15.3.2014
Kategorie: Ekonomika

Jak zruinovat vlastní firmu?

Sdílejte článek:

OD: PETER SASÍN 15|03|2014

Existuje mnoho návodů … No na návod jako je tento, jste zřejmě ještě nenarazili. Tak si ho dobře přečtěte. Protože je možné, že některé kroky děláte nevědomě i vy …

 

 

 

Krok č.. 1: Bojujte s konkurencí

 

Pokud chcete zruinovat svou firmu, zaměřte se na boj s konkurencí. Je pak jen otázkou času, kdy vaše firma finančně a energeticky vykrvácí.

 

Jakmile totiž věnujete převážnou část své energie vaší konkurenci, paradoxně posílíte právě ji a vaše firma může spolehlivě během boje upadat.

 

Tip: Chcete-li cestu směrem dolů urychlit, vrhněte obrovský balík peněz do zvýšení povědomí o vaší firmě. Určitě budete známější než vaše konkurence. Co na tom, že lidé i tak nebudou kupovat u vás a vaše peníze tak zmizí v nenávratnu (viz. také krok č.. 7).

 

Krok č.. 2: Kopírujte svou konkurenci

 

Pokud však nechcete bojovat s konkurencí, je tu další tip. Vaši konkurenci můžete místo toho napodobovat. Toto je velmi účinný krok k dlouhému a vyčerpávajícímu konci!

 

Proto čiňte vše jako vaše konkurence. Napodobujte ji a zaručeně se stanete její slabým a matným odleskem.

 

Lidé tak nebudou mít jediný důvod, proč si vybrat právě vás. No nezoufejte, stále můžete být levnější a bojovat cenami! Viz. ruinující úroveň kroky č.. 1 a hlavně č.. 6.

 

Krok č.. 3: Buďte nesrozumitelní a „abstraktní“

 

Co nejvíce to vašim zákazníkům komplikujte. Používejte proto na vašem webu komplikované dlouhé souvětí, prošpikované odbornými výrazy. (Rovněž se těmito nudnými omáčkami „blýskejte“ ve vašich prospektech a katalozích.)

 

Nezapomeňte přitom na abstraktní pojmy! Vaše budoucí zákazníky odpudí zejména slovní bubliny jako jsou: kvalita, loajalita, tradice, dostupnost, bezkonkurenčnost, orientace na zákazníka, kreativita, inovativnost, komplexnost, revolučnost, bonita …

 

Jednoduše – ohánějte se v hojné míře nicneříkajícími slovními bublinami, které nikoho nikdy nenadchnou. Určitě lidí spolehlivě odradíte.

 

Zajímavost: Tento styl komunikace v současnosti preferuje a velmi EFEKTIVNĚ PROVÁDÍ majoritní část SUBJEKTŮ . Tento krok je zkrátka velmi populární a trendy a in (ehm … ještě jste neusnuli?)

 

Krok č.. 4: Opovrhujte penězi

 

V médiích a všude kde se jen dá říkejte, že „to“ neděláte pro peníze (na rozdíl od chamtivé konkurence). Ponadávajte si přitom na platební nespolehlivost vašich odběratelů. Nahlas a opakovaně (a samozřejmě veřejně) se rozčilujte, že zrovna vám ostatní neplatí.

 

* Poznámka pod čarou: Hlavně si neuvědomte souvislost mezi vašimi přesvědčeními o penězích (nedělám to pro peníze …) a mezi tím, že vám jiní neplatí (… nedělá to pro peníze, tak nač mu máme platit?).

 

** Pokud byste si tuto souvislost jakýmsi nedopatřením uvědomili … To, že vaše přesvědčení mají přímý vliv na prosperitu vaší firmy, popř. Vyhlaste to za nesmysl nebo esoteriku!

 

 

Krok č.. 5: Buďte pro všechny

 

Velmi účinný krok, jak zruinovat jakoukoli firmu. Buďte jednoduše specialistou na všechno.

 

Pokud jste právník, dejte si na web + na vizitku: Trestní právo, předmanželské smlouvy, rozvody, autorské právo, exekuce, dědické řízení, pracovní právo, podnikatelské právo, lovecké právo, právní zastoupení při uneseni UFO …

 

A klidně přidejte i: Malířské práce všeho druhu.

 

Lidé totiž ve velké míře hledají specialisty. A hlavně – jsou ochotni jim dobře zaplatit. Podobně jako fotbalový klub nechce tak trochu fotbalistu, zčásti vodního pólistu a to vše v kombinaci se skokanem o tyči. Fotbalový klub hledá vždy jedině specialisty – např.. pravého ofenzivního záložníka.

 

Takže pokud budete „dívkou pro všechno“, budou se vám zákazníci spolehlivě vyhýbat. Protože si vás nezapamatují a nikam vás nebudou umět zařadit.

 

… A váš mobil bude nádherně zapadávat prachem.

 

Krok č.. 6: Buďte nejlevnější na trhu

 

Přesvědčte sami sebe, že lidé se rozhodují pouze na základě ceny a že kdo nejlevněji prodává, ten ovládne trh. Snižte si marže na absolutní minimum a při sebemenším výkyvu trhu půjdete do mínusu.

 

Být nejlevnější v oboru je jistou cestou do zkázy. A o tu vám přeci jde. Či ne?

 

Krok č.. 7: Spolehněte se na reklamní agentury

 

Veškerou kreativitu a strategii hoďte na reklamní agentury. Budete velmi příjemně překvapeni, jak rychle vám pomohou zbavit se vašich zbytečných (a možná špatných – viz. krok č.. 4) peněz.

 

Tento krok funguje tak spolehlivě i proto, protože v „reklamce“ pracují hlavně kreativci. A ti žijí v takovém přesvědčeni, že nejlepší reklama je ta, při které si kreativec bolestně povzdechne, že ji nevymyslel on, ale jiný kreativec. (A ne ta, která jeho klientovi přinese značný zisk ).

 

Extra výhoda: Při tomto ruinujícím kroku se současně i nejvíce zviditelníte (viz. Tip v kroku č.. 1).

 

Krok č.. 8: Před zákazníky mluvte hlavně o své firmě (v žádném případě neřešte problémy vašich zákazníků)

 

Pokud chcete vaši firmu zruinovat, tento krok je povinný! Mluvte hlavně o vaší firmě. O její historii, o tom, kolik máte zaměstnanců, o tom, co je vaším posláním, o tom, jací jste kvalitní a o tom, kolik máte poboček. Mluvte o tom na vašem webu i při osobních prezentacích.

 

Vyhýbejte se mluvení o takových malichernostech, jako jsou problémy, které chce příští zákazník s vaší pomocí vyřešit.

 

Lidé vás za to budou milovat, protože vám nemusí dávat své peníze. Jednoduše vás budou znuděně a znechuceně ignorovat.

 

Krok č.. 9: Za žádných okolností nedávejte rady zdarma

 

Tvařte se místo toho, že děláte tvrdý byznys. Pokud posíláte pravidelné maily vašim zákazníkům (což bychom vám raději nedoporučovali, mohli byste totiž jít do zisku), tak posílejte pouze takové, ve kterých něco prodáváte. Bombardujte lidí ve vaší databázi nabídkami vašich produktů.

 

Uvědomte si totiž, že lidé na takové emaily nekliknou a nečtou je (tak jak je nečtete ani vy). Proto ještě jednou, nedávejte vašim potenciálním klientům za žádných okolností žádné bezplatné tipy ani služby.

 

Nikdo tak o vás nezjistí, v čem jste opravdu dobří a firma bude pěkně podle plánu nadále stagnovat a v tom lepším případě chřadnout :)

 

Krok č.. 10: Seberozvoj …? To prosím nedělejte!

 

Vzdělávání je „No Go“! Je prostě zakázáno! Za žádných okolností se nezlepšujte a nevzdělávajte. Ani ve vašem oboru a už vůbec ne v osobním růstu, marketingu ani v komunikačních schopnostech.

 

S nadšením (a tak trochu s dojetím) tak budete sledovat, jak vám ostatní unikají v dálce a vy se tak definitivně můžete svalit na gauč. Protože – cíl jste dosáhli. Firma je definitivně zruinovaná a konečně je klid.

 

Stali jste se právě mistrem v úspěšné likvidaci jakékoliv firmy. Gratulujeme! (Hej – pouze takový nápad – neuvažovali jste o profesní dráze poradce? 

 

A teď ruku na srdce …

 

Nepoznali jste sebe nebo vaši firmu v některém z těchto bodů? Férově nutno podotknout, že ještě před nedávnem mnohé z těchto kroků fungovaly a přinášely zisk. (A za určitých podmínek mohou částečně fungovat i dnes).

 

Jenže principy prosperity se nenávratně změnily …

 

 

ZDROJ: Peter Sasín

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních našeho webu.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc prosinec 2016: *****

Jaroslav Smrčina 300,- Kč, Vlastimil Kornas 666,- Kč, Zdeněk Kučera 303,- Kč, Zora Magyarová 474,73 Kč, Jan Procházka 500,- Kč

***** Celkem za měsíc: 2 243,73 Kč *****

Děkujeme!
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (3 votes, average: 3,67 out of 5)
Loading...

Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.