
Naše inkluzivní škola
WM 03|12|2015
Ahoj. Jmenuju se Honza. Sem žákem 5. třídy. Chtěl bych vás seznámit s našý školou a taky vám vyprávjet, co sme se dnes učili.
Naše škola je velmy moderní a pokroková, protože je inkluzivní. Inkluze je, když se všichni učí spolu v normální škole. Romové, bílý, cizinci a postižené děti, všychni spolu v jedné třídě. Neni tu žádná disgryminace.
V naši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námi sou ještě 3 paní asitentky a jedna pani psicholožka. Ted vám všechny moje spolužáki představim.
V první lavici u okna sou dvě holki – Lucka a Rebeka.
Ve druhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo. Jsou to Romové. Nebaví je moc sedět v lavici, tak většinou běhaj po třídě, nebo si s paní asistentkou hrajou vzadu a zpývaj romské písně.
Dříve pořád s dalšími Romy čekali před školou a od ostatních si něco půjčovali, hlavně mobili a peníze. Mě jednou odtáhly do křoví a půjčili si moje peníze a bundu. Ale o tom nám paní ředitelka zakázala mluvit a dnes už nesmíme do školi nosit nic drahého.
Jejich rodiče to prí maji těžké kvůli disgriminaci a rasizmu. Naše škola pro romské žáky každý rok koupí nové mobili a tablety a taky jim dává kapesné. Jinak sou všichni hrozně nadaný a chytrý, hlavně na hudební a výtvarnou výchovu. Mají samé dobré známki.
Ve třetí lavici sedí Štefan. Je mentálně postižený. Vedle něj sedí jeho specijální asistentka Renata, která mu se všým pomáhá a utírá mu nudle a sliny. Mluvit nedokáže, jen vydává různé zvuky, ale všichni víme, že je úžasně chytrý. Dostává totiš samé jedničky. Učitelky říkají, že je pro naši třídu velkým obohacením.
V první lavici u dveří sou Monika a David. Ve druhé lavici u dveří sedím já a vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.
Ve třetí lavici je Alžběta. Je postižená, ale je hrozně chytrá. Má nejlepší známky z celé naší třídy. Vedle ní sedí její asistentka Martina.
Ve čtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tu nový. Přišel k nám před 2 měsíci a jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si na jeho první den u nás. S naší třídní sme uspořádali uvítací párty. Všichni sme se s ním museli obejmout a poděkovat mu, že se přistěhoval do naší země, protože naše země i naše škola patří všem.
V poslední lavici sedí naše třídní psicholožka. Pomáhá nám a řeší různé problémi. Minulý týden Lucka z první lavice nechtěla dát napít Milanu Tancošovi, tak jí paní psicholožka musela vyšetřovat pro podezření z podvjedomého rasizmu. Lucka se pak musela Milanovy omluvit.
A co sme se dnes učili ?
První hodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám vyprávěla o islámské kultuře. Na koncy hodiny nás vizkoušela z toho, co sme si zapamatovali. Všichni dostali jedničku.
Druhá hodina byla matematyka. Učili sme se malou násobilku. Až se naučíme malou, tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkou násobilkou, Už se moc těším. Také si mě pan učitel vizkoušel u tabule. Zadal mi deset příkladů. Správně sem spočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh. Pomáhala mu pani asistentka a dostal jedničku. Je fakt dobrej.
Třetí hodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti z Člověka v Tísni a měli sme přednášku o lidských právech a disgriminaci lidí s odlyšnou orientací. Na konci hodiny nám paní učitelka pustila pohádku. Bylo to o dvou gayích co se zamilovali a narodil se jim malí černoušek. Moc se mi pohádka líbyla.
Čtvrtá hodina byla Čeština. Učili sme se romskou básničku. Na konci hodiny sme jí společně recitovali a všychni dostali jedničku.
Poslední hodinu byla hudební výchova. Učili sme se zpívat romské písně. Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic. Dostali jedničku a pochvalu.
Tak to je moje třída.
Naše třídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější a nejlepší. V normálních školách, kde sou jen normální běloši, tam prej má hodně lidí čtyřky a pětky. Ale v naší inkluzivní škole máme všichni jenom jedničky a dvojky. Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má právo na úspjech a vsdělání !
Tak ahoj. Honza.
ZDROJ: wm.info
Redakce
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek (nákup dobrovolného předplatného), který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)
***** Příspěvky čtenářů za měsíc duben 2018: *****
Jan Bezděk 2000,- Kč, Vít Fortelka 500,- Kč, Václav Červninka 50,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Ivan Turnovec 300,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Tomáš Foldyna 740,04 Kč (30 eur)
***** Celkem za měsíc: 4 440,04 Kč *****
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
suprově,bohužel i nejspíše pravdivě napsáno-takhle nějak to asi bude vypadat…
Nešlo by to poslat naší soudružce ministryni školství?
A bude to umět otevřít ?
To jo takle by to vypadalo kdyby třetina populace byla postižená a třetina cigánů. Ve skutečnosti se moc nezmění. I když je inkluzivní vzdělávání samozřejmě socialistická hovadina. Praktické školy se akorát přejmenují na obyč základky. A ruku na srdce dal bych svoje dítě na bývalou praktickou školu? Samozřejmě, že nedal a cigáni zase vzdělání svých dětí většinou moc neřeší. Samozřejmě v určitých místech to bude malinko horší, ale snad to nebude nějaká katastrofa. Pár mega si na tom samozřejmě někdo nahrabe. Jojo socialismu kupředu.
……Honza-dyslektik,rocnik 2000
Tancos s Olahom-ADHD,MR,dysgrafik,
Stefan s Alzbetu-zdravotne znevyhodneny dyskalkulici,
Manu Akhbar-socialne znevyhodneny obrezany dyspraktik
******Skolska halal jedalen******
v rezime skola hrou-podrez si svoju ovcu,
Ich rodicia nar.1985-somari sprosti v osobitnej:-)
Sudruzky psychologicky-zamestnane s prispenim europskeho
socialneho fondu,operacny program socialna inkluzia a
politicka korektnost,najslnieckovitejsi pripad pelikan,
dinstbr,fiserova,siklova…
jako bývalý učitel zvl. školy upozorňuji na obrovskou disproporci mezi slohovou a gramatickou úrovní práce. Jestli takto vyrábíte i další články, tak potěš pánbůh.
pavlík:
Ja myslím, že je to takto v poriadku. Pisateľ bol „normálny“, ktorý má z rodiny dostatočnú slovnú zásobu i úroveň vyjadrovania, ale vďaka inkluzi má odpovedajúce „znalosti“ gramatiky.
Ale to je právě účel vzdělávání.Dost na to aby pochopili časoprostor_ten kanál budeš kopat odtud až do večera-ale neměli na to,aby přemýšleli proč.
Zcela souhlasím,pane Pavlíku. Jedná se o vyrobený článek,rozhodně ne jediný na’tomto prostoru‘. Ubohost,jinak to nelze nazvat.
Dokud se hlupáci nezačnou zabíjet, tak hrozí, že ty normální převálcují. A že se to už děje, na to vemte JED !!!
Pán Jarmil. Článok je zaradený v rubrike „Humor“ ak ste si nevšimol. Je to paródia na to ako BUDE vyzerať školstvo po inkluzi. Takže samozrejme, že JE „vyrobený“.
Autor asi naivne predpokladal, že to každý pochopí a tak do posledného odstavca nedal polopatické vysvetlenie pre ľudí ako ste vy.
:-))))))))))))))) Chovanci inkluzivní školy včetně ředitele se ozvali a pojali článek jako seriozní, boha jeho!!!! Kam ten svět spěje s takovým materiálem:-)))))))))
pánové Jarmil a Pavlík asi nechápou při všem tom svém vzdělání ironii…
No jo,nevšiml…moje blbost.
Bohužel ale tento článek koluje v mailových stránkách, FB apod. Možná by nebylo od věci, uvést na konci článku malou poznámku, která by vše uvedla na pravou míru.
Už tu bylo řečeno snad všechno, ale řekl bych, že ač je to v rubrice humor, skoro to ukazuje, jak ta slavná inkluze dopadne. Všichni mají jedničky a dvojky a nikdo nic moc neumí. Úroveň třídy se vlastně odvíjí od nejslabšího žáka. Nakonec se nůžky mezi nejhůře a nejlépe vzdělaným ještě víc rozevřou. Nechci malovat čerta na zeď.