alpha
3.2.2017
Kategorie: Multikulturní soužití

Jen tak dál, soudruzi … aneb černošský model z Lidlu znovu v reklamě pro Česko

Sdílejte článek:

LUBOMÍR VYLÍČIL

Server Aktuálně.cz jásá. Český e-shop se v nové kampani postavil proti rasistickým a xenofobním projevům, které se prý snesly na adresu Lidlu, když ve své reklamě použil černého modela. A z článku je přímo fyzicky cítit, jak redaktoři nové, sluníčkové akci drží všechny palce (zde).

Ano, jde o ohlas na onu aférku s černochem, propagujícím před pár měsíci módní zboží v letácích řetězce Lidl. O akci už bylo napsáno mnohé. S odstupem času je ale stále zjevnější, že šlo o pokusný balónek. O průzkum bojem, zdali už je české obyvatelstvo dostatečně multikulturně zpracováno.

Neočekávalo se, samozřejmě, že by Češi zareagovali nějak extra pozitivně. Nadšení a tisíce děkovných dopisů milému Lidlu nepředpokládal zřejmě ani ten největší sluníčkový optimista. Ale šlo o to prozkoumat, zdali si ještě troufnou se ozvat. Protože o tom to celé je.

Princip celého multikulturalismu spočívá, stejně jako kdysi u „reálného socialismu“, v zastrašení. V zakřiknutí většiny. V přinucení obyvatelstva k „dobrovolné“ autocenzuře. Z důvodů, na které si my, pamětníci té hnusné doby, dobře vzpomínáme. A podobnými metodami. Na západ od našich hranic se jim to už podařilo. O posvátných pravdách multukulti a o nadřazenosti „jiných“, odlišných, cizích  a alternativních se veřejně nepochybuje. O rase, etniku, nebo nedejbože národě se na veřejných místech nemluví. Porušit tabu a remcat nahlas si troufne jen naprostý šílenec, který už nemá co ztratit.

U nás to ale zatím zplna nefunguje. Rozhodně ne tak, jak by si eurovrchnost představovala. Což potvrdil i zmíněný lidlovský průzkum. A tak dostali revolucionáři a agenti, rozptýlení v nejrůznějších spolcích a firmách úkol přitvrdit. Holt to do těch tvrdých českých palic mlátit vrchem spodem a následně znovu a znovu tepat nespokojence a remcaly. Jako rasisty, xenofoby, fašisty, směšné, odporné, zaprděné a hloupé. Až se unaví. Až rezignují. Až nad tím mávnou rukou.

Vždyť vlastně o nic nejde. Reklamu, kde mi cpou černochy v nejnesmyslnějších rolích, mohu vypnout. Leták, ze kterého se na mně zubí ghanský idol krásy zmačkat a zahodit…. Jenže tím rezignuji i na malou, v zásadě nepatrnou část své kultury. A taky na další špetku své hrdosti a sebeúcty. Ustoupím jim o krůček. Který, jak plánují, nebude poslední. A o to jde. Tak, jako s těmi pověstnými Jeskyňkami v pohádce o Smolíčkovi. Prstíčky už do dveří strčili. Teď nohu, aby nešly zavřít….

Ano, tahle nová „reklamní“ akce firmy Lion Mobile, která se zabývá prodejem a distribucí čínských telefonů ve středoevropském regionu a pózuje pro ni stejný černošský model jako pro Lidl, říká o směřování evropské společnosti víc, než by mohlo být jejím zadavatelům milé. Tak především, že už nezáleží na zisku. Ani u soukromé firmy. Nebo nesmí záležet. Protože tahle akce nějaké závratné navýšení prodeje přinést nemůže. Ale že mnohem důležitější je výchova. Ideová čistota. Tak, jako kdysi.

Před rokem 1989. Tehdy taky nezáleželo na tom, aby se výsledek vašeho snažení nějak vyplácel. Ne, mnohem více se hodnotilo, nakolik přispívá k vítězství idejí komunismu. Nakolik je „správný“. A na to taky ten systém dojel. Chcípl. Protože lidé měli idejí nadbytek, zato zboží se jaksi nedostávalo.

Druhou věcí, kterou tahle „euroblbost“ prokazuje, je naprosté odtržení tvůrců, nebo zahraničních zadavatelů téhle reklamní akce od ducha, historie a zkušenosti národa, na který se má aplikovat. Od normálních, řadových Čechů. Jinak by přece museli vědět, že jen málokterý národ světa má takovou averzi ke „shůry sdělovaným“ úředním pravdám, jako právě Češi.  Tady vždcky tlak budil protitlak a revoltu, byť někdy dlouho skrývanou.

Třetím omylem hrdých bojovníků s českou xenofobií je načasování. Naprosté nepochopení ducha doby. Éra levicového liberalismu a jeho dominance ve veřejném prostoru končí. Čas je těhotný vzpourou. Touhou většinového, normálního, pracujícího člověka bouchnout už konečně do stolu a hlasitě poslat všechny ty moralizující parazity tam, kam patří.

Takže co s dalším černouškem v reklamě? S ním nic. Tomu mladému muži, který si říká uměleckým jménem Alpha Dia a který se podobným pózováním živí, nespílejme. Ale ozvěme se těm „obchodníkům“. Ozvěme se proti svatouškovství a falešnému moralizování „osvícených“ lepších a ušlechtilých, kteří by nás chtěli vychovávat.  Protože obchod má odjakživa prodávat. Ne ideově vést a usměrňovat.

Řekněme jim na rovinu, že normální reklama míří na zákazníka. Tak, aby se s ní dokázal co nejvíce ztotožnit. Aby se vcítil do pozice „modela“ a chtěl taky to, co má a co nabízí. Což v případě tohoto nešťastného Alpha Dia jaksi neklapne. A tak že je tedy zjevné, že nejde a nemůže jít o řádnou reklamu, ale o zákeřný pokus o výchovu, a to ještě o „výchovu“ nátlakem. Tady nejsou lidé blbí. Tenhle rozdíl poznají. Takže odpor proti podobným zhůvěřilostem nemá nic společného s rasismem. Ale s odporem proti arogantním, panovačným eurohlupákům, kteří si myslí, jak ty Čechy doběhnou a jak je  v tom pak vymáchají.

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních našeho webu.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek (nákup dobrovolného předplatného), který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc listopad 2017: *****

Jan Procházka 500,- Kč, Roman Foff 1000,- Kč, Jan Šedý 50,- Kč, Jiří Fridrich 100,- Kč, Václav Tykvart 200,- Kč, Jiří Záhumenský 50,- Kč, Tomáš Foldyna 998,40 Kč, David Bezděk 150,- Kč

***** Celkem za měsíc: 3 048,40 Kč *****

Děkujeme.


§§§ Důležité upozornění: Diskuse pod články na Pravém prostoru reflektuje ústavní právo na svobodu slova a není v zásadě moderována. Každý diskutující tak nese osobní zodpovědnost za jím zveřejněné názory, které jsou někdy i v přímém rozporu s názory redakce, případně když nejsou relevantní se zněním zákona.§§§
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (50 votes, average: 4,88 out of 5)
Loading...
124 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.