl ještě před několika lety zcela neznámou figurou, se díky prezidentským volbám profiluje jako kandidát se schopností určitou část veřejnosti oslovit. V jeho případě však existuje celá řada argumentů, kvůli nimž je nevolitelný. Prezidentská funkce je nejvyšší politickou rolí ve státě. Těžko se hledá důvod, proč ji svěřit někomu, kdo nikdy ve státní či veřejné sféře nepůsobil, neprokázal potřebné schopnosti a nečelil tlakům, které s sebou Hrad přinese. Tento objektivní nedostatek zkušeností jej z vážných úvah diskvalifikuje. Každopádně by české politice prospělo, kdyby se z ní po lednových volbách nevytratil a pokusil se získat mandát voličů například do Senátu.
Dalším zajímavým kandidátem je Pavel Fischer. Kromě Zemana a Topolánka jde o nejzkušenějšího z kandidátů; ví, co funkce obnáší a je plně schopen ji vykonávat. Dokázal se v krátkém čase přiměřeně vyprofilovat a i když jeho názory jsou v lecčems kontroverzní, optikou marasmu české politiky nejde o nic, co by jej diskvalifikovalo.
Fischerovým hlavním problémem je načasování kampaně: nastoupil příliš pozdě. Ve „svém“ světě diplomacie sice šlo o respektovanou postavu, pro širší veřejnost byl ale zcela neznámý. Tento deficit se mu nepodařilo odstranit a pravděpodobně se mu v prvním kole stane osudným.
Největším překvapením kampaně byl vstup Mirka Topolánka. Bývalého předsedu ODS a premiéra není třeba dlouze představovat. Aniž by to bylo míněno jako dehonestace ostatních kandidátů, je Topolánek mezi nimi zdaleka nejsilnější a nejvýraznější politickou figurou: charisma, politický um i nepopiratelné zkušenosti ho posouvají na první místo.
I jemu však kandidatura na poslední chvíli škodí. Ne proto, že by ho lidé neznali; má však silně poškozenou pověst z minulosti. Kdyby začal oslovovat veřejnost dříve, mohl by tuto nevýhodu u mnoha lidí oslabit. Topolánek má potenciál odčerpat hlasy i ze Zemanova tábora, zároveň ale vysílá pozitivní signály opačným směrem. Taktika, s níž kdysi získal pro ODS 36 % hlasů, by mohla fungovat i nyní – má však příliš málo času. Námitky na problematickou minulost či příliš silné vazby na byznys navíc mají určité reálné jádro a hodnotově orientovaní voliči s tím jistě budou mít problém.
V čele Zemanových vyzyvatelů stojí Jiří Drahoš – a to jak v počtu podpisů občanů, tak v dosavadních preferencích. Nemá sice přímé zkušenosti z politiky nebo diplomacie, vedl ale významnou vědeckou instituci s mezinárodním přesahem. Nabízí se klasické rčení: akademické spory jsou nejtvrdší formou politiky, neboť odměna z nich je tak nízká. Šéf AV ČR je politickou figurou per se a nedostatek zkušeností mu tedy vyčítat nelze. Drahoš obecně naplňuje představu neutrálního, nadstranického a „důstojného“ prezidenta; i proto jeho směrem míří hlavní antikampaň Hradu i ostatních kandidátů.
Díky promyšleným útokům, velmi slabé obraně i Drahošově snaze neodradit nikoho se podařilo vytvořit mu image bázlivého a nevýrazného kandidáta. Jde jen o obraz, ne o čistou realitu; i tak Drahošovy preference spíše klesají. Jeho postup do druhého kola proto nelze považovat za jistý.
Taktická volba
Potíž naší volby je v tom, že zvláště v prvním kole mnozí lidé volí „srdcem“ a nepřemýšlejí o důsledcích. Pokud se podobní kandidáti ucházejí o stejný elektorát, může i zdánlivý favorit snadno propadnout. Je-li hlavním cílem mnoha voličů porážka Miloše Zemana, měli by svého kandidáta pro první kolo porovnávat právě se stávajícím prezidentem a zvážit, jaké má šance Zemana porazit. Rozdíly mezi většinou výše uvedených osob jsou malé, zejména v klíčových otázkách fungování demokratických institucí a zahraničně politické orientace země.
Na závěr se dopusťme určitého odhadu výsledků. Jakkoliv si to příznivci současné hlavy státu přejí, je jen malá pravděpodobnost, že by Miloš Zeman uspěl hned napoprvé; do druhého kola ale postoupí s velkou jistotou. Jeho vyzyvatelem se stane někdo z trojice Drahoš, Topolánek či Fischer; podle průzkumů není ani druhé zcela rozhodnuté. Navíc (a už to někdo ve veřejném prostoru uvedl), politickou sféru by mohli neúspěšní kandidáti objektivně obohatit, pokud by se rozhodli v politice zůstat. Pro to vše lze optimisticky konstatovat, že mohlo být i o dost hůř.
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek (nákup dobrovolného předplatného), který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2018: *****
Jan Bezděk 2000,- Kč, Vít Fortelka 500,- Kč, Václav Červninka 50,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ivan Turnovec 300,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Tomáš Foldyna 740,04 Kč (30 eur)
***** Celkem za měsíc: 4 440,04 Kč *****
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Latest posts by Redakce (see all)
- Merkeland: Vše podstatné - 20.4.2018
- Tato EU se nepodvedla - 20.4.2018
- O kouření má rozhodovat majitel restaurace, ne poslanec nebo soud - 20.4.2018
Poslouchám vás občany, ne politiky – Michal Horáček 2018
Jdi do prdele i s tím tvým estébákem, provokatére !!…
Klíídéék!! Ona mu spadne čelist!!
Zajímavá informace.
Přinášíme důrazné varování všem občanům. Po sociálních sítích a nejspíš i v tištěné podobě někteří lidé šíří lživou zprávu, že voliči Miloše Zemana mohou jít volit až ve druhém kolem, protože stávající prezident prý „automaticky postupuje do finálového kola“.
„To je strašlivá manipulace. Šíření takových lží je totální zoufalost odpůrců Miloše Zemana. Zejména někteří starší občané tím mohou být klamáni, pokud neznají detailně zákony nebo nemají možnost si to ověřit,“ napsal nám spolu s ofocenými příspěvky z Facebooku čtenář z Chomutova.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zakerny-utok-na-volice-Milose-Zemana-Internetem-i-postovnimi-schrankami-se-siri-lzivy-navod-k-volbam-519677
————————
Ukázka, jak „antizemanovci“ hrají férově. Mají-li podobné vlastnosti jejich vybraní kandidáti ………
Kdo takové kraviny vydává? To si někdo vážně myslí, že jsou lidi tak hloupí a uvěří tomu? Ale jsou už schopni uvěřit tomu, „že chce někdo MZ poškodit. Kdo to vydává? Sám MZ…
Sám dobře víte, že havlérka!
Pane Libore,
po těch všech hanebnostech, které provedl Zemanův volební štáb při poslední volbě v roce 2013 (hanlivý a lživý pamflet otištěný nejen v Blesku den před volbami), jsem přesvědčen o tom, že i tato „dezinformace“ pochází ze stejného „zemanovského hnízda“…
Nééé, to nééé. Když jednou MZ zalhal, podruhé on už bude zaručeně kř čistej = bude mluvit pravdu a na podrazy už nesáhne. Idioti tomu věřej…
Bych se nedivil.
A i právě proto Zemana!!…😉
Právě proto! Protože dělal už v minulé kampani podrazy na Karla. Čekám, s čím MZ vyrukuje. Nebo toto je ono?
Všech 8 kandidátů, co byli v TV debatě bylo „jedlých“. Ten 1, co se nedostavil, by akorát zacláněl. (Ten musí dnes vypadat, když včera měl nadopován drogami, v parlamentu „špičku“. ) Jinak debata byla slušná, nikdo nikoho neurážel, taťkovsky nepoučoval. Už aby ten kýbl jedu mazal z hradu…
ty si kybl jedu
Spíš kybl hnoje.
Nechte ho!! Čím menší houvnes,tím to víc smrdí!!
Kundošův hovnivál…
To je ten pravej na připomínky!
Libor. Souhlasím. Bylo to slušné, kultivované a k věci. Já byl spokojen.
Hlavně pryč z brusele a pak už je vlastně jedno s jakým presidentem.Sojuz je jenom hadrem naleštěná bída a civilizační koule na noze.Čím dřív z toho žebráckého hnuso-spolku vypadneme,tím líp.
Pryč z Brusele ano, ale z těch kandidátů na prezidenta toto podporuje vlastně pouze Hannig a to je v souboji o post prezidenta je welterová váha, řečeno příměrem. No a Zeman, velmi zkušený politik, který byl eurohujer jako vyšitý, už velmi pravděpodobně, soudě podle výroků z afinity k EU vyčichnul. On není hloupý a pořád má lepší servis informací, než všichni kandidáti dohromady. Moc dobře ví, že nálada lidí, tedy nás občanůl je v ČR silně protibruselská! Takže Czechzit s M.Zemanem je reálná věc, on nás v tomto v budoucnosti nepodrazí, ale podřídí se „volbě lidu“.
Jinak nějak se u Zemana nepíše, že je silně proizraelský, prožidovský, má k muslimům vyhraněný a osobitý a zřejmě objektivní vztah, a i když ho ta americká sionistická parta přímo nenávidí, tak je nad věcí. A v tomto směru je to jeho velmi silná karta.
Je respektován i velmocemi na druhé straně barikády přetahování, tj. Ruskem i Čínou, což je v této rozbouřené době určitě velké plus.
Dále pan Zeman není „na peníze“, např. dává ze svého platu měsíčně ostentativně 60 tidíc korun na umořování státního dluhu, což u jiných politiků opravdu nehrozí, toto také něco o něm vypovídá, a po sebevraždě politiků z ČSSD, právě té party, která ho před léty při volbě prezidenta podrazila, se dá říci, že se už zbavil jisté míry oprávněné nenávisti k těmto lidem a čiší z něj klid a pohoda a vyrovnanost a velký nadhled, což je přesně to, co u našeho prezidenta potřebujeme! Volba je jasná, Miloš Zeman by měl zůstat dále ve funkci prezidenta, osvědčil se a zmoudřel, což je vlastnost, která nás muže „postihne“ jen výjimečně. Přijde určitě další dějství této nebezpečné, ale zatím jakoby klidné doby, kdy se budou dít nepěkné věci, tlak na migraci do Evropy neskončil, ti co to organizují se tohoto záměru nezřekli, lidé se za hranicemi našeho světadílu (Afrika, Asie) množí jako lumíci, přičemž planeta je přelidněna a EU „vedou“ političtí idioti! Násilí a nepěkné věci budou přibývat, takže do této doby potřebujeme zkušeného politika a to M.Zeman určitě je!
Proto dostane od mne hlas a bude nás zase více než 2 miliony oporávněných voličů.
Jak můžete být tak naivní a nechat se tak ohlupit? Zeman byl, je, a do smrti bude skalní eurofederalista. Czechzit je se Zemanem VYLOUČEN! Zeman bude vždy tlačit takového premiéra, který dál prohloubí naší závislost na EU. To co předvádí s Babišem, je do nebe volající – to přeci není jen Babiš, ale i teličkové, jourové, šlechtové, pelikáni, stropničtí a celá plejáda těch nehorších bruselistů, kteří se tu vyskytují. Pokud tohle Zeman vidí, svědčí to o jeho vychcanosti, pokud ne, tak o jeho debilitě. Ale jsem si téměř jist, že Zeman totiž jako jeden z prvních pochopil, že válka s novináři mu prospívá a efekt rudýho práva mu funguje perfektně a on se tak dokázal nastylizovat do jakéhosi současného disidenta. Ovšemskutečnost je taková, že Zeman je a bude prostě všema hnátama v EU, což ovšem zemanoidi nikdy nepochopí, jako nepochopili, že Zeman sem tahal korporáty a řetězce a byl vždy pro znehodnocování měny, aby ožebračení zaměstnanci Zemanem milovaných holdingů sami škemrali o euro. Za blbost se sice platí, jenže, a to mě sere, za blbost zabedněných zemanoidních mas musim platit i já.
Jene,ted v tom mám zmatek,tak na koho nás Zeman bude tlačit?!! Doted tu vykřikujete,že je to RUSKO a Čína,no a ted se dočítám,že to je EU?!! COŽE!!?
Jene,ted v tom mám zmatek,tak na koho nás Zeman bude tlačit?!! Doted tu vykřikujete,že je to RUSKO a Čína,no a ted se dočítám,že to je EU?!! COŽE!!?
Omluva,nevím něco jsem asi udělal špatně!!
Píšu furt to samý. Zeman je jen konzervativně vypadající novolevičák. Vždycky byl, protože byl vychovaný jako multikulturní pacifista, globalista a obdivovatel korporátu. To, že se dnes tváří „národně“, to je pouhá hradní maska, kroky však dělá stále stejné, jen v jiných rolích, tedy jednou jako zakladatel socdemáků a premiér a dnes jako hradní potentát. Když jako premiér a předseda socdem měl aktivní podíl na ukotvení naší země, udělal vše, aby nás dostal do podřízené role globálního korporátu a EU byrokracie. To je prostě fakt! Jako prezident se nyní chová více symbolicky, tedy vztyčuje s maoisty globalistické symboly tam, kde je to Čechům svaté, ale pod národní maskou stále protlačuje bruselisty do exekutivy. To, že svým kamarádům otevírá dveře ke kšeftům v Rusku a Číně, to hru vůbec nemění, protože není důrazně a prokazatelně jen pro setrvání v EU i NATO, ale je pro úplné zrušení i jím znehodnocované koruny ve prospěch eura.
Budeme se tu ještě hádat o hovně, když je to všude všechno černý na bílym?
Tak hádat se nechci,to je snad zbytečné(zloby je okolo nás dost).Nikde netvrdím(když to náhodou nebyla ironie),že Zeman je ideál!! Ted je „můj“názor, to nej co kandiduje a snaží se něco udělat pro ČR. Možná ho tlačí svědomí za předešlé kopance.
Ne, že není ideál, je to prostě velmi špatná volba. Zeman je ještě horší než Horáček a Drahoš, protože zemanoidi i antizemanoidi se stali zcela slepí. Je to zřejmé ze zcela pomýlené argumentace obou stran mediálně vyrobené barikády. Na téhle barikádě je prohrané a válku tu vedou dvě skupiny cvoků.
Honzo Králi
Co vás vede zde psát talové nesmysly?
zemanoidní představa dává smysl jen zamanoidům, cokoliv do ní nezapadá, tak jim smysl nedává, i kdyby to byla skutečnost
Honzo Králi, nechci se vyjadřovat o svých preferencích, protože v tom ohledu jsem v koncích. Mrkněte ale na ten odkaz na Horáčkovo video „rozhovoru“ na TV Barrandov, co na něj upozornil Jonas. Nechám posouzení na každém, pro mě je to ale vrchol trapnosti.
https://vimeo.com/250671127
Přesně. To je to, oč tu běží.
Na západ od našich hranic probíhá Kulturní revoluce. Ještě šílenější, než ta Maova.
Má rozbít rodiny (gender, homoagenda), zabránit množení původní, bílé populace (feminismus, gender), naředit a pak zničit národy (migrace, politika „regionů“), snížit vzdělanost (inkluze) a vymazat jakékoli tradice a historické povědomí (korektní pohled na dějiny) a konečně to celé pojistit islamizací.
Jediným sebezáchovným kriteriem pro volbu našeho presidenta je vztah k Mordoru. Tedy Bruselu. Kdo je schopen pojmenovat jeho politiku správně a kdo se neleká odporu.
Kromě Zemana jsou všichni ostatní kandidáti klonem téhož – slouhy cizích pánů. Mistři v servilitě k Bruselu.
“
Na západ od našich hranic probíhá Kulturní revoluce. Ještě šílenější, než ta Maova.
“
Ale Zeman je taky euromaoista, a svůj stín nikdy nepřekročil a nepřekročí! To jste doposud nepostřehl??!
Tohle je fakt marný…
Ani postřehnout nemohl.
L.Vylíčil je totiž dezorientovaný a vyděšený i z „přemnožených vrabců“…
Ale ano, to, co píšete, postřehlo mnoho lidí, mne nevyjímaje. Tím, že nakonec se skřípěním zubů budu asi volit Zemana, neříkám, že on je světec a ti ostatní jsou darebáci. – Zemana volím proto, že jsem došel k závěru, že pod jeho prezidentováním utrpí tato země nejméně škod.
Kandidátem mého gusta je Jiří Hynek. Ale hlas pro Jiřího Hynka propadne, tím jsem si zcela jist. Jiří Hynek je BOHUŽEL jedním z kandidátů, jejichž účast v prezidentské volbě má efekt „klamného cíle“: nebude zvolen, ale jiným kandidátům sebere hlasy. Proto mu svůj hlas nedám.
Když se tak – obrazně – chytáte za hlavu při představě, že někdo volí Zemana, ocenil bych, kdybyste prozradil, koho volíte vy. Koho byste doporučil a proč?
Zeman je protinárodní a dokázal to mnohokrát, a mohu to tu x krát dokázat, protože já narozdíl od jeho masky a mejnstrýmových přestřelek sleduju jeho kroky!
Volil bych Hanniga, protože je jasně pronárodní, Hynek je varianta dvě.
Budeme-li však taktizovat a sázet, pak nejlepší volba v našem zájmu je Topolánek. Je to pragmatická volba, která nemá nic společného se sympatiema, zásluhama a vinou za to či ono. Topolánek proto, protože mu globalisti šlápli na kuří oko a poškodili mu ego a on si to chce kompenzovat, proto si troufám odhadnout, že bude jednat „za trest“ v národním zájmu. Navíc oproti ostatním bude bude budit více respektu, což je u hlavy státu podstatná vlastnost. Oproti tomu Zeman už vzbuzuje jen smíšené pocity soucitu, odporu a často studu. Prostě a jednoduše, i když si ho zemanoidi vydupou, přinejmenším tu bude druhá polovina těch, co se za něj bude stydět, takže to bude hodně hořké vítězství, které se nakonec celkem jistě obrátí v ještě větší obecnou otrávenost, a to neni dobře ani trochu, bez ohledu na to, jak prorusky se dokáže Zeman pitvořit.
Hanig ani Hynek neprojdou do druhého kola a nebude to tím, že by někdo z nich vyhrál už v kole prvním. Pro mnoho voličů jsou bohužel zcela neviditelní.
Topolánek se ohnul – Lisabonská smlouva: „neumíte si představit, pod jakým jsme byli tlakem!“ a je předpoklad, že až bude zase pod tlakem, zase se ohne.
Topolánek, pokud jde o mechanické zkoušky, u mne nevyhověl. – Víte, doufám, že nikdo vám nedá tolik, kolik já vám slíbím! Což platí pro nejednoho z kandidátů.
Pane Králi, zdá se, že máte ve svém hodnocení MZ pravdu!
Při seznámení s kandidáty však jsou jen dvě národně a protibruselsky orientovanou osoby – zbrojař Hynek a hudebník Hannig. Jenže Hynek dostává prachy od Robejškových Realistů, kteří jsou díky Robejškovi v podezření z propojení s Římským klubem (ilumináti) a Hannig je spojen s ultrapravicí a A.B.Bartošem. Z obou je relativně zajímavější (čistější a průhlednější) Hannig, ale oba s voličskou podporou asi jako Zelení – tedy bez šance. Ostatní, snad až na Topolánka, jsou otevření eurohujeři, sluníčkáři a havloidní kavárníci. Na víc Drahoš – člen Římského klubu s podezřením na plagiátorství a mafiánské praktiky v přihlašování patentů, Horáček – agent StB Sázkař, Topolánek – pobírač dotací na zelenou energii za fotovoltaiku a MZ by bezproblémově přebil svými kostlivci z dob premierovských. O Fischerově slizké úhybnosti jsem si udělal obraz včera v Tv rozpravě z jeho odpovědi na dotaz Hynka ve stylu: ptejte se mne na co chcete, já Vám na co chci odpovím. Na víc je osobně propojen s Havlem a kavárnou. Hilšera v mých očích diskavalifikuje jeho podpora EU a multikulti znásobená Kocábem s Kroměřížskou výzvou a bezodpovědnostní rodinnou situací – nemá děti! Kulhánek je bezpochyby špičkový manager, ale i nezpochybnitelný eurohujer a globalista, ač se dušuje, že multikulti NE. Jeho voličský potenciál je zenedbatelně podobný jako u Hanniga.
Z toho mi vyplývá, že MZ není nikterak horší, než nově kandidující. Proti otevřeným eurohujerům a vydíratelným StB práskačům je v mých očích lepší volbou. Oproti jiným je horší, ale má neskonale vyšší voličskou podporou. Mně osobně by vyhovoval Hannig v osobnostním propojení s Hynkem. Bohužel i kdyby dali dohromady svůj volební výsledek, tak pravděpodobně nedosáhnou ani 10%. Asi svou preferenci zavrhnu a dám to rovnou MZ, který se vcelku osvědčil.
Výsledkem voleb bude buď přímé vítězství MZ, nebo pokračování ve 2. kole opět s MZ proti někomu. Volit srdcem, jak vybízí Hannig, odmítám proto, že politika není o citech, ale o kalkulu, splnění očekávání a v současnosti i o přežití bílých Čechů ve slovanských Čechách!
Z výše uvedeného mi vychází má volba pro 1. kolo Bimbo MZ.
Ano,vyjádřeno přesně.
K úvaze téměř identické jsem došel i já, souhlas.
My na Moravě budeme volit stejně
http://www.eurabia.cz/Articles/31928-cesti-muslimove-vyzyvaji-obcany-cr-nevolte-zemana-za-prezidenta-.aspx
….
Ještě, že těch obohacovačů islámu tady v ČR máme celkem „jen“ 30 tisíc!
Tak to je poslední kapka!
to může napsat každý!
A co tím jako chcete říct? Sem nějak nepochopila…chcete dál rozvíjet teze, že si tím Zeman dělá reklamu, tak jako s vymyšleným ústavním zákonem o volbě ve 2.kole?
To je stejná blbost jako to, že zemanovci nemusí jít k prvnímu kolu voleb. Prostě to někdo vypustil a chytlo se to. Kvůli tomu změníte během půl dne názor?
….ale to je i tak dost!!Proč!!? Co tu mají pohledávat!!
Kde jsou ti „muslimové“? Kolik jich je? Nicméně, k volbám jdu a kundoše volit nebudu. Ne proto, že mně to poradil nějakej kozlomrd, ale proto, že se za toho prolhanýho strupa stydím ! ! !
Bacha na játra!!
Čau, Latríno
Už tě zase pustili z blázince?
Prozraď, kterého kundoše budeš volit?
Vánoční zamyšlení v Katedrále Sv. Víta, toto si dosud nedovolil nikdo, klobouk dolů. Vyslechněte si to. Věnujte 15 minut a uslyšíte hlubokou pravdu o naší pozici ve světě.
VÁNOČNÍ ZAMYŠLENÍ Tento projev je opravdu unikátní a jak se to asi poslouchalo kardinálovi Dukovi, který je určitě téhož názoru, ale nedovolil si to řící. A jak se to muselo příčit našim zkorumpovaným politikům, komediantům a dalším pochlebovačům. Tento projev bude velice málo znám, jelikož o takový projev korporativní ČT nestojí, to se totiž nehodí těm, co korumpují média.
http://gloria.tv/media/QrketPv4z4U
Tento odkaz na PP mimo mě, dával již také pan Jemelka a někteří další lidé, jichž si vážím.
Pojev člověka, kterého osobně znám a za nějž jsem… více zde –
http://pravyprostor.cz/nemecky-film-evropane-utikaji-do-vzkvetajici-afriky-aby-unikli-krajne-pravicovym-rezimum/#comment-608164
http://pravyprostor.cz/pater-halik-a-jeho-svet-domyslivosti-a-pychy/#comment-608692
„Projev člověka…“
Aby ses neposral, ty přiskoč Pepku, zakomplexovanej a uslintanej.
Jsi opravdu jen anonymní „virus“, kterého se každý soudný a zodpovědný člověk snaží co nejdříve trvale zbavit.
Tak jestli jsem dobře porozuměl,aby jsme tu těch pár tisícovek muslimáků moc nedráždili a šli jim na ruku,nebo se nase..u ty okolo,joo!!Hmm.
Aha
Doba je těžka. A bude huř. Ojrouhnije s jejimi komisaři, Kallergi Merkelka, Sebastyjan Kurc i Makroň nam chtěju vnucovat sve migranty a kvoty, sankcijonovat, v běhu su připravy na valku s Ruskem, vnucuji nam sebepoškozujici protiruske sankce.
V narodnim zajmu, v zajmu narodniho přežiti potřebujeme v čele země tvrde polityky, ne nevyrazne diplomaty typu Fischera o kterych nikdo nic nevi a patrně jde o zasloužile vlezpudelisty. V narodnim zájmu nepotřebujeme ani Topolanka, ktery prosazoval Lisabon kaj chodil, ktery vždycky když jde do tuheho se poseje, ktery si hledi vždycky pouze sveho prospěchu a kteremu se neda věřit ani nos mezi očima (Smluva s občanem, Kdyby voliči věděli… doručovani měnici se plynove smlouvy , kauza VAE systems, solarni elektrarny…) – nabubřeleho, arogantniho Unterwassermanna. V narodnim zajmu potřebujeme v čele země prověřeneho polityka, čim vic podobneho Orbanovi, ktery si v historicke chvili dokaže dupnout a neuhne. Člověka, ktery dokaže lidi sjednotit v odporu. Vlastence. Takovy mezi všemi kandydaty je pouze Mila Zeman. Dokazal to, když jasně sformuloval sve prezidentske i narodni stanovisko ohledně migračnich kvot a invaze v pruběhu navštěvy Kallergi Merkelky, dokazal to, když jasně vyjadřil stanovisko k poškozujicim protiruskym sankcim, haji ekonomickou zahranični pronarodni polityku sledujici prospěch česke ekonomiky, neorijentuje se pouze jednim směrem, nepoklonkuje poniženě a nesrazi poslušně opatky hned jak zahledne stin vrchnosti.
Pro mě existuje jediny relevantni kandidat na prezidenta ČR. Neni bez chyb. Je samoliby, obklopuje se podivnymi lidmi, je to liberal, v podstatě pravičak, ne vždycky s nim souhlasim ale je svuj, neni zkorumpovany a v kritycke chvili neuhne. Uměl vyjadřit svuj jasny kritycky nazor za komunystu, umi to i dnes. Miloš na Hrad!
Naprosto souhlasím!
Zeman je jediný autentický, ostatní jsou amorfní figurky.
pro Vás komouše určitě. Pardon, socany, abych neurazil.
Zavři dekl, Septiku
Kde nechal autor Hanniga a Hynka? Copak nevi kolik je kandydatu na post prezidenta? Za mě
Hynek a Hannig se autorovi nehodí. Nejsou správně eurohujerští. Přitom Hynka chce volit spousta lidí.
Jojo není nad objektivitu a nezaujatost našich sluníčkových komentátorů.
První kolo hlas pro Hynka, pak se uvidí…
Voliči Miloše Zemana (a to bez ohledu na jiné faktory) by si měli uvědomit svůj určitý hyenismus, protože neberou v úvahu to, jak Zeman v posledním roce strašlivě zdravotně sešel. Je jasné, že to nebere v úvahu ani sám Zeman, ale osobně bych mu raději dopřál klidnější závěr života.
Hyena jste vy, pane Petaxi.
Nekecej hovnivále. Máš ho max. do švestek, pokud teda nevyletí u voleb. (Jako, že si myslím, že jo.) Co potom budeš bez večerníčku s kýbly jedu od kundoše dělat?!
Aby jsme se ti tady v srpnu neskládali na věnec.
Citajuc clanky na tychto strankach mam pocit, ze najvacsimi nepriatelmi ceskeho naroda su Zeman s Babisom… Parlamentne volby boli o likvidacii Babisa a prezidentske su o zbaveni sa Zemana… Bez tych dvoch by sa Cechy urcite okamzite zmenili na „zemsky raj to na pohled”… Pravicovy Spejbl na hrad, Hurvajs za premiera a Manicka za ombudsmanku…! „Loutkovodici” by sice ostali ti isti, aj nadalej by za snurky potahovali ti isti ludia, ale to nevadi, vtedy by v Cechach bolo aspon pravicovo a to sa pocita, nie…? :)))
Nerozumiem vam mili praviciari, obdivovatelia americkych republikanov, vrahov a kovbojov… Ved vsetci mate vo vreckach beretty a v skrinach velkokalibrove ostrelovacky s ucinnym dostrelom 2 km… Preco tych dvoch nepriatelov vasho naroda demokraticky nerozstrielate a konecne nezavediete v Cechach tu vami vysnivanu slobodu…? Na co cakate, ze to za vas urobia ti neomarxisticki laviciari, agenti GRU a KGB…?
„Nerozumiem vam mili praviciari, obdivovatelia americkych republikanov, vrahov a kovbojov…“
– ja im nerozumien tiež, ale som hodne pochopil. Často pozerám rôzne diskusie na iných českých weboch, a z ľútosťou musím konštatovať, že TUNAJŠÍ „pravičiarsky“ výber pseudopravičiarov je niečo absolutne odlišné od štastistického priemeru ostatných webov. Volebné prieskumy a tunajšie preferencie toto pekne dokazujú.
Je mi až zle z toho, že na TENTO WEB ma pritiahol jeho NÁZOV, jeho takzvaná pravicovosť. Žiaľ, toto tu nie je pravicovosť, ani ľavicovosť, ani nič z AKEJKOĽVEK ideologie, iba také sračky. Pri diskusii s komunistom aspon viem, aká je jeho platforma. Platforma tunajších je iba nadávanie na Putina a vzájomné pľuvanie a kopanie.
…..
už sa strašne teším na dobu, keď bude Zeman znova sedieť na hrade, a v predčasných voľbách dostane Babiš 51% hlasov. To si tu prídem naplno vychutnať.
Jooo!! Pokud zas někde nevypnou elektriku!!
Já se taky těším. Flaška už je vychlazená ! ! !
(Na co asi?
)
Na zklamání?
Jen si dej, Latríno
Na rozdíl od autora článku nebudu jednotlivé prezidentské kandidáty hodnotit (to ponechám na voličích), ale pouze stručně shrnu to, co jsem na dané téma na těchto stránkách poslední dobou psal.
Naděje umírá poslední !
Proto stále doufám, že nakonec lidé vezmou rozum do hrsti, a MENTÁLNÍHO BOLŠEVIKA, NARCISE, POPULISTU, KARIÉRISTU, ZBABĚLCE a LHÁŘE, Miloše Zemana, do sídla českých králů – na Pražský Hrad – svým rozhodnutím (svobodnou volbou) znovu nepustí…!
Volme rozumem, ale i srdcem !
Pro opuštění EU je jen Hannig, případně Hynek.
ZEMAN JE EUROFEDERALISTA, stejně jako jeho německý parťák Schulz.
Nééé, idioti si myslej (podle jeho vylhaných pohádek) něco jinýho…
Honzo
Já volím Zemana, skutečného VLASTENCE
Tak jo:
http://www.ctidoma.cz/politika/2018-01-11-zeman-babis-jako-bratri-v-triku-spojuje-je-minulost-i-napojeni-na-rusky-byznys?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
„Je fajn, když prezident jakéhokoli státu pomáhá podnikatelům ze své země. Děje se to všude, lépe řečeno mělo by se to dít všude a je to vlastně jedna z mála věcí, které může hlava státu přímo ovlivnit během svých zahraničních cest.“
A že jsou v tom Rusáci? No v tom mnozí vidí právě velké plus, protože zdrcující většina našeho hospodářství je závisllá na EU. Problém je tu ale právě ta závislost, jenže právě tu všeobecnou závislost na korporátu a zdaleka nejejn ruském, tu budoval intenzivně i Zeman a ani to mu nestatčí, chce totiž ještě takovou vládu, která zruší korunu a zavede euro.
Dneska si nějakej moc chytrej, nespal si v knihovně?
ozázka je kterým a co zato!
Neni.
Otázka je, jestli ještě chceme národní stát, nebo ne. Se Zemanem budeme mít protinárodní premiéry, co budou chtít zrušit korunu a prosadit euro. To je už poslední věc, kterou si chce Zeman dopřát a klidně tu u toho bude pobíhat v jarmulce a dělat na slimáky dlouhej nos, protže mu zemanoidi budo hrozně moc tleskat. Te je celé.
asi jsem vás nepochopil, sorry.
jakože souhlasím.
Tak ještě jednou,to je dobře,nebo špatně!!
Vzhledem k podstatnějším věcem je to v podstatě fuk.
Jiří Hynek
Vlastenci volí ZEMANA
Prej vlastenci!
(Komouši zase otáčej kabáty, že?)
Čau, Latríno
Už tě zase pustili z blázince?
Jen neinformovaný hlupák, nebo mentální bolševik bude volit M.“ajora“ ZEMANA…
… a také anonymní „virus“, který Zeman šíří všude, kde se jen pohne…
Na prsícího se katolíka tu okolo sebe prskáte jako kobra indická!!
Pavle
Holínko je starý, uslintaný, sebestředný paprika.
Třikrát po mrtvičce, takže to má už silně za pár.
Do švestek, jak říká kundoš.
http://pravyprostor.cz/co-tyden-dal-a-hampl-napsal-soudruh-halik-a-jeho-patent-na-moralku/#comment-610103
http://pravyprostor.cz/vanocni-poselstvi-milose-zemana-babis-dobry-sobotka-spatny-ja-nejlepsi-kandidat-hlavu-vzhuru/#comment-601255
Části textu z linku:
V mém případě snad neprojde jediný můj komentář, pod nějž by se nevykáleli primitivové JOE Profaci, Jonas, Tichý, 🐔, milan, Pavel K, či Vado… a pokud je třeba nasadit větší páky, pak ten – vše mlžící – „smrádek“ vyprodukují místní trollící PSEUDOFILOZOFOVÉ [např. BMM].
Jen si toho milí čtenáři PP všimněte, kolik (nejen) mých komentářů přejdou oni trollíci bez jejich přihlouplé odezvy…
Odstřel divokých prasat nakažených africkým morem se k tobě přibližuje, už to máš za pár prasáku katolickej
a bolševik prská a prská…
… b o l š e v i k (lapiduch) totiž nic jiného neumí, neb zbabělejšího a záludnějšího tvora těžko pohledat…!
Fekálmeister se nezapře, že?
I na tebe jednou dojde.
Joe,bacha na karmu,můžou se dělat legrácky ale víte coo?!!
Pavle
Jednou tam musíme fšichni, tak wo co gou?
Joe pravda ale ono se tam moc nechce.Prý je tam hezky,ještě se od tamtud nikdo nevrátil.
P.S.
„…Třikrát po mrtvičce, takže to má už silně za pár…“
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vcelku se těším na to, jak bude „mafián“ u soudu dokazovat ty
„tři mrtvičky“.
Ale že jsi starý, uslintaný, sebestředný paprika, s tím souhlasíš, ne?
Kundošovci se nám snaží podsunout, že mít jinej názor = rozeštvávání. A rozeštvávaj proto všichni a jejich kundoš je tím vyviněn!
Tak to ne, holenkové, rozeštvávání je cílené štvaní dvou skupin proti sobě. (Rozděl a panuj.) Mít jiný názor, to je o něčem jiném. Nespojujte tyto pojmy do jednoho…
No, tak zatím tady spíše padají nadávky od Zemanových odpůrců…
Ti „odpůrci“, to je kdo? Lampáři na nádraží? U mně je teda rozdíl, když mluví hajzlbába, a prezident. To je podobné podsouvání, jako s tím rozeštváváním…
Půjdu k volbám. Dám hlas svému kandidátu na prezidenta a počkám si na výsledek. V druhém kole učiním totéž. Dále se potom zařídím podle toho, jak to dopadne. Jsem dospělý a svéprávný.
Bylo by dobré, aby totéž učinili všichni, kdo také mají toto právo. Potom bude vše v pořádku.
Jediné z čeho mám obavu, je nízká účast.
Voliči soudruha Zemana jsou:
– komunisté
– křupané
– prostoduší
– uplacení
Sami si zvolte, co z toho jste vy, co mu děláte reklamu.
Volím Bimba, takže nejsem ani komunista, křupan, prostoduchý, a uplacený.
Hned první se v mém textu poznal. Pravděpodobně na něj platí více mých definic zároven.
Člověk, jaký skutečně je, se pozná nikoli podle toho, co o sobě říká, ale mnohem více o něm vypovídá, jaké má názory v konkrétních situacích.
….a takový jako vy by nám to nejraději zakázali,že?!!
Dejte si pozor na játra,at je nemáte za chvíli jak kovadlinu
A ještě podrazáci. Těm totiž jeho podrazy nevaděj…
To říká kdo – Langer? Kdo to je Langer? Je to nula, nebo je to něco ještě menšího?
Nevidím důvod, proč bych výplody takového pravzoru bezvýznamnosti měl vůbec brát do úvahy…
Kdyby byl Langer jen nula, to by nebylo ještě tak špatné.
Nejhorší jsou aktivní a fanatické nuly, to je katastrofa.
….to ale už přechází v šílenství,néé?!!
Převzato odjinud :
Tak se koukněme, jaká kreatura se tlačí na Hrad : Pacient psychiatrické léčebny Michal Horáček !!! Tak tohle tady ještě nebylo !!!
Ještě, že se včas prořekl, leckdo by těm jeho blábolům o „nejlepších úmyslech“ skočil na špek. Psychopat a podvodník s minulostí veksláka, informátora STB a prominent za každého režimu … prý chce jít příkladem! A ti vlivní, co mu kryjí záda dnes, s ním patří do jednoho pytle. Fuj!
Horáček….. Přibližně rok si tady dělá prezidentskou kampaň (podporován tiskem) a dnes s tím vylezl na světlo v sebestředném životopise plném lží, dokládajícím jeho povrchnost, aroganci i psychickou poruchu.
Fakta jsou ale jiná : Byl obviněn za falšování dokladů, díky kterému se mu nakonec podařilo vycestoval do USA …, po návratu vše vyžehlila vlivná rodina …Tatínek vedl za komunistů několik divadel (vč. Národního), a tam mohl obstát jen pro minulý režim důvěryhodný, důkladně prověřený člověk.
Nyní to Horáček vyvrací trapně úsměvným odůvodněním, že „chtěl zničit komunismus“. Nazývejme věci pravým jménem: Kdo lže, je lhář, kdo podvádí je podvodník, kdo krade je zloděj. Ve stejném duchu se objevuje i vlivný strýček-vědec, který jako ,,jediný měl za doby německé okupace možnost bez omezení pracovat“.
Obvinění z kolaborace se snaží vyvrátit, ale všechny kopie spisů STB se zničit nepodařilo. Je tam veden jako Sázkař. A je jasné, že jenom za odměnu se tehdy mohl informátor (bonzák) udržet a být neviditelný v sázkařské komunitě.
Na diskusích občas vyplouvá na světlo i jeho další činnost veksláka (tak ten na Hradě ještě nebyl !). Snad se novinářům podaří rozluštit i tuto další
dobrodružnou etapu jeho života. Pokud je tady ještě nějaký novinář, co hledá pravdu …
Náš „čistý kandidát“ se v několika článcích chlubil, jak díky sázkám v 70. a 80. letech vydělával obrovské peníze… Jak to asi v době socialismu danil?
Komu dával úplatky, co kde a na koho bonzoval, že se nedostal do vězení?
Zdravotní dokumentace dokládá, že autor zamlčel několik hospitalizací v blázinci …
Politická zkušennost: spolupracovník Havla a Kocába …,
Rodina: Opustil manželku s dětmi … Přitom ještě měsíc předtím, něž se provalilo že má nemanželské dítě, tvrdil jak jsou šťastná rodina …, jeho paní, že je báječný společník a není důvod cokoliv měnit …
Migraci schvaluje a s islamizací Evropy souhlasí.
Vidíme, že bezpáteřní jedinci z bezpáteřních vlivných rodin proplouvají a kolaborují v každém režimu …
Bože nedopusť, aby se toto stalo prezidentem státu …
P.S. Naši zaoceánští židovští protivníci dodržují stále stejný princip – na nejvyšší funkce nominují jen ty, které mohou vydírat. Jako u nich v USA např. kandidáty natočené při onanování v rakvích, jak je pravidlem u spolku Skull and Bones.
a jéje, onanování v rakvívh, to tady dlouho nebylo…
Lubomíre
Nadmíru zajímavý a potřebný článek!
Není jiné volby, než Zeman.
Jakákoliv jiná volba je sebevražda.