green-cars-8_6648 (1)
18.5.2018
Kategorie: Společnost

(Nejen) EU řídí několik agresivních psychopatů

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (13 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

PETR PROKOPEC/PETAX

Většinu toho, co kdo vydělá, to mu vezmou na daních, nemůžeme svobodně disponovat svým majetkem, regulují nám životy miliony vyhlášek a předpisů, vyhnali kuřáky z hospod, a tisíce dalších buzerací, které z normálního člověka dělají kriminálníka jenom, co ráno vyleze z postele. No a nyní většina přijde o auta. Místo abychom šli a tyhle prostě zavřeli do blázince — ono jich totiž je velice málo, daleko méně, než z toho taková ČT dělá — tak většina ohne hřbet, místo aby vzala do rukou hůl. Protože tihle musí mít strach vystrčit nos z baráku.

Od doby, kdy se etablovala politická levice, uplynula už dlouhá řádka let. Jakkoliv můžeme její vznik pochopit v období tzv. divokého kapitalismu, kdy bylo jejím cílem pozvednutí existenčních podmínek života nájemně pracujících spodních tříd (a je velkou otázkou, zdali by se jejich situace nezlepšila spontánně i bez zásahu levice), pak v okamžiku, kdy svoji agendu vyčerpala, stala se v podstatě nepřítelem lidstva.

Z nedostatku dalších témat vytváří dnešní „Nová levice“ problémy umělé, to znamená, že některý z jejích tzv. intelektuálů nalezne oblast dobře fungující, začne ji rozpitvávat a následně vytvoří agendu umělou, podle níž začne oblast opravovat a přetvářet podle svých vlastních představ tak dlouho, až z původně dobře fungující věci zůstane torzo, její absolutní opak a karikatura působící proti zájmům lidí. (Petax)

„A je to spravedlivý trest za to, co holota volí a v minulosti volila (žádné pomalé Boží mlýny), přes důrazná upozornění. Holotě to jenom prospěje chodit pěšky, většina je tlustá jako prasata. Aspoň u toho můžou začít přemýšlet, což je sice poněkud nereálné, ale možná ano.

Takže si to trošku shrňme — většinu toho, co kdo vydělá, to mu vezmou na daních, nemůžeme svobodně disponovat svým majetkem, regulují životy miliony vyhlášek a předpisů, vyhnali kuřáky z hospod, a tisíce dalších buzerací, které z normálního člověka dělají kriminálníka jenom, co ráno vyleze z postele.

No a nyní většina přijde o auta, a dobře nám tak.

Místo abychom šli a tyhle prostě zavřeli do blázince — ono jich totiž je velice málo, daleko méně, než z toho taková ČT dělá, tak většina ohne hřbet, místo aby vzala do rukou hůl. Protože tihle musí mít strach vystrčit nos z baráku.

Svoboda pohybu je jednou ze základních.“

[Petr Sedláček]

Leč k tématu:

EU odhalila, co chce v Evropě skutečně provést s auty. Její cíle jsou až drastické

Že Evropská unie není příliš nakloněna přirozenému rozvoji automobilismu, nemusíme připomínat. Její dlouhodobé vize přesto dokáží zaskočit.

Z nápadů Evropské unie obvykle nejásáme. Nehledejte v tom naši předpojatost, toužíme jen po tom, aby věci měly hlavu a patu. To se v případě záměrů EU děje jen zřídka, častěji nad nimi jen zůstává rozum stát. Ostatně, napadlo by někoho, kdo není na hony vzdálen skutečnému světu, vrážet miliony do studie, která řeší objem vody při splachování záchodu? Nejspíše nikoliv, eurokomisaři však přesně s tím přišli a dle svých nejlepších zvyklostí chtěli i to regulovat. Že lidé mohou spláchnout i vícekrát po sobě a udělají to zkrátka tak, jak budou sami potřebovat, jim jaksi nedošlo.

Vraťme se ale z míst, kam slunce nesvítí, do světa aut. V tom nám EU dosud nechávala jen pomyslné drobečky naznačující možný budoucí vývoj, nyní však odhalila cíl cesty, po které kráčí. A je nutné říci, že pokud v automobilech vidíte i cosi více než dopravní prostředek, pak vám zrovna do smíchu nebude.

Violeta Bulc, eurokomisařka pro dopravu, představila plán nazvaný Vision Zero. „Vše, co v Evropské komisi děláme, bude zaměřeno na tři nuly,“ uvedla na probíhajícím summitu Bulc. Přitom zmínila, že oněmi třemi nulami je míněno snížení počtu smrtelných zranění, emisí spojených s dopravou a byrokratických obstrukcí na… ano, opravdu na nulu. Ač tedy třeba Volvo uvedlo, že svého někdejšího cíle, jenž počítá s úplnou eliminací mrtvých, nelze dosáhnout, EU na jeho dosažení evidentně lpí.

Eurokomisařka sice přiznává, že evropské silnice jsou už nyní těmi nejbezpečnějšími na světě, nicméně 25 tisíc úmrtí a 137 tisíc zranění za rok jsou stále příliš velká čísla. „Proč jsme kdy souhlasili s tím, že doprava může zabíjet?“ ptá se Violeta Bulc. Rovnou přitom spěchá s odpovědí, která má spojitost s autonomním řízením. Lidé totiž dle ní již netouží po zisku řidičského oprávnění, pouze po tom, aby se dostali z místa na místo. Počet řidičů má tedy v budoucnu klesnout na polovinu a spolu s tím i počet aut na silnicích. To je nakonec jeden z cílů EU — aby na silnicích byla asi polovina dnešních aut. To jistě přinese více bezpečnosti, moc konstruktivně to ale nezní.

Znalejší mohou opáčit, že s eliminací části „lidských řidičů“ pro změnu vzroste riziko kyberkriminality, neboť autonomní vozy spoléhají na umělou inteligenci a tedy počítače, které jsou vždy napadnutelné. „S moderními technologiemi ale můžeme tento problém odstranit. Nemůžeme si dovolit žádné kompromisy, vše je třeba předimenzovat, neboť jinak snadno můžete přijít o život,“ dodává Violeta Bulc a naznačuje, kolik ví o tom, o čem rozhoduje.

Jak přitom asi již tušíte, autonomní řízení není jedinou oblastí, na kterou se EU hodlá zaměřit. Dále je ve hře ještě větší tlak na výrobu zelených aut. „Oběť vybraná na našem zdraví je opravdu vysoká: 24 procent všech potíží připadá na konto automobilové dopravy — to je daleko vyšší míra, než s jakou jsou spojeny nehody. Lze toto vůbec připustit? Právě proto napříč celou Evropskou unií tlačíme na četnější výskyt čistých vozů,“ dodala ve svém prohlášení eurokomisařka. Ta i zde připouští, že Evropa má už dnes nejčistší auta na světě. Ale je to zase málo, chce to více elektrického pohonu.

Jak se přitom dalo tušit, o reálné problémy spojené s rozvojem elektromobility se ani neotřela. Právě to je jeden z důvodů, proč nelze na plány EU nahlížet jakkoliv optimisticky. Svět nelze efektivně změnit tak, že stanovíte cíl, který všichni musí splnit bez ohledu na reálnost jeho dosažení. Právě takto ale uvažuje Evropská unie a následků toho jsme pravidelně svědky. Zrovna auta se zákazníkům v posledních letech odcizují stále více, protože zkrátka nabízí věci, které nechtějí. Chce je jen Brusel.

Ten si ani nyní nedělá hlavu s infrastrukturou, vůbec dostatkem elektrické energie, těžbou nezbytných nerostů, recyklací či reálnými možnostmi vývoje autonomního řízení. Brusel přímo či nepřímo přikazuje a je hořce komické, že v této souvislosti zmiňuje pokles počtu byrokratických obstrukcí — už první dvě části „Vize nula“ jsou byrokratickou obstrukcí ad infinitum, tak jak může být třetím cílem jejich omezení? Nakonec se stačí podívat, co samotná eurokomisařka dělala dříve — o snížení byrokracie mluvila již v roce 2015, od té doby jí ale jen přibylo.

A je jasné, že více jí bude i do budoucna, neboť bez tvrdých regulací nelze prosadit stav, ke kterému jinak vývoj přirozeně nespěje. Je možné, že by jednou k záplavě elektrických aut bez řidičů dospěl i tak, pak se nebude nad čím ošívat. K něčemu takovému ale EU nedá prostor, ta si prosadí svou. A co to bude, naznačují i slova paní Bulc: „Z mé rodiny nikdo nechce řídit,“ říká s tím, že jí postačí jiné formy mobility. Co když nám ne? Na to se zjevně nikdo ptát nehodlá…

Autor: Petr Prokopec, Autofórum.cz/ Petax

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc květen 2018: *****

Věra Vladyková 1000,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, ing. Věroslav Olič 603,- Kč, Vít Fortelka 500,- Kč, Leoš Richter 1000,- Kč, Robert Schlesinger 300,- Kč, Jan Bezděk 2000,- Kč, Pavel Klement 200,- Kč, Milan Černý 500,- Kč, Martin Pavlíček 850,- Kč, Jan Vojtěch 500,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Zdeněk Svoboda 200,- Kč, Jiří Dobruský 100,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč

Celkem za měsíc: 8 503,00 Kč
Vybráno 24.29%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Redakce
Sledujte PP

Latest posts by Redakce (see all)

Sdílejte článek:
politicon-banner
9 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.