19.8.2015
Kategorie: Kultura a tipy

Naprostá důvěra k zaměstnancům se někdy nevyplácí

Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (5 votes, average: 3,40 out of 5)
Loading...
Sdílejte článek:

(PR) 19|08|2015

Možná vám to připadá jako hloupá rada. Jak by mohla firma fungovat, kdyby v ní pracovali lidé, co si vzájemně nevěří? Ale přesvědčíme vás, že přílišná důvěra se nevyplácí. Demonstrujeme si to na příběhu ze života.

Byla jednou jedna paní, které budeme říkat třeba Lenka. Paní Lenka byla šikovná a při mateřské dovolené začala provozovat masérské studio. Masáže od ní byly příjemné a lidé k ní rádi chodili si popovídat, a tak došlo k tomu, že přestala stíhat a musela si najmout další zaměstnance. Z přivýdělku při mateřské se stalo regulérní podnikání.

Všechno šlo dobře až do doby, kdy jí začalo ubývat zákaznic. Bála se, čím to je, co udělala špatně a zda se o ní mezi lidmi neříká něco negativního. Sebrala odvahu a jednomu ze stálých zákazníků zavolala, proč už se dlouho neukázal. Dostala šokující odpověď. Zákazník jí vysvětlil, že se přece přestěhovala, a tak ji navštěvuje na nové pobočce. Jenže Lenka se nikam nepřestěhovala.

Jeden z jejich zaměstnanců, kterým věřila, si z rezervačního systému zkopíroval kontakty na klienty a dal jim vědět o nové pobočce. Tu pochopitelně provozoval bez Lenky a ještě měl tu drzost přebrat jí zaměstnance. Ti celou dobu mlčeli, stíhali pracovat u Lenky i u jejího bývalého zaměstnance.

Nevkládejte zaměstnancům tolik důvěry

Celý příběh Lenka zveřejnila, když našla rezervační systém SuperSaaS. Tehdy přišla na to, že to celé šlo úplně jinak. V systému, který tehdy používala, měli všichni zaměstnanci přístup k veškerým datům klientů. Nejen, že toho některý z nich mohl využít, což se nakonec stalo, ale není to hezké ani vzhledem ke klientům. Daleko lepší je, když zaměstnanci kontakt na klienty vůbec nevidí.

Je to trochu komplikovanější, ale jde to. Přes službu Zapier si rezervační systém SuperSaaS propojíte s Google kalendářem. Rezervace klientů se do něj následně ukládají bez e-mailu i telefonu. Vždyť co potřebujete znát? Stačí jen jméno. Ochráníte tím sebe i své klienty.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc červen 2018: *****

Ludmila Karská 250,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, Miroslav Meder 250,- Kč, Věra Vladyková 1000,- Kč, Ilja Baudyš 1000,- Kč, Helena Novotná 200,- Kč, Anonymní dárce 300,- Kč, Lukáš Vašíček 200,- Kč, Karel Kubela 50,- Kč, Petr Čermák 100,- Kč, David Bezděk 150,- Kč, Milan Tahovský 1000,- Kč, Vlastimil Kornas 333,- Kč

Celkem za měsíc: 5 533,00 Kč
Vybráno 15.80%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Než začnete komentovat článek, přečtěte si prosím pravidla diskuze.
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
politicon-banner

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.