school
17.2.2017
Kategorie: Společnost

Gender ve školách: Pokus na nezletilých lidských subjektech

Sdílejte článek:

JAG

Ze školy se čím dál tím více stává antropologické a sociologické pokusné pracoviště, komentuje italský deník La Croce (8.2.2017) s odvoláním na otevřený dopis šesti set vysokoškolských profesorů, adresovaný ministryni školství. Akademičtí pracovníci různorodé politické orientace si v něm stěžují, že univerzitní auly zaplňují poloviční analfabeti s omezenými vyjadřovacími schopnostmi, kteří se v psaném projevu dopouštějí chyb stěží tolerovatelných ve třetí třídě základní školy.

A pro nižší stupně škol navrhují návrat ke klasickým metodám – pravopisnému diktátu, shrnutí a porozumění textu, gramatickému rozboru a dokonce pravidelnému psaní psacím písmem. Moderní školství chce učit respektu, empatii, inkluzivitě a kreativnímu nakládání s pohlavností, doplňuje katolický deník, a nevšímá si, že vyrábí generaci s prohlubujícími se poruchami učení. Po seriózní, apolitické a neidologické diskusi volají také mnohé prorodinné organizace v souvislosti s další vlnou genderově orientovaných divadelních představení v italských školách.

Hovoří Renzo Puccetti, profesor biotetiky na Papežské vysoké škole Regina Apostolorum:

“Je evidentní, že se teorie genderu dala zeširoka do díla, byť existují snahy to popírat. Jinak by totiž nebylo pochopitelné, proč se ve školách zavádějí hry na výměnu rolí, při kterých se chlapci převlékají za děvčátka a naopak, a proč do škol vstupují obdobně tematizovaná představení. To vše nyní probíhá a vychází to z teoretických kořenů, podle kterých rozdíly v chování, myšlení, způsobu identifikace a vztahování mezi muži a ženami jsou pouhými sociálními konstrukty.

Máme k dispozici velké množství studií a vědeckých pojednání, které dokazují absolutní pomýlenost genderové teorie. Byly dokonce prokázány rozdíly v chování už v prvním dnu života novorozenců – děti mužského a ženského pohlaví se chovají jinak. Zásadní otázka, kterou bychom si měli položit, zní: Usnadňuje tato teorie celistvý rozvoj člověka, jeho psychofyzickou rovnováhu? Mám o tom vážné pochybnosti – podpůrci genderových teorií by měli dokázat, v čem je prospěšná.

Ptám se tedy, zda se tento přístup, zaváděný do škol, spíše nepodobá velikému sociálnímu experimentu, u něhož není znám výzkumný protokol a indikátory účinnosti. A připomeňme si, že jde o pokusy na lidských subjektech nezletilého věku, tedy dle mého soudu zcela mimo pravidla jakékoli korektnosti.“

Divadelní představení se prezentují s ušlechtilým cílem boje proti šikaně a homofobii prostřednictvím metody, kterou autoři textů nazývají „destrukturalizace genderové identity“ a která nemá vědecké opodstatnění…

“Podívejte se, právě se probírám novou knižní řadou pro děti, která se podle vlastních slov zaměřuje na pricipy genderové identity. Je určena pro čtenářky a čtenáře od tří do pěti a od šesti do osmi let, což jsou věková rozpětí, ve kterých se určujícím způsobem utváří pohlavní identita a která jsou tudíž nejvýhodnější pro vyvolání změn v budoucích generacích. Ptám se, jaké změny tu mají nastat? Má se dojít ke skutečnosti, že v podstatě je vše tekuté, že vše je sociální konstrukt? Někdo oponuje s tím, že toto není cílem, naopak účelem je kupříkladu předcházet vraždám žen. Vy si ale myslíte, že muž, který ubodá ženu anebo ji znetvoří politím kyselinou, to neudělá, protože mu v dětství přečetli pohádku o princezně, která bojuje s drakem? Mám o tom pochybnosti, které jsou navíc vědecky dokázané – existuje šetření na evropské úrovni, které prokázalo, že v zemích Evropské unie s nejsilnější genderovou rovností je také zaznamenáno nejvíce zločinů proti ženám.“

Škola by tedy měla spíše vést k docenění rozdílností?

“Jistě, protože v rozdílnosti spočívá krása stvoření. Uvedl bych pouze jeden údaj – víte, co ve školách vede k největší diskriminaci a šikaně? Je to tělesná váha. Měli bychom tedy pracovat na tom, abychom docenili krásu a důstojnost každého člověka, a totéž bychom měli učit děti.“

Doporučuje profesor bioetiky Renzo Puccetti.

ZDROJ: jag

Redakce
Sledujte PP

Redakce

Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních našeho webu.

S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže Pravý prostor dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přes PayPal nebo příkazem na účet: 4221012329/0800
(Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX)

***** Příspěvky čtenářů za měsíc březen 2017: *****

Tomáš Foldyna 1054,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, Zdeněk Pešek, MBA 635,- Kč, Mgr. Eva Javůrková 1000,- Kč, Martin Pavlíček 1000,- Kč, Jiří Blažek 300,- Kč, Magdalena Machová 100,- Kč, Anonymní dárce 2000,- Kč, Ludmila Pevná 2000,- Kč, Petra Sprincová 1000,- Kč, Monika Dobruská 100,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, Zdeňka Jindrová 100,- Kč, Miloš Zbránek 1000,- Kč, Ivanka Trávníčková 300,- Kč, Jana Hrdličková 200,- Kč, Anna Trhlíková 200,- Kč, Laszlo Lorincz 2586,82 Kč

***** Celkem za měsíc: 14 275,82 Kč *****

Děkujeme!
Redakce
Sledujte PP
Sdílejte článek:
Velmi špatnéŠpatnéPrůměrnéDobréVelmi dobré (18 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
loading...
131 komentářů

Napsat komentář: Karel Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-) 
 
Proč potřebuje Pravý prostor Vaši podporu? Více informací ZDE
Hello. Add your message here.