20.12.2013
Kategorie: Ekonomika

Nejvíce vybudovanou dálniční síť má Řecko a dostane další miliardy

Sdílejte článek:

OD: RICHARD SULÍK 20|12|2013

Tak toto je skutečně skvělé . Stačí nadělat množství dluhů a podvádět při vstupu do eurozóny a peníze z EU se jen tak sypou . Nemluvím o záchranných balících, které byly poskytnuty v rozporu s platnými pravidly a které nikdy nebudou …

 

 

Řecko – eurofondy na dálnice … splaceny, ale o dalších miliardách , na které se jim složí poplatníci EU, i ti Slovensku.

 

 

Řecko dostane další miliardy z eurofondů na výstavbu dálnic

 

Milí Řekové tedy dostanou z eurofondů 3 miliardy Eur na výstavbu dálnic, takto to schválila předevčírem Evropská komise . Na první poslech to zní zejména pro Slováka pochopitelně , vždyť zájem investorů končí tam, kde končí dálnice. A vidět to na slovenských hladových dolinách, na jihu země, ve srovnání řekněme s Považím. Slovensku, které má na 5,4 milionu obyvatel 415 km dálnic, by další dálnice opravdu pomohly (například dokončit D1 nebo postavit R2 z Trenčína přes Zvolen do Košic) .

 

To však ani náhodou není případ Řecka. Řeků je 11 milionů, tedy dvojnásobek, ale dálnic nemají dvojnásobek (a i kdyby měli , je na místě otázka, proč bychom měli my přispět jim na dálnice a nestavět raději dálnice na Slovensku) . Milí Řekové mají 3.174 km dálnic, tedy osminásobně více ( 7,65 ), čímž se řadí mezi nejrozvinutější státy světa, co se týče dálnic. Jen pro srovnání, Německo má 80 milionů obyvatel a něco přes 13.000 km dálnic.

 

Přesto, že Řecko již dnes má dálniční síť více než slušně vybudovanou a po některých úsecích nemá doslova kdo jezdit, chtějí bruselští byrokraté strkat další peníze do dalších řeckých dálnic .

 

A odůvodnění bruselských byrokratů?

 

Ti se ani jen nesnaží tvrdit, že by tyto dálnice byly potřebné pro hospodářství. Důvod, který uvedli, je ten, že předmětné dálnice zůstaly rozestavěné a to dělá špatný dojem na obyvatelstvo.

 

Jelikož i Slovensko přispívá jednou miliardou Eur ročně do rozpočtu EU, budeme se na tomto nesmyslu i my podílet . Přitom my nemáme ani jen dálniční spojení mezi dvěma největšími městy , Bratislavou a Košicemi. Ptám se proto, proč proti tomuto zvrácenému rozhodnutí neprotestoval slovenský eurokomisař Maroš Šefčovič.

 

 

ZDROJ: sulik.sk

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních našeho webu.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc prosinec 2016: *****

Jaroslav Smrčina 300,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Zdeněk Kučera 303,- Kč, Zora Magyarová 474,73 Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, Petr Kocfelda 500,- Kč, Magdaléna Machová 100,- Kč

***** Celkem za měsíc: 3 043,73 Kč *****

Děkujeme!
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (8 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.